Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, LA Kings, Malaga CF
Ostin joku aika sitten Lappeenrannan Citymarketista pullon tätä kastiketta: Wing time garlic parmesan wing sauce. Harmikseni pullo oli viimeinen, jota kyseisessä paikassa myytiin, ja nyt olen todella, todella kovin tykästynyt tuohon tuotteeseen. Ostamani pullo on lopuillaan ja lisää pitäisi saada. Ongelmaksi muodostuu se, että en löytänyt järkevään hintaan mistään netistä suomeen toimitettuna kyseistä tuotetta. Mikäli joku löytää lähikaupastaan, taikka kohtuuhintaisena netistä kyseistä tuotetta, niin auttakaa miestä mäessä.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
En ole todellakaan mikään siipi-ekspertti, mutta kun niistä tunnutaan niin kovasti kohkaavan niin ostin muutaman paketin kotiin tässä eräänä päivänä ja löin uuniin. Ja olihan ne ihan hemmetin komiaa settiä!

Valtavan määrän niitä vaan sai syödä ennen kuin tunsin itseni kylläiseksi. Varmaan likemmäs 50 tuli hotaistua :D Oli siinä vähän vihannestakin ja pellillisen ranskiksiakin väsättiin siihen tykö. Ei noita ihan joka päivä viitsi syödä, mutta takuulla niitä tulee ostettua tulevaisuudessakin. Oli työpäivä, joten olin vesilinjalla, mutta voisin kuvitella että jokin amerikkalaistyylinen olut olisi paikallaan wingsien kanssa. Esim. Miller tai jokin muu vastaava, jääkylmänä nautittava, helposti juotava bisse.

Soosiksi sattui mukaan Cittarista sellainen kuin Frank's RedHot Buffalo Wings sauce. Oli ainakin minun makuuni todella pätevää. Tykkään kyllä tulisesta, mutta se ei saa olla itse tarkoitus niin että se peittää kaiken muun. Siihen tuo oli todella osuva kastike.

Siivet saivat minusta ystävän :)

Olin paikalla pyhässä Isomäen jäähallissa 24.4.2013, kun se tapahtui.
- Olen verrannut Poria joskus Kanadan Torontoon. Yleisö hallissa on erittäin raadollista ja asiantuntevaa. Heille ei tarvitse selittää mitään. He tietävät itsekin, että Pori on Suomen kovin urheilukaupunki. - Karri Kivi, SK 14.10.2016

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuo Franks on minunkin suosikkini. Viimeksi ollessani tarpeessa ei sitä kaupassa ollut ja nyt on texas peteä kaapissa, ei läheskään niin hyvää.

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool, HIFK
Oli työpäivä, joten olin vesilinjalla, mutta voisin kuvitella että jokin amerikkalaistyylinen olut olisi paikallaan wingsien kanssa. Esim. Miller tai jokin muu vastaava, jääkylmänä nautittava, helposti juotava bisse.
Close, but no cigar. Joku San Miguel toimii vielä paremmin. Lievä makeus ei haittaa ollenkaan. Mutta jäljillä olet.

Acupuncture? It's hard to see the point of all the needles.

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Close, but no cigar. Joku San Miguel toimii vielä paremmin. Lievä makeus ei haittaa ollenkaan. Mutta jäljillä olet.
Hyvä idea! Pidetään mielessä :)

Olin paikalla pyhässä Isomäen jäähallissa 24.4.2013, kun se tapahtui.
- Olen verrannut Poria joskus Kanadan Torontoon. Yleisö hallissa on erittäin raadollista ja asiantuntevaa. Heille ei tarvitse selittää mitään. He tietävät itsekin, että Pori on Suomen kovin urheilukaupunki. - Karri Kivi, SK 14.10.2016

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En jaksa googlata kaikkia mahdollisia paikkoja läpi, joten kysyn täältä:

Onko joku Tampereen wings-paikoista auki jo lounasaikaan? Ollaan perheen kanssa päivällä kaupungilla, ja voisi syödä muutaman siiven samalla, kun juniorille annetaan lounaaksi purkkiruokaa...

"Hesalaisille ei sitten hävitä! Ei olla kymmeneen vuoteen hävitty!" - Tapparan Esko "Sulppi" Luostarinen nuorelle Kalevi Nummiselle vuonna 1957.

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En jaksa googlata kaikkia mahdollisia paikkoja läpi, joten kysyn täältä:

Onko joku Tampereen wings-paikoista auki jo lounasaikaan? Ollaan perheen kanssa päivällä kaupungilla, ja voisi syödä muutaman siiven samalla, kun juniorille annetaan lounaaksi purkkiruokaa...
Speakeasy avaa klo 11 ainakin.

Patrik Laine - Mario-esque
Aleksander Barkov jr. - Selke-good
Teppo Numminen - valurautapakki

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harley-Davidson ja Mercedes-Benz
Naturel siivet laitoin juuri marinoitumaan Poppamiehen Buffalo wings-kastikkeeseen. Ajattelin kokeilla jotain muuta paisto-ohjetta kuin pakkauksessa oleva 250c/20min. Tarkoituksena olisi saada siivet rapeammaksi kuin tuolla ohjeella. Lisäänkö vain aikaa vai pitääkö kikkailla lämpöjen kanssa? Onko joku 200c/15min+250c/15min sopiva? Ja luonnollisesti käännellä siipiä.

"That's bigger than me!" -Mia Khalifa

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minä olen ainakin marinoinut siivet vasta kypsinä. En oikein ymmärrä miten muuten.
Siten että pyörittelin raa'at siivet kastikkeessa, ja jätin sinne muhimaan. Kaadoin vielä päällekin kastiketta. Oliko sinulla tuohon paistoaikaan mitään vinkkiä?

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Liverpool, HIFK
Minä olen ainakin marinoinut siivet vasta kypsinä. En oikein ymmärrä miten muuten.
Sitä kutsutaan kai maustamiseksi, kun kypsää uittaa liemessä.

Mä oon laittanut 225 astetta 20 min, kaksi pellillistä kiertoilmaan. Sitten hieman lämpöä alemmas, paikkojen vaihto ja reilu vartti. Ei tule rapeita, se vaatinee uppopaiston. Riittävän hyviä tulee tuolla menetelmällä. En ole ensimmäisen yrityksen jälkeen tehnyt natureleista, kun lopputulos ei juurikaan eroa valmiiksi marinoituja käyttämällä.

Acupuncture? It's hard to see the point of all the needles.

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Käyttäkää uunin grillivastuksia kypsennykseen jos haluatte rapsakkaa nahkaa. Eka lihapuoli ylös ja kerran ympäri, eli nahkapuoli ylhäällä vimoseksi...225c 20-35min ja ylätasolla.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naturel siivet laitoin juuri marinoitumaan Poppamiehen Buffalo wings-kastikkeeseen. Ajattelin kokeilla jotain muuta paisto-ohjetta kuin pakkauksessa oleva 250c/20min. Tarkoituksena olisi saada siivet rapeammaksi kuin tuolla ohjeella. Lisäänkö vain aikaa vai pitääkö kikkailla lämpöjen kanssa? Onko joku 200c/15min+250c/15min sopiva? Ja luonnollisesti käännellä siipiä.
Itse olen saanut rapeutta siipiin laittamalla 30min uunissaolon jälkeen siivet erittäin kuumalle pannulle. Pinta alkaa saamaan väriä melko nopeasti. Pannulla kuumentamista varten siivissä ei saa olla liikaa marinadia/kastiketta, ettei siivet vain "kiehu" pannulla. Voi tehdä esimerkiksi niin, että laittaa siivet pannulle mahdollisimman vähäkastikkeisina ja sitten kun on saanut pinnat rapeiksi, laittaa lieden pienelle ja lyö loput kastikkeet sekaan.

Melko kuumaa hommaa on tosin, koska pannun pitää olla todella kuuma että pinta alkaa saamaan väriä.

"Niin paljon kuin niissä Ruudun veljeksissä onkin pelimiehen vikaa, niin on niissä kyllä muutakin vikaa" - Eero Tauru

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
En ole ensimmäisen yrityksen jälkeen tehnyt natureleista, kun lopputulos ei juurikaan eroa valmiiksi marinoituja käyttämällä.
Mullekin eka kerta näin, aivan vaan testiksi. Saa nähdä miten onnistuu. Kastikekin suunnilleen eka mikä osui käteen.

Käyttäkää uunin grillivastuksia kypsennykseen jos haluatte rapsakkaa nahkaa. Eka lihapuoli ylös ja kerran ympäri, eli nahkapuoli ylhäällä vimoseksi...225c 20-35min ja ylätasolla.
Tää kuulostaa ihan pätevältä, kiitos vinkistä.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaatko sanoa, toimiiko tämä paistopussin kanssa? Itse olen suosinut tuota paistopussia, koska muuten uuni on aivan yltä päältä marinadeissa, jos ns. paljaalla vetelee. Paistopussissa kun siipiä paistelee, ne lilluvat sen verran kastikkeessa, ettei rapeaa pintaa ainakaan normimetodeilla pääse syntymään.

"Niin paljon kuin niissä Ruudun veljeksissä onkin pelimiehen vikaa, niin on niissä kyllä muutakin vikaa" - Eero Tauru
Suosikkijoukkue
Ässät, Hurricanes
Siis jätkät ehdottomasti niitä naturell wingsejä! Tulee hitosti parempia, kuin jostain sata vuotta paketissa säilöntäaineissa lilluneista harakoista. Ainoa ns. huono puoli tuossa on, että marinoimaton kana haisee tosi pahalle. Kyllä sitä on iteki tullu monta kertaa pohdittua, että onkohan näät vielä hyviä, mutta isommilta mahaongelmilta olen välttynyt. Siis jos tabascon paskomista ei oteta lukuun, se kuitenkin lienee normaalia tässä prosessissa :D

Jos tekee jostain horneteista wingsejä, niin eihän sitä soosia saa laitetua siihen tarpeeksi? Ja sitten jos paistaa noita valmiiksi marinoituja juttuja, niin tullaan just siihen ongelmaan, mitä täälläkin käsitellään. Wingseistä ei tuu rapeita, kun marinaatit alkaa palamaan päältä liian aikasin. Kun sulla on levyllä tuollaisia naturel siipiä, niin niitä pystyy huoletta pitämään uunissa niin kauan, että niistä tulee rapsakoita.

Paras kastike on joko Texas Pete Buffalo Wing Sauce tai sitten Siipiveikkojen kastike. Varokaa halpoja kopioita.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy