Ketju jonne kaikkien on pakko kirjoittaa, oli asia sitten mikä tahansa

  • 5 332 303
  • 66 849

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo




Kuka tietää, mikä on tuo salaperäinen sana mestarin laulussa? "Hetkaat" on kuulosteltuna.

Davellahan on ollut ennenkin näitä omaperäisiä ilmauksia.

Ja jos junttikylä Tampere yrittää Daven omia, koska se siellä asuu, niin ei onnistu ikinä. Kuunnelkaa nyt itse rehellisesti.

Dave on maailman stadilaisin artisti, vaikka asuisi missä. Ja juuri siksi rakastan Davea. Davessa kuuluvat nämä Haagankin kulmat, ja se on hienoa.

On Davella tosin yksi rivi Tampereesta:

Valo sammuu, haju jää.
 

Spire

Jäsen




Kuka tietää, mikä on tuo salaperäinen sana mestarin laulussa? "Hetkaat" on kuulosteltuna.

Davellahan on ollut ennenkin näitä omaperäisiä ilmauksia.

Ja jos junttikylä Tampere yrittää Daven omia, koska se siellä asuu, niin ei onnistu ikinä. Kuunnelkaa nyt itse rehellisesti.

Dave on maailman stadilaisin artisti, vaikka asuisi missä. Ja juuri siksi rakastan Davea. Davessa kuuluvat nämä Haagankin kulmat, ja se on hienoa.

On Davella tosin yksi rivi Tampereesta:

Valo sammuu, haju jää.

Ihan silkasta mielenkiinnosta, mikä on Tamperetta vastaan? En ole koskaan asunut siellä, ihmettelen vain tuota vihamielistä suhtautumista.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt myös ääni annettu täälläkin eduskuntavaaleissa. Piti jo ennakkoon äänestää mutta koska sairastuin niin äänestin sitten vasta näin varsinaisena vaalipäivänä. Kyllä koen äänestämisen tärkeäksi asiaksi, on hyvä koittaa vaikuttaa asioihin edes äänestämällä. Ja harvemmin olen jättänyt kokonaan äänestämättä.

Minua politiikka kiinnostaa jonkin verran. Olen perheestä jossa politiikalla on jonkinlainen merkitys ollut, vanhemmat oli monia vuosia mukana paikallisen Vasemmistoliiton puoluetoiminnassa ja sisko on kerran vai kaksi päässyt läpi kuntavaaleissa sekä siskon mieskin on kunnanvaltuustossa ollut. Kyllä politiikkaa mielenkiintoista on seurata, näkee miten asiat etenevät.

Viime viikot ovat olleet mielenkiintoista aikaa kun on ollut seurattavana niin politiikkaa eli eduskuntavaalitenttejä ja Liigan playoffseja. Muutaman eduskuntavaalitentin olen katsellut ja keskusteluja varsinkin tältä palstalta seurannut. Nyt tänään on sitten tulosvaali-ilta, varmasti kiinnostava ilta edessä, on tuon vaalien tulosseuranta aina mukavaa seurata ja siinä ohessa käy keskustelu varmaan täälläkin taas kuumana.

Voin sen verran paljastaa että minulle se puoluevalinta oli helpohko eli mitä puoluetta äänestän. Perussuomalaisia äänestin. Heidän listallaan oli hyviä ehdokkaita ja heistä yksi sitten valikoitui minunkin äänestettäväksi. Kyllähän pisteitä nosti silmissäni se että ehdokas sanoi olevansa urheilumiehiä, vaikka oli siellä painavammat syyt sitten varsinaiseen äänestyspäätökseen vaikuttamassa. Saattaa hyvinkin olla että oma ehdokas ei tule valituksi mutta ääni menee ainakin oikealle puolueelle.

Sen voin myös paljastaa ja myöntää että eduskuntavaalitenttejä kun seurasin niin joitakin asioita oli sellaisia ettei oikein auennut minulle. Olisi pitänyt olla joku sanakirja vieressä mistä olisi voinut katsoa mitä tietty sivistyssana tarkoittaa. Mutta aika hyvin silti pysyin keskusteluissa kärryillä ja varmaan kun enemmän vaan seuraisi niin oppisi näitäkin keskusteluja lisää seuraamaan.
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nyt oli kyllä sellaisia virpojia oven takana, että voihan perkele. Ennen kuin ovikelloa alettiin hakkaamaan, niin oveen lyötiin tai potkaistiin. Kaikesta kuuli, että eivät olleet pikkulapsia. Rapusta poistuessaan vielä mätkivät jokaista ovea. En avannut.

Niille kahdelle lapselle, jotka aamulla kävivät äitinsä kanssa avasin oven ja he saivat Kinderit ja minä vitsat, joita kissani yrittää nyt tappaa.

Alan näin 38-vuotiaana olemaan naapurustoni äkäinen setä, mutta ethän sä vaan voi alkaa hakkaamaan ovia, jos haluat palkan siitä luultavasti kämäisestä oksastasi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kuka tietää, mikä on tuo salaperäinen sana mestarin laulussa? "Hetkaat" on kuulosteltuna.
Hitchcock, lausuu Limppusen Ralf.

Dave on mukava hahmo ja täysi omaehtoinen taiteilija, ei viihdejätin paikalliselle markkinalle stailaama ja tietyille kuluttajasegmenteille kohdistettu tuote. Kaltaisensa käyvät vähiin. Kannattaa käydä katsomassa Davea livenä kun vielä voi.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Davellahan on ollut ennenkin näitä omaperäisiä ilmauksia.
Lisätään tähän yksi niistä, eli loppuriimi kappaleesta Jazzikansa tulee:

Joskus vielä lähetän kortin kotiin
kehun siinä Luddea


Juttelin hetken Daven kanssa jotain 20 vuotta sitten keikan yhteydessä. Tuli mieleeni kysyä taiteilijalta itseltään, kuka tämä edellä mainittu Ludde oikein on. Oli kuulemma Louis Armstrong.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Lukkohenkiset nimimerkit ovat muuttaneet liiga-osiosta löytyvän korkeakulttuuristaan tunnetun "Ässät vs Lukko"-ketjun vittuilu-ketjuksi tänään ja porilaiset ovat suunniltaan.

Vastaavan tasoinen sneak attack nähtiin viimeksi Pearl Harborissa 1941.
Historia taisi taasen toistaa itseään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jahas. Autoni vaihdekeppi on jumittunut kun moottori on käynnissä. Kun auto ei ole käynnissä niin toimii ihan normaalisti, mutta virrat kun lyö päälle niin ainoa vaihde mikä menee silmään on pakki. Vaikuttaa hyvältä.
Kytkin paskana. Maistuu.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Jäi välistä tuo alkuperäinen viesti aiheesta veli @Roger Moore ja autohuolet. Itselläkin levisi aikoinaan kytkin Toyotasta (Corolla). Elettiin markka-aikaa. Romu ammattikoulun autopuolelle korjattavaksi, en muista lopullista korjaussummaa.

Nykyisessä Toyotassa on automaattilaatikko. Sen hajoaminen kävisi jo oikeasti kukkaron päälle. *koputtaa puuta*

Minkään valtakunnan hyötyähän tästä viestistä ei ollut sinun tilanteeseesi, mutta kirjoitinpa kuitenkin.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen kolmen viime päivän ajan paahtanut itseäni kattoterassin aurinkotuolilla sortseissa... myöhäisillan kävelylenkit menee kuitenkin vielä paksussa untuvatakissa. Nytkin foreca näyttää klo 21 tuntuu kuin -7 keliä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Iltalehti päättänyt lyödä lyötyä ja vittuilee Li Anderssonille, tai oikeastaan lällättelee lapsellisesti.


Iltalehti soitti Suomen luonnonsuojeluliiton entiselle puheenjohtajalle, biologi Risto Sulkavalle, selvittääkseen, onko sanonnalla perää.

Edes orava ei kuulemma ole poikkeus.
Nää tyypit saa palkkaa tämmösestä dadasta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Iltalehti päättänyt lyödä lyötyä ja vittuilee Li Anderssonille, tai oikeastaan lällättelee lapsellisesti.


Iltalehti soitti Suomen luonnonsuojeluliiton entiselle puheenjohtajalle, biologi Risto Sulkavalle, selvittääkseen, onko sanonnalla perää.

Edes orava ei kuulemma ole poikkeus.
Nää tyypit saa palkkaa tämmösestä dadasta.
On Li Anderssonkin saanut monta vuotta liksaa dadasta. Orava on poikkeus, mutta oravalla onkin 100 % tulospalkkio.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käytätteks te koskaan mikroaaltouunia? Mä en. Hitto eilen frendillä hain pizzat ja neljäsosa jäi. Nyt sitten tsernobylin kautta suuhun. Kyllä se joka haukulla arveluttaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meillä kukkii kaktus. No ei ole oman ns. viherpeukalon saannoksia vaan kaupasta ostin. Sellainen kiva pääsiäisväri noissa kukissa. Kyseessä on siis kuulakaktus. Minun hoidossani ei varmaan kuki toisten.... ;-)
 

Liitteet

  • IMG_20230404_184655_HDR.jpg
    IMG_20230404_184655_HDR.jpg
    390,3 KB · kertaa luettu: 41

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Prepaid-liittymääni, jonka numeron olen antanut vain työkkärille, faijalleni sekä asianajajalleni, on tullut tänä iltana soittoja Keniasta ja nyt äsken jostain +21 -suuntanumerolla varustetusta numerosta (en vastannut soittoihin). Kännykkä on suunnilleen kymmenen vuotta vanha eikä siinä ole nettiä. Lievästi sanottuna ärsyttää tällainen häiriköinti.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Prepaid-liittymääni, jonka numeron olen antanut vain työkkärille, faijalleni sekä asianajajalleni, on tullut tänä iltana soittoja Keniasta ja nyt äsken jostain +21 -suuntanumerolla varustetusta numerosta (en vastannut soittoihin). Kännykkä on suunnilleen kymmenen vuotta vanha eikä siinä ole nettiä. Lievästi sanottuna ärsyttää tällainen häiriköinti.
Minulle tuli myös äsken. +216 näytti olevan Tunisian numero.
 

Glove

Jäsen
Ei siinä ole sen kummempaa kuin se, että laittavat koneen soittamaan alkaen numerosta +35840000000 ja sitten kun joku vastaa niin alkavat juttelemaan mukavia. Tai vähemmän mukavia.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Nyt tuli muuten juuri puhelu +960 numerosta eli Malediivien numerosta. Onkohan tämä velivenäläisen "kosto". Robottiarmeija kostaa soittamalla häläreitä joka numeroon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Jäi välistä tuo alkuperäinen viesti aiheesta veli @Roger Moore ja autohuolet. Itselläkin levisi aikoinaan kytkin Toyotasta (Corolla). Elettiin markka-aikaa. Romu ammattikoulun autopuolelle korjattavaksi, en muista lopullista korjaussummaa.

Nykyisessä Toyotassa on automaattilaatikko. Sen hajoaminen kävisi jo oikeasti kukkaron päälle. *koputtaa puuta*

Minkään valtakunnan hyötyähän tästä viestistä ei ollut sinun tilanteeseesi, mutta kirjoitinpa kuitenkin.
Ihan hyvä tarina, niinhän ne joskus tuppaa autot vähän ottamaan osumaa. Tuttu soitti tänään ja sanoi että osat saa ehkä jollain 180e hinnalla ja töiden osuus katellaan sitten. Menen itsekin näillä näkymin vähän niinku vänkäriksi sinne mukaan.

Kyllä tässä eräänlainen onni onnettomuudessa kävi, tuo tyyppi joka sitä autoa korjaa on kaverini vaimon eno ja sillä tavalla tuttu että olen aikoinaan hänen korjaamollaan tuota autoa käyttänyt huolloissa. Nyt tuo mies tekee palkollisena hommia kaverin appiukon omistamassa automaalaamossa/-korjaamossa ja tuo appiukkokin on sillä tavalla tuttu että esim. kaverin lapsen varpajaisissa tutustuttiin ja ristiäisissä myös, olen siis tuon kaveripariskunnan lapsen kummi. Eli lähes sukulaisia siis. Tulee ihan hyvä apu kyllä siltä puolelta tässä asiassa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
...
Kyllä tässä eräänlainen onni onnettomuudessa kävi, tuo tyyppi joka sitä autoa korjaa on kaverini vaimon eno ja sillä tavalla tuttu että olen aikoinaan hänen korjaamollaan tuota autoa käyttänyt huolloissa. Nyt tuo mies tekee palkollisena hommia kaverin appiukon omistamassa automaalaamossa/-korjaamossa ja tuo appiukkokin on sillä tavalla tuttu että esim. kaverin lapsen varpajaisissa tutustuttiin ja ristiäisissä myös, olen siis tuon kaveripariskunnan lapsen kummi. Eli lähes sukulaisia siis. Tulee ihan hyvä apu kyllä siltä puolelta tässä asiassa.
No, eihän tuossa sitten käynyt kuinkaan... Panet sen kummin... siis appiukon... kaveripariskunnan... ... sukulaiset... ... enon(?) ... eikäkö...
Noh, kuitenkin... panet jonkun töihin ja homma hoidossa... helppoa?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Pitkästä aikaa jäi vapaapäivänä menemättä pilkille. Siivosin, koulin taimia isompiin ruukkuihin ja laittelin uusia siemeniä multaan. Upean kelin kunniaksi otin sähkökäyttöiset ulkovalot pois pihalta ja laittelin osan aurinkokennovalaisimista pihalle. Kasvihuoneeseen sijoitin jonkin verran noita hieman lämpimämpään. Saapa nähdä illan hämärtyessä miltä näyttääpi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Pitkästä aikaa jäi vapaapäivänä menemättä pilkille. Siivosin, koulin taimia isompiin ruukkuihin ja laittelin uusia siemeniä multaan. Upean kelin kunniaksi otin sähkökäyttöiset ulkovalot pois pihalta ja laittelin osan aurinkokennovalaisimista pihalle. Kasvihuoneeseen sijoitin jonkin verran noita hieman lämpimämpään. Saapa nähdä illan hämärtyessä miltä näyttääpi.
Et sunkaan sinä vielä kasvihuoneeseen kasveja siirrä? Meillä kaikki on vielä visusti sisällä ikkunalaudoilla.
Kävin juuri kasvarissa ja siellä kyllä lämmintä oli, näin päiväsaikaan auringossa, mutta vielä on kinokset räystäisiin asti, joten ehkä puolitoista kuukautta ja sitten...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös