Itse en tunne juurikaan kumpaakaan nimimerkkiä, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää että miten tämä on todistettu? Teoriassahan esimerkiksi samalta kotikoneelta voisi kirjoittaa kaksi eri henkilöä. Toki nykymaailmassa voitaneen olettaa että kaikilla on jo omat nettilaitteet käytössään.
Ei se jää pelkäksi teoriaksi, että samalta koneelta kirjoittaa useampi henkilö. Mustan Nuolen residenssissä on yksi pöytätietokone jolta saattaa 1+n henkilöä kirjoittaa. Jopa kissani on kirjoittanut välillä nettiin ja lähettänytkin jotain hypätessään näppikselle.
Jos jostain syystä sattuisin joskus kirjoittamaan töissä Jatkoaikaan (toki lounas- tai kahvitauolla), niin periaatteessa saattaisin kirjoittaa jopa paristakymmenestä eri koneesta viestejä. Toimipisteessäni A on useita koneita ja käyttäjiä ja toimipisteessä B on pari-kolmekymmentä käyttäjää jotka voivat käyttää samoja koneita.
Itse asiassa toimipisteen A ykköskoneesta on kirjoittanut Jatkoaikaan yhdessä vaiheessa kaksi eri kirjoittajaa, eli minä sekä eräs toinen Jatkoajan nimimerkki joka on ollut samassa työpisteessä töissä muutama vuosi sitten. Tuolloin on ollut täysin sama IP-osoite ja kirjoitusten väliä päivä tai pari.
Eli ainakin oletan, että kaksoisnikkien käräyttämiseksi ja varmistamiseksi tarvittaisiin jotain muutakin todistetta kuin pelkkä IP-osoite. Toki sekin voi joissain tapauksissa riittää, jos "Putinisti 1" kirjoittaa samanlaista tekstiä kuin "Putinisti2" samasta osoitteesta.
(Kyseiset nimimerkit ovat täysin fiktionaalisia, en arvuuttele kenenkään oikeaa nimimerkkiä.)