Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 352 934
  • 14 447

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Se tyytymättömyys kun perustuu vain ja ainoastaan virheellisiin olettamiin ja kokemuksiin. Todellisuudessa täällä on oikein hyvin perustellut pelikieltopäätökset ja samat säännöt kaikille.
Tämä on aika rohkea väittämä ottaen huomioon, että se perustuu vaan ja ainoastaan sinun subjektiiviseen näkemykseesi.
 

Tuamas

Jäsen
Todettakoon, että tämä metakeskustelu jossa esitetään kaikenlaisia salaliittoja ja vihjataan mutta ei suoraa sanota, on vähän väsynyttä.

Paljon hedelmällisempää olisi ottaa niitä väärin tuomittuja viestejä/ketjuja joko sen tiimoilta mitä on kirjoitettu ilman sanktiota tai mistä on tullut kyseenalaisesti isompaa tai pienempää kakkua.

Toisi paljon lisää uskottavuutta väitteisiin ja keskustelu olisi vahvemmin fakta- kuin mutupohjaista.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Tämä on aika rohkea väittämä ottaen huomioon, että se perustuu vaan ja ainoastaan sinun subjektiiviseen näkemykseesi.
No mutta! Ei se perustu, vaan varsin kattavaan katsaukseen siitä, mitä palstalla tapahtuu. Kuten tuossa ylhäällä esitetään, minäkin kannustan näyttämään, missä ne vääryydet tapahtuvat. Olen aika poletti, että mitään todellista vääryyttä ei löydy. Joka tapauksessa todistustaakka on niillä, jotka väittävät että täällä on jotain suuria epäkohtia, ja että konservatiiveja sorretaan.
 
No mutta! Ei se perustu, vaan varsin kattavaan katsaukseen siitä, mitä palstalla tapahtuu. Kuten tuossa ylhäällä esitetään, minäkin kannustan näyttämään, missä ne vääryydet tapahtuvat. Olen aika poletti, että mitään todellista vääryyttä ei löydy. Joka tapauksessa todistustaakka on niillä, jotka väittävät että täällä on jotain suuria epäkohtia, ja että konservatiiveja sorretaan.
Esimerkiksi tämän vuorokauden toisiksi tykätyin viesti näyttää olevan pitkä ja hyvin argumentoitu vastine asiattomasti käyttäytyvälle nimimerkille, joka on nostettu tässäkin ketjussa esille useaan otteeseen esimerkkinä henkilöstä, jota eivät koske samat säännöt kuin muita.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Esimerkiksi tämän vuorokauden toisiksi tykätyin viesti näyttää olevan pitkä ja hyvin argumentoitu vastine asiattomasti käyttäytyvälle nimimerkille, joka on nostettu tässäkin ketjussa esille useaan otteeseen esimerkkinä henkilöstä, jota eivät koske samat säännöt kuin muita.
Melkoinen esimerkki, kun tuosta kyseisestä viestistä on jo ilmoitettu tulevan kirjoittajalleen rangaistus. Niin ikään, kuten tässäkin ketjussa on tuotu esille, tuo kyseinen nimimerkki on saanut aiempien vuosien aikana kirjoituskieltoa sääntöjä rikkoneista viesteistä.

Se, että kyseinen nimimerkki on mennyt (tarpeettomastikin) monen ihon alle ei puolestaan ole mikään rike. Aika moni on pitänyt häntä jonain terroristien symppaajana tai Venäjä-mielisenä, jollaisesta syyttelystä on useammallekin öyhöttäneelle tullut bänniä.

Tämä ei todellakaan ole mitenkään vaikeaa.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No mutta! Ei se perustu, vaan varsin kattavaan katsaukseen siitä, mitä palstalla tapahtuu.
Kenen toimesta ja koska tämä kattava katsaus on tehty?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No mutta! Ei se perustu, vaan varsin kattavaan katsaukseen siitä, mitä palstalla tapahtuu. Kuten tuossa ylhäällä esitetään, minäkin kannustan näyttämään, missä ne vääryydet tapahtuvat. Olen aika poletti, että mitään todellista vääryyttä ei löydy. Joka tapauksessa todistustaakka on niillä, jotka väittävät että täällä on jotain suuria epäkohtia, ja että konservatiiveja sorretaan.
No mutta! Tämä viittaamasi varsin ”kattava katsaus” on edelleen näitä sinun omia subjektiivisia näkemyksiä, joita heittelet tyylillesi uskollisena faktoina tänne. Se on toki sinun oikeutesi.

Tuossa @Silinterihattu yllä antoi sinulle pyytämäsi esimerkin ja se on myös @Tuamas & co tutustuttavissa. Vähemmän yllättäen tämä ei sinulle sopinut. Johtunee yhtenevästä arvomaailmasta kyseisen käyttäjän kanssa, joka myös on oikeutesi. Vielä käsitykseni mukaan mitään pelikieltoa ei ole jaettu.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Kenen toimesta ja koska tämä kattava katsaus on tehty?
Mun. Hauku vaikka taas vassariksi kuten olet niin monesti aiemminkin tehnyt.


Tuossa @Silinterihattu yllä antoi sinulle pyytämäsi esimerkin ja se on myös @Tuamas & co tutustuttavissa. Vähemmän yllättäen tämä ei sinulle sopinut. Johtunee yhtenevästä arvomaailmasta kyseisen käyttäjän kanssa, joka myös on oikeutesi. Vielä käsitykseni mukaan mitään pelikieltoa ei ole jaettu.
Vastasin tuohon viestiin jo tyhjentävästi. Siitä viestistä on moderaattoreiden ilmoituksen mukaisesti tulossa pelikielto, joten kyse on ihan puhtaasti faktoista.
 

Tuamas

Jäsen
Tuossa @Silinterihattu yllä antoi sinulle pyytämäsi esimerkin ja se on myös @Tuamas & co tutustuttavissa. Vähemmän yllättäen tämä ei sinulle sopinut. Johtunee yhtenevästä arvomaailmasta kyseisen käyttäjän kanssa, joka myös on oikeutesi. Vielä käsitykseni mukaan mitään pelikieltoa ei ole jaettu.

Niin, tuo Palestiina-Israel -ketjun väännöt aiheuttavat melkoisesti tunteita ja näemmä siellä on vähän lähtenyt laukalle. Itsekin jätän koko ketjun pääsääntöisesti nykyään väliin, koska konflikti on sen verran monisyinen ja inhimillisesti katsottuna katastrofi, että vaatisi jäätävän pitkiä viestejä laajalla taustoituksella ja silti tulisi todennäköisesti paskaa niskaan.

Ennen kuin nähdään millaista pekkaa ja kuinka paljon on tulossa, on vähän erikoista käyttää sitä minään esimerkkinä vaikkapa koetulle biakselle, joka oli se homman kluu jota yritin peräänkuuluttaa.

Jos ko. viestinvaihdosta ei seuraa rangaistuksia tai ne ovat kiistanalaisia, voidaan palata tähän asiaan ja yhdessä tsekata mennäänkö nyt yhdellä, kahdella vai kolmella sääntökirjalla.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tämä olisi hyvä uudistus. Uskoisin, että puhdistaisi ilmaa kivasti.

Sanktiopäätöksissä oisi voisi myös maininta @Moderaattorit jotka ovat asian ratkaisseet:

'Nimierkille X yhden viikon pelikielto provosoinnista.

Asian ovat ratkaisseet moderaattorit A, B ja C."
Saat pistää aika paljon aakkosia tuohon lisää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Niin, eli loppujen lopuksi se alkuperäinen väite on totta; se on kuin onkin sinun subjektiivinen näkemyksesi. Ensin toki väitit toista, mutta mitäs pienistä.

edit. mielipide -> näkemys
Kuten sanottu, todistustaakka on niillä jotka täällä huutavat sutta. Minä kerroin jo, miten olen asiaa seurannut ja että täällä on oikein hyvin perusteltu ja tasapuolinen modelinja. Yksi esimerkki vastakkaisesta on annettu, mutta se on tosiasiassa puuta heinää, sillä ko. viesti on johtanut kurinpidollisiin toimenpiteisiin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun. Hauku vaikka taas vassariksi kuten olet niin monesti aiemminkin tehnyt.
Näytätkö vielä ne monet viestit jossa olen sanonut juuri sinua vassariksi.
Siitä viestistä on moderaattoreiden ilmoituksen mukaisesti tulossa pelikielto, joten kyse on ihan puhtaasti faktoista.
Aika vahva statement käyttäjältä, joka on useaan kertaan korostanut ettei ole mode. Muistaakseni siinä modejen kommentissa luki, että tapaus on käsittelyssä.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Niin, tuo Palestiina-Israel -ketjun väännöt aiheuttavat melkoisesti tunteita ja näemmä siellä on vähän lähtenyt laukalle. Itsekin jätän koko ketjun pääsääntöisesti nykyään väliin, koska konflikti on sen verran monisyinen ja inhimillisesti katsottuna katastrofi, että vaatisi jäätävän pitkiä viestejä laajalla taustoituksella ja silti tulisi todennäköisesti paskaa niskaan.

Ennen kuin nähdään millaista pekkaa ja kuinka paljon on tulossa, on vähän erikoista käyttää sitä minään esimerkkinä vaikkapa koetulle biakselle, joka oli se homman kluu jota yritin peräänkuuluttaa.

Jos ko. viestinvaihdosta ei seuraa rangaistuksia tai ne ovat kiistanalaisia, voidaan palata tähän asiaan ja yhdessä tsekata mennäänkö nyt yhdellä, kahdella vai kolmella sääntökirjalla.
Tästä olemme toki pääsääntöisesti täysin samaa mieltä. Eli palataan asiaan, kun nähdään mitä arvontakone antaa?
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Näytätkö vielä ne monet viestit jossa olen sanonut juuri sinua vassariksi.

Ei kannata kysellä, veikkaan että tässä tapauksessa todistustaakka kääntyy sinulle.

Tuossa on muuten oiva esimerkki juuri siitä, mistä tuossa aiemmin oli puhe; nyt hienosti nimimerkki @V-G- sai rivien välistä ujutettua ilmoille ajatuksen hänen haukkumisestaan vassariksi, ihan pelkästään laittamalla sanoja toisen nimimerkin suuhun. Hienosti kiertäen ilmaistuna toki, niin ei voi tarvittaessa spinnata myöhemmin. Jos niitä @Metukka viestejä kuitenkin löytyy, jossa hän kutsuu tätä vassariksi, lupaan nostaa käden pystyyn virheen merkiksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Aika vahva statement käyttäjältä, joka on useaan kertaan korostanut ettei ole mode. Muistaakseni siinä modejen kommentissa luki, että tapaus on käsittelyssä.
Ai tästäkö me nyt saivarrellaan?


Jos niitä @Metukka viestejä kuitenkin löytyy, jossa hän kutsuu tätä vassariksi, lupaan nostaa käden pystyyn virheen merkiksi.
Jotain tällaisia?
Vai onko niin, että PB:n sanoma ei istu omaan vasemmistolaiseen maailmankuvaasi? Se kun on huono peruste ehdottamallesi sensuurille.
En millään jaksaisi kaivella näitä, mutta jooh...
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En millään jaksaisi kaivella näitä, mutta jooh...

Onko sinulle "vasemmistolainen maailmankuva" ja "vassari" samaa tarkoittavia asioita? Minulle ainakaan ei.. Jos on, niin silloin ymmärrän alkuperäisen pointtisi, ja nostan sen käden virheen merkiksi. Minä ainakin katson tuon jälkimmäisen sanan niin vahvasti henkilöön viittaavana, että se on terminä ihan eri maailmasta kuin tuo ensimmäinen.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
Onko sinulle "vasemmistolainen maailmankuva" ja "vassari" samaa tarkoittavia asioita? Minulle ainakaan ei.. Jos on, niin silloin ymmärrän alkuperäisen pointtisi, ja nostan sen käden virheen merkiksi. Minä ainakin katson tuon jälkimmäisen sanan niin vahvasti henkilöön viittaavana, että se on terminä ihan eri maailmasta kuin tuo ensimmäinen.
Mulle on loppupeleissä yks hailee tämän asian kanssa. En viitannut alunperin mihinkään yksittäiseen viestiin, mutta tuo nyt pomppasi ensimmäisenä esille kun esimerkkiä vaaditte.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Palstalla on useita kirjoittajia joilla reilusti yli 99% viesteistä koskee jotain ihan muuta kuin jääkiekkoa. Jäisikö heitä kukaan kaipaamaan jääkiekkopalstalla?
Ainakin yhdeltä käyttäjältä loppuisi kirjoittelu kokonaan, kun ei olisi paikkaa mihin kirjoittaa housuunpaskomisesta ja ryyppäämisestä. Nyt oltiin päästy jo baarin lattialle ripulointiin.

Anti palstalle on suorastaan mahtava.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotain tällaisia?

En millään jaksaisi kaivella näitä, mutta jooh...
Ensinnäkin tuo tuossa oli kysymys, ei väite. Jään edelleen odottelemaan niitä monia vassarinimityksiä sinusta.

Koska tämä keskustelu menee nyt niin pahasti sivuraiteelle, voin todeta etten pidä sinua vassarina sen perinteisessä mielessä. Se oli ihan sinun itsesi rakentama olkiukko.
 

#7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän muun väittelyn sekaan. Nostin esiin yhden nimimerkin negatiivisessa valossa, ja ryöpytystä seuranneena minua alkoi hieman kaduttamaan. Ihmisiä ollaan itse kukin ja joskus rapatessa roiskuu, eikä sen perusteella ole kohtuullista joutua liiallisen ryönän kohteeksi. Siksi pyydän anteeksi nimimerkiltä @Flonaldo. Sinulla läikkyi hieman yli, enkä siitä ole mieltäni muuttanut, mutta ei ollut minulta fiksua nostaa sinua tikunnokkaan. Henkilöllisyytesi tietäen odotusarvot ovat hieman korkeammalla ja siksi päädyin asian framille tuomaan, mutta jälkikäteen ajateltuna ei olisi pitänyt.

Moderaattorit tehköön päätöksensä, ja elämä jatkukoon. Toisinaan asiat kuohuttavat ja se pääsee näppäismistöstä läpi, mutta ei se oikeuta julkiseen teilaukseen kenenkään kohdalla. Otetaan itse kukin oppia ja eteenpäin.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mun. Hauku vaikka taas vassariksi kuten olet niin monesti aiemminkin tehnyt.
Olet kyllä mielestäni harvinaisen herkkähipiäinen, kuten olen aiemminkin maininnut. Itse esität mielipiteitäsi faktoina ja usein kärkkäästi sekä poleemisella tavalla. Tällä kertaa taas viuhuivat Persu-kortit ja suomensisut tms kanssasi eri mieltä olevien osalta. Sitten, kun saat toiselta puolelta vastaavanlaista käsittelyä niin johan on hepokatti maantiellä poikittain ja lainatun kaltaiset vassari-jutut alkavat jne. Sama on nähty useasti ”Muun Urheilun”-puolella.

Minulle oikeastaan tuo Löylyhuone täysin toissijainen paikka. Enkä ole siellä ikinä aktiivisesti keskusteluun osallistunut. Enkä varmaan osallistu. Sen sijaan mielestäni tämän keskustelupalstan moderointi ja sen tasavertaisuus ovat huolestuttavia asioita. On mielipiteeseen katsomatta todella huolestuttavaa, jos Team Moderatorsin jäsen tai heidän ystävänsä saa ilman kunnollisen pelikiellon uhkaa rikkoa jatkuvasti palstan sääntöjä Löylyhuoneen puolella. Jos tuo @McTorso ehdotus Moderaattorin statuksen merkitsemisestä ei sovi niin voisiko harkita tätä Löylyhuoneen osalta eli ne Team Moderatorsin jäsenet, jotka haluavat osallistua Löylyhuoneen keskusteluun menettävät anonyymiteettinsa. Jos tekee samanlaisen ratkaisun kuin esimerkiksi @Tuamas yllä niin aiempi käytäntö anonyymiteetista säilyisi? Mielestäni Team Moderatorsin jäsenen paikka ei ole Löylyhuoneessa.
 

Kental

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Selasin tuossa huvikseni muutamakymmentä edellistä pelikieltoa, ja yhtään kyseenalaista bänniä en kyllä löytänyt.
Täytyy häpeäkseni myöntää, että sen verran junaturman katselijan vikaa minussa on, että pelikieltoviestit on tullut lueskeltua liki kaikki jo aika pitkään. Paremman ja tiiviimmän lähipäivien viihdekatsauksen niistä usein saa kuin vaikkapa poppariketjusta. Liki kaikki pelikiellot menevät johonkin kolmesta kategoriasta:

1) Ihan kajahtanut porukka. Joko aivan törkeitä henkilökohtaisuuksia ja todella aggressiivista kirjoittamista, avointa rasismia tms., tai niin sakeaa settiä (sisällöllisesti, ilmaisullisesti tai sekä että) että laittaa miettimään, että aineissako siellä kirjoitetaan. Yleensä nämä kokevat kovan poiston ennen kuin viestimäärä nousee korkeintaan kaksinumeroista korkeammaksi.
2) Todella raskas kirjoitustyyli yleisesti: flametusta, jankkausta yms. Usein saavat kirjoittaa sanktioiden välissä pitkästikin, koska monesti tähän ei kuulu yksittäistä aivan törkeää viestiä, mutta pelikieltotekstin linkistä kun selailee mainittuja ketjuja, niin aikamoisen häiritsevä härdelli siellä on tavannut olla käynnissä jopa sivutolkulla. Sitä porukkaa, jota osa laittaa ignoreen - silti monella on tosi hyviäkin argumentteja, kun malttaisi olla kirjoittamatta vielä viestikaupalla inttämistä sen jälkeen kun ne argumentit on jo lyöty pöytään.
3) Lähtee laukalle. Selvästi provosoidutaan isosti ylikierroksilla, tai sekoillaan säännöistä piittaamatta (joskus sen sanallisesti myöntäenkin) pitkin palstaa. Jälkimmäiset menevät monesti viestien ajankohdistakin päätellen kännin piikkiin, ensimmäisissä on joko tullut joku kipupiste vastaan tai ollut muuten vain todella huono päivä. Inhimillisiä juttuja, mistä johtuen näitä pelikieltoja on taustalla myös monilla hyvillä ja fiksuilla kirjoittajilla siinä missä kohtien 1&2 edustajia tulee pelikiellon aikana harvemmalla ikävä. Tästä porukasta sitä aina toivoisi, että pysyy homma tarpeeksi kintaassa että ainakin porttikiellolta vältyttäisiin, kun kerran annettavaa palstalle on eikä yleisanti ole ikävän sävyistä. Varmasti myös se osa, joka pölyn laskeuduttua suurimmalla prosentilla tajuaa itsekin, että nyt lähti lapasesta.

Vääriä pelikieltoja en muista tuolla nähneeni, vaan päin vastoin tapaa olla päivänselvää, miksei linkattu sisältö ole mennyt läpi. Eri mieltä muistan olleeni lähinnä joistakin itänaapureihin kohdistuneista solvauksista annetuista pelikielloista, mutta niissäkin linja on vaikuttanut yhtenäiseltä, vaikka henkilökohtaisena mielipiteenäni se saisi tässä maailmantilanteessa olla aavistuksen eri paikassa. Sitä vastoin käyttäjien välisistä väännöistä annetut pelikiellot ovat mielestäni olleet ihan selkeitä tapauksia, joissa käytös on ollut tavalla tai toisella oikeasti heikkoa.

Toki noiden kahlaaminen antaa tiedon vain yhteen suuntaan ( =tosi kevyitä pelikieltoja ei ole näkynyt) eikä takaa sitä, etteikö jossain päin palstaa olisi törkeyksiä, jotka olisivat läpäisseet seulan. Ja totta kai tuo pelikieltojen selkeys ja käytöksen huonous ovat minun subjektiivisia näkemyksiäni, mutta kun en mihinkään "yläluokkaan" kuulu enkä ole sellaisesta lähtöisin, enkä ole myöskään sensitiivisyyskasvatusta saanutta ikäpolvea, niin tuskin minun tapakulttuurini ainakaan miksikään erityisen tiukaksi on muodostunut.
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Kymmenes pykälä koskee myös modevihjailuja. Annamme kuukauden pelikiellon.
En tiedä onko sattumaa, mutta täällä tuntuu kovin moni Team Moderatorsin puolestapuhuja olevan kovinkin loukkaantunut tästä nykyisestä keskustelusta ja puhuu omat asiansa esittäen ne täysin faktoina, kuten nimimerkki @V-G- . Sieltä täältä löytyy myös pieniä lipsahduksia, jotka alkavat haista aika pahalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös