Nyt ollaan komeessa voittoputkessa. Pointti on että jos joukkue pystyy pelaamaan ja tarjoaa elämyksiä , mitä väliä miten taustayhtiö toimii? vincent rahoittaa kun on tarvetta rahoittaa ?
Niin kuin olen jo muutaman kerran todennut, niin faneille sillä ei juuri olekaan merkitystä. Valitettavan monelle sidosryhmälle sillä on merkitystä. Suuri osa osakkeenomistajista harmittelee, että ovat sijoittaneet Ilveksen osakeanneissa. On myös osakkeenomistajia, kuten Jyrki Lumme, joka ei halua, että hänen nimeänsä yhdistetään samaan kastiin kuin Vincent. On sponsoreita, jotka ovat päättäneet, että eivät tue Ilvestä niin kauan kuin kopla on paikalla. Samoin löytyy myös meidän entisiä pelaajia, jotka eivät aio palata Vincentin ryhmään.
Eli summa summarum. Vincent saa ilman muuta omistaa Ilves Hockeyn vaikka kuinka kauan. Ja hän saa valita kenet tahansa mm toimitusjohtajakseen. Hän myös saa antaa potkuja valmentajille mielensä mukaan. Vaikka myös Karri Kivelle, jos Kivi alkaa jossakin vaiheessa arvostella toimintaa.
Yhtälö toimii myös toisin päin. Ne, joille on sama, kuka taustayhtiön omistaa (Vincent), niin heidän tulee hyväksyä tämän seuraukset. Osa osakkeenomistajista, sponsoreista, pelaajista ja ehkä katsojastakin tulevat jäämään pois. Samoin heidän tulee hyväksyä myös muut mahdolliset seuraamukset, vaikka sitten sen, jos emoseura päättäisi evätä nykyisen logon käytön ja nimen käytön. Vincentin ryhmä ei pysty ikinä rakentamaan yhtenäistä Ilvestä.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, jotka haluavat vain nauttia itse kiekkotapahtumista. Me jokainen tulemme erilaisista taustoista ja meillä jokaisella on omat intressit.