Tuskin se täysin hajoaa, mutta jos railo on laidasta laitaan niin todennäköisesti katsastuksessa tulee hylsy.
Kannattaa käydä porauttamassa se, että railo ei enää leviä.
Ei tule, ainoastaan merkintä rekisteriotteeseen.
Tuskin se täysin hajoaa, mutta jos railo on laidasta laitaan niin todennäköisesti katsastuksessa tulee hylsy.
Kannattaa käydä porauttamassa se, että railo ei enää leviä.
Itse laitan liikennevaloissa aina vaihteen vapaalle. Olen ymmärtänyt että säästäisi kytkintä, mutta tiedä siitä että onko mitään hyötyä. Mielestäni kyllä huomattavasti mukavampaa odottaa liikennevaloissa vaihde vapaalla kuin että pitäisi kytkintä pohjassa. Ja pienellä ennakoinnilla on kyllä vaihde heti päällä kun valot vaihtuu.Minulla on nyt muutaman päivän ollut sijaisautona VW, jossa on tämä Start/Stop-automatiikka. Hommahan vaatii sen, että vaihde on vapaalla ja kytkin painamatta pohjaan. Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Voikohan tuollainen tuulilasissa oleva railo/halkeama jotenkin niin pahasti levitä, että lasi hajoaa täysin tms.? Itselläni on tuulilasissa tuollainen noin 30 cm halkema ja kiinnostaisi tietää.
Ja mahtaako tuo systeemi rasittaa paljon starttimoottoria ja akkua vai onko noissa autoissa erilaiset startit? Luulis että perus starttimoottori vois mennä aika nopeestikkin vaihtoon.
Minulla on nyt muutaman päivän ollut sijaisautona VW, jossa on tämä Start/Stop-automatiikka. Hommahan vaatii sen, että vaihde on vapaalla ja kytkin painamatta pohjaan. Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Minulla on nyt muutaman päivän ollut sijaisautona VW, jossa on tämä Start/Stop-automatiikka. Hommahan vaatii sen, että vaihde on vapaalla ja kytkin painamatta pohjaan. Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Ei ole asia noin yksinkertaista, että ei tule. Jos se railo on suoraan kuljettajan normaalissa näkökentässä, niin vaihtoon menee.Ei tule, ainoastaan merkintä rekisteriotteeseen.Tuskin se täysin hajoaa, mutta jos railo on laidasta laitaan niin todennäköisesti katsastuksessa tulee hylsy.
Kannattaa käydä porauttamassa se, että railo ei enää leviä.
Vaihtoon menee, mutta hylsyä ei tule, vaan merkintä rekisteriotteeseen.
Tokikin on vaihdettava sen kuukauden kuluessa, muuten virkavalta saattaa napata ratsiassa kilvet.
Hän kertoi myös tuttavastaan, jonka kuplavolkkariin oli tehty kytkin-remontti. Kytkin hajosi uudestaan noin 2 viikon kuluttua. Korjaaja ihmetteli asiaa ja kysyi: "pidätkö kytkintä pohjassa liikennevaloissa? Kaverin tuttava vastasi: "kyllä". Korjaaja:" no selvisihän tämäkin mistä se kytkimen hajoaminen johtuu". Toki auto oli vanha kupla, mutta silti.
Olen pohtinut Michelin Energy Savereita ihan kulutuskestävyyden nimissä.
Voin vilpittömästi suositella, ei ainakaan meikäläisellä ole mitään valittamista kyseisistä renkaista.
...
Ovat riittävän hiljaiset ja vesikelillä rengas toimi hyvin.
Viimekesän TM-rengastestissähän nuo jäivät ainakin sarjaan "tyydyttävät" juuri heikkojen vesiliirto-ominaisuuksien vuoksi.
Ei ole asia noin yksinkertaista, että ei tule. Jos se railo on suoraan kuljettajan normaalissa näkökentässä, niin vaihtoon menee.
Onhan noi rengastestit vähän niin ja näin.
Todella moni. Kukin tehköön miten lystää, mutta se risoo, kun moni alkaa hinkkailla sitä oikeaa vaihdetta silmään ja alkaa miettiä mikä poljin se kytkin olikaan siinä vaiheessa, kun valot ovat jo pari sekuntia olleet vihreällä. Pitäisi olla kansalaisoikeus ottaa tuollaisilta taliaivoilta ajokortti pois ja kaupanpäällisiksi tempaista kuonoon.Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.