Voit laittaa vaikka puolet kunhan et sitä kantaosaa, jossa siemenet ovat kiinni. Tämä osa on aika murhaa. Kokeilemalla selviää.
Laitoin hieman alle puolet, söin, toimi. Enemmänkin olisi voinut pistää, ensi kerralla sitten.
Voit laittaa vaikka puolet kunhan et sitä kantaosaa, jossa siemenet ovat kiinni. Tämä osa on aika murhaa. Kokeilemalla selviää.
Laitoin hieman alle puolet, söin, toimi. Enemmänkin olisi voinut pistää, ensi kerralla sitten.
No niin...nyt on sitten uusi chilituote bongattu. Täälläkin joku kai mainitsi Tabascon Habanero-kastikkeen. Ostin tänään ja pitää myöntää, että tykästyin . Juuri sopivan polttavaa tavaraa käytettäväksi pöytämausteena. ... Hyvää tuossa tuotteessa on sen maku. Eli ei pelkästään sitä tavanomaista polton tunnetta vaan hedelmäinen hyvä maku. Tuoteseloste paljastaa aineiksi Habaneron lisäksi mm mangoa, banaania, papayaa, valkosipulia, inkivääriä, tamariinia jne...Ei kuitenkaan niin etikkainen maku kuin wanhassa Tabascossa.
Mitäs ajattelit tehdä sillä kantaosalla...jäikö leikkuulaudan kulmalle kuivumaan vai ajattelitko kokea todellista kipua:)
Aivan oikein. Tuli tätäkin testattua eräänä kertana kebabin kyytipoikana ja kyllä makuhermoja kutkutteli. Oikein mukava, makeahko maku ilman normi-Tabascon etikkaällötystä ja sopivasti potkua, kunhan annostelee itse itselleen. Käsittääkseni Helsingissä tätä saa ainakin Stockan Herkusta, mutta onko muista isommista puljuista havaintoa, missä tämä olisi eteen tullut? Itselleni on ainakin keskustan ja Kallion S-markettien hyllyt näyttäneet ei-oota. Pakkohankinta jokaiseen mausteisen/tulisen ruuan ystävän kotiin.
Kaipa sen vedonlyönnin kohteeksi voisi laittaa. Tai yllyttää joku hölmö syömään sen vitosen korvauksella...
Olen hiukan havaitsevinani kahta eri koulukuntaa tässä tulisen ruuan tekemisessä. Toiset laittavat tulisuuden suoraan purkista ruokaan, toiset käyttävät itse chilejä eri muodoissaan.
Varmasti saadaan, sitä en epäile hetkeäkään. Ajan vain takaa sitä, että extreme-kokemus tulisuuden suhteen nettikaupan valmiilla antimilla on hiukan sama kuin korkean vuoren valloitus helikopterilla kiipeämisen sijaan. Toki ne huiputuskuvat näyttävät yhtä hienoilta riippumatta siitä, miten sinne on päästy.Itse kokkailen mahdollisuuksien mukaan. Tokihan tuore - tai jopa pakkasesta pilkottu - chili on huippu vaihtoehto, mutta myös erityisesti noita chipotlejauheita sotkemalla ruoka saadaan maistumaan ja tuntumaan.
Ostin viime viikolla LIDL:stä muistaakseni Hochwildin Chilisavusulatejuustoviipaleita. Paketti meni kahdessa päivässä pelkästään leivän päälle ja voisin hyvinkin kuvitella kyseisen tuotteen sopivan erinomaisesti myös patoihin ja keittoihin. Kellään kokemusta?
Varmasti saadaan, sitä en epäile hetkeäkään. Ajan vain takaa sitä, että extreme-kokemus tulisuuden suhteen nettikaupan valmiilla antimilla on hiukan sama kuin korkean vuoren valloitus helikopterilla kiipeämisen sijaan. Toki ne huiputuskuvat näyttävät yhtä hienoilta riippumatta siitä, miten sinne on päästy.
Kyllä, muttei yhdessä. Sitruunaruohoa tom yumin perusraaka-aineena, mukana toki myös tuore chili. Mieluiten thai-chili. Inkivääriä taas kuluu erityisesti kasvis-wokkiin, johon tulee kaikkien yllätykseksi tuoretta chiliä. Varsinkin inkivääri potkii yllättävän hyvin itämaisessa ruuassa.Oletko Leon kokeillut tuoretta inkivääriä tai sitruunaruohoa? Molemmat toimii aika kivasti chilien kanssa, ja pääsee vielä sieltä poltteen alta esillekin. Inkivääri on oma kovin suosikki ollut jo jonkin aikaa, jo pelkkä raastetun inkiväärin tuoksu tuo veden kielelle.
Inkivääriä taas kuluu erityisesti kasvis-wokkiin, johon tulee kaikkien yllätykseksi tuoretta chiliä. Varsinkin inkivääri potkii yllättävän hyvin itämaisessa ruuassa.
Muistakaa lisätä myös papuja, antaa hyvän säväyksen ruokaan. Mustia kidneypapuja itse käytin, ja toimi hyvin.
Heinältä ilmeisesti. Mitäs kaikkea siellä oli vielä jäljellä? Itse ajattelin tilata pari kiloa japenoja ja ainakin kilon championia. Molemmat aivan loistavia täytettyinä grillatessa. Jalapenoista ainakin osasta pitänee tehdä chipotlea savusammolla.5 kiloa tuorechilejä tuli tilattua eräältä puutarhalta. Onneksi JuVii ja eräs muu ovat jakamassa tilauksen kustannuksia.
- Tinke-80
Heinältä ilmeisesti. Mitäs kaikkea siellä oli vielä jäljellä? Itse ajattelin tilata pari kiloa japenoja ja ainakin kilon championia. Molemmat aivan loistavia täytettyinä grillatessa. Jalapenoista ainakin osasta pitänee tehdä chipotlea savusammolla.