Jos haluaa rapeita siipiä, niin missään nimessä ei niitä tietenkään pidä marinoida. Eli siivet aina raakana uuniin, ja vasta kypsien siipien päälle sitten wing saucea.
Itse löysin netistä ohjeen, jonka avulla sain täydellisen rapeat siivet ilman rasvakeitintä ja jauhoja. Eli, maustamattomia, talouspaperilla kuivattuja wingsejä pyöritellään leivinjauheessa (1 rkl / siipikilo) ja suolassa (n. 0,5 tl / kilo). Helpoiten saa pyöriteltyä kun laittaa muovipussiin kaikki aineet ja sekoittelee. Siivet asetellaan uunin ritilän päälle ja alle laitetaan pelti johon rasva valuu. Ensin paistetaan 120 astetta uunin alaosassa n. 30 minuuttia. Sen jälkeen lämpötila nostetaan 220 asteeseen ja vaihdetaan siivet uunin yläosaan, jossa sitten vielä n. 45 minuuttia lisää.
Tärkeimmät pointit tässä ohjeessa on, että pitää käyttää leivinjauhetta (ei ruokasoodaa) joka imee kosteutta ja pitää silti lihan mehevänä. Alun paistossa tärkeintä on saada ylimääräinen rasva ulos siivistä ja siivet täytyy olla uuniritilän päällä, jotta rasva valuu alemmalle pellille. Lopun paistossa sitten tehdään pinnasta rapea. Wingseihin voi lisätä mahdollisesti myös muita kuivamausteita, mutta itse olen tehnyt maustamattomana, kuten oikeaoppisesti kuuluu tehdä.
Kun siivet ovat valmiita, niin ne laitetaan tarjoiluastiaan ja päälle valutetaan wing sauce oman maun mukaan. Omasta mielestä paras soosi syntyy Frank's Red Hot Saucesta, voisulasta ja fariinisokerista.