Tätä pitäisi käyttää paljon enemmän, siis yleisesti vapaan porttikieltoja. Tänne on pesiytynyt aivan liikaa vapaan puolen jankkaajia, joilla ei ole mitään annettavaa palstan lähtökohtaiseen aihepiiriin, eli jääkiekkoon.
Tämä on hyvä pointti ja olen kanssasi hyvin pitkälti samaa mieltä. Mulla on tähän vain hiukan lisättävää.
Jatkoajan pesisosioissa on kirjoittajia joita en ole nähnyt kirjoittavan mitään minne muualle osaa koko palstaa. Mutta mielestäni heillä on paikka tällä palstalla, sillä moni heistä jakavat hyviä kirjoituksia ja näkemyksiä pesikseen liittyvistä asioista. Vaikka pesäpallo ei todellakaan ole kaikkien ensisijainen taikka toissijainen urheilulaji tällä palstalla, niin heidän anti siihen osion on sen verran hyvä, että heillä on paikkansa täällä, vaikka eivät kirjottaisi jääkiekkoon liittyen yhtään mitään.
Löylyhuonetta ja muutenkin vapaata puolta on välillä tultu luettua ja välillä olen nähnyt sellaista settiä joka on saanut minut miettimään, että onko heillä aidosti mitään annettavaa palstalle? Tässä vaiheessa 3 kuukauden kielto vapaalle puolelle olisi mielestäni hyvä ratkaisu. Siinä ajassa kielletystä yksilöstä kuoriutuu ulos joku näistä.
- Hän boikotoi tätä palstaa kunnes on kielto vapaalle on ohi, ja jatkaa saman sisällöttömän oksennuksen ulostamista sinne, joka ehkä (?) saattaa johtaa porttikieltoon.
- Hän parhaimmillaan saattaa muodostua ihan täysin uudeksi kirjoittajaksi lätkän puolella. Tämä uudelleenmuodostus saattaa myös parhaassa tapauksessa tuoda uutta sisältöä hänen viesteihin vapaalla puolella.
- Hän yrittää muodostua uudeksi kirjoittajaksi, mutta viestien anti on nolla, sillä kirjoittamiskokemukset ovat jätetty koulun penkille.
- Hän raivostuu täysin ja alkaa täyttämään palstaa spämmilinkeillä, provosoinnilla tai trollaamisella.
Kaikki lopputulokset eivät tässä skenaariossa ole täydellisiä. Yksi ratkaisu voi olla ikuinen kielto vapaalle, mutta se ei ole mielestäni oikein, sillä siinä voidaan juuri tuhlata potentiaalia mahdolliselle hyvälle kirjoittajalle. Toivottavasti modet löytävät tähän jonkun hyvän ratkaisun, sillä tämä on pienimuotoinen ongelma. Minun mielestäni modet ovat tehneet hyvää työtä sen ajan mitä olen täällä ollut, joten eivätköhän he saa jotain aikaiseksi.