Buffalo-wings

  • 150 456
  • 360

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Nyt katosi elämältä pohja. Nimittäin Tammiston Citymarketista ei enää saa Wing-Timen Parmesan Buffalo -kastiketta. Osaakohan kukaan kertoa, löytyykö kyseisen valmistajan sooseja muualta Suomesta? Google ei kovin montaa vaihtoehtoa antanut.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Eilen illansuussa oli lähikaupasta kaikki mahdolliset siivet loppu (kiitos Huuhkajat?), joten ostin Hookin valmiita siipiä. Muistelin kyllä että olin ostanut niitä viime kevään jääkiekon MM-kisojen aikaan ja että ne taisivat olla pahoja.

No ihan helvetin pahoja. Maistuivat ihan paistetulle kalalle, kuhalle ehkä eniten. Eikä tuota makua saanut syrjäytettyä millään kastikkeella. Voissa paistettu kuha on yksi maailman parhaista ruuista, mutta ei mun siipien kuulu maistua siltä.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Eilen illansuussa oli lähikaupasta kaikki mahdolliset siivet loppu (kiitos Huuhkajat?), joten ostin Hookin valmiita siipiä. Muistelin kyllä että olin ostanut niitä viime kevään jääkiekon MM-kisojen aikaan ja että ne taisivat olla pahoja.

No ihan helvetin pahoja. Maistuivat ihan paistetulle kalalle, kuhalle ehkä eniten. Eikä tuota makua saanut syrjäytettyä millään kastikkeella. Voissa paistettu kuha on yksi maailman parhaista ruuista, mutta ei mun siipien kuulu maistua siltä.
Kiitos tiedosta. Ostin ite eilen noita Hookin siipiä, mutten tajunnu että nehän vaatii kastikkeen jonka sitten tänään hain. Tarkoitus on niitä pelieväänä tänään vetää, mutta kiitos sinun muutenkin kulinaristinen suuni sai ikävän ennakkoasenteen. Toivottavasti sulle on vaan aina sattunut poikkeuksellisen pahat pussukat, ettei mulla menis pelkkien porkkanoiden ja kurkkujen dippailuksi.
Eli ennakkoasenne on luotu ja ostamatta ois varmaankin jäänyt, jos viestisi olisi tullut ennen ostotapahtumaa.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kluuvin Speakeasy testattu. Taso sama kuin Tampereella, eli Hookin ja Sipareiden väliin. Sen verran miedohko hot, että voisi harkita extra hottia ensi kerralla. Vihanneksia aika niukasti, mistä miinukset. Aavistuksen hidas tarjoilu näin sunnuntaina iltapäivällä, mutta ilmeisesti henkilökuntaa haetaan jatkuvasti lisää, joten ei tuomita vielä. Päättelin vain niistä puhelinkeskusteluista, joita en voinut olla kuulematta tiskin lähistöllä, että porukkaa pyydeltiin haastattaeluihin. Stadin siipipaikkojen viihtyisin sisustus, jos sillä nyt on jotain merkitystä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Tulee tehtyä noita naturel siipiä uunissa ja sitten kulhossa heiteltyä soossin kanssa, mutta silloin niihin jää vielä sellainen naturel siipien maku, kun se kastike ei kunnolla pääse imeytymään. Millähän kikalla noista saisi parempia, vai onko porukka vaan kylmästi soossin kanssa paistanut siivet?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tulee tehtyä noita naturel siipiä uunissa ja sitten kulhossa heiteltyä soossin kanssa, mutta silloin niihin jää vielä sellainen naturel siipien maku, kun se kastike ei kunnolla pääse imeytymään. Millähän kikalla noista saisi parempia, vai onko porukka vaan kylmästi soossin kanssa paistanut siivet?

Rasvakeitintä käyttää ne, jotka haluavat, että soosi menee paremmin nahkaan ja sen läpi. Itselle ei niin väliä, hyviä ne on uunistakin.

EDIT: Siis hetkonen, laitatko sinä soosin ennen paistoa?
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rasvakeitintä käyttää ne, jotka haluavat, että soosi menee paremmin nahkaan ja sen läpi. Itselle ei niin väliä, hyviä ne on uunistakin.

EDIT: Siis hetkonen, laitatko sinä soosin ennen paistoa?
En laita, vaan juurikin naturellit uuniin ja sitten uunista otan rapsakat siivet ja heitän ne kulhoon ja soossi perään ja pyörittelen. Ja keitintä kun ei ole, niin mietin saako uunin kanssa jotenkin tuon soossin paremmin.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
En laita, vaan juurikin naturellit uuniin ja sitten uunista otan rapsakat siivet ja heitän ne kulhoon ja soossi perään ja pyörittelen. Ja keitintä kun ei ole, niin mietin saako uunin kanssa jotenkin tuon soossin paremmin.

Noin itsekin teen, enkä ole koskaan huomannut eroa. Ehkä tämäkin on taas sellainen keinotekoisen elitismin asia, että väärin duunattu,
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tulee tehtyä noita naturel siipiä uunissa ja sitten kulhossa heiteltyä soossin kanssa, mutta silloin niihin jää vielä sellainen naturel siipien maku, kun se kastike ei kunnolla pääse imeytymään.

Muistatko suolata hyvin ennen uuniin laittoa? Meinaan suolan puute tekee tuon. Teelusikallinen / 800 grammaa siipiä on hyvä määrä. Nimim. juuri uunisiivet syöty.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos löytyy kattila himasta, niin siinä rasvakeitin. Öljynkin voi käyttää pariin kertaan, yllättävän siistiä hommaa.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
En laita, vaan juurikin naturellit uuniin ja sitten uunista otan rapsakat siivet ja heitän ne kulhoon ja soossi perään ja pyörittelen. Ja keitintä kun ei ole, niin mietin saako uunin kanssa jotenkin tuon soossin paremmin.

Itse olen ottanut naturellut ja marinoinut ne soossilla ja antanut marinoitua pari kolme tuntia. Joskus pidempääkiin jos ollut aikaa. Maku omasta mielestä pääsee paremmin siipeen sisään. Negaa tässä on, että kun teen Bbq kastike pohjalla ni helposti ottaa väriä ja vähän kärstähtää.
 

DELPHiON

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Barcelona, Penguins
Kun täällä näyttää olevan uunissa tekijöitä enemmänkin, niin sanokaapa, miten uunissa saa hyvät siivet vai onko vika mun makutottumuksissa? Kun se voi olla siinäkin.

Porukkamme illanvietoissa, olemme jääkiekon puhtauden puolesta toimiva porukka, joku tasaisesti keksii pyörän uudelleen ja ikinä ei ole tullut vielä hyviä. Kaikki pk-seudulla kaupoissa vastaantulleet vaihtoehdot on kokeiltu.

Jos haluaa nähdä hieman vaivaa, niin suosittelen seuraavia toimenpiteitä:
- Huuhtele natural siivet ensin vedellä
- Kuivaa siivet esim. talouspaperilla
- Mausta hieman suolalla
- Heitä siipien sekaan 2-3 ruokalusikallista leivinjauhetta ja sekoita huolellisesti
- Jos mahdollista, niin paista siivet jonkinlaisen ritilän päällä niin, että siipien alle pääsee myös ilmaa. Itse käytän vuokaa, johon saa ritilän ja asetan siivet väljästi ritilälle
- 250 astetta uuniin ja antaa paistua kypsäksi. Olen joskus käännellyt välillä siipiä (n. 10-15min välein)
- Kun siivet ovat kypsiä, niin heität ne johonkin kulhoon ja heität siipikastikkeen perään. Tämän voi myös helposti tehdä voin ja chilikastikkeen avulla.

Jonkin verran tullut paisteltua siipiä ja nimenomaan uunissa tehnyt kyseisellä tyylillä. Mielestäni paras tapa, jos ei ole rasvakeitintä tai Airfryeriä käytössä. Leivinjauheen ja ritilän avulla siivistä tulee rapsakoita.

Suosittelen katsomaan Youtubesta vinkkejä, siellä hyviä ohjeita siipien valmistukseen. Samoin löydät helposti reseptejä siipikastikkeen valmistamiseen.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun täällä näyttää olevan uunissa tekijöitä enemmänkin, niin sanokaapa, miten uunissa saa hyvät siivet vai onko vika mun makutottumuksissa? Kun se voi olla siinäkin.

Porukkamme illanvietoissa, olemme jääkiekon puhtauden puolesta toimiva porukka, joku tasaisesti keksii pyörän uudelleen ja ikinä ei ole tullut vielä hyviä. Kaikki pk-seudulla kaupoissa vastaantulleet vaihtoehdot on kokeiltu.
Lidlistä Stinger-paketti. Leivinpaperille ja uuniin, 225 astetta kiertoilmalla. 30-40min.

Vaivannäköön nähden erinomaisia. Tietty soosit sitten oman maun mukaan.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Rapeita siivistä kyllä joo saa, se ei ole naturel siivillä koskaan uunissa ollut ongelma, lähinnä että sen soossin saisi paremmin pureutumaan siihen lihaan.
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Rapeita siivistä kyllä joo saa, se ei ole naturel siivillä koskaan uunissa ollut ongelma, lähinnä että sen soossin saisi paremmin pureutumaan siihen lihaan.

Näihän se menee. Uunissa saa kyllä rapsakoita siipiä. Mulla on kyllä ollut rasvakeitin ja nykyään airfryer, mutta joskus laiskana olen sorrun tekemään siivet uunissa, etenkin ennen airfryerin hankintaa. Jälkikäteen aina ongelmaksi muodostunut juurikin tuo sinun mainitsema soossin pureutuminen lihaan.

Todettakoon näin vinkkinä kaikille siipien ystäville, että ostakaa se airfryer. Nuo halvemmatkin mallit ajavat täydellisesti asiansa. Itselläni on tämmöinen Emerio Airfryer. Ei ole hinnalla pilattu. Oman yksilöni löysin aikoinaan Tokmannilta hintaan 50€, kun oli tarjouksessa.
 

Tjapalala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, FC Honka
Todettakoon näin vinkkinä kaikille siipien ystäville, että ostakaa se airfryer. Nuo halvemmatkin mallit ajavat täydellisesti asiansa. Itselläni on tämmöinen Emerio Airfryer. Ei ole hinnalla pilattu. Oman yksilöni löysin aikoinaan Tokmannilta hintaan 50€, kun oli tarjouksessa.
Olen pitänyt Airfryereitä huijauksena. Sellaisena rahastuksena millä ei oikeasti tee mitään. Uuni ajaa kuitenkin samaa asiaa, ja uppopaistettuna kaikki on vaan maukkaampaa. Lukenut paljon kanssa että erittäin kuivaa ruokaa tulee siitä. Siivet voisi kyllä toimia Airfryerin kautta, jos laittaa hyvän kastikkeen... Ihan mielenkiinnosta onko mielestäsi siis hyvä hankinta muuhunkin?
 

Worrell

Jäsen
Suosikkijoukkue
RIP Coyotes 1996-2024
Lukenut paljon kanssa että erittäin kuivaa ruokaa tulee siitä. Siivet voisi kyllä toimia Airfryerin kautta, jos laittaa hyvän kastikkeen... Ihan mielenkiinnosta onko mielestäsi siis hyvä hankinta muuhunkin?

Jos ruoasta tulee kuivaa, niin sitten on enemmän käyttäjässä vikaa. Joihinkin aineksiin suositellaan hivelemään pikkuisen öljyä, jotteivät pääse kuivumaan valmistuksen aikaan. Myös valmistusaika vaikuttaa, luonnollisesti. Siipien lisäksi on tullut tehtyä perus ranskalaiset, nugetteja, mozzarellatikkuja ym. Kyllähän tuolla voi tehdä periaatteessa mitä vain mielikuvitus keksii. Joitain leivoksiakin pystyy Airfryerissä tekemään. Ite oon ollut kyllä tyytyväinen hankintaani eikä 50 euroa ole hukkaan mennyt.
 

Lättykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dayton Bombers
Rapeita siivistä kyllä joo saa, se ei ole naturel siivillä koskaan uunissa ollut ongelma, lähinnä että sen soossin saisi paremmin pureutumaan siihen lihaan.

Ainakin tämmöinen vinkki vielä että soosia ei ikinä uunikuumiin siipiin, itse annan niiden jäähtyä 10-15min koska muuten soosi ei tartu siipiin vaan valuu pois.

Lisäksi kun sitä soosia laittaa tarpeeksi niin niitä voi syönnin aikana vielä "dippailla" tarjoiluvadin pohjalle valuvaan soosiin. Siipien syönnin jälkeenhän soosia jää astian pohjalle jäljelle 1-2 dl jonka HC siipien syöjä vielä lopuksi kumoaa kurkkuunsa sellaisenaan.
 

Quaser

Jäsen
Suosikkijoukkue
O'Neill, KiVa
Ite tykkään Atrian Horneteista. 900g paketti voilla voideltuun vuokaan, 30min 220° jonka jälkeen vuo'asta kaadetaan nesteet pois (tai keittetyjen riisien sekaan). Sitten käännellään siivet ja takaisin uuniin 15min. Texas Peteä kaveriksi ja eiku syömään.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Parhaat siivet saa savustettuna grillissä (kamado). Mausteet pintaan, grillissä n. 130-150 asteessa tunnin verran reilussa omenapuun savussa, pieni jäähdytys ja soossit niskaan. Voitta mitkä tahansa siipiweikot yms.
 

Nukkemurhaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Läpsytinpoppoo
Parhaat wingsit sain savustamalla (omenapuu) ne kamadossa. Parisen tuntia 110 asteessa ja sen jälkeen lämmöt ylös ja vielä 10-15 min. Rapeaa ja mehevää.
Parhaat siivet saa savustettuna grillissä (kamado). Mausteet pintaan, grillissä n. 130-150 asteessa tunnin verran reilussa omenapuun savussa, pieni jäähdytys ja soossit niskaan. Voitta mitkä tahansa siipiweikot yms.
Ei ole parissa vuodessa mielipide toverilla muuttunut ja hyvä niin. Miksi luopuakkaan hyvästä reseptistä.

Itse kokeilin viikonloppuna siipiä joululahjaksi tulleessa Airfryerissa. Syömäkelpoista kamaa saatiin näinkin ja tulee olemaan monen kiirepäivän pelastus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös