Korona – vaikutukset elämääsi

  • 51 352
  • 360

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Korona muuten tulee varmasti rikkomaan aika monta parisuhdetta / perhettäkin kun sen toisen naama alkaa vaan ärsyttään.

Jep, muija laitto avioeropaperit vetämään. Mut ei se nyt pääse mihinkään pois, saman katon alla jumitetetaan. Alkoholin käyttöni lisäänty tuossa, se on päällimmäinen syy.

Nyt on korkki kiinni, antabus. Mut ei riitä kuulemma nyt.. Saatana, voisin riipasta kännin, mutta on tämä oma päätös myös, että juominen loppuu.
 

Haidekkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, Jokipojat, Corey Perry
Pieniä muutoksia tullut. Vanhempia en ole tavannut sitten valmiuslain voimaantulon jälkeen. Ovat riskiryhmässä ja ei vaan halua ottaa sen suhteen pienintäkään riskiä, puhelin on onneksi keksitty. Tavataan sitten kun tää homma on ohi. Kavereita ei näe livenä juurikaan ja baarittelu on vaihtunut kalsarikänneihin. Naisystävää tapaan edelleen säännöllisesti koska asutaan eri osoitteissa joskin lähekkäin ja pitkällinen erossaolo aiheuttaa omien kokemuksieni mukaan sen että kesään mennessä ollaan sinkkuja. Ja nyt jos joskus olen tyytyväinen että asutaankin eri osoitteissa. Eipähän ala toisen naama liiaksi vituttamaan.

Käsienpesuun ja desinfiointiin kiinnitän aiempaa enemmän aikaa ja huomiota, tämä toivottavasti ja varmasti jää tavaksi.

Töissä korona ei ole näkynyt vielä muutoin kuin valmistautumisena ja kahvipöytäkauhisteluina. Sairaalassa siis työskentelen. Tietty pieni jännitys on päällä että milloin oikeasti räjähtää, mutta taas pieni positiivinen fiba siitä että täällä itä-Suomessa meininki tuskin ihan käsiin leviää. Ja ylipäänsä tässä ei auta kuin hyväksyä tilanne ja olla tyytyväinen kun on niiden harvojen joukossa joilla on vielä töitä tod.näk. nyt ja tulevaisuudessa.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kaikille tämä tilanne ei tuo elämään kovin suuria muutoksia. Minun tapauksessani on juuri näin. Muutoksia on vähän, ja nekin vähät oikeastaan enemmän positiivisia. Asun yksin ja viihdyn muutenkin kotona paljon, joten siinä mielessä tilanne ei ole muuttunut. Töiden suhteen olen siirtynyt pitkälti etätöihin, joka on ollut positiivinen muutos. Etätyöt ovat sujuneet hienosti ja töiden tekeminen kotoa käsin on oikeastaan helpottanut elämää.

On ollut oikeastaan hieman huvittavaa seurata, kun ihmiset kauhistelevat sitä, että joutuu olemaan kotona enemmän. Ymmärrän kyllä, että kotona voi olla tylsää, jos ei ole tottunut olemaan paljon kotona ja panostanut kotona viihtymiseen.

Välillä tuntuu, että minun pitäisi hävetä, kun omalla kohdalla korona on vaikuttanut lähinnä positiivisesti elämään. Toisaalta myös hieman pelkään, että napsahtaako se kohta omaan nilkkaan. En kuulu riskiryhmään, mutta terveydentilassa on sellaisiakin tekijöitä, joiden myötä kärsisin taudista keskimääräistä enemmän.

Toistaiseksi kuitenkin nautin tilanteesta sen minkä pystyn. Suuri huoli on kuitenkin lähimmäisten osalta, sekä myös koko yhteiskunnan osalta. Tämä vaikuttaa negatiivisesti lähes kaikkeen ja tulee vaikuttamaan vielä pitkän aikaa.
 

Peppuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chicago Blackhawks
Jep, muija laitto avioeropaperit vetämään. Mut ei se nyt pääse mihinkään pois, saman katon alla jumitetetaan. Alkoholin käyttöni lisäänty tuossa, se on päällimmäinen syy.

Nyt on korkki kiinni, antabus. Mut ei riitä kuulemma nyt.. Saatana, voisin riipasta kännin, mutta on tämä oma päätös myös, että juominen loppuu.

:/ Erot ei liene koskaan niitä helpoimpia asioita, voi vaan kuvitella mikäli Korona eristys elämää yhtään joudutta elään / elätte niin ei kyllä helpointa varmaan ole olla jos tietää että erokin tulee. Vielä selvinpäin, hyvä päätös silti. Tsemppiä sinne!
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Vappu taitaa olla tämän karanteenijakson ensimmäinen suuri koetinkivi. Pääsiäinen kun yleensä on sellainen indoor party, niin vappuna ollaan viimeistään otettu kevät ja alkava kesä vastaan vaikka pahemmassakin räntäsateessa. Baarit ovat kiinni totta kai, mutta ulos lajitovereiden seuraan, tai edes niiden muutaman frendin käy ihmisen mieli. Eihän tietenkään pienissä porukoissa oleskelua ole kielletty, jos ei sitä suositellakaan, mutta aika monella voi olla samanlaisia keloja edes jostain pienestä bailusta jos ei muuta niin sisätiloissa. Mene ja tiedä.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Jep, muija laitto avioeropaperit vetämään. Mut ei se nyt pääse mihinkään pois, saman katon alla jumitetetaan. Alkoholin käyttöni lisäänty tuossa, se on päällimmäinen syy.

Nyt on korkki kiinni, antabus. Mut ei riitä kuulemma nyt.. Saatana, voisin riipasta kännin, mutta on tämä oma päätös myös, että juominen loppuu.

Alapeukku tälle ja tsemppitoivotuksia.

Lainaan myös siksi, etten tiedä, miten oma suhteeni voi tämän jälkeen. Itse olen kerrankin onnellinen, että asun virallisemmin yksin, poikaystäväni kämppä on se viikonloppujeni hengailupaikka. Eli karkuun pääsee nopeaan, jos toinen tympäisee. Tässä vaan itseä mietityttää koko ajan, miksi asumme erillään, haluammeko tulevaisuudelta mitään samaa. Eli toisaalta tämä voi kohdallani näyttää todellisuuden ja auttaa tekemään jotain päätöstä.

Olen todella ulospäinsuuntautunut ja ihmisten parissa viihtyvä, joten kevään kukoistaminen pakottaa menemään yksin tai kaksin puistoon pussikaljalle.
 

redpecka

Jäsen
Vaikutuksia: olen vihdoin väkisin päässyt tutustumaan näihin erikoisjänniin otuksiin kunnolla, jotka eivät ole eliöitä (siinä kun bakteerit ja ihmiset) mutta eivät ole perkeleet myöskään mitään elottomia kiviä, sillä kivet eivät lisäänny tässä mielessä. Sanomattakin selvää, että hyvin jännä koko kuvio.

Äänikirjaostoslistalleni meni tämä joku "virukset, maailmankaikkeuden kapellimestareina" tai vastaava.

Tätä nykyistä koronaa ennen kuvittelin virukset suunnilleen sellaisiksi kuin tartsaneissa norsut, että ne menevät kuolemaan johonkin salaiseen mestaan ja tulevat sieltä flyygelin näppäimistönä ulos tai kuten nämä virukset - pari vuotta juonia punoneina bastardeina.

Koen tämän kriisin - vaikka killcountti ei pärjäisi suuresta väestömäärästä huolimatta vanhoille koville nimille - suureksi ja käänteentekeväksi asiaksi koko perkeleen ihmiskunnalle ja globalisaatiolle.

Ennen pitkää siirrytään joka tapauksessa etätöihin, ei enää tarvii lentää. Robotit duunaa mitä robotin täytyy. Ihmisille koittaa pakotetusti se uusi teknologinen maailma. Pitää yht'äkkiä muka tulla perheen kanssa toimeen... No tää ei onnistu, eli jatkossa parisuhteet jää vähemmälle. Lapsia tekee enää hindulaiset ja muslimit ja kiinalaiset toki sen yhden poikalapsen vuodessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinänsä taivaanlahja kun voi kitata kaljaa ja palkka juoksee. Pizzat mä aiemminkin otin tullessa mukaan.

Jos keksimällä keksii jonkun negatiivisen jutun niin Tallinnaan ei vissiin nyt pääse, mutta en mä ole vielä saanut uusittua passiakaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Onko kenelläkään hyviä arvauksia koska harrastustoiminta pääsee alkamaan esimerkiksi joukkuelajeissa?

Kuntien sisäliikuntapaikat voivat hyvinkin olla kesän vielä kiinni.Junnujen salibandyssä kun paria joukkuetta johdan niin olisi kyllä mukava edes jotenkin asiaa osata avata junnuille ja vanhemmille.
 

hege

Jäsen
Fudiksen osalta meillä optimistit toivovat, että kesäkuussa päästäisiin treeneihin ja pessimistit epäilevät että vasta kesätauon jälkeen jatkuu treenit eli joskus heinäkuun loppupuolella. Joka tapauksessa varsin lyhyt pätkä päästäisiin treenaamaan ennen taukoa. Sarjojen alusta ei taida oikein kukaan osata sanoa mitään.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kovin on tylsää ollut kun ei viitsi ihmisiä liikaa nähdä ja näin, niin tulipa väsättyä muutama linnunpönttö sitten pihalle, jos ei muuta niin ainakin pikkulinnut kiittävät. Jotain hyvääkin siis!
 

red.machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slovakia
Salitreeni vaihtunut lenkkeilyyn, porrastreeniin, ja kotiHIITiin, opiskelu kokonaan etäopiskeluksi ja satunnainen kahvilla/syömässä käynti kotona kokkailuun. Ja mukavaa ollut toistaiseksi. Avopuolisoni kanssa olemme muutenkin paljon yhdessä kotona, eli sen suhteen ei juuri muutosta ole tullut. Kevään Kroatia-reissun peruuntuminen hieman harmittaa ja erityisesti EM-kisojen siirtyminen. Ja toki tuttaviakin olisi kiva nähdä, mutta se aika tulee vielä kunhan jaksaa olla kärsivällinen.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täälläpäin tuli nyt sitten kaikille maskipakko ulos mennessä. Sakkoa tulee jos ei maskia naamalla ole ja ovesta ulos astut. Vähän kyllä vituttaa täälläkin tuo vanhusten käytös. Klo 11-13 saa yli 65-vuotiaat käydä esim. kaupassa tai apteekissa, ja se on kuin sienet kasvaisivat sateella kun kaikki mummot ja papat kömpivät kauppaan juuri silloin. Kaupungin nuoriso ja vähän vanhemmatkin ovat rekrytoineet aivan helvetisti ikäisiään pysymään sisällä tuohon aikaan, joten eivät voi gubet ainakaan meitä syyttää kun tauti leviää.

Minun lupalappunen on tarkastettu nyt kaksi kertaa ja vaikuttaa kyllä siltä että ei täällä mihinkään voi liikkua jos ei ole syytä. Ihan hyvä että tarkastavat ja sakottavat - ei tämä nyt niin saatanan vaikeaa ole.
 

hege

Jäsen
Lenkkeilyn määrä on kyllä lisääntynyt ja kaupungin ulkotreenipaikat tullut tutuksi ja ainakaan omalla aikataululla ei niissä ole pahemmin ollut tungosta, tänään oli aamulla yksi muu venyttelijä paikalla. Ruokaa on tullut laitettua paljon kun pitää koko perhe ruokkia ja nyt on arkisin yritetty niin, että päiväruoka olisi jämien lämmittelyä kun muuten tuntuu että päivä menee varsin rikkinäiseksi, sinänsä kun tykkään ruuanlaitosta niin asia ei ole ollut ongelma. 6-luokkalainen tyttö on innostunut leipomisesta joten lenkillä saakin käydä ja ruokaa on sitten tehty pienemmän kundin kanssa, vaimo on tästä jätetty sivuun kun ruoan olisi kiva olla myös hyvää.
Oluen juonti jäänyt melkein kokonaan pois, joku tölkki 1-olutta mennyt saunan yhteydessä mutta vastineeksi GT on sitten maistunut hyvin ;-) . Seksiä on myös ollut enemmän kuin normaalisti luultavasti väljempien aikataulujen takia eli jotain hyvää tässäkin.
Muksujen futa-juttuja on kaivattu kun itse huoltajan roolissa ja nuoremman osalta apu-valmentajana välillä ja siinä on ollut hauskaa tekemistä mitä tosiaan vähän alkanut kaipaamaan.
 

laalki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Philadelphia Flyers
Sellaista mietin että kun palstalla on useammankin henkilöt epäilleet saaneensa viruksen. Kuitenkin sen erottaminen influenssasta on hyvin vaikeaa. Onko kukaan menettänyt maku ja hajuaistiaan? Oliko niin että 2/3 todetuista tapauksista tautiin liittyi tuo.

Käsittääkseni influenssa nostaa melkein aina kunnon kuumeen ja olo on sen verran romu, että varmasti tietää olevansa kipeä. Nämä koronan oireet on monesti/yleensä niin lieviä, ettei varmaksi tiedä onko edes kipeänä, tai olisiko vaan joku tavallinen kausipöpö.

Nyt tästä on jo aikaa, ja mitään oireita ei enää ole ollut. Paitsi tällä viikolla, kun on käynyt pari kertaa yli kuukauden tauon jälkeen lenkillä. Silloin on ryhtynyt tuntumaan vähänkin kovemmassa vauhdissa ärsytystä keuhkoputkissa. Ja sykkeet nousevat nopeasti melko suuriksi. Itse määritän juoksuvauhtini sykkeen mukaan, ja huomasin sen, että juoksuvauhti on kyllä nyt selvästi hitaampi kuin helmikuussa.

No, todennäköisesti tuo ei ollut korona, vaan yhdistelmä paria tavallista flunssaa, allergiaa, taukoa, huonoa kuntoa ja nelikymppisyyttä. Mutta silti tuokin vaihtoehto rupesi pohdituttamaan.

Oireet kuulostavat aika identtisiltä omiini. Alkoi melkein kk sitten pienellä päänsäryllä ja juuri ja juuri mittaria väräyttävällä lämmöllä. Sitten hävisivät oireet ja siitä lähtien olen viikon välein kokeillut lenkillä käyntiä. Ihan kevyttä kävelylenkkiä, 5-10 minuutin hölkällä niin veto on pois koko seuraavan päivän ja keuhkoputkea kuumottaa ihan huolella. Syke huitelee nyt kolme tuntia lenkin jälkeen 70-80 kieppeillä (leposyke 45 normaalisti ja sekin nyt kk verran ollut 10 pinnaa koholla) ja olo on tosi rauhaton. Saapa nähdä meneekö taas pitkälle huomiseen ennen kuin olo taas normalisoituu.

Minullakin tuota allergiaa ja nelikymppisyyttä riittää. Päälle vielä astmaa, mutta mikään näistä ei ole tällaista ennen aiheuttanut. Ei edes katupölyssä juoksu viime keväänä. Kuntokin on hyvä, että eron kyllä huomaa n. kuukauden takaiseen. Juuri enempää ei tunnu hengästyttävän, mutta ihan kuin normaalisti hengittämällä ei vaan saisi tarpeeksi happea. Sanotaan että 85 % varma olen että koronoissa ollaan. Tai varmaan tässä vaiheessa jo sen paranemisvaiheessa, joka voi viedä hyvin toisen kuukauden.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Siviilielämään on vaikuttanut niin että kuntosalilla käynti on jäänyt kokonaan pois koska se on ollut kiini. Sen sijaan lenkkeily on lisääntynyt kuten myös muu ulkona puuhastelu. Töihin on vaikuttanut sen verran että tähän viikkoon asti mentiin ns. vanhoilla pohjilla ja varsinkin asennuksia oli ihan normaaliin tapaan. Tämä viikko on ollut aika kuollut. Firman myymälän aukioloajat supistettiin jo toissa viikolla 8-12 kun normaalisti se on auki 8-16. Ite pyöritän aamulla sen neljä tuntia myymälää ja iltapäivällä teen asennuksia jos niitä on. Jos ei oo ja kaikki paperihommat on tehty, niin painelen kotiin. Töissä meitä on tällä hetkellä 4/7 yks kotona karanteenissa ja kaksi lomautettuna.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Oireet kuulostavat aika identtisiltä omiini. Alkoi melkein kk sitten pienellä päänsäryllä ja juuri ja juuri mittaria väräyttävällä lämmöllä. Sitten hävisivät oireet ja siitä lähtien olen viikon välein kokeillut lenkillä käyntiä. Ihan kevyttä kävelylenkkiä, 5-10 minuutin hölkällä niin veto on pois koko seuraavan päivän ja keuhkoputkea kuumottaa ihan huolella. Syke huitelee nyt kolme tuntia lenkin jälkeen 70-80 kieppeillä (leposyke 45 normaalisti ja sekin nyt kk verran ollut 10 pinnaa koholla) ja olo on tosi rauhaton. Saapa nähdä meneekö taas pitkälle huomiseen ennen kuin olo taas normalisoituu.

Minullakin tuota allergiaa ja nelikymppisyyttä riittää. Päälle vielä astmaa, mutta mikään näistä ei ole tällaista ennen aiheuttanut. Ei edes katupölyssä juoksu viime keväänä. Kuntokin on hyvä, että eron kyllä huomaa n. kuukauden takaiseen. Juuri enempää ei tunnu hengästyttävän, mutta ihan kuin normaalisti hengittämällä ei vaan saisi tarpeeksi happea. Sanotaan että 85 % varma olen että koronoissa ollaan. Tai varmaan tässä vaiheessa jo sen paranemisvaiheessa, joka voi viedä hyvin toisen kuukauden.

Itse olen heittänyt nyt monena päivänä fillarilenkkejä (20-30 km on normimitta), ja viimeiset pari lenkkiä on ollut jo ihan normaalia jaksamisen ja sykkeiden osalta. Kuitenkin muutaman päivän ajan on yöllinen syke ollut sellaista 5-10 lyöntiä normaalia korkeampaa, mikä viittaisi johonkin lievään pöpöön. Tosin normaali flunssa nostaa tuota paljon enemmän, eli voi hyvin olla, että sellaisesta ei sitten kuitenkaan ole kyse. Saattaisiko tuo olla sitten siitä kiinni, että nyt on saanut kuitattua univelat, jolloin uni ei ole enää niin syvää kuin normaalisti arkena?

Muutamana päivänä tuntui juuri tuota omituista tunnetta rintakehän alaosassa, mutta aloin pohtia jopa etätyöergonomiaa. Huomasin, että syvät vatsalihakset olivat aika jumissa, ja myös palleassa tuntui, kun venyttelin. Olisiko tuo sitten saanut jumituksen tuntua hengitykseen? Ja yhdistettynä allergiaan tuo voi luoda alitajuisen fiiliksen siitä, että hengitys olisi vaikeutunut. Tänään oli helpompaa, kun olen lomalla, ja ei ole täytynyt istua koko päivää koneen ääressä.

Pääkaupunkiseudulla asuva kaverini kertoi myös vähän samanlaisista tuntemuksista käytyään reippaalla kävelylenkillä. Hänelläkin on allergiaa. Ja juuri tuollainen outo puristava tunne oli keuhkoihin tullut lenkin jälkeen. Ei ollut koskaan aiemmin kokenut tuollaista.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Nyt on pari päivää taas kyllä ollut aika turhautunut ja jumittava olo tän kaiken takia. Hauskinta on, että ei edes pitäisi sen kummemmin hajoilla. Itse, sekä perheenjäsenet ja ystävät ovat kaikki ainakin toistaiseksi säilyneet koronatta (kop kop) ja työmaallakin on meininki vakaa. Ruokaa on kaapissa ja kaikki maailman viihde napinpainalluksen päässä. Uusin Nightwishkin soi tuossa tällä hetkellä ja on saanut vähän opeteltua uusia asioita, mitä audioon tulee, eli käytettyä luppoaikaa hyödyksi. Mutta silti väsyttää ja ottaa päähän.
Jospa ulkoilu vähän piristäisi, kun on ainakin pe-la luvattu hyvää keliä. Musat korville ja merenrantaan.
 

ipaz

Jäsen
Töissä pitää käydä koska etätyö ei minun hommassani tule kysymykseen ja siellä huomaa, että keskittyy pitämään tarkoituksella hieman aiempaa enemmän fyysistä etäisyyttä toisiin ihmisiin. Ja käsiä tulee pestyä huomattavasti enemmän.

Mutta kotona oleminen on kivaa. Näin semi-introverttinä sinkkuna tämä vapaa-ajalla kotiin linnottautuminen on ihan parasta, kun ei "tarvitse" lähteä kaupingille haahuilemaan. Lenkillä käyn jos viitsin ja jaksan. Muuten saan aikani kyllä kulumaan pleikkarin, suoratoistopalvelujen, musiikin kuuntelun ja uutisten lukemisen parissa. Ja nukkuen.

Olin nyt töistä vapaalla kolme päivää. Jokaisena aamuna heräillyt siinä kahdeksan aikoihin (ilman kelloa luonnollisesti), syönyt todella hitaan aamupalan, katsonut jotain sarjaa Netflixista tms. ja sitten ottanut parin tunnin päikkärit iltapäivällä. Heräämisen jälkeen sitten viitsimisestä riippuen joko käynyt hakemassa safkaa lähikaupasta tai tilannut jotain kotiinkuljetuksella oven taakse. Ja sitten taas viihteen kimppuun. Alkoholia en ole juonut pariin viikkoon tippaakaan.

Somen avulla on tullut oltua yhteydessä kavereihin ja perheeseen lähinnä viestittämällä. Sellaista mukahauskaa jutustelua. Ei tässä mitään syvällisempiä muutenkaan ole tullut kenenkään kanssa turistua. Sen aika on sitten hönöpäissään saunan lauteilla.

Kun lukee juttuja missä ihmiset hajoaa neljän seinän sisällä oloon ja toimettomuuteen, niin tuntee olevansa etuoikeutettu kun ei itse osaa ja jaksa stressata moisesta, vaan nauttii tästä seesteisyydestä, itsenäisyydestä ja tekemättömyydestä. Ilmeisesti kestän siis tylsyyttä vielä jossain määrin, onneksi.
 
Viimeksi muokattu:

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kuukaus tulee tänään täyteen tätä sosiaalista etäisyyttä ja erakkoelämää kesämökillä. Viimeset 30 päivää kyllä tuntuu kyllä 30 vuodelta. Senkin ajan on saanut vaan lukea siitä kuinka ihmisiä kuolee ympäri maailmaa ja kuinka koko maailman talous sukeltaa. Hirveesti kehtais valittaa kun itse ja kaikki läheiset on terveitä. Mutta kyllä tää rassaa. Varsinkin kun ei tiedä millon tää loppuu ja koska sellainen normi elämä on mahdollista.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Työmatkalla junassa saatan olla vaunuosaston ainoa matkustaja. Jatkossa sekin paikka on tyhjä useimpina päivinä, kun ei epävarmuuden vallitessa viitsi ostaa uutta kausilippua joten autoiluksi menee.

Töissä (päiväkodissa) ei ole juuri lapsia, joten kaikenlaista kuntouttavaa työtoimintaa tulee harrastettua. Rästiin jääneet ikuisuusprojektitkin alkaa olla lopussa. Vähän tuli oman homman ulkopuolelta erikoistehtävää hoidettavaksi niin kauan kuin koulut ovat kiinni.

Kotona vaimo etätoissä useimpina päivinä. Liikunta on kävelylenkkejä, mikä on kuntouttanut polvea todella hyvin.

Ahdistaa. Ahdistaa yllättävän paljonkin välillä. Ei koronan pelko, vaan koronatoimien seurausten pelko. Lomautuksia on itselle tulossa jossain vaiheessa ja kesälomia joutuu pitämään jo toukokuussa. Toiveena, ettei sentään ennen Uudenmaan sulun lopettamista että pääsisin laittamaan venettä. Lomautus on ok, kunhan se ajoittuu kesälle tai vaihtoehtoisesti syksylle kun alamme remontoimaan uutta kämppäämme.

Yksi auto piti ostaa koronan vuoksi erään rakkaan suojelemiseksi joukkoliikenteen riskieiltä. Ruokaa tulee tehtyä, mikä on kivaa. Havaintona, että jauhelihan kysynnän noustessa tekee lihahyllystä hyviä löytöjä. Tänäänkin syötiin priimaa paahtopaistia, jolle jäi hintaa noin 11€/kg ja valittavana oli vastaavaa dealiä niin nautaa, sikaa kuin broileriakin.

Silti kovasti odotan normaaliaikojen palaamista. Tyhjä kalenteri on jotain, mihin voi mutta ei tee mieli tottua.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Mutta kyllä tää rassaa. Varsinkin kun ei tiedä millon tää loppuu ja koska sellainen normi elämä on mahdollista.

Näipä.
Joku voisi perustaa ketjun "Mitä koronan jälkeen?"
Maailma tuskin on entisellään enään vaikka korona voi unohtua nopeasti, kun aletaan perkaamaan tämän jälkeen jättämää taloudellista kaaosta. Nyt jopa rikkaat vetävät yhtä koyttä ja on ollut jotenkin hyvä yhteishenki. Tuleeko tämän jälkeen aika jolloin rikkaat ja firmat ottavat tuloksensa takaisin heikompien persnahasta repien? Vai jääkö tämä solidaarinen henki päälle?

Entäpä matkailu? Mahtaako ketään uskaltaa hetkeen lähteä edes kylpylään tai risteilylle.

Mitä jos tämä olikin vasta alkulämmittelyä ja joku vielä isompi pöpö tulee pian. Tällä ylikansoitetulla pallolla luonto voi nopeasti ottaa omansa, kuten ollaan opittu.

Entä urheilu. Miten käy huippu-urheilun? Paljon on avoimia kysymyksiä tulevaisuudessa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Joku voisi perustaa ketjun "Mitä koronan jälkeen?"
Sen tiedän että sitten kun tää erakkoelämä päättyy niin käyn varmasti jokaisessa vakkariravintolassa syömässä ja koitan tehdä mahdollisimman ison laskun. Varmaan vois pyydellä jotain kavereita mukaan ihan pelkästään siitäkin ilosta että voi tavata ihmisiä. Miettinyt tässä myös miten voisi Italian, Ranskan ja Espanajan taloutta tukea omalla kulutuskäyttäytimisellä. Viinejä jos joisin niin helppoa ois.

Entäpä matkailu? Mahtaako ketään uskaltaa hetkeen lähteä edes kylpylään tai risteilylle.
Kummasti tässä on kuitenkin matkailusta haaveillut ja käynyt mielessä ne kaikki paikat jossa sitä vielä haluis käydä. Jamaika, Filippiinit, Kenia, Ranska, Italia, Espanja, Thaimaa... Mutta tosiaan jännä nähdä miten matkailulle käy. Varmaan alan firmoja menee konkaan ja menee vähän aikaa toipuessa.

Entä urheilu. Miten käy huippu-urheilun?
Mua enemmän huolettaa mitä tapahtuu omalle urheilulle. Itse pelaan sählyä 4 kertaa viikossa ja joukkuelajit on itselle ollu aina sellainen henkireikä. Jos kesän jälkeenkin on vielä korona pelkoa liikenteessä niin mikä on sitten jengin halukkuus pelailla joukkuelajeja.

Mitä jos tämä olikin vasta alkulämmittelyä ja joku vielä isompi pöpö tulee pian.
Itse en pahempaa pöpöä vielä pelkää. Jos näitä nyt kerran 100 vuodessa tulee niin olen sitten jo vainaa muutenkin kun seuraavan aika koittaa. Mutta kyllä tästä nyt voi ottaa opiksi sen verran että siihen seuravaan pöpöön voi valmistauta. Selkeesti tietyissä asioissa nyt pitää olla omavarainen ja pitää varmuusvarastoja yllä. Se nyt sitten maksaa ja näkyy veroissa, mutta sitten kun seuraavan kerran ollaan tän asian kanssa kusessa niin kukaan ei kyseenalasta noita päätöksiä.

Varmaan yksi vittumaisimmista asioista tässä kaikessa on se että joutuu pitämään sosiaalista välimatkaan ihmisiin joista välittää sen takia että heistä välittää. Mutta sen takia tässä nyt erakkona istutaan että he taikka muut riskiryhmäläiset ei joudu vaaraan. Itse en mistään hinnasta haluaisi elää sellaisen tiedon kanssa että olisin ollut oireeton koronaviruksen kantaja ja tietämättäni taruttanut sen johonkuhun joka sitten siihen menehtyis.
 
Suosikkijoukkue
Ässät, SaiPa, Ketterä
Mua enemmän huolettaa mitä tapahtuu omalle urheilulle. Itse pelaan sählyä 4 kertaa viikossa ja joukkuelajit on itselle ollu aina sellainen henkireikä. Jos kesän jälkeenkin on vielä korona pelkoa liikenteessä niin mikä on sitten jengin halukkuus pelailla joukkuelajeja.

Nimenomaan. Kiva se lenkillä käydä, mutta joukkueurheilu on se liikkumisen suola itsellä. Sosiaalista ja hyödyllistä samassa paketissa.

Sen tiedän että sitten kun tää erakkoelämä päättyy niin käyn varmasti jokaisessa vakkariravintolassa syömässä ja koitan tehdä mahdollisimman ison laskun. Varmaan vois pyydellä jotain kavereita mukaan ihan pelkästään siitäkin ilosta että voi tavata ihmisiä. Miettinyt tässä myös miten voisi Italian, Ranskan ja Espanajan taloutta tukea omalla kulutuskäyttäytimisellä. Viinejä jos joisin niin helppoa ois.

Itse ostanut nyt näitä lahjakortteja pariin ravintolaan. Hyvä tapa tukea juuri nyt ja saa vielä käydä syömässä, kun aika koittaa.

Tsemppiä kevääseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös