World Trade Center ja salaliittoteoriat

  • 1 260 774
  • 11 333

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Kyllähän se aivan totta on, että teräs ei sula alle sulamispisteensä. Toisaalta taas varsinaisesti sulaa terästähän ei löytynytkään. Helvetin kuumaa toki. Esimerkiksi tässä jo moneen kertaan tänne linkitetyssä raportissa voit itse nähdä miltä WTC rakennusten teräs näytti korkeassa lämpötilassa tapahtuneen korroosin/eroosion jälkeen. Maalikkokin näkee, että osa teräksestä on liuennut. Sitä meni siihen rautapitoiseen nestemäiseen aineeseen, joka muodostui kemiallisessa reaktiossa noissa lämpötiloissa. Mainitsinkin asiasta vastikään. Maalikkokin näkee, että nämä teräskappaleet ovat vahingoittuneet kemiallisesti eivätkä räjähdyksen repimänä. Toki metallurginen analyysikin asian vahvisti, minkä voit myös lukea tuosta linkistä.

Tämä minäkin ihmettelin, eli tätä dokumenttia käytettiin viitteenä sille, että teräs on sulanut. Kuitenkin dokkarissa todetaan, että muutokset ovat todennäköisesti tapahtuneet n. 1000 asteen lämpötilassa. RJ LeeGroupin tutkimuksessa puhuttiin ainoastaan korkeista lämpötiloista. Lisäksi kummastakaan ei löytynyt tietoa siitä, että paljonko tällaista metallia löytyi ja kumpikaan tutkimus ei todennut, että teräs olisi varsinaisesti sulanut.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tämä minäkin ihmettelin, eli tätä dokumenttia käytettiin viitteenä sille, että teräs on sulanut. Kuitenkin dokkarissa todetaan, että muutokset ovat todennäköisesti tapahtuneet n. 1000 asteen lämpötilassa. RJ LeeGroupin tutkimuksessa puhuttiin ainoastaan korkeista lämpötiloista. Lisäksi kummastakaan ei löytynyt tietoa siitä, että paljonko tällaista metallia löytyi ja kumpikaan tutkimus ei todennut, että teräs olisi varsinaisesti sulanut.

No itse asiassa RJ Lee Groupin raportti kylla puhui sulasta teraksesta, jopa lainasin sen kohdan tuonne. Ja noita rautarikkaita pisaroita ei voi saada millaan muulla tavalla kuin sulattamalla joten taytyyko se erikseen teille selittaa etta silloin on raudan/teraksen taytynyt sulaa? No, onneksi se siella selitetaan.

Niin, FEMA kertoo etta tuollainen "korroosiohyokkays" tapahtui jollain ihmeen tavalla 1000 asteessa, mutta eivat kerro etta milla tavalla. Itse asiassa he sanovat etta tama vaatii kunnon jatkotutkimusta koska he eivat sita pysty selittamaan. Jos joku haluaa vaittaa etta terakselle on tapahtunut jotain sellaista joka siis nayttaa sulamiselta, se pitaisi kai selittaakin jollain tavalla?

On siis olemassa raportteja siita kuinka teras on sina paivana sulanut, mutta ei selitysta sille etta miksi nain kavi. Sille on ihan luonnollinen selitys toki, mutta sita ei suostuta tutkimaan koska se olisi poliittisesti todella arkaluontoista.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Mikä tuollainen "spherical metallic particle" on? Kuinka paljon tuota sulanutta metallia oli? Lainaamasi kohta oli siis...

Various metals (most notably iron and lead) were melted during the WTC Event, producing spherical metallic particles. Exposure of phases to high heat results in the formation of spherical particles due to surface tension. Figure 21 and Figure 22 show a spherical iron particle resulting from the melting of iron (or steel)."

Dokumentissa on kaksi kuvaa mainituista partikkeleista ja kuvat on otettu mikroskoopilla. Ihmetyttää siis tällaista maallikkoa, että kuinka mittavaa sulamista on ollut havaittavissa?
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Sitä meni siihen rautapitoiseen nestemäiseen aineeseen, joka muodostui kemiallisessa reaktiossa noissa lämpötiloissa. Mainitsinkin asiasta vastikään.

Niin ja miten tallainen aine muodostui? Milla tavalla? Ilmiolle taytyy olla myos selitys. Termiitillahan tuon tietysti voisi tehda. Mina olen nyt MONTA KERTAA kysynyt sinulta etta missa on selitys siita mika tuo kemiallinen reaktio on ja mista se muodostui ja mista ne aineet tuli. Etko pysty vastaamaan?

Maalikkokin näkee, että nämä teräskappaleet ovat vahingoittuneet kemiallisesti eivätkä räjähdyksen repimänä. Toki metallurginen analyysikin asian vahvisti, minkä voit myös lukea tuosta linkistä.

Niin, kuvailivat termiittireaktiota, mutta miksei sita tutkittu sitten eteenpain, olisihan sen voinut selvittaa vaikka tuhkanaytteista, kuten sitten riippumattomat tutkijat tekivat.


Itse en ole nähnyt mitään todisteita sulasta teräksestä (sulaa alumiinia taas oli). En ole nähnyt todisteita nanotermiitistä tai mistään muista räjähdysaineista. Ja nyt puhun kiistatomista todisteista. En tekaissuista, joita taas ihan kiistattomasti on tehty.

Eli kieltaydyt katsomasta noita USGS:n ja RJ Lee Groupin raportteja? Seko on nykyaan toimiva tapa kiistaa kiistattomat todisteet? Vai ovatko ne tekaistuja? Sen tiedan etta sina kiistat Farrerin ja Harritin termiittipaperin pelkalla olankohautuksella, kuin se jollain tavalla tiedepiireissa riittaisi. Ainoa oikea tapa sen kiistamiseen on kiistaa se vertaisarvioidussa tiedelehdessa. Ei ole nakynyt.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Dokumentissa on kaksi kuvaa mainituista partikkeleista ja kuvat on otettu mikroskoopilla. Ihmetyttää siis tällaista maallikkoa, että kuinka mittavaa sulamista on ollut havaittavissa?

Ne ovat todiste siita etta teras tai rauta suli sina paivana, sita ei muistaakseni noissa raporteissa mainittu etta paljonko sita arvioitiin olevan. Farrerin ja Harritin tutkimuksissa taidettiin laskea jotain maaria perustuen siihen kuinka ison osan tuhkasta nuo muodostivat.

Noissa raporteissahan ei ole tutkittu mitaan isoja kappaleita vaan ne ovat ymparistotutkimuksia joten siksi siella on mikroskooppikuvaa siita mita ihmiset hengittavat mahdollisesti. Kaikki muu todistusaineisto oli roudattu helvettiin, laittomasti. Mutta kuten tuosta NBC:n jutustakin voi nahda, kylla niita edelleen on saatavilla, kunhan joku virallinen taho valtuuksillaan tutkisi.
 

J.Petke

Jäsen
Itseäni tässä keskustelussa häiritsee ehkä eniten tuo Psychodadin asenne. Mikään asia ei ole mahdollista jos siihen ei liity salaliittoa. Siihen ei keskitytä ollenkaan, että mitä kaikkia aukkoja koko räjähdeteoria pitää sisällään vaan yleensä vaan vaaditaan muita perustelemaan omat mielipiteensä tieteellisesti samalla itse sulkien silmät kaikelta muulta. Jos joku käyttää mielikuvitusta selittäessään mahdollisuuksia viralliselle selitykselle hän leimataan lampaaksi ja keksitään joku hauska vertaus vaikka Aku Ankasta ja Aku Ankan todellisuudesta. Jotenkin tuntuu, että hän on ainoa joka saa käyttää mielikuvitusta kun muiden pitää tieteellisesti todistaa kaikki jotta millään on mitään merkitystä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Itseäni tässä keskustelussa häiritsee ehkä eniten tuo Psychodadin asenne. Mikään asia ei ole mahdollista jos siihen ei liity salaliittoa. Siihen ei keskitytä ollenkaan, että mitä kaikkia aukkoja koko räjähdeteoria pitää sisällään

Mita aukkoja se mielestasi pitaa sisallaan? Se on kuitenkin tunnettu mekanismi tuollaiselle tapahtumalle, siita on ennakkotapauksia. Mita aukkoja siis tarkoitat? Aanen puuttuminen ei ole aukko, ensinnakin on naytetty patevasti toteen nanotermiitin lasnaolo joten se jo itsessaan selittaisi aanen puuttumisen, ja onhan niita aania kuulleet monet ihmiset. Se etta yritetaan vakisin tehda siita aanesta joku yksi yksittainen massiivinen paukahdus joka olisi valttamaton rajahdeteorian kannalta on vaan taysin alyton tapa ajatella. Vai eiko ole? Onhan sita maailmassa muitakin rajahteita kuin RDX. Ja kiihdyttimia.

vaan yleensä vaan vaaditaan muita perustelemaan omat mielipiteensä tieteellisesti samalla itse sulkien silmät kaikelta muulta.

Jos puhutaan historian ensimmaisesta tapauksesta, on syyta kylla nayttaa asia toteen tieteellisin kokein tai muuten sita on aika vaikea uskoa kun siita ei kerran ole nayttoa historiasta eika tieteellisissa kokeissa. Sittenhan sekin olisi ihan pateva vaite etta joulupukki on olemassa, jos siita ei tarvitsisi esittaa mitaan nayttoa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Mun käsitys ja tieto räjähteistä tukee kyllä sitä, että niillä ei terästä saada sulamaan, romahtamaan kyllä. Minkälaisilla räjähteillä saadaan niin suuri lämpötila aikaiseksi, ja riittävän pitkäksi aikaa, että teräs sulaisi?

Esimerkiksi termiitilla. Itse asiassa termiittia ei ole listattu rajahteeksi vaan "accelerantiksi" mutta ajaa toki saman asian. Nanotermiitti voidaan lukea myos rajahteeksi. Tassa mainio video, joku on vaivautunut tekemaan ihan aitoja tieteellisia kokeita aiheesta.

Ja kyllahan nuo cutter charget yleensa sulattaa metallia, ainakin oman ymmarrykseni mukaan. Voin toki olla vaarassa.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Keskustelua seuraamalla huomaa kuka on paneutunut aiheeseen ja ketkä keskittyy sormet korvilla lällättelyyn. Harvasta on kehitysvammaisten ohjaajaksi, mutta psycholla kärsivällisyys nähtävästi riittää. Oikeasti vaikea uskoa kaikkia tähän ketjuun kirjoittajia tolkuiksi aikuisiksi.

Tästä täysin samaa mieltä. Mitä nyt tuo kehitysvammaisuusjuttu vähän häiritsee, mutta suunta on oikea. Samalla tavalla kuuroille korville sanoma menee. Toki myös toisinpäin, mutta esimerkiksi nuo Stonewallin antaumuksella kirjoitetut, mutta jälleen kerran lainauksesta ohi menevät vastaukset hyvänä esimerkkinä. Kun kysyn yksityiskohtaa, tarkoitan myös yksityiskohtaa, en sellaista mitä en olisi jo lukenut vaikkapa FEMA:n tai NIST:n raporteista. Räikeimpänä esimerkkinä käyköön tuo kemiallisesta reaktiosta höpiseminen, kun tässä jo parilta taholta on tullut tiedustelua jotta mikäköhän tämä kyseinen reaktio oli, sillä sitä ei todellakaan ole helppo selittää, ja täten kun ei sitä kukaan tee,muodostuu selitykseen aukko. Stonewall ei toistaiseksi edes ole yrittänyt vielä tuota täsmentää.

Toisena esimerkkinä tuo ainainen puhe pitkistä tulipaloista jne, eikö ne edenneet kohtuu nopeasti eivätkä olleet itsessään järin pitkäkestoisia yksittäisten alueiden sisällä?

Myös lauseet kuten "kukaan tieteenharjoittaja ei ole kyseenalaistanut virallista selitystä" (löytynee sivulta 208 tjsp) ovat käsittämättömiä. Ei vaan pysty käsittämään, mutta kai Stonewallilla jokin kriteeri on sille kuka on "tieteenharjoittaja" ja kuka ei.

Myöskin tässä, että em. kirjoittaja toteaa että tietyt todisteet ovat tekaistuja, on mielenkiintoista, millä perustein tämä on todettu. Onko se jossain tieteellisessä julkaisussa, vertaisarvioidussa vieläpä, täsmennetty? Ja mitkä kaikki todisteet tässä vyyhdissä ovat tekaistuja, kun tunnut olevan perillä asiasta. Minä en ole, siksi kysyn.

Sitten viime sivuun mielenkiintoisimpaan kommentointiin.

Ensin:

kumpikaan tutkimus ei todennut, että teräs olisi varsinaisesti sulanut.

Jonka jälkeen:

Ihmetyttää siis tällaista maallikkoa, että kuinka mittavaa sulamista on ollut havaittavissa?

Ei se mitään, itsekin olen maallikko koskien näitä, tai edes tuo sana ei riitä kuvailemaan kompetenssin puutettani koskien näitä, mutta jopa minä tajuan, ettei kummatkin hypoteesit (oliko sulanut/eikö ollut sulanut) vain voi pitää paikkaansa. Eli ensin se ei ollut sulanutta, ja sen jälkeen onkin kyse jo siitä että se ei ollut tarpeeksi sulanutta?
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tästä täysin samaa mieltä. Mitä nyt tuo kehitysvammaisuusjuttu vähän häiritsee, mutta suunta on oikea. Samalla tavalla kuuroille korville sanoma menee. Toki myös toisinpäin, mutta esimerkiksi nuo Stonewallin antaumuksella kirjoitetut, mutta jälleen kerran lainauksesta ohi menevät vastaukset hyvänä esimerkkinä...

Sinä olet hyvä esimerkki kirjoittajasta, joka keskittyy sormet korvissa lällättelyyn ja muiden puheiden moderointiin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sinä olet hyvä esimerkki kirjoittajasta, joka keskittyy sormet korvissa lällättelyyn ja muiden puheiden moderointiin.

En tiedä miten tuo sormet korvissa pätee minuun, tuo jälkimmäinen saattaa osittain pitää paikkaansa, mutta se, että keskustelu kääntyy kriittisellä hetkellä irrelevanttiin, merkityksettömämpään asiaan, ei minusta ole ok. Voin myös luvata etten ole ainoa joka on tätä mieltä, ja todettakoon nyt tasapuolisuuden nimissä että tietysti tämä on ollut molemminpuoleista.

Ja oma tämänhetkinen kontribuutiosi tähän ketjuunhan on vallan monipuolista, se todettakoot tähän väliin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Ja oma tämänhetkinen kontribuutiosi tähän ketjuunhan on vallan monipuolista, se todettakoot tähän väliin.

Minua ei kiinnosta täällä maaseudulla kauheasti ison maailman salaliitot. Ihmettelen vaan miksi asiasta ei ole tehty kunnon tutkimuksia, mikäli virallisessa tutkimuksessa on paljon epäselvää.

Toisaalta minua ihmetyttää miksi sinä pidät Psykon selityksiä uskottavampina verrattuna esim. Stonewalliin. Näin kasvatustieteilijänä en pysty sanomaan kumman perusteet ovat uskottavammat, mutta Psykon kiihkouskonnollinen tyyli saa minut vieroksumaan häntä. Tässä ketjussa hän on viitannut mm. keskuspankkien omistukseen ja chemitrailsiin, mikä vie hieman hänen uskottavuutta.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
mutta Psykon kiihkouskonnollinen tyyli saa minut vieroksumaan häntä. Tässä ketjussa hän on viitannut mm. keskuspankkien omistukseen ja chemitrailsiin, mikä vie hieman hänen uskottavuutta.

Mutta taman ketjun aihe ei ole keta keskustelijaa kannatat. Olen mina viitannut bigfootiin ja ID keskusteluunkin, sen jalkeen kun se on jonkun muun puolelta keskusteluun tuotu. Viittauksen sisallolla pitaisi olla merkitysta, ei silla etta onko puheessani esiintynyt sana "chemtrails". Enko vastannut sinulle riittavan suoraan mita mielta aiheesta olin?

Monilla selitys tuntuu olevan etta "kun en itse tieda niin sitten pitaa vaan paattaa kumpi osapuoli myy tarinaansa paremmin". En tieda johtuuko laiskuudesta vai kyvyttomyydesta etsia tietoa mutta ei tassa tarvitse mikaan fyysikko olla etta voi ottaa asioista selvaa. Looginen deduktio auttaa monissa asioissa, eika siihen vaadita korkeakoulututkintoa, tai edes peruskoulua.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Pahoittelut nimim. Scissorssille. Olen ensi kerralla tarkempi sanavalintojen suhteen, niin ei jää tilaa tahalliselle tyhmyydelle.

Näiden tutkimusten perusteella tulen siis siihen lopputulokseen, että palolämpötilojen on täytynyt olla ainakin siellä täällä hetkellisesti 1000 asteen tuntumassa, kun tämän kaltaisia kemiallisia reaktioita tapahtuu. En ole vielä nähnyt mitään tutkimusta, jossa arvioitaisiin tällaisen alle sulamislämpötilassa tapahtuvan kemiallisen sulamisen (pahoittelut asiantuntijoille mahdollisesta termistön väärinkäytöstä) kokonaismääriä saatika sitten vaikutuksia teräsrakenteisiin. Pakko siis todeta, että tämänhetkisten tiedossani olevien todisteiden perusteella laajamittaista sulamista ei ole tapahtunut.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Monilla selitys tuntuu olevan etta "kun en itse tieda niin sitten pitaa vaan paattaa kumpi osapuoli myy tarinaansa paremmin". En tieda johtuuko laiskuudesta vai kyvyttomyydesta etsia tietoa mutta ei tassa tarvitse mikaan fyysikko olla etta voi ottaa asioista selvaa. Looginen deduktio auttaa monissa asioissa, eika siihen vaadita korkeakoulututkintoa, tai edes peruskoulua.

Ne asiat, mitkä Stonewall on täällä tuonut esiin ja se, ettei mikään vakavasti otettava tutkimuslaitos ei ole haastanut virallista tutkimusta uudella tieteellisellä tutkimuksella saa minut uskomaan nykyiseen viralliseen tutkimukseen. Näin maallikkona Stonewall:n esittämät todisteet esim. teräksen rapautumisesta noissa lämpötiloissa selittävät ja kumoavat sinun väitteesi räjähdepurusta ainoana mahdollisuutena.

Lisäksi näiden räjähteiden sijoittaminen tuollaiseen rakennuskompleksiin kenenkään huomaamatta ja koneiden ohjaaminen juuri oikeaan kerrokseen tuntuu erittäin vaikealta toteuttaa. Sinun teoriassasi on erittäin monta epävarmuustekijää. En esimerkiksi usko, että esittämäsi, erittäin monimutkainen operaatio olisi pysynyt täysin salassa yli kymmenen vuotta. Tuossa operaatiossa olisi ollut mukana satoja, ellei tuhansia ihmisiä ja on erittäin vaikeaa uskoa, että kukaan ei olisi puhunut tänä aikana.

Kuten sanoin, asia ei minua tätä ketjua enempää kiinnosta ja siinä mielessä olen laiska etsimään tietoa aiheesta. Tältä pohjalta virallinen selitys tuntuu loogisemmalta kuin salaliittoteoreetikkojen.
 
Viimeksi muokattu:

Mace

Jäsen
Mita aukkoja se mielestasi pitaa sisallaan? Se on kuitenkin tunnettu mekanismi tuollaiselle tapahtumalle, siita on ennakkotapauksia. Mita aukkoja siis tarkoitat? Aanen puuttuminen ei ole aukko, ensinnakin on naytetty patevasti toteen nanotermiitin lasnaolo joten se jo itsessaan selittaisi aanen puuttumisen, ja onhan niita aania kuulleet monet ihmiset. Se etta yritetaan vakisin tehda siita aanesta joku yksi yksittainen massiivinen paukahdus joka olisi valttamaton rajahdeteorian kannalta on vaan taysin alyton tapa ajatella. Vai eiko ole? Onhan sita maailmassa muitakin rajahteita kuin RDX. Ja kiihdyttimia.

Minulle jäi nyt epäselväksi se, että onko siellä kuulunut niitä ääniä vai ei, joten on pakko spekuloida hieman. Sinä sanot, että nanotermiittiä on käytetty ja siksi ääntä ei ole kuulunut, mutta toisaalta sanot, että monet (ilmeisen luotettaviksi olettamasi) todistajat sanovat räjähdyksiä kuulleensa. Molemmat eivät kaiketi voi pitää paikkaansa eli eikö nanotermiittiä käytettykään vai kuulivatko todistajat väärin, kun väittivät kuulleensa räjähdyksen ääniä? Vai käytettiinkö sekä nanotermiittiä että kovaäänisiä räjähteitä. Jos kyllä, miksi noin?
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulle jäi nyt epäselväksi se, että onko siellä kuulunut niitä ääniä vai ei, joten on pakko spekuloida hieman. Sinä sanot, että nanotermiittiä on käytetty ja siksi ääntä ei ole kuulunut, mutta toisaalta sanot, että monet (ilmeisen luotettaviksi olettamasi) todistajat sanovat räjähdyksiä kuulleensa. Molemmat eivät kaiketi voi pitää paikkaansa eli eikö nanotermiittiä käytettykään vai kuulivatko todistajat väärin, kun väittivät kuulleensa räjähdyksen ääniä? Vai käytettiinkö sekä nanotermiittiä että kovaäänisiä räjähteitä. Jos kyllä, miksi noin?

Itse olen saanut asiasta sellaisen käsityksen, että käytössä oli sekä tämä nanotermiitti että myös varsinaisia räjähteitä. Räjähteiden käytön puolesta puhuvat tosiaan paitsi nuo korvinkuulijoiden havainnoimat räjähdysten äänet sekä sortuman aikana, että myös ennen rakennusten sortumia - mutta myös se, että niitä isoja teräspalkkeja lenteli ympäriinsä räjähdysten voimasta.

Nanotermiitti puolestaan hoiteli roippeiden yleisen sulamisen. Perinteisten räjähteiden käyttöä vastaan toisaalta puhuu se, että tämä nanotermiitti on saattanut olla ominaisuuksiltaan hyvin räjähtävää sorttia ja täten poikennut huomattavasti normaalin termiitin ominaisuuksista.

Käytännössä kuitenkaan sillä ei liene niin väliä tuotiinko tornit alas kontrolloidulla nanotermiitillä + räjähteillä vaiko räjähtävällä nanotermiitillä.

Ja jotta asia ei olisi niin yksinkertainen, niin on huomioitava myös se vaihtoehto, että nämä räjähteet (tai räjähtävä nanotermiitti) saattoivat olla salaisia armeijan prorotyyppiräjähteitä. Nämä prototyyppiräjähteet voisivat olla vaikka sellaisia, jotka toimivat muuten kuin normaalit räjähteet, mutta eivät pidä ääntä tai aiheuta sellaista painetta ympäristöön, jonka esimerkiksi seismografit voisivat rekisteröidä. On myös mahdollista, että tämä "kuuluu" räjähtävän nanotermiitin luontaisiin ominaisuuksiin.

Tässä vaiheessa pitääkin oikeastaan kysyä, että uskottekos muuten foliohatut sittenkin salaisiin energia-beam-aseisiin? Räjähtäviin energia-beam-aseisiin? Räjähtäviin energia-beam-aseisiin, jotka ovat myös kontrolloituja nanotermiittejä, mutta silti hiljaisia? Olisiko muuten se lentokoneiden pod voinut olla räjähtävä energia-beami-isoptera?
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itse olen saanut asiasta sellaisen käsityksen, että käytössä oli sekä tämä nanotermiitti että myös varsinaisia räjähteitä. Räjähteiden käytön puolesta puhuvat tosiaan paitsi nuo korvinkuulijoiden havainnoimat räjähdysten äänet sekä sortuman aikana, että myös ennen rakennusten sortumia - mutta myös se, että niitä isoja teräspalkkeja lenteli ympäriinsä räjähdysten voimasta.

Sehän on erittäin tyypillistä räjähdyspurulle, että suuria metallipalkkeja lentelee ympäriinsä. Toki tästäkin saa väännettyä todisteen räjähdyspurulle, koska räjäyttämällä voi saada metallia lentämään. Jos räjähdys kuitenkin aiheuttaa suurien metallipalkkien lentämisen esim. 50 metrin päähän, niin räjähdysääni kuuluisi varmaankin Atlantic Cityyn asti. Tällaisia räjähdysääniä ei kuitenkaan kuulunut edes eteläisen Manhattanin alueella.
 

Mace

Jäsen
Itse olen saanut asiasta sellaisen käsityksen, että käytössä oli sekä tämä nanotermiitti että myös varsinaisia räjähteitä. Räjähteiden käytön puolesta puhuvat tosiaan paitsi nuo korvinkuulijoiden havainnoimat räjähdysten äänet sekä sortuman aikana, että myös ennen rakennusten sortumia - mutta myös se, että niitä isoja teräspalkkeja lenteli ympäriinsä räjähdysten voimasta.

Nanotermiitti puolestaan hoiteli roippeiden yleisen sulamisen. Perinteisten räjähteiden käyttöä vastaan toisaalta puhuu se, että tämä nanotermiitti on saattanut olla ominaisuuksiltaan hyvin räjähtävää sorttia ja täten poikennut huomattavasti normaalin termiitin ominaisuuksista.

Käytännössä kuitenkaan sillä ei liene niin väliä tuotiinko tornit alas kontrolloidulla nanotermiitillä + räjähteillä vaiko räjähtävällä nanotermiitillä.

Ja jotta asia ei olisi niin yksinkertainen, niin on huomioitava myös se vaihtoehto, että nämä räjähteet (tai räjähtävä nanotermiitti) saattoivat olla salaisia armeijan prorotyyppiräjähteitä. Nämä prototyyppiräjähteet voisivat olla vaikka sellaisia, jotka toimivat muuten kuin normaalit räjähteet, mutta eivät pidä ääntä tai aiheuta sellaista painetta ympäristöön, jonka esimerkiksi seismografit voisivat rekisteröidä. On myös mahdollista, että tämä "kuuluu" räjähtävän nanotermiitin luontaisiin ominaisuuksiin.

Tässä vaiheessa pitääkin oikeastaan kysyä, että uskottekos muuten foliohatut sittenkin salaisiin energia-beam-aseisiin? Räjähtäviin energia-beam-aseisiin? Räjähtäviin energia-beam-aseisiin, jotka ovat myös kontrolloituja nanotermiittejä, mutta silti hiljaisia? Olisiko muuten se lentokoneiden pod voinut olla räjähtävä energia-beami-isoptera?

Minua jäi tosiaan askarruttamaan juurikin tuo, että jos siellä kerran oli ihan "tavallisia" räjähteitä, niin eikö niistä olisi pitänyt syntyä jonkinlainen seismografinen jälki, jollaista siis nyt ei ymmärtääkseni syntynyt.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pahoittelut nimim. Scissorssille. Olen ensi kerralla tarkempi sanavalintojen suhteen, niin ei jää tilaa tahalliselle tyhmyydelle.

... kun tämän kaltaisia kemiallisia reaktioita tapahtuu.

Niin, eipä tuo mitään. Tahallisesta tyhmyydestä en nyt lähtisi sanomaan, jotenkin vain huvittavat viestisisällöt peräkkäisissä kirjoituksissasi.

Kun nyt ei Stonewall meille tätä tämän enempää ole avannut ja tuskin avaakaan, mutta voitko sitten sinä kun itsekin tuota kemiallista reaktiota mainostat, kertoa millainen kemiallinen reaktio on kyseessä?
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Oheissa linkissä kerrotaan miten puppugeneraattorilla tuotettu tutkimus meni Benthamin peer-review seulasta läpi:

CRAP paper accepted by journal - opinion - 11 June 2009 - New Scientist

Luultavasti tämä linkki on ollut aiemminkin täällä, kun varsinainen keskustelu tuon julkaisun tieteellisestä todistusvoimasta käytiin. Toki syyllistyn taas guilty by assosiatioon, kun väitän että tästä voisi päätellä jotain.

Did nano-thermite take down the WTC? RT

Yllä olevassa linkissä tämän nanotermiittipaperin kirjoittaja Harrit toteaa että nanotermiitin lisäksi tarvittiin tonneja tavallisia räjähteitä. Tämäkin on muistaakseni uusintalinkki, mutta ihan muistin virkistämiseksi.

Olettaen että ylläoleva haastattelu ei ole väärennös, niin nano-termiittien asiantuntija salaliittoteoria piirissä ei usko että pelkät nanotermiitit riittivät, vaan tarvittiin myös huomattava määrä tavallisia räjähteitä. Jolloin tullaan pieneen epäloogisuuteen siinä, että näitä tavanomaisia räjähteitä ei havaittu seismografisesti taikka kuulohavainnoilla. Käsittääkseni huomattava määrä (useita tonneja) tuottaa sellaisen räjähdysäänen että sen kuulevat kaikki lähistöllä olevat, eivätkä pelkästään muutamat todistajat.

Koska en ole räjähdealan asiantuntija, tyydyn vain ihmettelemään tätä Harritin teoriaa.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Peter Suber, Open Access News


Ylläolevassa linkissä on lisää guilty by assosiationia koskien Benthamin tasoa akateemisena julkaisuna, joka se kyllä on, tason arvioiminen jääköön lukijalle.

Sinällään nämä Benthamin tyyppiset harmaan alueen julkaisut kertovat yhdestä tiedemaailman nykypäivän vitsauksesta, elikkä tarpeesta saada mahdollisimman paljon viittauksia omiin kirjoituksiin keinolla millä hyvänsä. Joku on osannut käyttää tämän bisnesmahdollisuuden hyväkseen. Kuka, sitä emme tiedä, koska Bentham ei kerro omistussuhteitaan julkisuuteen, mikä kuullostaa hiukan erikoiselta yritykselle, jonka tavoite on levittää tutkimustietoa läpinäkyvästi ja laajasti.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Näin maallikkona Stonewall:n esittämät todisteet esim. teräksen rapautumisesta noissa lämpötiloissa selittävät ja kumoavat sinun väitteesi räjähdepurusta ainoana mahdollisuutena.

Jos tuo selitys on mielestasi uskottava ilman minkaanlaista selitysta siita miten se tapahtui, sitten taytyy sanoa etta kyse on tuskin pelkastaan maallikkoudesta, vaan myos halusta uskoa.

Voi tietysti aina selittaa etta lentokoneen tormays aiheutti vuodon kahvilan cokisautomaatissa ja se sekottui appelsiinimehuun ja 1000 asteessa sitten tuosta muodostui syovyttava aine. Mutta mitaan jarkea sellaisessa selityksessa ei ole. Monta kertaa on itsekin tullut kuultua etta cokis sulattaa terasnaulan jos sen jattaa pulloon, mutta maallikkonakin uskallan kyseenalaistaa sen kunnes asiasta on tieteellinen koe tehty ja ilmio todettu ja selitetty.
 
Viimeksi muokattu:

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Muutamiin uteluihin kommentoin sen verran etten ole mikään vastausautomaatti taikka kaikkien alojen asiantuntija. Jos joku kysymys askarruttaa, niin automaattisesti minä en ole paras vastaamaan joka asiaan. On mahdollista itsekin hakea tietoa vaikka netistä. Tuota kemiallista reaktiota, joka WTC torneissa tapahtui ei käsittääkseni tunneteta erityisen tarkasti. Itse en pysty ainakaan asiaan lisävaloa tuomaan. En myöskään itse tunne kiintymystä ihan kaikkien detaljien tutkimiseen, koska se vaatisi melkoista perehtymistä asiaan. WTC-iskujen kohdalla huomio kannattaisi kiinnittää olennaisuuksiin sen sijaan että täällä vatvotaan aina ja edelleen vaikka WTC-rakennusten romahtamista. Se, että ei pysty ymmärtämään prosessia, ei tarkoita että olisi automaattisesti tapahtunut jotain "hämärää".

Itseäni ei kiinnosta tippaakaan kuka se taho on joka selittää parhaiten rakennusten romahtamisen. En ole itse ns. virallisen selityksen puolella tai sitä vastaan periaatteen tasolla. Jostain kumman syystä vain näyttää siltä, että rakenteiden tutkimukseen erikoistuneet tutkijat näyttävät ymmärtävän parhaiten rakenteiden romahtamista. Mahtaisiko johtua siitä, että se on heidän työnsä, en tiedä?
Kaikkihan olemme lähtökohtaisesti kriittisiä, mutta jotta tieteenharjoittajan kriittisyys eroaisi arkiajattelijoiden kriittisyydestä heidän pitäisi olla ainakin siltä alalta mitä kritisisoivat, ja kritiikki pitää saada läpi jossain alan julkaisussa. Tosiaan tälläista kannattaa tuskin kovin intomielisesti odottaa, mutta onhan se aina mahdollista.

Omasta puolestani olen ehkä liikaankin lähtenyt mukaan keskustelamaan toisarvoisista yksityiskohdista. On ilmeisesti vain joidenkin kirjoittajien väsytystaktiikkaa jauhaa varsin merkityksettömistä yksityiskohdista tai vielä hullumpana pidän räjähdyspurun esillä pitoa enään, kun todisteet sitä vastaan ovat ylivoimaiset. Meidän ei varmasti tarvitse olla kemian eksperttejä pystyäksemme lukemaan raporteista miten rakennukset oikeasti tulivat alas. Jos nyt haluaa detaljeja fiilistellä, niin ei kai siinä mitään, mutta turha niistä on suuria päätelmiä tehdä.

Ihan yksinkertaistettuna: terroristit kaappasivat koneet, törmäsivät taloihin, taloja sortui. Turha yrittää vääntää asiasta monimutkaisempaa kuin mitä se onkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös