Buffalo-wings

  • 150 200
  • 360

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Oli työpäivä, joten olin vesilinjalla, mutta voisin kuvitella että jokin amerikkalaistyylinen olut olisi paikallaan wingsien kanssa. Esim. Miller tai jokin muu vastaava, jääkylmänä nautittava, helposti juotava bisse.
Close, but no cigar. Joku San Miguel toimii vielä paremmin. Lievä makeus ei haittaa ollenkaan. Mutta jäljillä olet.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Close, but no cigar. Joku San Miguel toimii vielä paremmin. Lievä makeus ei haittaa ollenkaan. Mutta jäljillä olet.
Hyvä idea! Pidetään mielessä :)
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En jaksa googlata kaikkia mahdollisia paikkoja läpi, joten kysyn täältä:

Onko joku Tampereen wings-paikoista auki jo lounasaikaan? Ollaan perheen kanssa päivällä kaupungilla, ja voisi syödä muutaman siiven samalla, kun juniorille annetaan lounaaksi purkkiruokaa...
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
En jaksa googlata kaikkia mahdollisia paikkoja läpi, joten kysyn täältä:

Onko joku Tampereen wings-paikoista auki jo lounasaikaan? Ollaan perheen kanssa päivällä kaupungilla, ja voisi syödä muutaman siiven samalla, kun juniorille annetaan lounaaksi purkkiruokaa...

Speakeasy avaa klo 11 ainakin.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Naturel siivet laitoin juuri marinoitumaan Poppamiehen Buffalo wings-kastikkeeseen. Ajattelin kokeilla jotain muuta paisto-ohjetta kuin pakkauksessa oleva 250c/20min. Tarkoituksena olisi saada siivet rapeammaksi kuin tuolla ohjeella. Lisäänkö vain aikaa vai pitääkö kikkailla lämpöjen kanssa? Onko joku 200c/15min+250c/15min sopiva? Ja luonnollisesti käännellä siipiä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Minä olen ainakin marinoinut siivet vasta kypsinä. En oikein ymmärrä miten muuten.

Siten että pyörittelin raa'at siivet kastikkeessa, ja jätin sinne muhimaan. Kaadoin vielä päällekin kastiketta. Oliko sinulla tuohon paistoaikaan mitään vinkkiä?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä olen ainakin marinoinut siivet vasta kypsinä. En oikein ymmärrä miten muuten.
Sitä kutsutaan kai maustamiseksi, kun kypsää uittaa liemessä.

Mä oon laittanut 225 astetta 20 min, kaksi pellillistä kiertoilmaan. Sitten hieman lämpöä alemmas, paikkojen vaihto ja reilu vartti. Ei tule rapeita, se vaatinee uppopaiston. Riittävän hyviä tulee tuolla menetelmällä. En ole ensimmäisen yrityksen jälkeen tehnyt natureleista, kun lopputulos ei juurikaan eroa valmiiksi marinoituja käyttämällä.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Käyttäkää uunin grillivastuksia kypsennykseen jos haluatte rapsakkaa nahkaa. Eka lihapuoli ylös ja kerran ympäri, eli nahkapuoli ylhäällä vimoseksi...225c 20-35min ja ylätasolla.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Naturel siivet laitoin juuri marinoitumaan Poppamiehen Buffalo wings-kastikkeeseen. Ajattelin kokeilla jotain muuta paisto-ohjetta kuin pakkauksessa oleva 250c/20min. Tarkoituksena olisi saada siivet rapeammaksi kuin tuolla ohjeella. Lisäänkö vain aikaa vai pitääkö kikkailla lämpöjen kanssa? Onko joku 200c/15min+250c/15min sopiva? Ja luonnollisesti käännellä siipiä.

Itse olen saanut rapeutta siipiin laittamalla 30min uunissaolon jälkeen siivet erittäin kuumalle pannulle. Pinta alkaa saamaan väriä melko nopeasti. Pannulla kuumentamista varten siivissä ei saa olla liikaa marinadia/kastiketta, ettei siivet vain "kiehu" pannulla. Voi tehdä esimerkiksi niin, että laittaa siivet pannulle mahdollisimman vähäkastikkeisina ja sitten kun on saanut pinnat rapeiksi, laittaa lieden pienelle ja lyö loput kastikkeet sekaan.

Melko kuumaa hommaa on tosin, koska pannun pitää olla todella kuuma että pinta alkaa saamaan väriä.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
En ole ensimmäisen yrityksen jälkeen tehnyt natureleista, kun lopputulos ei juurikaan eroa valmiiksi marinoituja käyttämällä.

Mullekin eka kerta näin, aivan vaan testiksi. Saa nähdä miten onnistuu. Kastikekin suunnilleen eka mikä osui käteen.

Käyttäkää uunin grillivastuksia kypsennykseen jos haluatte rapsakkaa nahkaa. Eka lihapuoli ylös ja kerran ympäri, eli nahkapuoli ylhäällä vimoseksi...225c 20-35min ja ylätasolla.

Tää kuulostaa ihan pätevältä, kiitos vinkistä.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Käyttäkää uunin grillivastuksia kypsennykseen jos haluatte rapsakkaa nahkaa. Eka lihapuoli ylös ja kerran ympäri, eli nahkapuoli ylhäällä vimoseksi...225c 20-35min ja ylätasolla.

Osaatko sanoa, toimiiko tämä paistopussin kanssa? Itse olen suosinut tuota paistopussia, koska muuten uuni on aivan yltä päältä marinadeissa, jos ns. paljaalla vetelee. Paistopussissa kun siipiä paistelee, ne lilluvat sen verran kastikkeessa, ettei rapeaa pintaa ainakaan normimetodeilla pääse syntymään.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Siis jätkät ehdottomasti niitä naturell wingsejä! Tulee hitosti parempia, kuin jostain sata vuotta paketissa säilöntäaineissa lilluneista harakoista. Ainoa ns. huono puoli tuossa on, että marinoimaton kana haisee tosi pahalle. Kyllä sitä on iteki tullu monta kertaa pohdittua, että onkohan näät vielä hyviä, mutta isommilta mahaongelmilta olen välttynyt. Siis jos tabascon paskomista ei oteta lukuun, se kuitenkin lienee normaalia tässä prosessissa :D

Jos tekee jostain horneteista wingsejä, niin eihän sitä soosia saa laitetua siihen tarpeeksi? Ja sitten jos paistaa noita valmiiksi marinoituja juttuja, niin tullaan just siihen ongelmaan, mitä täälläkin käsitellään. Wingseistä ei tuu rapeita, kun marinaatit alkaa palamaan päältä liian aikasin. Kun sulla on levyllä tuollaisia naturel siipiä, niin niitä pystyy huoletta pitämään uunissa niin kauan, että niistä tulee rapsakoita.

Paras kastike on joko Texas Pete Buffalo Wing Sauce tai sitten Siipiveikkojen kastike. Varokaa halpoja kopioita.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ainoaksi toimivaksi konstiksi rapeisiin siipiin olen todennut rasvakeittimen. Ja tuonne luonnollisesti marinoimattomia siipiä. Kastikkeista ehdoton suosikkini on Frank's RedHot siipikastike. Muutkin tunnetut menevät, mutta tuo on selvästi sopivin meikäläisen makuun.
 

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Saa niitä rapeita siipiä ihan noista kariniemen valmiiksi marinoiduista jos vaan vähän näkee vaivaa ja tuunaa niitä. Eli

- uuni 250 asteeseen lämpenemään
- huuhtele siivet marinadista ja kuivaa huolelllisesti (700gr pussi)
- pyörittele siivet jauho seoksessa (n. 2dl jauhoja + 0,5 dl korppujauhoja + mausteet oman maun mukaan, itse laitan savupaprikaa,cayannea,suolaa,pippuria sekä valkosipulijauhetta)
- siivet pellile tarpeeksi väljästi, että paistuu kunnolla
- ensin n. 15min ja sen jälkeen kääntö ja uudet 10-15min riippuen uunista ja halutusta rapsakkuudesta/kypsyydestä
- siivet lautaselle ja siipisoossia päälle, on jumalauta hyvää & rapeaa, suosittelen.

edit: ei tietenkään samanlaisia kuin rasvakeittimessä.
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Osaatko sanoa, toimiiko tämä paistopussin kanssa?

En ole kokeilut enkä käyttänyt, mutta arvaten ei.

Ken tykkää pehmeästä siipi/koipi paloista, mitkä sulaa suuhun, niin kypsennys kuten aikaisemmin sanoin (kunnon ruskeapinta) ja sen jälkeen vetäytyminen kanoille alumiinifoliossa pöydällä. Ehkä tuollainen min. 15min. Lihan voi imeskellä suihin ja on erinomaista mutta pinta ei tuolloin rapea.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Osaatko sanoa, toimiiko tämä paistopussin kanssa? Itse olen suosinut tuota paistopussia, koska muuten uuni on aivan yltä päältä marinadeissa, jos ns. paljaalla vetelee. Paistopussissa kun siipiä paistelee, ne lilluvat sen verran kastikkeessa, ettei rapeaa pintaa ainakaan normimetodeilla pääse syntymään.
Paitopussi on vihoviimeinen jos haluaa vähänkään rapsakoita. Käytännössä hautuvat, ei paistu. Miten sun uunisi on yltäpäältä marinadeissa jos pellille tai uunivuokaan laittaa siivet paistumaan?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös