Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Pale Knuckles - EASHL
Ainoaksi toimivaksi konstiksi rapeisiin siipiin olen todennut rasvakeittimen. Ja tuonne luonnollisesti marinoimattomia siipiä. Kastikkeista ehdoton suosikkini on Frank's RedHot siipikastike. Muutkin tunnetut menevät, mutta tuo on selvästi sopivin meikäläisen makuun.

Raumalainen rämehomo ©Crapbag

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Saa niitä rapeita siipiä ihan noista kariniemen valmiiksi marinoiduista jos vaan vähän näkee vaivaa ja tuunaa niitä. Eli

- uuni 250 asteeseen lämpenemään
- huuhtele siivet marinadista ja kuivaa huolelllisesti (700gr pussi)
- pyörittele siivet jauho seoksessa (n. 2dl jauhoja + 0,5 dl korppujauhoja + mausteet oman maun mukaan, itse laitan savupaprikaa,cayannea,suolaa,pippuria sekä valkosipulijauhetta)
- siivet pellile tarpeeksi väljästi, että paistuu kunnolla
- ensin n. 15min ja sen jälkeen kääntö ja uudet 10-15min riippuen uunista ja halutusta rapsakkuudesta/kypsyydestä
- siivet lautaselle ja siipisoossia päälle, on jumalauta hyvää & rapeaa, suosittelen.

edit: ei tietenkään samanlaisia kuin rasvakeittimessä.

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Osaatko sanoa, toimiiko tämä paistopussin kanssa?
En ole kokeilut enkä käyttänyt, mutta arvaten ei.

Ken tykkää pehmeästä siipi/koipi paloista, mitkä sulaa suuhun, niin kypsennys kuten aikaisemmin sanoin (kunnon ruskeapinta) ja sen jälkeen vetäytyminen kanoille alumiinifoliossa pöydällä. Ehkä tuollainen min. 15min. Lihan voi imeskellä suihin ja on erinomaista mutta pinta ei tuolloin rapea.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Osaatko sanoa, toimiiko tämä paistopussin kanssa? Itse olen suosinut tuota paistopussia, koska muuten uuni on aivan yltä päältä marinadeissa, jos ns. paljaalla vetelee. Paistopussissa kun siipiä paistelee, ne lilluvat sen verran kastikkeessa, ettei rapeaa pintaa ainakaan normimetodeilla pääse syntymään.
Paitopussi on vihoviimeinen jos haluaa vähänkään rapsakoita. Käytännössä hautuvat, ei paistu. Miten sun uunisi on yltäpäältä marinadeissa jos pellille tai uunivuokaan laittaa siivet paistumaan?

Cobol 1.1.2009: En mene sanomaan mitään muista joukkueista ja siitä kuinka niiden johto seuraa Jatkoaikaa, mutta Jokerien johto lukee moneen kertaan päivässä sen mitä kirjoitan.

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Paitopussi on vihoviimeinen jos haluaa vähänkään rapsakoita. Käytännössä hautuvat, ei paistu. Miten sun uunisi on yltäpäältä marinadeissa jos pellille tai uunivuokaan laittaa siivet paistumaan?
En tiedä, mikä siinä on. Kai se on ylipäätään sama ilmiö, mikä uunin ylipäätään likaa. En minäkään heittele ruokaa/rasvaa ympäri uunia, mutta niin vaan on uuni tasaisin väliajoin siinä kunnossa, että sen joutuu pesemään. Wingsien kanssa tämä likaantuminen tapahtuu minulla x100 nopeudella.

"Niin paljon kuin niissä Ruudun veljeksissä onkin pelimiehen vikaa, niin on niissä kyllä muutakin vikaa" - Eero Tauru

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Cobol 1.1.2009: En mene sanomaan mitään muista joukkueista ja siitä kuinka niiden johto seuraa Jatkoaikaa, mutta Jokerien johto lukee moneen kertaan päivässä sen mitä kirjoitan.

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Saikos Turusta hyviä siipiä? Kaiketi, mutta en jaksa etsiö itse kun on varmaan paikallisten kokemuksia.

"Legal interpretation takes place in a field of pain and death"
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ainakin Prismat myy hintaan 34,9€/loota. Justiin tuli eilen viimeksi haettua tuollainen ja hiton hyviä on, vaikkei rasvakeitintä omistaisikaan.
Mikä Prisma? Ei löytynyt ainakaan netistä haettuna yhdenkään Tampereen Prisman valikoimista.

Edustaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, CFC, Bayern, BVB
Mikä Prisma? Ei löytynyt ainakaan netistä haettuna yhdenkään Tampereen Prisman valikoimista.
Ei taida nuo näkyä netissä, mutta ainakin Ideaparkin Prismassa oli eilen kymmeniä laatikoita pakastealtaassa. Olen joskus poiminut noita Kalevan Prismastakin mukaani. Itse soittaisin lähimpään Prismaan ja kysyisin löytyykö hyllystä.

Die Nationalmannschaft

Nadchal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä tuollaisia lootia saa hommattua? Paljonko hintaa?
PK-seudulla Jumbon sittarista olen hakenut, hinta ~35 €/ltk. En tiedä onko tuolla Jumbossa menekki niin kova vai tilataanko täydennystä harvakseltaan mutta hylly on usein tyhjänä. Kauppiaalta kannattaa kysellä josko ottaisi valikoimiin.

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Pitäisi löytyä joka Prismasta. Myös isoimmista S-Marketeista. Palvelutiskillä myytävät maustetut siivet ovat juurikin noista Saarioisten laatikoista ja samaa kamaa pitäisi löytyä myös pakastimesta ostettavaksi.

Mies voi rakastaa elämänsä aikana useaa eri naista, mutta vain yhtä jääkiekkojoukkuetta.

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Kiitokset @Edustaja ja @U2. Täytyy aloittaa kierros Ylöjärven S-marketista ja siitä kohti Lielahtea jos ei löydy. On toki aika arvokkaita kilohinnaltaan, mutta kypsää lihaa ja ei tarvii marinadi-lillinkiä ostaa samalla.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Naturel siivet laitoin juuri marinoitumaan Poppamiehen Buffalo wings-kastikkeeseen. Ajattelin kokeilla jotain muuta paisto-ohjetta kuin pakkauksessa oleva 250c/20min. Tarkoituksena olisi saada siivet rapeammaksi kuin tuolla ohjeella. Lisäänkö vain aikaa vai pitääkö kikkailla lämpöjen kanssa? Onko joku 200c/15min+250c/15min sopiva? Ja luonnollisesti käännellä siipiä.
Jos haluaa rapeita siipiä, niin missään nimessä ei niitä tietenkään pidä marinoida. Eli siivet aina raakana uuniin, ja vasta kypsien siipien päälle sitten wing saucea.

Itse löysin netistä ohjeen, jonka avulla sain täydellisen rapeat siivet ilman rasvakeitintä ja jauhoja. Eli, maustamattomia, talouspaperilla kuivattuja wingsejä pyöritellään leivinjauheessa (1 rkl / siipikilo) ja suolassa (n. 0,5 tl / kilo). Helpoiten saa pyöriteltyä kun laittaa muovipussiin kaikki aineet ja sekoittelee. Siivet asetellaan uunin ritilän päälle ja alle laitetaan pelti johon rasva valuu. Ensin paistetaan 120 astetta uunin alaosassa n. 30 minuuttia. Sen jälkeen lämpötila nostetaan 220 asteeseen ja vaihdetaan siivet uunin yläosaan, jossa sitten vielä n. 45 minuuttia lisää.

Tärkeimmät pointit tässä ohjeessa on, että pitää käyttää leivinjauhetta (ei ruokasoodaa) joka imee kosteutta ja pitää silti lihan mehevänä. Alun paistossa tärkeintä on saada ylimääräinen rasva ulos siivistä ja siivet täytyy olla uuniritilän päällä, jotta rasva valuu alemmalle pellille. Lopun paistossa sitten tehdään pinnasta rapea. Wingseihin voi lisätä mahdollisesti myös muita kuivamausteita, mutta itse olen tehnyt maustamattomana, kuten oikeaoppisesti kuuluu tehdä.

Kun siivet ovat valmiita, niin ne laitetaan tarjoiluastiaan ja päälle valutetaan wing sauce oman maun mukaan. Omasta mielestä paras soosi syntyy Frank's Red Hot Saucesta, voisulasta ja fariinisokerista.

Piraattiryhmäläiset ovat erilaisia - Siinä missä Ultrat ovat onnellisia jakaessaan sämpylän keskenään, on Piraateilla varaa ostaa kaikille omat.

Bourque#77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LA Kings|Big Bad Bruins |NUFC |FC Barcelona|KTP
Jos haluaa rapeita siipiä, niin missään nimessä ei niitä tietenkään pidä marinoida. Eli siivet aina raakana uuniin, ja vasta kypsien siipien päälle sitten wing saucea.

Itse löysin netistä ohjeen, jonka avulla sain täydellisen rapeat siivet ilman rasvakeitintä ja jauhoja. Eli, maustamattomia, talouspaperilla kuivattuja wingsejä pyöritellään leivinjauheessa (1 rkl / siipikilo) ja suolassa (n. 0,5 tl / kilo). Helpoiten saa pyöriteltyä kun laittaa muovipussiin kaikki aineet ja sekoittelee. Siivet asetellaan uunin ritilän päälle ja alle laitetaan pelti johon rasva valuu. Ensin paistetaan 120 astetta uunin alaosassa n. 30 minuuttia. Sen jälkeen lämpötila nostetaan 220 asteeseen ja vaihdetaan siivet uunin yläosaan, jossa sitten vielä n. 45 minuuttia lisää.

Tärkeimmät pointit tässä ohjeessa on, että pitää käyttää leivinjauhetta (ei ruokasoodaa) joka imee kosteutta ja pitää silti lihan mehevänä. Alun paistossa tärkeintä on saada ylimääräinen rasva ulos siivistä ja siivet täytyy olla uuniritilän päällä, jotta rasva valuu alemmalle pellille. Lopun paistossa sitten tehdään pinnasta rapea. Wingseihin voi lisätä mahdollisesti myös muita kuivamausteita, mutta itse olen tehnyt maustamattomana, kuten oikeaoppisesti kuuluu tehdä.

Kun siivet ovat valmiita, niin ne laitetaan tarjoiluastiaan ja päälle valutetaan wing sauce oman maun mukaan. Omasta mielestä paras soosi syntyy Frank's Red Hot Saucesta, voisulasta ja fariinisokerista.
Täytyy tämä ohje testata, kiitos vinkistä!

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
Kastikkeista ehdoton suosikkini on Frank's RedHot siipikastike.
Tänään tuli mieli siipiä ja testasin tuon soosin. Olipas hyvä, kiitos vinkistä!

Grillasin naturelit siivet aika tiukalla lämmöllä kypsiksi ja rapsakoiksi, sively tuolla soosilla, vielä hiukan liekkiä ja lisää soosia. Maistuvat ihan loistavalle ja jopa muksuille kelpasi enemmän kuin hyvin!

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
45 minsaa uunin yläosassa yli 200 asteessa? Kuulostaa ainakin kypsiltä tuotteilta tuossa ajassa kun vielä esikypsennys alla. Saa se leivinjauhe tehdä ihmeitä jos ei kuivu aivan koppuraksi.

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
45 minsaa uunin yläosassa yli 200 asteessa? Kuulostaa ainakin kypsiltä tuotteilta tuossa ajassa kun vielä esikypsennys alla. Saa se leivinjauhe tehdä ihmeitä jos ei kuivu aivan koppuraksi.
Kannattanee tarkastella tietyin väliajoin miltä wingsit näyttää ja ottaa vaikka testimaistiaisia. Tuo 45 minuuttia saattaa tosiaan olla yläkanttiin. Samaa pitää tietysti soveltaa myös kaikessa muussa kokkaamisessa, eikä niinkään tuijottaa annettuja aikoja, eroja kun on uuneissa ja siivissä.

Piraattiryhmäläiset ovat erilaisia - Siinä missä Ultrat ovat onnellisia jakaessaan sämpylän keskenään, on Piraateilla varaa ostaa kaikille omat.

Reverent

Jäsen
Saikos Turusta hyviä siipiä? Kaiketi, mutta en jaksa etsiö itse kun on varmaan paikallisten kokemuksia.
Siipiravintola Puistokadulla, aivan Palloseuran ex-valmentajan sekoiluista kuuluisan Hannikaisen vieressä, on oma suosikkini. Sinne tie vie, kun siipiä tekee mieli. Vähän aikaa sitten avattu Hook Linnankadulla on jäänyt kokeilematta. Valavuoren ja aurinkojumalan patsastelu firman mainoksissa tekee paikasta vastenmielisen eikä yhtään tee mieli sinne mennä. Olavin Krouvista sai ainakin vanhan vallan aikana ihan ok siivet. Uuden omistajan aikana en ole vielä siellä ehtinyt käymään, joten en tiedä mikä Olkun siipitilanne tällä hetkellä on.

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Meillä emäntä pyörittelee wingsit soijakastikeessa ja uppopaistaa kattilassa. Ei tarvitse muita mausteita. Soijasta tulee riittävästi suolaa. Älyttömän rapeita ja mehukkaita. Yleensä kilon satsi kerralla. Uppopaisto on helppoa ilman rasvakeitintäkin, toki kannattaa paistaa isompi satsi kerralla. Uunissa tai pannulla ei tule läheskään yhtä hyvää yhtä helpolla.

Kysyin eukolta mihin laittaa öljyn uppopaiston jälkeen? No tietysti takaisin pulloon, kun on jäähtynyt. Can use again. Asia kunnossa. Vähän eri meiningit täällä Aasiassa...

"Kärjistetysti jos puolet mamuista syö tulonsiirroilla McDonaldsissa ja puolet työskentelee siellä, niin se on kansantaloudelle parempi kuin että mamuja ei olisi ollenkaan" -kahden suunnan sentteri

Mynttoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, TPS
Oma ääneni menee myös Siipiravintolalle ja ihan ylivoimaisesti. Ehdottomasti parhaat siivet omaan makuuni mitä turusta saanut. Hook myös tullut testattua, eikä tarvitse kyllä uudestaan mennä. Siipiravintolassa on hyvä ottaa huomioon paikan suhteellisen pieni koko eli perjantai ja lauantai illat usein melkoisen täyttä jolloin pöydän saaminen sekä ruoan tuleminen saattaa hetken kestää. Sunnuntaisin myös runsaasti ihmisiä hakemassa helpotusta olotiloihinsa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy