Mitä halvempi tuote niin sitä todennäköisempää on se, että kysyjillä ei ole rahoitus kunnossa. Eli vaikka kysyvät niin se ei tarkoita, että silti ostavat. Ovat haaveilijoita tai muita ajantuhlaajia. Tai sitten se budjetti on niin tiukalle venytetty, että pienikin hinnan lisäys voi viedä valtaosan pois. Sitä paitsi tuo autosi voi olla suhteellisen harvinainen tarjonnan osalta, joten normaalit kysynnän ja tarjonnan väliset käyrät eivät pelaa. Hinnan nosto voi romahduttaa kokonaan sen kysynnän. Jos olisit ollut valmis myymään auton tuolla hinnalla niin miksi nyt muuttaisit mielipidettäsi. Eikö se ole kuitenkin jonkun arvoista sekin, jos tuotteen saa mahdollisesti nopeasti pois. Tosin ihmismieli on sellainen, että tappiot tuntuvat enemmän kuin voitot. Kukaan ei hirveästi iloitse siitä, jos bensa maksaa tänään vähemmän kuin eilen, mutta sen sijaan, jos tankkaa ja huomaa, että se onkin kallistunut selkeästi eilisestä, tuntee itsensä tyhmäksi ja häviäjäksi, kun ei tajunnut eilen tankata. Tässä on sama asia. Tunnet itsesi tyhmäksi ja häviäjäksi, kun ajattelet, että olisit saattanut saada autostasi enemmänkin. Toisaalta vähän ajan päästä et mieti sitä enää. Se on ollutta ja mennyttä.