Kuinka päästä läskeistä eroon?

  • 572 576
  • 3 046

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä oon miettinyt sokerin vähentämistä. Vaikka syön terveellisesti niin veikkaan että sokeria menee kokonaisuudessa hiukan liikaa.
Viitaten yllä olevaan, olen monen kuullut laihduttavan isoja kiloja sokerin syönnin lopettamisella. Ei taida sallia paljon tuota hedelmäsokeriakaan silloin, katoaa paljon iloa syömisestä. Ehkä sitä iloa siinä syömisessä ei pitäisi ollakaan niin laihtuisi. :)

Koko ajan sellaiset 5-10kg ylimääräistä ja veikkaan että syy on sokeri sekä ehkä vähän turhan iso annoskoko vaikkakin tulee liikuttua ihan mukavasti päivittäin.
Faija pudotti vuonna 2010 n. 18kg jättämällä kaiken näkyvän sokerin pois. Eli karkit, herkut, limut ja mehut. Ei muuttanut mitenkään muuten ruokailuaan, tietenkin pääruoissa yms. missä käytetty sokeria ei laskettu mukaan (esim. BBQ-kastike).

Kokeilin kerran tammikuun vetää ilman sokeria ja energiatasot nousivat todella korkealle. Treeneissä ihan eri meno ja töissä vireys. Kun sen jälkeen vedin ensimmäisen pannukakkuaamiaisen kaikilla herkuilla, niin tuntui että henki lähtee. Pitäisi kyllä taas vähentää, mutta minkä synnynnäinen herkkuperse itselleen voi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

soumah#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ongelma on virittää pääkoppa takaisin viime vuotiseen ja täytyy kyllä myöntää, että alkoholin kanssa lotraaminen oikeastaan kusee aivan kaiken.

Alkoholi lamaa rasvanpolttoa, joten suosittelen jättämään holit pois. Jo yksikin annos vaikuttaa merkittävästi rasvanpoltoon, puhumattakaan useasta. Lisäksi alkoholi jo itsessään sisältää runsaasti kaloreita, ja toki tuo ikäviä sivuvaikutuksia myös esimerkiksi ruokahalun suhteen.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ilmoittaudutaan tänne.

Puntari näytti viime torstaina 103,8 kg aamukusen jälkeen ja se on tällaiseen lihaksettomaan 180 cm varteen aika helvetisti liikaa. Noh, kalorimäärä säädetty 1900 kcal ja tavoitteena olisi noin kilo ottaa viikossa pois niin kauan kunnes painan 82 kiloa. Kuntosalia padelia ja lenkkeilyä matkaa vauhdittamassa.

Jännästi tässä kesälomalla ollessa paino nousi tuplasti raskaana olevan vaimon painonnousuun verrattuna. Kahdessa kuukaudessa kylkiin tarttui 10 kiloa, huhheijaa vaan.

Katotaan miten miehen käy
 
Viimeksi muokattu:

Tyttebären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Ilmoittaudutaan tänne.

Puntari näytti 103,8 kg aamukusen jälkeen ja se on tällaiseen lihaksettomaan 180 cm varteen aika helvetisti liikaa. Noh, kalorimäärä säädetty 1900 kcal ja tavoitteena olisi noin kilo ottaa viikossa pois niin kauan kunnes painan 82 kiloa. Kuntosalia padelia ja lenkkeilyä matkaa vauhdittamassa.

Jännästi tässä kesälomalla ollessa paino nousi tuplasti raskaana olevan vaimon painonnousuun verrattuna. Kahdessa kuukaudessa kylkiin tarttui 10 kiloa, huhheijaa vaan.

Katotaan miten miehen käy
Pieni ehdotus kun vartta kuitenkin löytyy niin kannattaa hieman nostaa kalorimäärää vaikka kahdellasadalla, 2100 kalorii . Tuo 1900 kaloria on aikamoista jopa minulle jolla on vartta 171cm, tässäkin asiassa niin hitaasti ja varmasti tulee parhaat tulokset.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Pieni ehdotus kun vartta kuitenkin löytyy niin kannattaa hieman nostaa kalorimäärää vaikka kahdellasadalla, 2100 kalorii . Tuo 1900 kaloria on aikamoista jopa minulle jolla on vartta 171cm, tässäkin asiassa niin hitaasti ja varmasti tulee parhaat tulokset.
Hmm, onhan tuo vähän, mutta peruskulutus paljon kehutun tdee calculatorin mukaan 2400 ja hilut. Tuosta se 500kcal pois niin päädytään tuohon 1900 kaloriin. Tiedä sitten.. kyllä jos mulla lähtee liian nopeasti tippumaan niin nostan kaloreita. TDEE Calculator: Learn Your Total Daily Energy Expenditure
 

Tyttebären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Hmm, onhan tuo vähän, mutta peruskulutus paljon kehutun tdee calculatorin mukaan 2400 ja hilut. Tuosta se 500kcal pois niin päädytään tuohon 1900 kaloriin. Tiedä sitten.. kyllä jos mulla lähtee liian nopeasti tippumaan niin nostan kaloreita. TDEE Calculator: Learn Your Total Daily Energy Expenditure
No mutta sitten ei muuta kun tuo 1900 kaloria, tuntui kyllä niin alhaselta tuo luku. Kun ittellä on peruskulutus 1750 kcal niin jotenkin iski silmää tuo
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hmm, onhan tuo vähän, mutta peruskulutus paljon kehutun tdee calculatorin mukaan 2400 ja hilut. Tuosta se 500kcal pois niin päädytään tuohon 1900 kaloriin. Tiedä sitten.. kyllä jos mulla lähtee liian nopeasti tippumaan niin nostan kaloreita. TDEE Calculator: Learn Your Total Daily Energy Expenditure

Eikös peruskulutus ole se kun makaisi vain sohvalla? Urheilua olit kuitenkin suunnitellut, eli sen aiheuttama kalorikulutus pitää myös huomioida, kun pohtii kokonaiskalorien määrää.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Eikös peruskulutus ole se kun makaisi vain sohvalla? Urheilua olit kuitenkin suunnitellut, eli sen aiheuttama kalorikulutus pitää myös huomioida, kun pohtii kokonaiskalorien määrää.
Tuo mun lukema on siis laskettuna ihan normaalin arkiaktiivisuuden perusteella. Toimistotöissä kun olen, niin kulutus duunipäivän aikana on aika olematonta. Sitten kun eksyn urheilemaan, lisään siinä poltetut kalorit toki päivän ruokailuihin.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ilmoittaudutaan tänne.

Puntari näytti viime torstaina 103,8 kg aamukusen jälkeen ja se on tällaiseen lihaksettomaan 180 cm varteen aika helvetisti liikaa. Noh, kalorimäärä säädetty 1900 kcal ja tavoitteena olisi noin kilo ottaa viikossa pois niin kauan kunnes painan 82 kiloa. Kuntosalia padelia ja lenkkeilyä matkaa vauhdittamassa.

Jännästi tässä kesälomalla ollessa paino nousi tuplasti raskaana olevan vaimon painonnousuun verrattuna. Kahdessa kuukaudessa kylkiin tarttui 10 kiloa, huhheijaa vaan.

Katotaan miten miehen käy
No nyt on kokonaiset 5 päivää syöty kurinalaisesti keskimäärin 1900 kcal. Aamupunnitus 100,7 kg, eli nesteet ovat odotetusti lähteneet liikkeelle. Nälkää ei ole tarvinnut kokea vielä lainkaan, jännä tosiaan huomata kuinka paljon "puhdasta" ruokaa saa mättää suhteellisen pienillä kaloreillakin.

Ruokavalio on ollut toistaiseksi aika simppeli, aamulla puuro marjoilla/hedelmillä tai pari palaa ruisleipää kalkkunalla, juustolla ja kasviksilla. Lounaaksi ja päivälliseksi samaa safkaa, pastaa/perunaa/riisiä + lihaa/kanaa/kalaa salaatin kera. Iltapalana sama kuin aamupala. Helppoa ja yksinkertaista, eikä vielä ainakaan kyllästytä.

Salille pitäisi raahautua tässä lähiaikoina ja tehdä siitäkin rutiini. Huonojen polvien takia juokseminen on tällä elopainolla vähän niin ja näin, vaikka siitä pidänkin. Ehkä kun tästä vähän kevenee.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Huonojen polvien takia juokseminen on tällä elopainolla vähän niin ja näin, vaikka siitä pidänkin. Ehkä kun tästä vähän kevenee.
Ruokavalion ja pyörän kanssa saa niveliä säästellen kivuttomasta sen ensimmäisen 10 kiloa pois. Täälläkin lasketellaan kilo/viikko tahdilla. Samasta 103-104 kilosta lähdettiin pari kuukautta sitten liikkeelle ja nyt vaaka näyttää 95kg. Olisi aivan huikeaa jos yli 10 vuoden tauon jälkeen saisi loka-marraskuussa sullottua 34 leveät farkut jalkaan.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ruokavalion ja pyörän kanssa saa niveliä säästellen kivuttomasta sen ensimmäisen 10 kiloa pois.

Mä oon pyörän ostamista harkinnutkin, mutta vähän mietityttää kuinka hyvin jaksaisin roudata sen kotiin joka päivä. Meillä ei nimittäin ole pyöräkellaria tai mitään lukollista pyöräkatosta tässä taloyhtiössä ja tämä pihapiiri on pyörävarkaille aika suosittu kohde. Nyt jo muutenkin lastenvaunua, sähköpotkulautaa sun muuta härpäkettä eteinen täynnä. Mutta se siitä, järjestelykysymyshän tuo on.

En ajatellut tänne vielä edistymistä päivitellä, mutta tietynlainen virstanpylväs on saavutettu kun aamupaino oli tänään 99,9 kg. Ikuistetaan siis tämä sateinen päivä jälkipolville.

Ruokavaliossa olen pysynyt ilman minkäänlaisia repsahduksia ja olo on muutenkin ollut mukavan virkeä. Kusella saa kyllä juosta vartin välein nyt kun olen vettäkin alkanut juomaan kahvin ja energiajuomien sijasta.

Kerrottakoon sekin, että lisämotivaatiota elämäntaparempalle tuli kun mittasin huvin vuoksi paastosokerit muutama aamu sitten. 6,8 oli lukema ja asiaan perehtymättömille tiedoksi, että 7,0 on jo toisen asteen diabeteksen toteamisen raja. Esidiabeteksen (6,1-6,9) olen siis jo saanut possuilullani aiheutettua. Vähän säikäytti kieltämättä, mutta eipä tässä enää muuta voi kuin jatkaa mittailua ja askeltaa terveellisemmin elämäntavoin kohti huomista.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Mä oon pyörän ostamista harkinnutkin, mutta vähän mietityttää kuinka hyvin jaksaisin roudata sen kotiin joka päivä. Meillä ei nimittäin ole pyöräkellaria tai mitään lukollista pyöräkatosta tässä taloyhtiössä ja tämä pihapiiri on pyörävarkaille aika suosittu kohde.
Itsekin jouduin entisessä asunnossa kulkemaan pyörä kainalossa toiseen kerrokseen. Tämä on tosin helpompaa kuin se aluksi kuulostaa, varsinkin kun sen ottaa osana liikuntaa/lenkkiä. Eikä sellainen 10kg pyörä kainalossa tunnu juuri miltään. Saa myös alumiinisena tuon painoluokan fillareita.


Tuolla on hinnat aina kohdallaan ja on mistä valita. 10% alennuskoodi näyttää myös olevan etusivun yläosassa. Ilmainen toimitus muistaakseni yli 500e tilauksille. E: Näyttääkin olevan ilmainen yli 99e tilauksille.
 
Viimeksi muokattu:

Jarnan Rysty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Nyt tuli tämä ketju aiheelliseksi. Nyt tarvitaan muutosta.

Polvivaivat ja niiden kanssa useamman vuoden taistelu ilman, että on ollut mielekästä liikkua. Nyt on polvi kunnossa. Uusi elämäntapa on kuitenkin tuonut karmean lukeman vaakaan. Tänä aamuna se pysähtyi lukemaan 129kg. Pituutta löytyy 181cm. Tavoite olisi siellä 80kg tietämissä.

Matka tulee olemaan pitkä, mutta eihän tässä ole kuin aikaa. Viimeisten mittausten jälkeen ollaan vielä terveitäkin, joten nyt on aika toimia, jotta ollaan sitä myös jatkossa.
Nyt tarvitaan vain malttia, joka on itselle huomioitava asia. Kun lähden johonkin juttuun, lähdetään siihen aina täysillä. Pitäisi nyt kuitenkin muistaa olla itselleen armollinen ja lähteä liikkeelle rauhassa ja pikku hiljaa lisätä kuormaa liikunnan suhteen.

Ajattelin mennä kuukauden sykleissä ilman varsinaisia pudotustavoitteita, kunhan paino putoaa. Tavoite olisi elämäntapojen muutos loppuelämäksi.

Elokuun ja syyskuun tavoitteeksi otan totutella itsensä taas liikkumaan. Ajattelin ottaa 2-3krt/viikossa kävelyä (20-30min) ja kotona/salilla kuntopiirin omaisesti totuttamaan kehoa ja hermostoa taas salille treenaamiseen pari kertaa viikossa.

Miltä kuulostaa arvon palstaveljet?
Kannattaa varmaan ottaa ainakin tavoite ensin vaikka tuohon sataseen. Tuo 50 kiloa on kuitenkin jo sen verran että siinä tovi vierähtää ja motivaatio voi hiipua vaikka kuinka maltillisesti tekisi.

Oon varmaan täällä aiemminkin suositellut, mutta fitfarmin sport valmennus Koistisen Matiaksen vetämänä on nimenomaan elämäntapa muutokseen erinomainen valinta. Itse olin siinä mukana 2 jaksoa putkeen ja sen jälkeen oon omatoimisesti mennyt niillä ohjeilla kuitenkaan liikaa rajoittamatta mitään. Monesti nuo nettivalmennukset on aika huuhaata mutta tää on hyvä. Tässä ei myöskään oo mitään pakollista vaan teet oman tavoitteen ja liikunta mieltymyksen mukaan. Ja siinä ois itseasiassa juoksuohjelma ja koti treeni ohjelma kp/kk tehtävä, joita voi myös sitten tehdä oman tavoitteen mukaisesti. Kannattaa ainakin tutustua. Netistä varmaan löytyy jokin esittely video jos toinenkin aiheesta.
 

Glove

Jäsen
Mun probleema on se,moinen, ettei oikein löydy mitään mielekästä liikuntaa. Liian läski juoksemaan, huonomuimaan ja pyöräillessä puutuu perse. Pallopelejä tuli nuorempana ja 30 kg kevyempänä pelattua, mutta eipä nyt ole pelikaveria. Kävelen minä, mutta kun sekin alkaa tuntumaan ihan puulta.
 

Kaukalonreuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Noniin. Tänään aamulla otettu aamupaino ja vaaka näytti 89,5kg. Vanhoja pienentyneitä vaatteita on alkanut sopimaan päälle jo paljon paremmin ja osa paidoista jopa "kasvanut" isoiksi.
Lähtöpaino oli semmosen 100kg aikalailla tuossa toukokuussa, mutta tosissaan tämä homma alkoi kesäkuun puolella vasta.
Alkaa olemaan aika syömisten nostamiseen, nyt on syöty semmoset 1900-2300kcal tavallisina päivinä. Parina viikonloppuna "tankattu" grilliruualla ja oluella. Tosin grilliruokakin ollut hyvin pitkälti kanaa jonka kylkeen salaattia ja hyvää salaatinkastiketta.
Tänään aamupunnituksessa 86,5kg. Yllättävän paljon pudonnut siihen nähden että syömisiä nostettu aiemmasta 2100kcal/päivä niin että joka toinen päivä aika lailla tuo 2100 ja joka toinen päivä sitten menty +/- 0 eli semmoset 2500-2800kcal päivässä. Noh, ei ole tarvinnut nälkää nähdä ja tosiaan eipä ole ennen miettinyt miten paljon sitä saa oikeasti syödä jos edes vähän alusta katsoo mitä sinne suuhun pistää.
 

Tyttebären

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, New York Rangers
Tänään aamupunnituksessa 86,5kg. Yllättävän paljon pudonnut siihen nähden että syömisiä nostettu aiemmasta 2100kcal/päivä niin että joka toinen päivä aika lailla tuo 2100 ja joka toinen päivä sitten menty +/- 0 eli semmoset 2500-2800kcal päivässä. Noh, ei ole tarvinnut nälkää nähdä ja tosiaan eipä ole ennen miettinyt miten paljon sitä saa oikeasti syödä jos edes vähän alusta katsoo mitä sinne suuhun pistää.
Siinä varmaa aineenvaihdunta on alkanu toimimaan kunnolla niin voi syödä noin, ja toi on kans hyvä taktiikka niin kroppa ei totu ja aineenvaihdunta pelaa. Tämä siis jos likkuu säännöllisesti.
 

hihhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mun probleema on se,moinen, ettei oikein löydy mitään mielekästä liikuntaa. Liian läski juoksemaan, huonomuimaan ja pyöräillessä puutuu perse. Pallopelejä tuli nuorempana ja 30 kg kevyempänä pelattua, mutta eipä nyt ole pelikaveria. Kävelen minä, mutta kun sekin alkaa tuntumaan ihan puulta.
Pari ideaa: frisbeegolf on aika pitkälle kävelyä jossa on idea, suunnistus samoin ainakin jos olet yhtä hyvä suunnistamaan kuin minä. Geokätköilystä saa myös tekemistä. Lihastreeninä punttisaliallergiselle suositan seinäkiipeilyä. Uimiseen huomiona, että aikuisillekin on uimaopetusta. Luonnonvesiuinti sopivana vuodenaikana voi olla hauskaakin, en ole kokeillut. Paikallisista junioriurheiluseuroista voi löytyä pallopeliporukoita aikuisillekin.

Nykypäivänä kaupungeissa ainakin voi tulla vastaan ihan mitä vaan kunhan menee avoimella mielellä testaamaan. Tsemppiä vaan!
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Paino pudonnut ihan ok, kun olen vähentänyt syömistä aika paljonkin ja jättänyt sokeria sisältävät juomat ja karkit pois. Tietysti pudotettavaa ei ole hirveästi ja normaali painoisia jo ollaan, mutta vatsalla on vielä rasvaa hieman liikaa omaan silmään

Yllättävän helppoa ollut syödä vähän ja nälkä ei juuri vaivaa. Töissä monet tietysti ihmettelevät, jos ole kunnon eväitä tai eväitä ollenkaan mukana. He toki syövät jatkuvasti jotakin ja ovat siihen tottuneet.

Jos tämän vuoden puolella pääsisi noista rasvoista eroon..tai ainakin saisi reilusti vähenemään. Ei toisaalta ole paineita, kun pääsin takaisin ns. Normaalipainon sisälle.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Ruodussa edelleen. Nyt 12 päivää uusia elämäntapoja takana ja aika hyvin on tähän asti mennyt. Puntarilla käyn kun huvittaa, ei ole mitään tiettyä punnituspäivää, mutta tuleehan sitä kirjanpidon mukaan vähän turhankin usein ehkä käytyä.

12.8.21 103,8 kg
14.8.21 102,3 kg
15.8.21 101,5 kg
17.8.21 100,7 kg
19.8.21 99,9 kg
21.8.21 100,3 kg
24.8.21 99,5 kg

Ruokailut pysyneet koko ajan 1800-2100 kcal haarukassa. Urheilemassa en ole vielä käynyt, laiska kun olen. Pitäisi kyllä alkaa jotain tekemään, ei välttämättä edes painonpudotusta tehostaakseen vaan muutenkin oman hyvinvoinnin kannalta. Ja oishan se toki kiva että kun pääsee tavoitepainoon niin peilistä ei katso snadisti pienempi pullataikina.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
25.8.21 99,1 kg
27.8.21 98,8 kg
29.8.21 99,1 kg
30.8.21 98,9 kg
31.8.21 98,5 kg

Kolmisen viikkoa siitä kun lopetin paskan mättämisen ja aloin hieman katsoa mitä suuhuni laitan. Paino on viimeisen viikon vähän sahaillut eestaas, mutta asettui tänään aamulla 98,5 kg lukemiin. Kilo siis kadonnut vyötäröltä sitten viime viikon ja kokonaispudotusta nyt 5,3 kiloa. Ei muuta uutta länsirintamalta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Koskaan ei ihan eeppisiin mittoihin ole ylipaino päässyt, mutta vuosien mittaan käyrä on tasaisessa nousussa ollut.

Laskuun sen kääntää pidempikestoinen fyysistä työskentelyä vaativa projekti. Kevään ja alkukesän veneen pohjaremontti (iso hiontatyö) poisti jonkun 4kg. Samanlainen kehitys oli edellisen kesän huoneistoremontin tuloksena.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
5.9. 97,8 kg, kokonaispudotus 6 kg.

Tahti on ollut miellyttävän nopea pudotuksessa, mutta silti tuntuu että tässä touhussa menee ikä ja terveys. Kaikkimullehetinyt saatana. Helpottaa tosin kun ajattelee, ettei kyseessä nyt ole mikään laihdutuskuuri, vaan tässä alkaa pikkuhiljaa tajuamaan että näin mä tuun aina syömään. Tällaiselle tunnesyöjälle hieman vaikea asia sisäistettäväksi, mutta getting there.

Salillekin olen nyt viime päivityksen jälkeen päässyt kaksi kertaa, luonnollisesti treenaten aivan liian kovaa ja nyt mua sattuu lihaksiin paikoissa joiden olemassaolosta en ollut edes tietoinen. Mutta oliko se Epiktetos, joka lausui kuuluisat sanat "ei kipuu, ei hyötyy" no, joku suuri ajattelija anyway.

Homma jatkuu täällä omalla (laskevalla) painollaan. Joko teitä muita pulleroita jännittää miten pysytte ruodussa kun pääsette hallille rasvaisten poppareiden ja ylihinnoteltuiden hodarien sekaan?
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Täälläkin aloitettu operaatio. Pituutta on 180cm, ja vaaka näytti perjantai aamuna 86,3. Tilanne ei ole vielä mikään katastrofi, mutta tässä vuoden aikana on tullut 6-7 kiloa puhdasta läskiä, mikä näkyy tietysti vatsan kohdalla, joten totesin että nyt on hyvä hetki ottaa tilanne hallintaan. Töissä on ollut aika kovaa stressiä jo pidempään, ja kun kotona on pieni lapsi, jonka kanssa elämä on enemmän ja vähemmän sekavaa, niin huomaa että oma ruokavalio sekä elämäntavat on vähän mitä sattuu. Ajattelin siis pysäyttää homman tässä vaiheessa, enkä sitten ku vaaka näyttää 96,3.

Roskaruoka saa jäädä nyt toviksi, samoin alkoholi. Herkkujen syöminen mulle ei ole ollut koskaan ongelma, syön esimerkiksi sipsiä ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Mutta pizzaa, burgereita, kebabia etc. menee kiitettävästi. Liikuntaa myös lisään, pyöräilyä, koiran kanssa pidempiä lenkkejä ja vielä joku liikuntamuoto pitää kehitellä.

Kyllä se tästä.
 

Philly22

Jäsen
Terve tovereille! Isäni sanoi viikko sitten "ohho onpas poika kasvattanut mahaa". En tietenkään tarkoituksella lihota itseäni, se vaan nyt on tullut kun en mitään juurikaan ole tehnyt ja suuhuni olen tunkenut korona-ajan mitä huvittaa ja just sillon kun on mieli tehnyt. Nyt tulee muutos.
Pituus 180cm
Paino 90.8kg

Tavoite 83kg

Sikäli tilanne hyvä, että valmiiksi aktiviteetit löytyy eli menen joka toinen viikko pelaamaan sählyä ja aijon pidentään koiran ulkoilutuslenkkejä.
Pienen herkuttelun aijon sallia viikonloppuna yhtenä iltana. Heitin isot lautaset roskiin, jotta ruokamäärät pienenisi, silloin jaksaakin paremmin kun ei syö itseään ähkyyn.
Leipää en aijo ostaa ollenkaan, etten tee "herkkuleipiä" ihan vaan sen takia kun jotain tekee mieli, puuro tulee aamusin tilalle. Viikon päästä vaa'alle seuraavan kerran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös