Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 240
  • 19 022

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ostaa halvat Aasialaiset, niin saat varmasti tilanteita aikaiseksi.

Juurikin näin. Ostin Golffin jossa edellinen omistaja oli laittanut kaikki rahat BBS:n vanteisiin, joten alla oli sitten Auroran renkaat. Pelkäsin kuollakseni ajaa, kun HKI-Tampere motarilla lähdin vesisateessa ohittamaan ja joka kerta kaistojen keskellä olleesta bitumitäytteestä meinas auto lähteä hanskasta.

Summasummarum: Älä säästä renkaissa...
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Summasummarum: Älä säästä renkaissa...

Komppaan tätä !

Ja yksi asia joka PITÄÄ ottaa tässä huomioon on renkaan ns. nopeusluokka ja kantavuusindeksi (http://fi.wikipedia.org/wiki/Rengasmerkinn%C3%A4t). Kovempaa kyytiä antavaan isohkoon autoon kun laittaa T86:t alle niin on vitsit aika vähissä => ei käänny reippaammin otetuissa mutkissa, ei mene motarilla suoraan ja nakit kuluu ihan helwetisti.
 

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onhan se nyt melko käsittämätöntä, että itse autoon ja sen laitteluun voidaan laittaa tuhansia euroja, mutta siihen ainoaan asiaan joka on sen auton ja tien välissä aletaankin yhtäkkiä säästää.

Näitä tuttuja "kyllä mä näillä kiinagummeilla olen pärjänny tähänki asti" ja "en minä niin kovaa aja että mitään vesiliirtoa syntyy" -ihmisiä tulee vastaan aivan liian usein. Entäs sitten sen kerran kun pitää ajaa moottoritiellä ja tulee se äkkinäinen rankkasade tai sitten maantiellä hirvi hyppää naamalle tai muita yllättäviä tilanteita?

Siinä ei enää kamalasti naurata se että säästi muutaman satasen kun ei mitään kuitenkaan koskaan tapahdu. Ajeleeko ihmiset sitten autoillaan myös ilman vakuutuksia kun tilastollisesti ei kuitenkaan välttämättä mikään onnettomuus osu kohdalle?
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onhan se nyt melko käsittämätöntä, että itse autoon ja sen laitteluun voidaan laittaa tuhansia euroja, mutta siihen ainoaan asiaan joka on sen auton ja tien välissä aletaankin yhtäkkiä säästää.

Täysin käsittämätöntä. Eräs katsastusmies kertoi tapauksesta, jossa uudehkon mersun omistaja oli asennuttanut autoonsa pinnoitetut renkaat. Viikon kuluttua takarenkaasta oli lähtenyt pinta irti ja raapaissut lokasuojaan ja kylkeen mukavat jäljet. Melko äärimmäinen tapaus, mutta hyvä esimerkki tästä järjettömästä "säästämisestä".
 

#34

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New Jersey
Peugeot 206

Terve arvon palstalaiset,

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta peugeotin 206? Haussa perheelle kakkosauto ja vaimoke on tuohon pösöön mieltynyt.

Onko mitään erityistä mihin kannattaa huomiota kiinnittää kun tuollaista on käytettynä ostamassa?
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Mulla oli 206 gti aikoinaan ja oli vallan mainio peli ajaa. Tykkäsin. Puhtia koneessa oli ihan tarpeeksi tuollaisen pikkuauton liikuttamiseen ja muutenkin auto oli todella vakaa ajaa isollakin tiellä ja isoissa nopeuksissa. Kaupungissa se oli ihan lyömätön. Parkkiin sen sai mihin vaan kokonsa puolesta.

Suosittelen. Mutta vain tuota gti-versiota. On paremmilla varusteilla ja kulkeekin kivasti. Ei mikään raketti kuitenkaan, joten naiselle erinomainen.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta peugeotin 206?

Itsellä ei tuosta pelistä ole kokemuksia, mutta yleisellä tasolla näitä kannattaa tsekkailla Trafin tilastoista:

Trafi.fi

Eihän tuo mitään Jumalan sanaa ole, mutta antaa suht hyvän kuvan vika-alttiudesta ja joissain kohdin myös selitykset katsastuksessa yleisimmin tulleille hylätyille...
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitenkähän on, onko tuo Hyundain 3-sylinterinen(?) 1,5CRDi-diesel luotettava? Sisko on ostamassa -05 Getziä tuolla koneella.
Meillä on ollut tuollainen pihassa lähes uudesta asti. Nimenomaan -05 ja 3-sylinterinen 1.5CRDI.
110tkm on muistaakseni mittarissa, ja startti on vaihdettu pari kertaa. Ekalla kerralla takuuseen, toisella kerralla omaan piikkiin. Muuten ollaan selvitty öljynvaihdoilla yms pikkuhommilla. Eli kait tuo aika luotettava on.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Terve arvon palstalaiset,

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta peugeotin 206? Haussa perheelle kakkosauto ja vaimoke on tuohon pösöön mieltynyt.

Onko mitään erityistä mihin kannattaa huomiota kiinnittää kun tuollaista on käytettynä ostamassa?

Tämänhän lienee tekniikaltaan aika pitkälti Citikan C3:sen kanssa samaa. Jos koneena on 1.4 75 heppainen versio, niin saattaa tulla tehoa ja vääntöä ikävä jossain vaiheessa. Kuten Trafikin kertoo, niin etupäähän joutuu kaikenlaisia osia vaihtamaan.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Terve arvon palstalaiset,

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta peugeotin 206? Haussa perheelle kakkosauto ja vaimoke on tuohon pösöön mieltynyt.

Onko mitään erityistä mihin kannattaa huomiota kiinnittää kun tuollaista on käytettynä ostamassa?

Kannattaa välttää mallivuosia 2002 ja vanhempia. Tietyt tyyppiviat vähenivät 2003 malleista alkaen.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mun 206 ei ehtinyt vikaantua sen 67 tkm aikana, kun sen omistin. Ainoa jäynä sillä oli tuhoton polttimoiden syönti. Joutui vaihtamaan melkein tiheämmin kuin tankkaamaan. Ja sehän oli 1. sukupolven malli, -98 loppuvuodesta hankittu. Tykkäsin kovasti.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jos koneena on 1.4 75 heppainen versio, niin saattaa tulla tehoa ja vääntöä ikävä jossain vaiheessa. Kuten Trafikin kertoo, niin etupäähän joutuu kaikenlaisia osia vaihtamaan.

Itsellä oli moinen viisi vuotta (2004 malli) ja ongelmia ei ollut lukuunottamatta kahta katalysaattorin häiriötä jotka korjautuivat sammuttamalla kone ja odottamalla hetkinen ja käynnistämällä uudelleen. Itse kylläkin käytätin auton vuosihuollossa joka vuosi. Sellainen muistikuva olisi, että auton päästöt kylmänä ovat pieni katsastusriski joten parasta on hommata lappu vuosihuollon yhteydessä (varmistavat että kone on käynyt hetken ennen mittaamista).

msg mainitsemaa tehottomuutta lukuunottamatta ei voi valittaa (vaikka ranskalaisista paljon porua kuuleekin). Esimerkiksi kaverin samaan aikaan ostama Corolla tuntui kärsivän enemmän vioista. Ajettavuus oli pikkuautoksi erittäin hyvä myös maantiellä ja tuon tehottomuudenkin kanssa pärjää kun osaa ennakoida.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Missä pk-seudulla on halvimmat ilmastointihuollot?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ainakin facediilissä taisi olla "Päivän diili: Auton ilmastointilaitteen huolto vain 35€ (norm. 99€) Autotohtoreilta", jos haluaa harrastaa tuollaista toimintaa..

Mutta noissakin kannattaa olla tarkkana, kun niissä diileissä on joku valmiiksi sovittu määrä sitä jäähdytysainetta ja jos sitä tarvitsee laittaa enemmän niin tuo "Päivän diili"-mesta laskuttaa kovalla taksalla jokaisesta desistä.
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Kannattaa välttää mallivuosia 2002 ja vanhempia. Tietyt tyyppiviat vähenivät 2003 malleista alkaen.

Niin, ittelläni ollut nyt 7 vuotta käytössä tuommonen 206 vm 2000 ja eipä ole kyllä vikoja näkynyt, eikä kuulunut. Talvi ja kesäkäytössä ollut ja erittäin tyytyväinen on saanut olla. Ainoa ongelma on oikeastaan ollut se, että nyt kevättalvella tipahti pakoputki moottoritielle, mutta eipä sen korjaaminen paljoa maksanut kun älys ottaa katalysaattorin mukaan, eikä heittää sitä sinne hankeen :)
Vituttaa myydä varma ja toimiva auto pois, mutta nyt on pakko, kun tulevan perheenlisäyksen takia ei oikein rattaat jne mahdu kyytiin.
Suosituksia noin 5000€ hintaluokan farkuista?
 

Śmierć

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Islanders & Frans Nielsen + Karhu HT
Onko porukalla kokemusta/mielipiteitä Dunlop SP Sport-renkaista?

Kyseessä olisi tällainen pyörä: Dunlop SP Sport 01

Olis vaan tuossa yks kauppa viritteillä ja mietein, että onko hankkimisen arvoiset kumit? Hinta meinaan olisi muiden ostosten ansiosta huomattavasti tuota pienempi.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Myöskin tuo 1.9TDI on ollut meidän Octaviassa ja on musta käyttöominaisuuksiltaan riittävä, mutta kestävyydessä erittäin hyvä. Kaverilla avattiin Passatissa tuo 400tkm jälkeen ja ei mitää vikoja. Ei edes Turbossa. Et kaipa se on vähän käytöstäkin kiinni miten se turbo kestää. Kuluva osahan se on. Jos aina vedetään väännöllä, niin ei varsinkaan muuttuvilla siivillä oleva turbo kestä, koska ei "käytetä" siipiä joka alueella. Ainoa mikä niistä menee on se ilmamassamittari. 70€ ja sen vaihtaa ihan itse.

Osaatko muuten sanoa VW:n ja Audin väliltä, onko niissä oikeasti kovin isoja eroja noin yleisesti ottaen? Passat ja A4 ovat kai kokolailla samalla pohjalevyllä ja samaa moottoritekniikkaa on käytetty paljon. Pääsääntöisesti Audit ovat kuitenkin käytettynäkin jonkin verran kalliimpia. Maksaako siinä oikeasti mistään muusta kuin vähän paremmasta äänieristyksestä?

Tuttu osti puoltoista vuotta sitten -03 vuoden Audi A6 Avantin (saksantuonti) jolla oli silloin ajettu reilu 200000km. En muista mikä moottori siinä on... Nyt 1,5 vuotta myöhemmin tuolla on ajettu 280000km ja hyvin on toiminut. Iskarit siinä juuri piti vaihtaa ja jarruissa jotain pientä ongelmaa, mutta taitaa vika olla enemmän omistajassa (laiskuus) kuin itse autossa.

Eikö nuo jarruongelmat ole suhteellisen yleisiä Audeissa? Lähinnä, että ne saattavat jumia vähän ja lisäksi levyt ovat oikeasti aika kulutustavaraa.

Tuntuu taas vaihteeksi aika hankalalta tämä auton vaihtaminen. Ei sen puoleen, en ole viitsinyt sen kummemmin käydä katsomassakaan mitään ennen kesälomaa, mutta jonkinlainen plus- ja miinuslista löytyy useammastakin merkistä ja mallista lähinnä netin kautta kerättynä ja jotain yleisimpien varaosien hintoja olen kaivellut. Hyvillä katteilla ne näyttää jotain tukivarsia sun muita myyvän.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Osaatko muuten sanoa VW:n ja Audin väliltä, onko niissä oikeasti kovin isoja eroja noin yleisesti ottaen? Passat ja A4 ovat kai kokolailla samalla pohjalevyllä ja samaa moottoritekniikkaa on käytetty paljon. Pääsääntöisesti Audit ovat kuitenkin käytettynäkin jonkin verran kalliimpia. Maksaako siinä oikeasti mistään muusta kuin vähän paremmasta äänieristyksestä? .

No ehkä Audi on aavistuksen enemmän hionut ajamista tonne premium suuntaan, eli ahjausvaste on parempi ja semmoista pientä, kun taas VW on tehty kaikille kansoille. Mut tottahan se on että äänieristys ja sisustusmateriaalit on oikeastaan ainoa selkeä ero. Ja toki sitten maksat niistä rinkuloista keulassa. Mut esim. mun emännälle niillä rinkuloilla on iso merkitys vaikka kuinka selität että VW on melkein sama auto.

Eikö nuo jarruongelmat ole suhteellisen yleisiä Audeissa? Lähinnä, että ne saattavat jumia vähän ja lisäksi levyt ovat oikeasti aika kulutustavaraa.
.

En ole kyllä semmoisesta koskaan kuullut. Moni Audihan on automaatti, joten sillä on kyllä merkitystä jarrulevyjen kulumiselle, kun ei ole periaatteessa moottorijarrutusta. Käsijarrun vaijerit on konsernin yleisin ja ainoa(?) jarruongelma.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ja eikös se ole vielä niin että joku Seat Exeo on ihan kuin muutaman vuoden vanha Audi A4, eli kasattu pitkälti niistä osista joita Audissa käytettiin muutama vuosi sitten?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
No ehkä Audi on aavistuksen enemmän hionut ajamista tonne premium suuntaan, eli ahjausvaste on parempi ja semmoista pientä, kun taas VW on tehty kaikille kansoille. Mut tottahan se on että äänieristys ja sisustusmateriaalit on oikeastaan ainoa selkeä ero. Ja toki sitten maksat niistä rinkuloista keulassa. Mut esim. mun emännälle niillä rinkuloilla on iso merkitys vaikka kuinka selität että VW on melkein sama auto.

Osa myös tätä premium-tasoa tai miksi kukin sitä haluaa kutsua on myös se että VW on se alusta missä testataan enemmän uutta vikaherkkää tekniikkaa kuten nämä 1.4 kaksoisahdinmoottorit.

Audi saa yllättäen luotettavimmat 1.8 TFSI koneet ja Audi A1:kin vain yhden ahtimen 1.4TFSI koneen.

Ei ole sattumaa eikä pelkkää "pieni kone ei sovi Audiin ajattelua". Kyllä tuo näkyy pitemmällä tähtäimellä merkkityytyväisyyskyselyissä jne.

_
 
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, Tampereen Ilves
Osaakos joku täällä neuvoa kun hommasin viime viikolla autoliikkeestä tollasen 2005 vuoden C5 Citikan ja muuten auto on ollut oikein hyvä ja toimiva, mutta nyt kun on ollut pari lämpösempää päivää takana niin tuli huomattua, että ilmastointi ei puhalla kylmää (eli ilmastoinnin nesteet ilmeisesti loppu). Kysymykseni onkin, että kuuluuko autoliikkeen korvata tuo nesteitten täyttäminen? Soitin liikkeeseen ja siellä myyjä sanoi, että ei kuulu enää heidän hoidettavakseen kun kyseessä on kulutustavaraa. Pari frendiä kuitenkin on sitä mieltä, että tuo kuuluisi heidän korvattavakseen. Olisiko täällä sit jollain ihan faktatietona sanoa miten asia on, alanko vänkäämään myyjän kanssa vai ajanko kiltisti itse täyttämään ilmastoinnin?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Viimekesän TM-rengastestissähän nuo jäivät ainakin sarjaan "tyydyttävät" juuri heikkojen vesiliirto-ominaisuuksien vuoksi. Alhainen vierintävastus, hyvä ajettavuus, heikot märkäominaisuudet.

Eli miten tätä tietoa tulisi käsitellä. Alhainen vierintävastus - hyvä. Siihen ei voi itse ajamisella vaikuttaa ja on merkityksellinen asia aina autolla ajaessa. Hyvä ajettavuus, - hyvä juttu myös aina autoiltaessa. Pysäköidyssä autossa merkityksetön seikka. Heikot märkäominaisuudet - hyvä tietää. Pitääpä ajella aavistuksen hiljempaa silloin kuin tiellä on vettä. Tällainen tilannehan on päällä noin 2% kesärengaskaudesta.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Juurikin näin. Ostin Golffin jossa edellinen omistaja oli laittanut kaikki rahat BBS:n vanteisiin, joten alla oli sitten Auroran renkaat. Pelkäsin kuollakseni ajaa, kun HKI-Tampere motarilla lähdin vesisateessa ohittamaan ja joka kerta kaistojen keskellä olleesta bitumitäytteestä meinas auto lähteä hanskasta.

Pelkäsit kuollaksesi, mutta se ei estänyt sinua jatkamasta ohittelua niissä olosuhteissa. Ei, insinööri ratkaisee asian tietysti renkaita vaihtamalla vauhdin hidastamisen sijaan. Ei sillä, etteikö niitä renkaita myös saisi vaihtaa.

Tämä hifistelyilmapiiri rengaskeskusteluissa on jotain mitä en voi ymmärtää. Olen ajanut, varsinkin opiskeluaikoina, melkoisen huonoilla renkailla joutumatta kertaakaan vesiliirtoon tai renkaista johtuvaan läheltäpiti-tilanteeseen. Kuljettajan tulee tietää, minkäkuntoiset renkaat auton alla on. Kuljettajan pitää ajaessa tehdä johtopäätöksiä olosuhteista. Jonkinlaisena nyrkkisääntönä voisi ajatella, että mitä nopeammassa asennossa pyyhkijät ovat, sen enemmän ajovauhtia täytyy pudottaa kuivaan keliin verrattuna. Vastuuta ei voi ulkoistaa Tekniikan maailman rengastestiryhmälle.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Mikä olisi paras paikka metsästää käytettyjä alumiinivanteita? Jouduin loppukeväästä väistämään eteen koukannutta autoa niin että eturengas teki tuttavuutta katukiveykseen. Vannehan siinä meni.

Vanteet ovat hyvässä kunnossa muuten ja talvirenkailla päästelisi hyvin menemään ainakin kaksi-kolme talvea, joten ajattelin jos jostain löytyisi vastaava käytetty vanne niin selviäisin aika helpolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös