Kaikille tämä tilanne ei tuo elämään kovin suuria muutoksia. Minun tapauksessani on juuri näin. Muutoksia on vähän, ja nekin vähät oikeastaan enemmän positiivisia. Asun yksin ja viihdyn muutenkin kotona paljon, joten siinä mielessä tilanne ei ole muuttunut. Töiden suhteen olen siirtynyt pitkälti etätöihin, joka on ollut positiivinen muutos. Etätyöt ovat sujuneet hienosti ja töiden tekeminen kotoa käsin on oikeastaan helpottanut elämää.
On ollut oikeastaan hieman huvittavaa seurata, kun ihmiset kauhistelevat sitä, että joutuu olemaan kotona enemmän. Ymmärrän kyllä, että kotona voi olla tylsää, jos ei ole tottunut olemaan paljon kotona ja panostanut kotona viihtymiseen.
Välillä tuntuu, että minun pitäisi hävetä, kun omalla kohdalla korona on vaikuttanut lähinnä positiivisesti elämään. Toisaalta myös hieman pelkään, että napsahtaako se kohta omaan nilkkaan. En kuulu riskiryhmään, mutta terveydentilassa on sellaisiakin tekijöitä, joiden myötä kärsisin taudista keskimääräistä enemmän.
Toistaiseksi kuitenkin nautin tilanteesta sen minkä pystyn. Suuri huoli on kuitenkin lähimmäisten osalta, sekä myös koko yhteiskunnan osalta. Tämä vaikuttaa negatiivisesti lähes kaikkeen ja tulee vaikuttamaan vielä pitkän aikaa.