Poika poika, pakko kirjoittaa taas että älä tee hätäisiä johtopäätöksiä. En kirjoitellut ettei palkallani pärjää ja jos olet keskustelua seurannut, niin nykyisessä työssäni tuo km-korvausten leikkaus ei hetkauta minua.
Mutta tiedän monta naista ja miestä, jotka tekevät samanlaista työtä kuin tein aiemmin itse Suomessa. Ja silloin kun ajat muutaman kymmeenn tuhatta kilometriä tyäajoaja on tällä asialla merkitystä.
Itse en ole tippaakaan kateellinen heille, jotka maanteitä työkseen kihnuttavat. Joku tuolla aiemmin kysyi, koska paljon ajavat on asiakkailla. Vastaus on että normaalisti kello 8.00-16.00 välillä.
Useimmmiten päivän ensimmäiselle asiakkaalle ajetaan aamulla aikaisin ja viimeiseltä lähdetään niin, että olet seuraavassa majapaikassa 18.00-21.00 välillä.
Jos kadehditte, niin kokeilkaa. Km-korvaukset ovat korvaus oman ajoneuvon käytöstä, tai käyttöetuauton käytöstä jolloin korvaus on pienempi. Siinä ei vaan ole kyse harmaasta taloudesta, vaan olemassaolevien säännösten ja ohjeiden noudattamisesta.
Jos muutama kiinteistönvälittäjä huijari on käyttänyt asiaa väärin, ei siitä kuulu rankaista niitä 98% jotka menettelevät oikein.
No, pohjimmiltaan tässäkin lienee kyse perisuomalaisesta kateudesta. Jollakin ryhmällä, joka on itsse asiassa aika iso, on jotain mitä toisilla ei ole. Well, tuskin menee ihan tällaisena läpi ja hyvä niin.