Korona – vaikutukset elämääsi

• 53 298
  • 355

Clubittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit

Todella hieno teksti. Noin hyvin en itse osaisi tätä pukea sanoiksi. Median rooli on ollut hymistelevän panikoiva ja tässä Jatkoajan ex-päätoimittajan twiitissä saadaan aika hyvä syy sille:

Toimittajille tämä on ollut todella leppoisaa aikaa; työt helppo hoitaa kotoa etänä, juttuaiheet pyörivät saman aiheen ympärillä ja työpaikka on suhteellisen turvattu. Pätee toki moneen muuhunkin alaan ja ihan Jatkoaika-otannan perusteella nämä ovat juuri niitä ”mitä väliä näillä rajoituksilla muka on” -janareita.

MegaForce

Jäsen
Koronan suurin vaikutus mun elämään tulee olemaan se, että usko Suomeen yhteiskuntana on lopullisesti mennyt. Mahdollisesti äänestettävistä puolueista on tippunut kolme pois. Hallitus on mätä ja niin on suurin osa Suomen kansastakin. Vaikeuksien kohdatessa on oltu hymyssä suin valmiita uhraamaan lapset, nuoret ja matalapalkka-alat oman turvallisuuden tunteen takia. MaRa- ja tapahtuma-alaa hakataan surutta ja vittuillaan vielä päälle. Tukia ei haluta antaa sen paremmin työntekijöille kuin -antajillekaan. Sitten vielä perustellaan uusia nöyryytyskeinoja solidaarisuudella. Ihan Fidel Castro - tason sadistista julmuutta.

Lapsilla ja nuorilla menee huonommin ja huonommin. Siihen joku ihana ihminen sanoo että mitä nyt nuorelle pari viikkoa meinaa. Vielä vuodenkin jälkeen. Mielenterveysongelmat pahenee mutta ei hätää. On perustettu työryhmiä. Jokainen tietää että niistä ei ikinä kuulu mitään.

Media on täysin apaattisena hymistellyt koko vuoden uskaltamatta haastaa päättäjiä ollenkaan. Kiuru valehtelee tasaiseen tahtiin eikä kukaan puutu asiaan. Hallituksen katteettomiin lupauksiin ei uskalla kukaan tarttua. Puumalainen kertoo TVssä että 20 salibandytreeneissä tullutta tartuntaa ovat ravintolatartuntoja. Kaikki vaan nyökyttelee. Sitten osa mediasta alkaa lietsomaan kaikesta eniten käsineitä tahoja toisiaan vastaan. "Miksi ravintolassa saa käydä vaikka lapset eivät saa liikkua?" Niin, ravintoloiden vikahan se on maan johto nauttii lasten kurittamisesta.

Hyvältä ystävältä kaatui juuri firma. Duunikaverilta lähti kämppä alta. Tuttavilla on säästöt käytetty ja luottokortit tapissa. Osa joutuu hakemaan toimeentulotukea. Näitä ihmisiä pitäisi kuitenkin joidenkin mielestä ajaa syvemmälle köyhyyteen solidaarisuuden verukkeella. Sairasta touhua. Kuntosaleilta ajettiin juuri suuri määrä ihmisiä työttömiksi. Tällä palstalla suurin puhe oli siitä kun jotkut mieslapset eivät pääse kyykkäämään salille. Surullista touhua.

Koko suomalaisella yhteiskunnalla on todella pitkän peiliinkatsomisen paikka. Tuskinpa sellaista tapahtuu.
Ei tilanne helppo kellekään ole. Tiedän että tämä kuulostaa kliseeltä, mutta hallitus voi tehdä vain huonoja päätöksiä tässä tilanteessa. Ei ole sekään tavoiteltava tilanne että ihmisiä voisi kuolla n. 10x enemmän mitä nyt, kun mikäli rajoituksia ei tehtäisi. (Esim. löyhän kontrollin Brasiliassa ja Yhdysvalloissa ollut isot uhriluvut. Virus itse ei elä mitenkään älyllistä elämää ja tarttuu siihen organismiin, mihin on tarttuakseen.

Pandemiat tavallisesti kestää pitkään, ja epidemiat tulevat aaltoina, vaikka rokotteita ja lääkkeitä kehitetään jatkuvasti. Siihen ei vaikuta se minkä värinen hallitus Suomessa istuu, ja oppositiosta huutelu tai ilman maskia larppaamiset eivät auta ketään. Varsinkin kun suurimman oppositiopuolueenkaan kannoista ei saa mitään selvää. Aluksi vaaditaan täyttä lockdownia, sitten kun hallitus tekee toimia, valitetaan vapauden viemisestä. Mikään ei kelpaa ja itseään pidemmälle ei haluta/kyetä näkemään. Kriisintorjumisen ongelma on rakenteissa, ei hallituksessa.

En kyseenalaista kenenkään ahdinkoa. Jatkuvat rajoitteet ja karanteenit vituttavat ihmisiä. Välinpitämättömyys ei taas vituta ketään, välinpitämättömyys tappaa.

Viimeksi muokattu:

wundermann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LUFC
Ei tilanne helppo kellekään ole. Tiedän että tämä kuulostaa kliseeltä, mutta hallitus voi tehdä vain huonoja päätöksiä tässä tilanteessa. Ei ole sekään tavoiteltava tilanne että ihmisiä voisi kuolla n. 10x enemmän mitä nyt, kun mikäli rajoituksia ei tehtäisi. (Esim. löyhän kontrollin Brasiliassa ja Yhdysvalloissa ollut isot uhriluvut. Virus itse ei elä mitenkään älyllistä elämää ja tarttuu siihen organismiin, mihin on tarttuakseen.

Pandemiat tavallisesti kestää pitkään, ja epidemiat tulevat aaltoina, vaikka rokotteita ja lääkkeitä kehitetään jatkuvasti. Siihen ei vaikuta se minkä värinen hallitus Suomessa istuu, ja oppositiosta huutelu tai ilman maskia larppaamiset eivät auta ketään. Varsinkin kun suurimman oppositiopuolueenkaan kannoista ei saa mitään selvää. Aluksi vaaditaan täyttä lockdownia, sitten kun hallitus tekee toimia, valitetaan vapauden viemisestä. Mikään ei kelpaa ja itseään pidemmälle ei haluta/kyetä näkemään. Kriisintorjumisen ongelma on rakenteissa, ei hallituksessa.

En kyseenalaista kenenkään ahdinkoa. Jatkuvat rajoitteet ja karanteenit vituttavat ihmisiä. Välinpitämättömyys ei taas vituta ketään, välinpitämättömyys tappaa.

Rajoitukset on fiksuja ja rajoitukset voisi hoitaa fiksusti. Nyt ajetaan ihmisiä ja firmoja ahdinkoon koska ei haluta antaa rahaa. Samaan aikaan kuitenkin puhutaan elvyttämisestä. Velkaa otetaan mutta ei anneta sitä rahaa niille tahoille joiden toimintaa rajoitetaan. Se on käsittämätöntä.

Muuhun tekstiin et sitten juuri kantaa ottanutkaan.

Koko Suomi on epäonnistunut. Mä oon alkanut toivoa että tulis oikein kunnon lama. Niin että koko itsetyytyväinen kansa olis kusessa. Tuskin sekään auttaisi...

Huapala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Rajoitukset on fiksuja ja rajoitukset voisi hoitaa fiksusti. Nyt ajetaan ihmisiä ja firmoja ahdinkoon koska ei haluta antaa rahaa. Samaan aikaan kuitenkin puhutaan elvyttämisestä. Velkaa otetaan mutta ei anneta sitä rahaa niille tahoille joiden toimintaa rajoitetaan. Se on käsittämätöntä.

Muuhun tekstiin et sitten juuri kantaa ottanutkaan.

Koko Suomi on epäonnistunut. Mä oon alkanut toivoa että tulis oikein kunnon lama. Niin että koko itsetyytyväinen kansa olis kusessa. Tuskin sekään auttaisi...

Näin.

Toisessa ketjussa näin linkin kuinka Suomessa ollaan tuettu vähiten(tai vähimmässä määrin) euroopan maista yksityisyrittäjiä Korona aikana. En nyt heti löytänyt sitä tähän heittää, mutta ei ollut mistään huuhaa sivustoilta.

Sähköinen rokotepassi jos tulee, siitä seuraava askel on kuin suoraa Netflix sarjasta Black Mirror, eli nykyinen kiinan malli, sosiaalinen luottoluokitusjärjestelmä. Joku varmaan luokittelee tämänkin "salaliittoteoriaksi" mutta miten se voi olla, kun kiinassa se on jo täydessä toiminnassa :D

Vaikea itse kuvitella olevansa työelämässä tämmöisessä yhteiskunnassa.

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Koronarokote napattu ja kotimatkalla terassilla olut tämän kunniaksi. Tässähän on melkein ensimmäistä kertaa hyvä ja positiivinen fiilis sitten joulukuun alun rajoitusten. Vielä kun pääsisi harrastuksiin niin hyvä tästä vielä tulee.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy