Hmmm... yksittäisiä ylilyöntejä, joita TosiFani tekee jatkuvalla syötöllä. Onhan siinä nyt eroa jos asiakirjoittaja kirjoittaa tuon tyyppisen viestin kerran puolessa vuodessa, mutta tämä arvostamasi "asiakirjoittaja" taitaa kirjoitella niitä hieman useammin. Vai miten muuten pystyt selittämään, että tämä "asiakirjoittaja" istuu kolmen kuukauden sisään kuusi viikkoa pelikiellossa? Moderaattorien salaliitto TosiFania vastaan?Kyllä, pidän lainattuja tekstejä enemmän yksittäisinä ylilyönteinä kuin yleisenä häiriköintinä ja haittana palstan yleiselle tasolle. Mielestäni juuri tuon kaltaisiin kirjoitelmiin voisi soveltaa RuuhkaTukkan ideaa yhden tunnin tai vuorokauden välille sijoittuvista jäähyistä.
...ja tuollaiset tunnin jäähyt! Ha-ha-ha-haa... Käy syömässä ja paskalla, niin se "rangaistus" meni siinä. Ehkä jotain kolmen vuorokauden rangaistusta voisi vielä harkitakin, mutta tunti... Toisaalla kitistään raiskauksista saatavia liian heppoisia rangaistuksia ja täällä ehdotellaan tunnin kirjoituskieltoa! Loppuukohan tämä nauru ikinä? Kyllähän rangaistusten pitää olla sellaisia, että ne tuntuvat. Liian heppoisilla rangaistuksilla vain lisätään uusintamahdollisuutta. Rangaistusten tehtävähän on osoittaa rangaistulle (ja saada hänet tajuamaan), että nyt tuli tehtyä väärin. Koska tämä on seuraus, en tee sitä enää toiste!
Molempiin kyllä ja kyllä!Periaatteessa joka kerta kun siteeraat TF:n tekstejä alleviivaat omaa kaunaisuuttasi mainittua nimimerkkiä kohtaan ja keräät ketjuun lisää porukkaa ihmettelemään että noista teksteistäkö todella irtosi kuukauden penaltti.
Myönnän suoraan, että minua edelleenkin vituttaa se TF:n päänaukominen asiasta, johon hänellä ei ollut osaa eikä arpaa (jääkiekkotermein tuli ulkopuolisena tilanteeseen; otin kuitenkin haasteen vastaan)! Jo melko alkuvaiheessa TosiFanin vittuilu meni melko henkilökohtaiselle tasolle, joten argumentit ja perustelut olivat melko vähissä jo lähtötilanteessa. Vääntöjen jälkeen hän oli jo melkein myöntämässä, että olen oikeassa (eikä hänkään väärässä ollut; olimme molemmat oikeassa eri näkökulmista katsottuna), mutta sitten ei vain muna riittänyt. Kerran sieltä lipsahti: "Asia, jota ajat, on hyvä! Tapasi ja asenteesi sitä vastoin eivät!". Vääntö jatkui vielä hetken, mutta kun tuli aika myöntää jotain, niin sitten luikittiin karkuun "Rönnit pöksyissä".
Toinen kyllä-vastaukseni: siinä kun jengi ihmettelee, että "noistako se kuukausi tuli", niin minäkin voin sen suoraan sanoa, että eihän noista mikään yksittäin ollutkaan kuukauden arvoinen. Jos tuollaisista viesteistä saa kuukauden kirjoituskiellon, niin silloin siinä on oltava jotain muutakin taustalla. Esim... "jatkuva häiriköinti", "jatkuva itsemoderointi", "jatkuvat henkilökohtaisuudet"! Mutta eihän tämä kuitenkaan TosiFanin kohdalla voi pitää paikkaansa, hänhän on asiakirjoittaja! Moderaattorien salaliitto TosiFania vastaan?
Ketä päättäisi, milloin viestissä on sisältöä ja milloin ei? Miksi näitä sisällöttömiä viestejä ei voi vain ohittaa? Miksi sisällötöntä kirjoittajaa ei voi laittaa ignore-listalle? En minäkään avaa ja lue ketjuja, joista en ole hevonvittuakaan kiinnostunut. Ne ovat minulle sisällöttömiä ketjuja. En minä siltikään ole vaatimassa niiden ketjujen poistamista, koska ne ovat sisällöttömiä.Ahahahaa, olette te sitten ihania. Tästä penalttia, mutta esim. HIFK sen sijaan saa jatkaa mussuttamistaan ja itkemistään jatkuvalla syötöllä. Ei auta se, että viestejä on raportoitu, ei auta se, että on lähetetty yksityisviestejä teille, ei sitten mikään.
Vastaavasti voisihan tuota Dekon viestiäkin sanoa "sisällöttömäksi viestiksi". Linkki johtaa Youtubeen, kyllä, minäkin näen sen vaikka silmät kiinni. MITÄ siellä linkin takana on? Jos et ole huomannut, niin Youtubessa on yksi jos toinenkin video. MIHIN niistä videoista tuo Dekon linkki vie? MIKSI sitä ei voinut kertoa lukijoille etukäteen? Noh, nyt Dekolla on sitten viikko aikaa miettiä, kannattaisiko tuollaisista asioista ensi kerralla kertoa jo etukäteen.
Ja KYLLÄ: minä olen (yksi niistä?), joka on raportoinut tuon viestin Moderaattoreille
Ja EI: minä olen (yksi niistä?), joka ei ole avannut tuota linkkiä
Mutta en siis ymmärrä miksi kitistään siitä että joku nimimerkki itkee ja mussuttaa (ne viestit mitä olen nähnyt ei oikein mitään sääntöjä tunnu rikkovan), eikö olisi vaan parempi jättää ne täysin omaan arvoonsa?
Ja tuo Dekon viesti nyt oli täysin tyylipuhdas linkkiviikko, ei kai siitä oikeasti kukaan voi kitistä? Siihen kun olisi lisännyt sanat "Pekka Rinne" tai "video Rinteen torjunnoista" niin tuskin siitä olisi tullut mitään.
Juuri näin!En oikein ymmärrä miksi täältä pitäisi kipata pois sääntöjen mukaan toimivat kirjoittajat niin kauan kuin tuo sisällötön jankutus ei tapahdu kiekkopuolella.