Autoiluketju

  • 3 219 444
  • 18 565

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Mersun uusi CLA on aika mielenkiintoinen auto. Siellä tapahtuu nyt ja tulee hyvännäköisiä autoja ulos. Vähän aikaa sittenhän tuli hirvityksiä kuten GLK. Jotenkin noista saksalaisista premiummerkeistä Audi on jäänyt ihan surkealle tasolle. On tavattoman arkinen ja kaikki mallit näyttävät samalta. Bemarissakaan ei tunnu tulevan enää mitään ihmeellistä. Mersu voi siis nousta. Ne tuo sen erikoisen shooting breakin ja nyt A-malli oli jo hyvännäköinen ja nyt tämä CLA. Tuo kuvissa esiintynyt hopea on vain ankea väri. Haluaisin nähdä tuon CLA:n helmeilevänä sähkönsinisenä niin saisi enemmän käsitystä ko. autosta.

Kuvissa näyttää kyllä Mersuksi jo hienolle. Samaa mieltä A-mallista, se on oikeasti ihan hienonnäköinen auto kunhan se ei ole tylsä harmaa/hopea. Samaa mieltä myöskin Audista. Koskaan ei ole varsinaisesti säväyttänyt ja esim. tuo B8-mallin A4 on huomattavasti rumempi ja tylsempi kuin B7 joka on oikeasti ihan hyvännäköinen auto. VAG:n laadussakaan ei ole kauheasti kehuttavaa, mutta ei siitä sen enempää. Omasta mielestä BMW:n uusi 3-sarja sekä tuleva 4-Coupe on erittäin onnistuneen näköisiä, puhumattakaan tämän hetken kauneimmasta autosta, joka on 6 Gran Coupe. Siinä toki hinta karkaa jo aivan täysin tavoittamattomiin, mutta jos muotoilu jatkaa tuolla linjalla pienempiin malleihin (kuten jo tuossa tulevassa 4:ssa tuntuu käyvän) niin hyvältä vaikuttaa.

Ja tuohon Jeep-juttuun sen verran, että suuri kysyntä voi johtua ihan siitä, että Off-Road-villitys tuntuu leviävän aika rajusti. Siihen hommaan nuo Jeepit tuntuu olevan aika suosittuja vehkeitä. Jos tuo kyseinen auto on siis siihen malliin jo korotettu ym.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
puhumattakaan tämän hetken kauneimmasta autosta, joka on 6 Gran Coupe.

Se on kyllä kaunis. Mulla on ehkä Bemari allergia kun niitä on ehkä jostain 80 luvun lopulta alkaen eri perheenjäsenillä ollut niin paljon. Säväyttää jotenkin enemmän hieman erilaiset autot kuten vaikka Dodge Challenger, Dodge RAM 1500, Alfa Romeo Giulietta. Jopa pikkusuvit kuten Range Rover Evoque, Alfa Romeo CXover ja Porsche Macan tuntuvat kiinnostavan itseäni ulkonäöltä enemmän kuin monet Bemarit. Esim. ykkössarja ja X1 ovat suorastaan ankeita. Audi on vässykkäperheenisien autoja, joiden pitää olla juuri samanlaisia kuin naapuri tai kollega kaikessa tekemisessään. Ja luonnollisesti ei nahkapenkkejä, vaan joku arkinen retalekangas.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei tietenkään nahkapenkkejä koska nehän ovat luonnollisesti liian kylmät talvella ja kesällä hiostavat...
Tätä ongelmaa vartenhan Jumala loi puolinahkapenkit - nuo köyhän miehen nahkapenkit.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Mitä halvempi tuote niin sitä todennäköisempää on se, että kysyjillä ei ole rahoitus kunnossa.

Ei ei. Vaan ei ole koiraa karvoihin katsomista.
Ikean perustajalla, Ingvar Kampradilla on 245 Volvo VM. 1993.

Pikemminkin päinvastoin, fiksu, vähän varakkaampi ajaa usein yllättävän vaatimattomasti, kun taas vekselivetoisen omistaja rummuttaa eniten kromivanteillaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pikemminkin päinvastoin, fiksu, vähän varakkaampi ajaa usein yllättävän vaatimattomasti, kun taas vekselivetoisen omistaja rummuttaa eniten kromivanteillaan.

Ainoa miljonääri jonka henkilökohtaisesti tunnen ajaa noin 8 vuotta vanhalla Citroen C5:lla. Olen yrittänyt vihjailla eirlaisista vaihtoehdoista mutta kaikki koeajot mennyt perseelleen, viimeksi ajoi jotain Mersua ja ilmeisesti matalaprofiilirenkain kun ainoa mitä sille jäi mieleen oli että liian suuri rengasmelu.

Citroen on tunnettu hiljaisuudestaan. Tai ainakin isot citikat. Mites muut? Onko jokin merkki tai malli erityisen hiljainen niin ettei tarvitse miettiä näitä rengaskokoja täällä meidän kuoppaisilla teillä. Ja unohdetaan nyt ne Rolssit ja Bentleyt.

_
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Jos olisit ollut valmis myymään auton tuolla hinnalla niin miksi nyt muuttaisit mielipidettäsi... ...Tunnet itsesi tyhmäksi ja häviäjäksi, kun ajattelet, että olisit saattanut saada autostasi enemmänkin. Toisaalta vähän ajan päästä et mieti sitä enää. Se on ollutta ja mennyttä.

Joo, olen myymässä tuolla hinnalla, mikään ei nykyään voi olla vitsinä heitetty jos ei laita hymiötä?

Tässäpä tämä -> :)

Olen erittäin onnellinen kun auto lähtee liukkaasti käsistä eikä jää nurkkiin pyörimään.
 

scholl

Jäsen
Toki halpojakin autoja voi ostaa varakkaat, mutta usein käy niin, että kun joku alkaa kyselemään jotain niin hän ei ole vielä miettinyt, kuinka hankintansa rahoittaa. Tullaan potkimaan renkaita ja sitten mietitään saadaanko pankista joku laina.

Ainoa miljonääri jonka henkilökohtaisesti tunnen ajaa noin 8 vuotta vanhalla Citroen C5:lla. Olen yrittänyt vihjailla eirlaisista vaihtoehdoista mutta kaikki koeajot mennyt perseelleen, viimeksi ajoi jotain Mersua ja ilmeisesti matalaprofiilirenkain kun ainoa mitä sille jäi mieleen oli että liian suuri rengasmelu.

Faija tunsi aikanaan Ruotsissa erittäin varakkaan tyypin, joka asusteli keskustassa yksinään kokonaisessa kerrostalossa. Hänellä oli autokokoelma melko mittava. Rollseja ja vaikka mitä erikoisautoja kuinka paljon, mutta hän ajoi usein Mazdan jollain pick-upilla. Tosin silloin 80 luvulla siellä ei saanut näyttää varakkuuttaan kuten nyt. Siitäkin huolimatta mies päätyi lähipiirinsä murhaamaksi perinnön toivossa.

Citroen on tunnettu hiljaisuudestaan. Tai ainakin isot citikat. Mites muut? Onko jokin merkki tai malli erityisen hiljainen niin ettei tarvitse miettiä näitä rengaskokoja täällä meidän kuoppaisilla teillä. Ja unohdetaan nyt ne Rolssit ja Bentleyt.

Ongelma on se, että Suomessa on niin huono ja karkea asfaltti, melu tulee pitkälti siitä.

edit. S-sarjan Mersu ilmajousituksella on aika suosittu varakkaiden, varsinkin vanhempien herrasmiesten keskuudessa
 

12961

Jäsen
Ei ei. Vaan ei ole koiraa karvoihin katsomista.
Ikean perustajalla, Ingvar Kampradilla on 245 Volvo VM. 1993.

Pikemminkin päinvastoin, fiksu, vähän varakkaampi ajaa usein yllättävän vaatimattomasti, kun taas vekselivetoisen omistaja rummuttaa eniten kromivanteillaan.

Aika laidasta laitaanhan näitä on. Usein on tosiaan ainakin niin, että sport-paketit, isot vanteet ym. näyttävät ulkoiset varusteet ovat siinä velkavetoisessa kärryssä, pakettiin kuuluu tietenkin mallisarjan pienemmästä päästä oleva mylly ja takaloosterista poistetut merkinnät.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei ei. Vaan ei ole koiraa karvoihin katsomista.
Ikean perustajalla, Ingvar Kampradilla on 245 Volvo VM. 1993.

Tuohan on aikanaan ollut varmasti helvetin hyvä ja luotettava ostos, 20 vuotta valmistettu malli, jossa mukavuus on kunnossa. Ja mitä sitä sitten enää vaihtamaan kun toimii ja toimii vaan, ruostekaan ei taida uusimpia vaivata.
Aika harvaa 70-luvulla tuotantoon tullutta automallia näkee enää arkiliikenteessä. Muita kuin ruotsalaisia.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Hitusen on tullut ajateltua auton hankkimista. Aikani netin valikoimia tutkittuani on noussut kaksi mielenkiintoista vaihtoehtoa: Mitsubishi Colt ja Honda Jazz. Onko kenelläkään kokemusta näistä autoista tai ehdotuksia muista vastaavista?

Haussa siis pienen kulutuksen pieni tila-auto, jota mahtuu isompikin (190cm) mies mukavasti ajamaan. Coltista ja Jazzista saa vähän ajetun 2006-2008 mallin itselleen alle kymppitonnilla, joten siinä hintaluokassa pyöritään. Luotettavuudesta plussaa, kun en halua autoa korjaamolla turhaan pitää.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
pakettiin kuuluu tietenkin mallisarjan pienemmästä päästä oleva mylly ja takaloosterista poistetut merkinnät.

Tuollainen on kyllä todella junttia, jos ilman mallimerkintää tilataan, niin nimenomaan niitä tehokkaimilla myllyillä varustettuja malleja.
 

12961

Jäsen
Aika harvaa 70-luvulla tuotantoon tullutta automallia näkee enää arkiliikenteessä. Muita kuin ruotsalaisia.

Kyllähän mersujakin ihan suht reippaasti liikkuu. Muilla mallisarjojen vlamistusaika onkin ollut jo 70-luvulla lyhyempi. 90-luvun alussa nuo 900:t ja 240:t olivat jo rumasti vanhentuneita malleja, todella hyvin käyttöä kestäviä toki.

Ruotsalaissa hämää myös se, että ne ovat olleet meikäläisillä markkinoilla vähän erilaisia autoja kuin keskisessä Euroopassa tai Pohjois-Amerikassa, samoin markkinaosuudet ovat olleet ihan eri luokkaa. Pohjoismaissa kansanautoja ilman ilmastointia ja muita varusteita, muualla täyteen ladattuja paketteja kattoluukkuineen ja tehokkaampine moottoreineen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Haussa siis pienen kulutuksen pieni tila-auto, jota mahtuu isompikin (190cm) mies mukavasti ajamaan. Coltista ja Jazzista saa vähän ajetun 2006-2008 mallin itselleen alle kymppitonnilla, joten siinä hintaluokassa pyöritään. Luotettavuudesta plussaa, kun en halua autoa korjaamolla turhaan pitää.
Jazz on, tai ainakin oli, oikein hyvä pikkuauto. Tykkäsin kaikinpuolin, enkä olisi varmasti vaihtanut, ellei vaimo olisi alkanut narista lohkarin puuttumisesta. Pari kertaa kovilla pakkasilla jätti pihaan, tosin vanha akku siinä oli. Innostuin kuitenkin mahdollisuudesta autonvaihtoon ja vaihdoin Jazzin pois. Mutta käytännöllinen pikku kippo se on, ei moittimista missään suhteessa. Minä olen sinua muutaman sentin lyhyempi (187) muttei ollut mitään ongelmaa mahtua ajelemaan, vaikka takana oli lastenistuin. Aika nuha se toki on, mutta tuskin sitä on kukaan ralliautoksi hommaamassakaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllähän mersujakin ihan suht reippaasti liikkuu. Muilla mallisarjojen vlamistusaika onkin ollut jo 70-luvulla lyhyempi. 90-luvun alussa nuo 900:t ja 240:t olivat jo rumasti vanhentuneita malleja, todella hyvin käyttöä kestäviä toki.

Ruotsalaissa hämää myös se, että ne ovat olleet meikäläisillä markkinoilla vähän erilaisia autoja kuin keskisessä Euroopassa tai Pohjois-Amerikassa, samoin markkinaosuudet ovat olleet ihan eri luokkaa. Pohjoismaissa kansanautoja ilman ilmastointia ja muita varusteita, muualla täyteen ladattuja paketteja kattoluukkuineen ja tehokkaampine moottoreineen.

No joo, ehkä W123 vielä jonkun verran näkee, mutta kyllä se jo hiukan huomiota herättää, saabista ja volvosta poiketen.
Saab ja Volvohan ovat pohjoismaisen maailmankuulun muotoilun tuotteita ja siksi malli-ikä voitiin pitää pitkänä, en ymmärrä mitä horiset vanhentumisesta. Ja Suomessahan about kaikki autot olivat karvalakkimalleja.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuollainen on kyllä todella junttia, jos ilman mallimerkintää tilataan, niin nimenomaan niitä tehokkaimilla myllyillä varustettuja malleja.
Junttia tai ei, mutta senhän pitäisi olla nimenomaan toisin päin. En ymmärrä, miksi auton takaluukussa pitää lukea moottorin koko ja mahdolliset lisämerkinnät, mikäli moottori on perusnuhapumppumallia. Isojen ja tehokkaiden ökymoottorien merkintä on perusteltua pelkästään pröystäilymielessä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Pohjoismaissa kansanautoja ilman ilmastointia ja muita varusteita, muualla täyteen ladattuja paketteja kattoluukkuineen ja tehokkaampine moottoreineen.

Mutta tämähän on jotain, jonka ostajat itse valitsevat. Ja tottahan tuo on, suomalaiset ostivat ainakin ennen karvalakkimalleja. Volvon viimeiset mallit ilman sähköisiä ikkunannostimia toimitettiin Suomeen.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Tuollainen on kyllä todella junttia, jos ilman mallimerkintää tilataan, niin nimenomaan niitä tehokkaimilla myllyillä varustettuja malleja.

En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää saada se mallimerkki yms. takaluukkuun, varsinkin nykään kun siitä pitää vielä maksaa erikseen. Helpompi pitää puhtaanakin kun ei ole kaikenmaailman GLSEZX 2.9 Turbo Intercooler AWD likaa keräämässä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mutta tämähän on jotain, jonka ostajat itse valitsevat. Ja tottahan tuo on, suomalaiset ostivat ainakin ennen karvalakkimalleja. Volvon viimeiset mallit ilman sähköisiä ikkunannostimia toimitettiin Suomeen.

Ei Suomalaisten valinta vaan ystävämme valtion joka niin avokätisesti verotti autoon tulevia lisävarusteita kuten ilmastointia, sähköisiä ikkunoita jne.
Hinnat olivat aivan järkyttäviä lisävarusteille ja siksi ne usein jäivät ottamatta.
Tässä muuten tietopaketti autoverotuksen "hienouksista"
http://publications.theseus.fi/bitstream/handle/10024/19287/Putula_Elina.pdf?sequence=1
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Faija tunsi aikanaan Ruotsissa erittäin varakkaan tyypin, joka asusteli keskustassa yksinään kokonaisessa kerrostalossa. Hänellä oli autokokoelma melko mittava. Rollseja ja vaikka mitä erikoisautoja kuinka paljon, mutta hän ajoi usein Mazdan jollain pick-upilla. Tosin silloin 80 luvulla siellä ei saanut näyttää varakkuuttaan kuten nyt. Siitäkin huolimatta mies päätyi lähipiirinsä murhaamaksi perinnön toivossa.

Urheiluruutu näytti kerran jääkiekkojoukkue Modon parkkipaikkaa jäähallin ulkopuolella, Örnsköldsvikissä. Autot oli aika uusia, mutta silmään pisti sellainen VW Kleinbussin avolavamalli. Hirveän ruosteinen ja ruma. Toimittaja uteli kenenkä se oli. Se oli NHL:ssäkin pelanneen Mattias Timanderin auto. Äijän anoppi omistaa suositun konditorin ja Timander tapaa ajaa vastaleivottua leipää asiakkaille. Ainoa auto jonka mies omistaa muuten.
 

-RVL-

Jäsen
Nämä takakonttimerkinnät ovat kyllä hyviä. Itse olen ihan ulkonäöllisistä syistä + parempi vahata tasaista peltiä, nitkuttanut siimalla irti autoistani nämä merkinnät, mutta tuleehan niitä silti lueskeltua valoissa edellä olevien autojen konteista. Parhaimmat ovat olleet kyllä "airbag" ja "4 door". Kyllä kävi vittu kateeksi! Ajattelin, että pitäisiköhän sitä tilailla vähän kirjaimia ja liimailla konttiin "seat belt" ja "4 tires".

Mutta jos puhutaan vähän järkevimmästäkin teksteistä niin mielestäni auton mallin merkinnän pitäisi riittää, se on kuitenkin vielä jonkinlaista mainosta auton valmistajalle. Joku, jos katsoo, että "siinäpä siisti auto" niin voi lueskella perästä: "Jaa se on Golf, Corolla, XC90..." Mutta joku 2.0 TSI tai 1.8 TD on jo minusta ihan turhaa tuhlausta. Tai sama, vaikka lukisi "Quintet turbo 5.0", lähtisi silti hyvin rivakasti pois.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kaikista tyylittömimpiä ovat nämä joissain piireissä viime vuosina yleistyneet jälkikäteen asennetut merkinnät. Huvittavin lienee tässä lähistöllä pörräävä perus-Golf (onko niitä edes kovin erikoisia?), jonka persiissä on merkintänä vaatimattomasti "V12 Turbo".

Eipä sillä, oman merkin edustajia on kiva bongailla ja kontinpielestä yleensä sitten selviää millä koneella kyseinen yksilö on. Enpä ole viitsinyt poiskaan repiä, tuskin siitä kovin kummoisia jälkiäkään jäisi, jos oikein homman hoitaisi.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Kaikista tyylittömimpiä ovat nämä joissain piireissä viime vuosina yleistyneet jälkikäteen asennetut merkinnät.

Luettaneen tähän kategoriaan? Sillä hämmentävin merkintä autojen takaloosterissa on mielestäni pääkaupunkiseudulta takseista bongatut "KOVANEN" -tekstit. Mautonta.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitää saada se mallimerkki yms. takaluukkuun, varsinkin nykään kun siitä pitää vielä maksaa erikseen.

Millä merkillä noi erikseen maksaa? Oon törmännyt itse tässä parissa autoprojektissa lähinnä siihen, että sen saa "ilmaiseksi pois".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös