No eikös hän myös ole esimerkiksi lafkan toimitusjohtaja. Eli firman kasvot.
Palkkajohtaja on, kyllä. Ei hallituksen puheenjohtaja vaan vähemmistöosakas ja Muskeilla taitaa olla kaksi hallituspaikkaa yhtiössä.
No eikös hän myös ole esimerkiksi lafkan toimitusjohtaja. Eli firman kasvot.
Muskista puhuttaessa miehen ansiot unohdetaan täysin. Ilman Muskin Teslaa sähköautoilu olisi jossain kymmenen vuoden takaisella tasolla.Tesla olisi varmasti hyvä, mutta Musk.. :D
Noissa puretech -bensakoneissa taitaa ikävä kyllä olla jakohihna heikoin lenkki. Se saattaa olla joissain autoissa venynyt jo 40-50 tuhannen kilometrin kohdalla, jolloin toki yleensä vuosihuollossa huomataan ja vaihdetaan takuuna. Mutta mitä sitten takuun jälkeen, tuleeko myyjä/maahantuoja vastaan tai meneekö virhevastuun piikkiin, niin tiedä sitten siitä. Öljyäkin saattavat syödä volkkarien tapaan.Kokemuksia kaivataan Ranskalaisista pikkupurkeista.
Mamma haluais vaihtaa hyvin toimineen ja viattoman Audi A3 hieman edullisempaan. Itse olen sitä mieltä, että audi on kakkos autona vähintäänkin kelpo peli ja kaasua käyttävänä kustannuksiltaankin pieni.
No, kuitenkin vaimo auton vaihtoa nyt katselee sillä silmällä, että edullisempi olisi parempi ja on nyt silmäillyt 2019-2020 haarukan citroen c3 ja peugeot 208. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?
Itselle citroen on jostain syystä aika ei ei. Peugeotista sen sijaan on kokemusta oman ensimmäisen auton ollessa 206 pögö, äidillä oli aikanaan myös muutamakin peugeotti, joissa ei koskaan ongelmia ilmennyt. Toki kaikki uutena ostettuja olivat.
En täysin ymmärrä tehtävänasettelua. Audi A3 on varmaan aika konsensus paras kakkosauto maailmassa ja jos vielä kaasun kanssa käyttökulut on pienet, niin sen vaihtaminen viisivuotiaaseen ranskalaiseen ei kuulosta voittajan valinnalta. Vaihda vaikka vanhempaan A3:seen tai Yarikseen jos rahoituskulua tms pitää saada alaspäin.Kokemuksia kaivataan Ranskalaisista pikkupurkeista.
Mamma haluais vaihtaa hyvin toimineen ja viattoman Audi A3 hieman edullisempaan. Itse olen sitä mieltä, että audi on kakkos autona vähintäänkin kelpo peli ja kaasua käyttävänä kustannuksiltaankin pieni.
No, kuitenkin vaimo auton vaihtoa nyt katselee sillä silmällä, että edullisempi olisi parempi ja on nyt silmäillyt 2019-2020 haarukan citroen c3 ja peugeot 208. Onko kenelläkään kokemuksia näistä?
Itselle citroen on jostain syystä aika ei ei. Peugeotista sen sijaan on kokemusta oman ensimmäisen auton ollessa 206 pögö, äidillä oli aikanaan myös muutamakin peugeotti, joissa ei koskaan ongelmia ilmennyt. Toki kaikki uutena ostettuja olivat.
Tärkeintä onkin, että muistetaan Muskin olevan salaliittoteorioita ja täyttä misinformaatiota levittävä persoonallisuushäiriöinen ryssänkätyri, joka on luultavasti pilannut päänsä vastuuttomalla päihteiden käytöllä.Muskista puhuttaessa miehen ansiot unohdetaan täysin. Ilman Muskin Teslaa sähköautoilu olisi jossain kymmenen vuoden takaisella tasolla.
Jonkinlaisen indikaation antaa se että kuuleman mukaan monilla vaihtoautofirmoilla jonkinsortin ostokielto päällä noihin tietyn ajan Puretech koneellisiin Pösöihin. Aivan kammottava viritelmä joka vetää vertoja Fordin 1.0 Ecoboostiin porsimiskyvyssä.Noissa puretech -bensakoneissa taitaa ikävä kyllä olla jakohihna heikoin lenkki. Se saattaa olla joissain autoissa venynyt jo 40-50 tuhannen kilometrin kohdalla, jolloin toki yleensä vuosihuollossa huomataan ja vaihdetaan takuuna. Mutta mitä sitten takuun jälkeen, tuleeko myyjä/maahantuoja vastaan tai meneekö virhevastuun piikkiin, niin tiedä sitten siitä. Öljyäkin saattavat syödä volkkarien tapaan.
Voihan (ja varmaan todennäköisempää onkin) tuo jakohihna kestää pidempäänkin, mutta aika huolellinen saa sen kanssa olla.
Tähän vain pakko kompata. Meillä -21 vuosimallin A3:sta on tullut hyvin nopeassa ajassa nelihenkisen perheen ykkösauto. Ihan ylivoimaisen hauska auto ajaa.En täysin ymmärrä tehtävänasettelua. Audi A3 on varmaan aika konsensus paras kakkosauto maailmasta
Markkinointiosastolle välittömästi kenkää:
Ilmeisesti nyt on alkanut joku uusi aika Jaguarin historiassa. Liekö sitten viimeinen luku, ovathan Jagen myyntiluvut olleet pahassa laskussa ja mallisto on karsittu kahteen vai kolmeen malliin. Ensi vuodesta lähtien merkki kaiken lisäksi vetäytyy Euroopan markkinoilta.
Nyt tulee aika paksua jöötiä. Ekat Ässät jäävät kyllä ihan joka mittarilla uusille Tesloille paitsi tiloiltaan Model 3:lle.Huvittavaa kyllä Tesla on autona kyennyt jotenkin kehittämään kosliaan peräti taaksepäin ja alkuperäinen yli 10 vuotta sitten tehty S Model on autona kaikinpuolin ihan eri maata kuin nykyiset kikottimet -
No ehkä se oli sitten vaan toiveajattelua, että X ja S olisi olleet parempia kuin 3, joka on järkyttävä tekele.Nyt tulee aika paksua jöötiä. Ekat Ässät jäävät kyllä ihan joka mittarilla uusille Tesloille paitsi tiloiltaan Model 3:lle.
Puhutaanko nyt uudesta vai vanhemmasta kolmosesta? Kaksi hyvin erilaista autoa kyseessä, niin hyvä tarkentaa.No ehkä se oli sitten vaan toiveajattelua, että X ja S olisi olleet parempia kuin 3, joka on järkyttävä tekele.
Totta kai ne ovat parempia autoja, kun samoista vuosimalleista puhutaan, mutta myös tuplasti kalliimpia. Jos taas vertaat 2014 vuoden Model S:ää ja uutta kolmosta, niin onhan jälkimmäinen aivan eri tasolla. Eikö tarvitse ottaa verroksi edes highlanderia.No ehkä se oli sitten vaan toiveajattelua, että X ja S olisi olleet parempia kuin 3, joka on järkyttävä tekele.
Totta kai ne ovat parempia autoja, kun samoista vuosimalleista puhutaan, mutta myös tuplasti kalliimpia. Jos taas vertaat 2014 vuoden Model S:ää ja uutta kolmosta, niin onhan jälkimmäinen aivan eri tasolla. Eikö tarvitse ottaa verroksi edes highlanderia.
Jos taas puhut vain automalleista, on Model 3 eri markkinasegmentille kuin S ja X.
Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
Autovexillä saa pääosin käypän hinnan jos auto on "kansanauto", alle 150tkm ajettu ja alle 10 vuotta vanha. Eli ns. helposti mihin tahansa autoliikkeeseen myyntiriviin otettava yksilö. Nämä myös sen takia, että autoliikkeet yleisesti näillä kriteereillä saavat myös osamaksusopimuksien yhteyteen kaskoja + turvia = kassakoneet kilisee myyjälle ja firmalle.Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
Mulla MB:n osalta täysin sama kokemus summista ja tarjoajista. Meni nettiauton kautta sitten suoraan liikkeelle kaupaksi. Sen sijaan VAG-konsernin autot ovat menneet ennusteen ylälaitaan ja tarjojia ollut kymmeniä.
Tuon hintaisia käytettyjä kun myy, niin niitä ostajia on vähän. Helposti käy sitten niin, ettei sitä tosiostajaa satu ollenkaan linjoille, renkaan potkijoita vain.Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
Kun myin edellisen 520d F11 bemarin Autovexin kautta, niin tarjouksia tuli kahdelta tarjoajalta. Pyyntihintani tais i olla luokkaa 20k ja viimeisin tarjous oli 16k. Autovexin neuvottelu toiminnon kautta kuitenkin sain hilattua tarjouksen 19k. Itse tarjoajakin myönsi että "virallinen" tarjous oli puolivitsillä heitetty. Et ehkä kannattaa yrittää neuvotella vielä alhaisen tarjouksen saadessaan.Päätinpä kokeilla tuota Autovexiä. Ilmoitusta ladatessa Autovex antoi arvion, että auton arvo tai todennäköinen kauppahinta (en muista tarkkaa sanamuotoa) on välillä 33-38 t€.
Kaksi tarjousta tuli, toinen tasan 27 t€ ja toinen muutaman satasen enemmän. Ei tullut kauppoja.
Mielenkiintoinen kysymys, johon mulla on tyhmä kysymys: jos pultin poraaminen on hankalaa, voisiko ongelmaa ratkoa lisäämällä pulttiin jotain, jotta siitä saisi pitävän otteen (liima, hitsaus, juokseva metalli tms.)?Herra mun aikain ties. Ei tarvinnut näemmä vieläkään vaihtaa talvirenkaita. Ensimmäinen rengas ja lukkopultti muljahti pyöreäksi. Tigillä ei tarttunut mutteri päälle. Tai siis tarttui toki, mutta kun kuudeskin yritys päättyi mutterin irtoamiseen, niin luovutettiin. Ei nyt oikein jaksaisi kovin montaa poranterääkään tuonne katkoa ja tylsyttää.
Marmorilla yrittivät, mutta päätyivät vain irrottamaan kaikki muut lukkopultit ja vaihtamaan tavalliset tilalle. Rengasliikkeet veikkailevat useamman tunnin laskutusta.
Vanteella ei sinällään ole merkitystä, menköön vain paskaksi, joskin neljän kappaleen rengasvannesetin myyminen olisi helpompaa kuin kolmen. Eikä tuohon oikein parane kolmea talvirengastakaan nyt vaihtaa, kun ovat ympärysmitaltaan sen verran pienemmät kuin tuo kiinni jäänyt yksilö. Ja luonnollisesti eturengas jäi kiinni.
Onko esim. johonkin Dremeliin sellaista kärkeä, jolla tuon paskeen saisi hiottua edes ajan kanssa irti? Varmaan siis 12.9 kovuusluokan pultti.
No kuten tuossa totesin, niin siihen koitettiin hitsata mutteri kiinni kiinni, mutta liitos ei pidä, vaikka koko kolo täytettiin metallilla. Liekö sitten niin helvetisti hiiltä siinä teräksessä, ettei ainakaan noilla vehkeillä saanut pitäväksi. Migiä ei ole tarjolla, joten en tiedä auttaisiko sekään.Mielenkiintoinen kysymys, johon mulla on tyhmä kysymys: jos pultin poraaminen on hankalaa, voisiko ongelmaa ratkoa lisäämällä pulttiin jotain, jotta siitä saisi pitävän otteen (liima, hitsaus, juokseva metalli tms.)?