Jatkoajan (v)ihastuttavat moderaattorit

  • 2 239 643
  • 13 688

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ei oikeata nimeä, mutta arvuuttelu tuo nimimerkki on lähes varmasti mode. Saako niin tehdä.

En tee, koska en uskalla.
Lukutaito ei ilmeisesti vahvimpia puoliasi... "Tämä koskee myös Jatkoajan toimittajien ja moderaattoreiden nimimerkkejä ja henkilöllisyyksiä." Rohkeasti vaan arvuuttelemaan jos et tuosta kieltoa löydä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei oikeata nimeä, mutta arvuuttelu tuo nimimerkki on lähes varmasti mode. Saako niin tehdä.

En tee, koska en uskalla.
No ei saa, niinhän säännöissä lukee, vaikkakin vähän kryptisin sanamuodoin: Moderaattorin ja hänen nimimerkkinsä yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavia.

Tuoreemmille palstaveljille tiedoksi, että nimimerkin moderaattoriuden toteaminen on kiellettyä myös silloin kun nimimerkki on itse paljastanut olevansa moderaattori.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
benicio kirjoitti:
Tuoreemmille palstaveljille tiedoksi, että nimimerkin moderaattoriuden toteaminen on kiellettyä myös silloin kun nimimerkki on itse paljastanut olevansa moderaattori.
Tuosta taitaa puuttua yksi oleellinen sana:
Tuoreemmille palstaveljille tiedoksi, että nimimerkin moderaattoriuden toteaminen on kiellettyä myös silloin kun nimimerkki on itse vahingossa paljastanut olevansa moderaattori.
Ainakin jatkotoimien perusteella tuohon tulkintaan päädyttiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tuosta taitaa puuttua yksi oleellinen sana:
Ainakin jatkotoimien perusteella tuohon tulkintaan päädyttiin.
Mistä sen tietää onko vahinko vai tahallinen. Nythän tulkinta on selvä; vaikka kertoisin olevani moderaattori, ei sitä saa kukaan muu kertoa, koska voin aina todeta että se oli vahinko ja kaikille kuukausi bannia.
Oli kyllä todella pikkumaista meininkiä silloin modeilta ja varsinkin tältä yhdeltä sankarilta.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Ei sitä varmuudella tiedäkään, siksi lisäsin tuon jälkimmäisen virkkeen. Toki joku näkee eroa myös siinä, että kirjoittaako viestin mode-nimimerkillä vai kirjoittaako viestin, jossa kertoo olevansa mode. Toinen on helpommin tulkittavissa vahingoksi kuin toinen.
 

Nick Neim

Jäsen
Aika yllärinä tuli tuo @Beagle Boy ja @Kaljuenkeli nimimerkkien sama henkilöllisyys. Ja vieläkin suurempana yllärinä tuli se, että mies jäi tuosta kiinni, koska omasta mielestäni osasi vaihtaa tyyliä Kaljuenkelillä kirjoittaessa. Joten ilmeisesti siellä on vedetty vihkoon IP-osoitteiden kanssa, joka tosin sekään ei takaa kirjoittajan henkilöllisyydestä mitään. Mielenkiintoista kyllä.
 

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Aika yllärinä tuli tuo @Beagle Boy ja @Kaljuenkeli nimimerkkien sama henkilöllisyys. Ja vieläkin suurempana yllärinä tuli se, että mies jäi tuosta kiinni, koska omasta mielestäni osasi vaihtaa tyyliä Kaljuenkelillä kirjoittaessa. Joten ilmeisesti siellä on vedetty vihkoon IP-osoitteiden kanssa, joka tosin sekään ei takaa kirjoittajan henkilöllisyydestä mitään. Mielenkiintoista kyllä.

Itse en tunne juurikaan kumpaakaan nimimerkkiä, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää että miten tämä on todistettu? Teoriassahan esimerkiksi samalta kotikoneelta voisi kirjoittaa kaksi eri henkilöä. Toki nykymaailmassa voitaneen olettaa että kaikilla on jo omat nettilaitteet käytössään.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Aika yllärinä tuli tuo @Beagle Boy ja @Kaljuenkeli nimimerkkien sama henkilöllisyys. Ja vieläkin suurempana yllärinä tuli se, että mies jäi tuosta kiinni, koska omasta mielestäni osasi vaihtaa tyyliä Kaljuenkelillä kirjoittaessa. Joten ilmeisesti siellä on vedetty vihkoon IP-osoitteiden kanssa, joka tosin sekään ei takaa kirjoittajan henkilöllisyydestä mitään. Mielenkiintoista kyllä.

Mun mielestä on erittäin hellyyttävää, jopa hykerryttävää, että ifk-fani on nähnyt tuollaisen vaivan ja esiintynyt Jokerien osiossa pettyneenä Jokerifanina, aiheuttaen eripuraa ja hämmennystä. Puhdasta trollausta siis sanan varsinaisessa merkityksessä. Näinhän ne Putlerinkin trollit toimivat.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Itse en tunne juurikaan kumpaakaan nimimerkkiä, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää että miten tämä on todistettu? Teoriassahan esimerkiksi samalta kotikoneelta voisi kirjoittaa kaksi eri henkilöä. Toki nykymaailmassa voitaneen olettaa että kaikilla on jo omat nettilaitteet käytössään.

Suomessa se ei kuulu samalla lailla kulttuuriin, mutta kimpassakin asutaan. En tunne tapausta vaan saisiko tosiaan jotain todisteita. Tämä viesti kiertää Ruotsista VPN:n kautta, koska olen firman koneella. Samalla lailla voisin kirjoittaa tämän viestin luurista mikä ei tiedä hurreista mitään.

Miten on vai annetaanko varmuudeksi kaikille kenkää.
 
Viimeksi muokattu:

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
15 vuotta palstalla ja päätyi yrittämään kaksoiskansalaisuutta? Mielenkiintoista.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Mode hockey team osallistuu samaan sarjaan, sekä pelaajana että tuomarina.
Paitsi, että olen ymmärtänyt, jos Moderaattorin vapaa-ajan oma käyttäjätunnus joutuu kurinpitotoimiin, niin hänet jäävätään tuomarin asemasta. Onko tuomari saanut ikinä pelikieltoa, sitä tavalliset käyttäjätunnukset ei tietenkään voi tietää.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Paitsi, että olen ymmärtänyt, jos Moderaattorin vapaa-ajan oma käyttäjätunnus joutuu kurinpitotoimiin, niin hänet jäävätään tuomarin asemasta. Onko tuomari saanut ikinä pelikieltoa, sitä tavalliset käyttäjätunnukset ei tietenkään voi tietää.
Ovat useastikin. Hei vaan @Moderaattorit. Lainauksen muokkauksessa käytin tehokeinona vastaustani varten lihavointia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Itse en tunne juurikaan kumpaakaan nimimerkkiä, mutta olisi tosiaan mielenkiintoista tietää että miten tämä on todistettu? Teoriassahan esimerkiksi samalta kotikoneelta voisi kirjoittaa kaksi eri henkilöä. Toki nykymaailmassa voitaneen olettaa että kaikilla on jo omat nettilaitteet käytössään.

Ei se jää pelkäksi teoriaksi, että samalta koneelta kirjoittaa useampi henkilö. Mustan Nuolen residenssissä on yksi pöytätietokone jolta saattaa 1+n henkilöä kirjoittaa. Jopa kissani on kirjoittanut välillä nettiin ja lähettänytkin jotain hypätessään näppikselle.

Jos jostain syystä sattuisin joskus kirjoittamaan töissä Jatkoaikaan (toki lounas- tai kahvitauolla), niin periaatteessa saattaisin kirjoittaa jopa paristakymmenestä eri koneesta viestejä. Toimipisteessäni A on useita koneita ja käyttäjiä ja toimipisteessä B on pari-kolmekymmentä käyttäjää jotka voivat käyttää samoja koneita.

Itse asiassa toimipisteen A ykköskoneesta on kirjoittanut Jatkoaikaan yhdessä vaiheessa kaksi eri kirjoittajaa, eli minä sekä eräs toinen Jatkoajan nimimerkki joka on ollut samassa työpisteessä töissä muutama vuosi sitten. Tuolloin on ollut täysin sama IP-osoite ja kirjoitusten väliä päivä tai pari.

Eli ainakin oletan, että kaksoisnikkien käräyttämiseksi ja varmistamiseksi tarvittaisiin jotain muutakin todistetta kuin pelkkä IP-osoite. Toki sekin voi joissain tapauksissa riittää, jos "Putinisti 1" kirjoittaa samanlaista tekstiä kuin "Putinisti2" samasta osoitteesta.
(Kyseiset nimimerkit ovat täysin fiktionaalisia, en arvuuttele kenenkään oikeaa nimimerkkiä.)
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Paitsi, että olen ymmärtänyt, jos Moderaattorin vapaa-ajan oma käyttäjätunnus joutuu kurinpitotoimiin, niin hänet jäävätään tuomarin asemasta. Onko tuomari saanut ikinä pelikieltoa, sitä tavalliset käyttäjätunnukset ei tietenkään voi tietää.

On.
 

Ulos T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko kotimaassa +suomalaiset maailmalla +Kärpät
Ei se jää pelkäksi teoriaksi, että samalta koneelta kirjoittaa useampi henkilö. Mustan Nuolen residenssissä on yksi pöytätietokone jolta saattaa 1+n henkilöä kirjoittaa. Jopa kissani on kirjoittanut välillä nettiin ja lähettänytkin jotain hypätessään näppikselle.
Hmm...olenkin miettinyt jotain sun kirjoituksia tänne. Eli onko sun kissa siis vastuussa osasta sun kirjoituksia? Mietin vaan...meneeköhän nyt ihan Jatkoajan sääntöjen mukaan? Saako samaa nimimerkkiä käyttää kaksi oliota? Tästä voi tulla bannia (kohdistunee sinun nimimerkkiisi jolloin myös kissasi on kirjoituskiellossa, en tiedä onko oikeudenmukaista).
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Toki sekin voi joissain tapauksissa riittää, jos "Putinisti 1" kirjoittaa samanlaista tekstiä kuin "Putinisti2" samasta osoitteesta.

Ei kai nyt kukaan noin tee? Herran jestas sentään!

No mutta itse asiasta, on tullut itsekin mietittyä että kyllä kai nykyään on melkoisen helppoa peittää jäljet multi-nickeillä. Tuskin kukaan kaikilla pytyillä käyvä ihminen niin tekee, mutta jos aatteen palo on tarpeeksi suuri, niin mikä ettei.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No mutta itse asiasta, on tullut itsekin mietittyä että kyllä kai nykyään on melkoisen helppoa peittää jäljet multi-nickeillä. Tuskin kukaan kaikilla pytyillä käyvä ihminen niin tekee, mutta jos aatteen palo on tarpeeksi suuri, niin mikä ettei.
Vasemman puoleisen kopin pytty on oma suosikkini, mutta jos se on varattuna niin tulee käytyä välillä siinä oikean puoleisessakin. En ole osannut yhdistää että minun pitäisi käydä kaikilla pytyillä että en paljastuisi. Onko moderaattorit siis istuttaneet jo IDO:n tehtailla pyttyihin jonkun kakkosnikkien (ja ties minkä muun) tunnistamisjärjestelmän, vai mistä helvetistä ne sen tietää.
Pitääkö käydä naisten pytyillä myös?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Vasemman puoleisen kopin pytty on oma suosikkini, mutta jos se on varattuna niin tulee käytyä välillä siinä oikean puoleisessakin. En ole osannut yhdistää että minun pitäisi käydä kaikilla pytyillä että en paljastuisi. Onko moderaattorit siis istuttaneet jo IDO:n tehtailla pyttyihin jonkun kakkosnikkien (ja ties minkä muun) tunnistamisjärjestelmän, vai mistä helvetistä ne sen tietää.
Pitääkö käydä naisten pytyillä myös?

Tämä oli aidosti hauska kuittaus, kiitos siitä. En ole koskaan assosioinut tuota sanontaa noin. Ehkä se johtuu siitä, että olen aina ollut kiinnostuneempi moottoreista kuin ulostamisesta. Toki molemmat ovat parhaimmillaan silloin, kun koneessa on riittävästi kierroksia.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Hmm...olenkin miettinyt jotain sun kirjoituksia tänne. Eli onko sun kissa siis vastuussa osasta sun kirjoituksia? Mietin vaan...meneeköhän nyt ihan Jatkoajan sääntöjen mukaan? Saako samaa nimimerkkiä käyttää kaksi oliota? Tästä voi tulla bannia (kohdistunee sinun nimimerkkiisi jolloin myös kissasi on kirjoituskiellossa, en tiedä onko oikeudenmukaista).

Jatkoaikaan eivät kissani tiettävästi ole kirjoittaneet, ellei niillä ole sitten omaa nimimerkkiä josta en tiedä mitään ja joka kirjoittelee johonkin Yöketjuun keskellä yötä silloin kun minä nukun sikeästi. Yöeläimiä kun ovat.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Voisivatko @Moderaattorit käydä vilkaisemassa Perussuomalaiset-ketjua? Siellä on väännetty nyt sivukaupalla tekstiä jostain Kanadan maahanmuuttopolitiikasta samalla kun joka ketjuun muutenkin tunkevat väittelyparit vänkäävät keskenään. Satunnaisessa sivulauseessa on taidettu vahingossa mainita joku perussuomalaisiin ja itse ketjuun liittyvä asia, sen jälkeen on palattu taas Kanadaan ja keskinäisten vanhojen viestien/sanomisten esillekaivamiseen pilkunhalkomistarkoituksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös