Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen.
Kiva varmaan sitten mennä jossain kauppakeskuksen tai marketin parkkiksella johonkin Octaviaan tai A4:een, kun pitää katsoa, mikä se niistä autoista on oma.
Mua askarruttaa sellainen kysymys, että miksi ihmiset haluavat ajaa samanlaisilla autoilla kuin muut ihmiset? Johtuuko se siitä, että itseluottamus on niin huono, että pelätään, että naapuri tai kollega pääsee nälvimään, jos auto on erilainen. Mietin tuota, kun aamulla liikenteessä näkyi niin hillittömästi taas kerran Audi A4:ia ja Skoda Octaviaa, molempia varsinkin farkkuina
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa?
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa?
Toivottavasti tuo ajaa ihmisiä enemmän kotiopetuksen pariin.
Toivottavasti tuo ajaa ihmisiä enemmän kotiopetuksen pariin. Itse ostimme perus Fiestan 5000 markalla ja sitten luvat,poljin,bensat ja inssi+kirjallinen tuli maksamaan 1500 markkaa. Eli ts. selvisimme silloin aikoinaan 6500 markalla, kun autokoulu maksoi 7000 markkaa. Eli ts. kysyy joltain Jonnelta, että otatko oman auton ja kärsit vähän faijan kanssa opetuksesta, vai meetkö autokouluun, niin luulisi sen oman auton kiinnostavan. Toki jos faija maksaa kaikki bensat ja saat ajaa jollain Bemarilla, niin tuskin siinä mitkään Fiestat kiinnostaa, mut noin yleisesti olisi niin oikein autokouluille että tulisi jotain kilpailua tohon hintaan. Semmosta ryöstöä ne on. Perkele... 1800€ kakkosvaihe, jossa on pari teoriaa ja liukasrata!! Mistä tommoinen summa koostuu??
Kaikkea ne keksii, että saisivat lisää rahaa. Kymmenen vuoden päästä ajokortista saa varmaan pulittaa kolme tonnia.Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa? Jo vuonna 1991 autokoulussa oli vaikka kuinka paljon turhaa touhua ilmeisesti rahastusmielessä. Sitä pakettia olisi voinut silloin jo tiivistää vaikka kuinka paljon vähentämällä teoriaa ja opettamalla ajotunnit tiiviimmässä rykelmässä, jolloin ihmiset olisivat toistojen myötä oppineet nopeammin. Itse en ole ainakaan huomannut, että liikenteessä olisi ollut jotenkin turvatonta, jotta opetusta pitäisi mukamas olla lisää. Ajokortin saatuaan henkilön taidot kasvavat koko ajan ja kun on hyvä auto kuten nykyään ne ovat, joissa on kaikki luistonestot niin tilanne on aivan eri kuin takavuosina, jolloin piti osata paljon paremmin hallita autoa esim. talviolosuhteissa. Tuntuu aivan älyttömältä touhulta, että nykynuorisolle tehdään jotain lisämääräyksiä, joilla ajokortin hankkiminen tehdään hankalammaksi.
1800€ kakkosvaihe, jossa on pari teoriaa ja liukasrata!! Mistä tommoinen summa koostuu??
Mikä juttu toi on, että liikenneturvallisuuden nimissä ajokortin hankkimisesta pitää tehdä vaikeampaa? Jo vuonna 1991 autokoulussa oli vaikka kuinka paljon turhaa touhua ilmeisesti rahastusmielessä. Sitä pakettia olisi voinut silloin jo tiivistää vaikka kuinka paljon vähentämällä teoriaa ja opettamalla ajotunnit tiiviimmässä rykelmässä, jolloin ihmiset olisivat toistojen myötä oppineet nopeammin. Itse en ole ainakaan huomannut, että liikenteessä olisi ollut jotenkin turvatonta, jotta opetusta pitäisi mukamas olla lisää. Ajokortin saatuaan henkilön taidot kasvavat koko ajan ja kun on hyvä auto kuten nykyään ne ovat, joissa on kaikki luistonestot niin tilanne on aivan eri kuin takavuosina, jolloin piti osata paljon paremmin hallita autoa esim. talviolosuhteissa. Tuntuu aivan älyttömältä touhulta, että nykynuorisolle tehdään jotain lisämääräyksiä, joilla ajokortin hankkiminen tehdään hankalammaksi.
Kannattaa pitää tämä mielessä, kun se 18 vuotias juuri ajokortin saanut teini tulee vastaan omalla kaistalla kylki edelllä sen 90-luvun takavetoisen BMW 325:n kanssa.
No mitäs siinä, tarpeeksi isolla autolla kun itse on liikenteessä, niin tuosta teinix bemarista jää vain karvanopat jäljelle. Enpä tiedä, onko tuollaisesta autokoulu muutoksesta hyötyä? Kyllä ne bensalenkkarit ajaa joka tapauksessa itsensä ja kaverinsa hengiltä.
autokoulussa oli vaikka kuinka paljon turhaa touhua ilmeisesti rahastusmielessä.
Mistä toi 1800€ on keksitty kakkosvaiheen hinnaksi? Ei ne hinnat nyt sentään ihan niiiin paljoa nouse. Järjettömään suuntaan ollaan kyllä menossa tässäkin asiassa koko ajan, mutta helppoahan se on noin rahastaa.
Ajoin kortin vasta vanhana, taisin olla 34-35 kun sain kortin ja ihmettelin kyllä suuresti tämän kakkosvaiheen tarpeellisuutta, kaikki ensinnäkin läpäisevät sen ja rahastus on ainoa asia mikä tulee mieleen ko. vaiheesta. Kysyin siltä autokoulun heebolta että mitä mieltä Hän on asian tarpeellisuudesta, sanoi suoraan että rahastusta koko homma.
Tätähän hankaloitettiin viime vuonna tehdyllä päätöksellä joka tulee voimaan nyt tammikuussa.
Ajolupaopetus muuttuu
Samalla muuttuu myös ajolupaopetus, joka muuttuu yhteisopetusmalliksi. Tarkoitus on tukea paremmin opetuslupaoppilaita ja tarjota apua.
- Opetuslupaopettaja ja -oppilas käyvät yhdessä autokoulussa valmennusjaksoilla, joka sisältää sekä teoriaa että ajoharjoittelua autokouluopettajan kanssa, Mäkinen sanoo.
Ajokorttilakimuutos toi ruuhkat autokouluihin | Yle Uutiset | yle.fi
_
Tai VW Tiguan 1.4 TSI.
Samaisen konserin moottoreista Polossa mm oleva 1.2 TSI 105hp on myös aiheuttanut paljon harmaita hiuksia, tämä kuultu huoltamon puolelta, ei itsellä kokemusta.
Edit: Jos bensa Tiguanin haluaa niin kannattaa sijoittaa 200hp 2.0 TSI:hin jossa muutenkin paremmin voimaa isoon autoon.