tant gredulin
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HIFK
Ähh, Schwalbea vaan harmittaa ettei tienaa leipäänsä niinkuin oma poochini :)
ervatsalo kirjoitti:On lisäksi mielestäni täysin mielipuolista, että kaikki koirat syövät paremmin, kuin vaikkapa Afrikan, tahi Aasian lapset.
Valitsitko ns. pervoimman pennun päältä tarjolla olleista? Vai oletko kouluttanut koirasi tähän toimintaan? Jos olet, niin älä kerro miten.ervatsalo kirjoitti:Koirat haittaavat myös ratkaisevasti ihmisten sukupuolielämää, koska ainahan koirat tulevat katsomaan ja kuolaamaan, jos makkarissa peitto heiluu. Kukaan täysijärkinen ei voi tälläisessä tilanteessa keskittyä itse paneskeluun, koska on täysin selvää, että koira voi käydä koska tahansa kulkusiin kiinni! Etenkin, jos kyseessä on tilapäis- tahi lyhytaikainen sukupuolisuhde.
Vaihtakaapa puremisen tilalle sylkeminen, ja A-VOT! Se on Hämeenlinnan sikakatsomo! Yhteensattumaa vai jotain muuta? Kenties...ervatsalo kirjoitti:Koirat vaativat älyttömästi hoitoa, ne haisevat, ovat äänekkäitä, hyppivät päälle, saastuttavat ulkotilat ja kaiken lisäksi ne purevat viattomia ihmisiä.
pernaveikko kirjoitti:Antaako koiranpennut ihmisten nukkua yönsä toisin kuin kissanpennut?
pernaveikko kirjoitti:Antaako koiranpennut ihmisten nukkua yönsä toisin kuin kissanpennut?
Troy kirjoitti:Antaa periaatteessa, mutta pennulla tuo rakko on ainakin pienistä koirista puhuttaessa sen verran pieni, että kerran yössä pitää pihalla käyttää. Ei tätä vaihetta tietenkään lähellekään koko pentuaikaa kestä. Ehkä pari-kolme kuukautta. Mutta ainakaan meidän pentu ei siis muuten elämöinyt tai riehunut yöllä.
Hextall kirjoitti:Ai että yöllä ihan pihalle asti? Kyllä meillä ainakin hoitui mukavasti pikku lirit hesarille öisin. Nopeasti herra oppi sisäsiistiksi. Kultainennoutaja on kyseessä, nyt touhupetteri on 1,5 vuotias. Eipä onneksi ole ollut mikään tuholainen, mitä nyt muutamat matonkulmat maistui nuorempana. Ulkona sitten mennäänkin pää kolmantena jalkana ja niinhän sitä pitääkin nuoren koiran mennäkkin. Ensimmäinen koirani ja on kyllä ollut loistava pakkaus. Uhmäikäisyys alkaa hieman hellittää ja tietäähän se kuka täällä on päällikkö.
AnaKonda kirjoitti:onko Jatkoajassa muita koiranäyttelyiden harrastajia?
grace kirjoitti:Lauantaina kello 10 olisi tarkoitus olla Pirkkahallissa tarkistelemassa punaisten irlanninsettereiden nykykuntoa. Sunnuntaina on vuorossa sitten "omarotu", kun espanjanvesikoirat aloittavat joskus aamutuimaan. Omat koirat eivät ole kisailemassa tällä kertaa.
Täytyy myöntää, että kun ensimmäisä kertoja meni näyttelyyn niin ei oikein tiennyt mitä odottaa. Muutamien näyttelyiden jälkeen homman juju oli avautunut meikäläiselle ja kyllä siinä pulssi nousee jos oma koira menestyy ja pääsee kisaamaan ROPista tai RYPistä. Kerran olen päässyt jännittämään omaa koiraa BIS-kehään ja täytyy myöntää, että nitro-purkista olisi ollut apua silloin. Itse en esitä koiria, se on emännän vastuulla.
Näyttelyt ovat ihan hauskoja tapahtumia varsinkin, kun siellä saa olla vain turistina. Paljon pyörii kauniita narttuja niissä piireissä :)
grace kirjoitti:Lauantaina kello 10 olisi tarkoitus olla Pirkkahallissa tarkistelemassa punaisten irlanninsettereiden nykykuntoa. Sunnuntaina on vuorossa sitten "omarotu", kun espanjanvesikoirat aloittavat joskus aamutuimaan. Omat koirat eivät ole kisailemassa tällä kertaa.
Täytyy myöntää, että kun ensimmäisä kertoja meni näyttelyyn niin ei oikein tiennyt mitä odottaa. Muutamien näyttelyiden jälkeen homman juju oli avautunut meikäläiselle ja kyllä siinä pulssi nousee jos oma koira menestyy ja pääsee kisaamaan ROPista tai RYPistä. Kerran olen päässyt jännittämään omaa koiraa BIS-kehään ja täytyy myöntää, että nitro-purkista olisi ollut apua silloin. Itse en esitä koiria, se on emännän vastuulla.
Näyttelyt ovat ihan hauskoja tapahtumia varsinkin, kun siellä saa olla vain turistina. Paljon pyörii kauniita narttuja niissä piireissä :)
Troy kirjoitti:Itse en taas ymmärrä ollenkaan mitä järkeä näyttelyissä on. Ainakaan minulle koiran arvo ei muutu mihinkään vaikka se saisi minkälaisia mainintoja. Toisaalta noilla ei ole käsittääkseni muutenkaan loppupeleistä juuri mitään arvoa, kun näitä muotovaliotitteleitä ja muita saa pelkästään sillä, että jaksaa ahkerasti kiertää näyttelyitä. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin minulle on kerrottu.
grace kirjoitti:Jotkut mittaavat mailoja toiset säkäkorkeutta ;)
Voin luvata varsin makeat naurut, jos lauantaina settereiden kuntoa tarkastelet. Vuosi ja kaksikuukautinen setterimme suorittaa ensiesiintymisensä lauantaina. Kaveri ei ole vielä missään nimessä valmis moiseen touhuun, mutta perhesovun nimissä myönnyin emännälle tähän näyttelykäyntiin.grace kirjoitti:Lauantaina kello 10 olisi tarkoitus olla Pirkkahallissa tarkistelemassa punaisten irlanninsettereiden nykykuntoa. Sunnuntaina on vuorossa sitten "omarotu", kun espanjanvesikoirat aloittavat joskus aamutuimaan. Omat koirat eivät ole kisailemassa tällä kertaa.
Vesuri kirjoitti:Voin luvata varsin makeat naurut, jos lauantaina settereiden kuntoa tarkastelet. Vuosi ja kaksikuukautinen setterimme suorittaa ensiesiintymisensä lauantaina. Kaveri ei ole vielä missään nimessä valmis moiseen touhuun, mutta perhesovun nimissä myönnyin emännälle tähän näyttelykäyntiin.
Tobias kirjoitti:Nonni saatana, tänään kävi se mitä on lapsesta saakka pelännyt. Nimittäin kaverin snautseri kävi kimppuun ollessani kaverin luona kahvilla. Kaikessa rauhassa istuimme ja joimme kahvia, niin tää snautseri tuli siihen rapsuteltavaksi. No tottakai kaverin koiraa pitää paijata. Vähän aikaa silittelin sitä ja yks kaks upotti hampaansa mun käsivarteen. Perkele! Enkä tehnyt ensimmäistäkään elettä joten mysteeriksi jää mistä oli kyse. Mahtoko karvakuonoa jokin vituttaa. No ei tullut muuta vauriota kuin vähän mustelmaa mutta kyllä suututti. Olis pulttipistoolia tarvittu tänään, vaikka koirien ystävä olenkin.
Euro71 kirjoitti:Rodun valinnasta: Jos ei harrasta metsästystä, niin ei missään nimessä kannata ottaa metsästyskoiraa. Usein seurakoiraksi suositellaan esim. cockeria tai noutajaa, mutta kannattaa muistaa, että näillä koirilla nuo metsästysvaistot ovat korkeammalla kuin liittymisvaistot. Kun metsästyskoira haistaa kivan jäljen, niin se sitten kanssa menee. Paimen- ja palveluskoirilla liittymisvaisto on vahvempi ja ne eivät samalla tavalla "uskalla" jättää laumaansa kuin metsästyskoirat (paitsi tietysti urokset haistaessaan kiimaisen nartun). Pieni paimenkoira saattaa olla todella hyvä seurakoira!
Alamummo kirjoitti:Paimenkoirat ovat yleensä helposti koulutettavia, mutta niiden ongelmana on monesti rotuun liittyvä valtava energia, jolloin omistajan olisi oltava aktiivinen ja keksittävä koiralle päivittäistä tekemistä. Esim. bordercollie on mahdollisimman huono seurakoira vain soffachampioniksi.