Minä en tiedä miten termi muualla ymmärretään, mutta minun mielestäni tämäntyyppiset pohdinnat ovat mallikirjaesimerkki henkilökohtaisuuksiin menosta ja IMO paljon tuomittavampaa kuin jonkun höpsön sanominen höpsöksi.
Vähän kyllä samaa mieltä.
1) TosiFani on siis itse kertonut, että hän kuulee päivittäin töissä vittuilua. Töissä hän ei voi vastata siihen vaan hänen tulee ottaa se vastaan ammattinsa vaatimalla tavalla.
2) Useampikin kirjoittaja on maininnut, että Jatkoajan keskustelupalstalla TosiFani ärisee, murisee, vittuuntuu ja [täytä oma verbisi tähän] hyvin herkästi, jos jää väittelyssä kakkoseksi. Lisäksi useampikin kirjoittaja on todennut TF:n kuukauden pelikiellon perustelluksi.
Jos kohdat 1) ja 2) laskee yhteen, niin mielestäni saadaan melko hyvä ja perusteltu arvio TosiFanin käyttäytymismallista (ja vastaus kysymykseen MIKSI), jos hän kuulee jääkiekkoaiheisella keskustelupalstalla pientä vittuilua. Jonkun mielestä tekstini saattoi olla henkilökohtaisuuksiin menoa, mutta olenpahan ainakin väitteeni perustellut! Jos nämä tekstini ovat Moderaattoreiden mielestä menneet liian henkilökohtaisuuksiin, niin luultavasti nimeni tulee näkymään lähiaikoina Ilmoitus-osiossa. Jälleen kerran: "yksilön vastuu omista tekemisistään"! Jos olen Moderaattorien mielestä rikkonut jotain Jatkoajan keskustelupalstan sääntöä, niin olen valmis istumaan sen viikon!
Vastaavasti, jos mainitsisin vaikkapa tässä ketjussa, että ei ole oikein tullut viime aikoina naisten perässä juostua. Tämän jälkeen joku toinen nimimerkki kertoisi "Bongaa jatkoaikalainen" -ketjussa bonganneensa Mr.Fox:n miesseurueessa Turussa jokilaivalla (joka muuten toteutuu noin puolen tunnin päästä). Tämän jälkeen joku kolmas nimimerkki laskisi yhteen 1+1 ja kertoisi kolmannessa ketjussa aavistelunsa siitä, että Mr.Fox on melko todennäköisesti homo! Onko tämä henkilökohtaisuuksiin menoa? Minun mielestäni EI! Mielestäni kyseessä on ihan perusteltu päättelyketju, joskin perusteet ovat melko hataralla pohjalla. TF:n kohdalla tein ihan vastaavan päättelyketjun, mutta mielestäni minulla oli jopa huomattavasti painavammat perustelut esittää epäilykseni kuten sen esitin.
En nyt oikein ymmärrä että miksei Herra Ketulle kelpaa, jos TF on jonkun mielestä asiakirjoittaja. Ristiretki pystyyn ja vääräuskoiset vartaalle eiks jeh.
Ensimmäisen pelikiellon aikoihin TosiFani oli "about yksi neljästä" järkevästä Ässä-kirjoittajasta. Seuraavan jäähyn nasahtaessa pelikieltoon lähtikin jo "puolet asiallisista Ässä-kirjoituksista". Mainitsin jo jossain edellisessä viestissäni epäilykseni, että seuraavan pelikiellon sattuessa kohdalle (porilaisten mielestä):
TosiFani = Jatkoajan keskustelupalstan Ässä-keskustelu
Aiemmin toin esille lähemmäs kymmenen Ässä-puolen nimimerkkiä, joita pidän
ulkopuolisin silmin katsottuna paljon enemmän asiakirjoittajina kuin tätä yhtä pelikiellossa istuvaa sankaria. Asiakirjoittajan määritteleminenhän on tietysti vaikeaa ja lähes mahdotonta, mutta mielestäni toistuvat pelikiellot henkilökohtaisuuksista eivät kuulu asiakirjoittajien meriitteihin. Onko joku tästä kanssani eri mieltä? OK, porilaiset saavat mun puolestani pitää TosiFania asiakirjoittajana, mutta silloin mieleeni hiipii väkisinkin yksi legendaarinen lause elokuvasta V2 - Jäätynyt Enkeli!
"Mikä vittu teitä porilaisia oikein vaivaa?"
Ei enää kuulu ollenkaan tähän topiciin, mutta mainitsen kuitenkin asiasta! Mä olen asunut ja opiskellut neljä vuotta Porissa. Mulla on hyviä aito-porilaisia kavereita. Mulla jäi helvetin hyvät muistot koko opiskeluajastani ja edelleenkin Pori on mun "kakkoskotikaupunkini" Suomessa. Totta kai jokaisessa kaupungissa on ne omat huonot puolensa, huonot alueensa, huonot asukkaansa jne. Turussakin on niitä! Myös Porissa törmäsin sellaisiin paikallisiin, joihin en halunnut tehdä yhtään sen enempää tuttavuutta. Jostain syystä TosiFanin keskustelutyyli, kykenemättömyys perusteltuun väittelyyn ja jopa yleinen elämänasenne saivat kylmät väreet menemään selkäpiitäni pitkin ja palautti mieleeni niitä huonompia muistoja porilaisista.
Miksi tarvitsee puolustella jonkun pelikieltoa noin paljon? Kyllähän tässä väkisin nousee teorioita mieleen.
Hmmm... ns.sigu-gaten aikoihin istuttiin sitä "ikuista kakkua" yhdessä.
Eiköhän tämä riitä vastineeksi teoriapohdinnoillesi?
Mitä tulee nimimerkkiin TF niin olen havainnut hänessä noita Foxin esiintuomia piirteitä ainakin vapaan keskusteluissa (noh, muualla tuleekin hyvin vähän enää edes kirjoitettua) eli liian harvoin väitteiden tueksi tuodaan mitään kättä pidempää. Muilta osin pidän häntä asiakirjoittajana.
Siis asiakirjoittajana voidaan pitää henkilöä, joka tuo keskusteluihin/väittelyihin täysin perustelemattomia väittämiä/mielipiteitä. Tämä ajatus nyt ei vain uppoa kaaliini. Tähän kun lisätään vielä huono palstaitsetunto (rähjää helposti) ja useammankin kirjoittajan myöntämä "TF:n rangaistustilasto ei ole asiakirjoittajan rangaistustilasto". Mikä siitä TosiFanista oikein tekee asiakirjoittajan?
Jalkaa polkeva pikkunulikka, joka kimpaantuu heti jäädessään väittelyssä kakkoseksi perusteettomilla kommenteillaan = asiakirjoittaja?
Moderaattoreita lainatakseni: "hyvin te vedätte"!
Seuraavaksi varmaan Porissa päin ehdotellaan Sean Averya Lady Byng Trophy -ehdokkaaksi!