Buffalo-wings

  • 150 781
  • 360

Burkie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Oma siipienvalmistus-protokolla menee seuraavalla kaavalla:
-Kariniemen pakastesiipiä.
-Ensin 12min uunissa.
-Pyöritys Texas Petessä.
-Takaisin uuniin toiseksi 12 minuutiksi.
-Muutama minuutti lepäämistä ja vielä pyöritys Siipiweikkojen soosissa.

Toimii joka kerta, eikä juuri eroa hyvien siipipaikkojen wingseistä suutuntumalta tai maulta.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ole parissa vuodessa mielipide toverilla muuttunut ja hyvä niin. Miksi luopuakkaan hyvästä reseptistä.

Itse kokeilin viikonloppuna siipiä joululahjaksi tulleessa Airfryerissa. Syömäkelpoista kamaa saatiin näinkin ja tulee olemaan monen kiirepäivän pelastus.
Kappas, sentään vähän muokkaantunut ajan saatossa. Tulee meinaan tehtyä näitä todella paljon. Parhaat kaupan valmiit wingsit ovat ehdottomasti Lidlin Stingersit. Niitä teen joskus uunissa, jos ei jaksa kikkailla.
 

jiihoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon Blues
Lidlistä Stinger-paketti. Leivinpaperille ja uuniin, 225 astetta kiertoilmalla. 30-40min.

Vaivannäköön nähden erinomaisia. Tietty soosit sitten oman maun mukaan.
Tähän on pakko sanoa omasta puolesta, että olen itse nykyään varsin tiedostava tuon suhteen, ettei uunissa pidä käyttää kiertoilmatoimintoa siipiä valmistettaessa. Mielestäni kiertoilmo kuivattaa vain siivet ja vie niistä näin mehevyyttä.

Perusherkku on itselle on perinteiset Atrian hornetit tasalammöllä paistettuna ja riisin kanssa tarjoiltuna.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tähän on pakko sanoa omasta puolesta, että olen itse nykyään varsin tiedostava tuon suhteen, ettei uunissa pidä käyttää kiertoilmatoimintoa siipiä valmistettaessa. Mielestäni kiertoilmo kuivattaa vain siivet ja vie niistä näin mehevyyttä.

Perusherkku on itselle on perinteiset Atrian hornetit tasalammöllä paistettuna ja riisin kanssa tarjoiltuna.
Minä taas vaihdoin kiertoilmaan, sillä en huomaa käytännön eroa vanhaan metodiini, joka oli tasalämmöllä 45-60min. Vedän nämä kuivana eli pelkästään Poppamiehen BBQ-majoneesilla, enkä kierittele soosissa.

Välillä kun jaksaa, niin öljyä kattilaan ja jauhoiset siivet porisemaan. Kuumina sitten hunajasoijaseokseen kippoon ja vähän heittelyä, niin tulee aivan taivaallisia.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Kilpasyömäri Jesse Pynnösen kauan odotettu siipihaaste on näköjään vihdoin julkaistu. Siitä voi lähteä yrittää parantamaan.



Jesse on täysin käsittämätön tapaus, mutta pisti korvaan ettei ollut hetkeäkään hiljaa tuon syömisen aikana. En ole tuon alan ammattilainen, joten en tiedä parantaako vai huonontaako suoritusta.

Edit: no joo ihan lopussa alkoi puhuminen vaikeutua.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Annoin vinkin @Timbit tuolla toisessa ketjussa ja innostuin ajatuksesta itse. Onko kukaan savustanut siipiä? Mulla oli ajatus, että esikypsentäisi ensin uunissa (n. 20 min) pellillä maustamattomat siivet ja sitten heittäisi ne savustimeen about yhtä pitkäksi ajaksi saamaan hiukan aromia. Toimisiko? Esikypsennyt ihan vaan savustimen siivoamisen helpottamiseksi. Voishan nuo pyöritella öljyn ja rub-jauheen kanssa ennen uunia kuitenkin.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Annoin vinkin @Timbit tuolla toisessa ketjussa ja innostuin ajatuksesta itse. Onko kukaan savustanut siipiä? Mulla oli ajatus, että esikypsentäisi ensin uunissa (n. 20 min) pellillä maustamattomat siivet ja sitten heittäisi ne savustimeen about yhtä pitkäksi ajaksi saamaan hiukan aromia. Toimisiko? Esikypsennyt ihan vaan savustimen siivoamisen helpottamiseksi. Voishan nuo pyöritella öljyn ja rub-jauheen kanssa ennen uunia kuitenkin.
Olen. En ole esikypsentänyt, mutta toki öljyä ja rub-maustetta alkuun.
Kana ottaa savun maun helposti. Kuivahtaa aika helposti myös. Joten suosittelen myös kastikkeella valelelua savustuksen loppupuolella pariin otteeseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Onko kellään mitään hyvää ohjetta wings kastikkeen tekemiseen? Olisi kiva joskus koittaa. Parhaiten itselle maistuu Franks kastike, sekä siipiweikkojen hot kaupasta ostettuna. Poppamiehen hottia maistoin, mutta vahva paprikan ja etikan maku ei omiin makunystyröihin sopinut. Aurajuustomajon tykkään itse tehdä, niin miksei myös kokeilisi kanansiipiin oman kastikkeen tekoa.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Onko kellään mitään hyvää ohjetta wings kastikkeen tekemiseen? Olisi kiva joskus koittaa. Parhaiten itselle maistuu Franks kastike, sekä siipiweikkojen hot kaupasta ostettuna. Poppamiehen hottia maistoin, mutta vahva paprikan ja etikan maku ei omiin makunystyröihin sopinut. Aurajuustomajon tykkään itse tehdä, niin miksei myös kokeilisi kanansiipiin oman kastikkeen tekoa.
Hard Kokilla on hyvä video miten oman soosin voi tehdä:


 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös