Pelkäsit kuollaksesi, mutta se ei estänyt sinua jatkamasta ohittelua niissä olosuhteissa. Ei, insinööri ratkaisee asian tietysti renkaita vaihtamalla vauhdin hidastamisen sijaan. Ei sillä, etteikö niitä renkaita myös saisi vaihtaa.
Hyvä on, tarkennetaan nyt sitten tuotakin. Eli siis, tein yhden ohituksen, ja sen jälkeen poistuin moottoritieltä. Eli tulihan siinä pari kertaa ylitettyä se bitumi. Ensimmäisen kerran kun ylitin, oli vauhtia 120km/h, kun palasin takaisin vasemmalle kaistalle, vauhtia oli enää 90km/h, niin että en kuitenkaan menny suoraan sen rekan eteen hidastelemaan. Ja kyllä, renkaat vaihtuikin sitten myöhemmin.
Tämä hifistelyilmapiiri rengaskeskusteluissa on jotain mitä en voi ymmärtää. Olen ajanut, varsinkin opiskeluaikoina, melkoisen huonoilla renkailla joutumatta kertaakaan vesiliirtoon tai renkaista johtuvaan läheltäpiti-tilanteeseen. Kuljettajan tulee tietää, minkäkuntoiset renkaat auton alla on.
Kerro mulle miten voin tietää että joudun vesiliirtoon, kun renkaat jotka minulla on alla on 3000 km ajetut ja puoli vuotta vanhat? Niin ja ajan autolla toista kertaa märällä moottoritiellä. Kyllä mielestäni noin uusien renkaiden pitää olla turvalliset.
Ei sitä turhaan niitä testejä tehdä. Aika Jeesus olet jos et renkaiden takia koskaan ole joutunut tilanteeseen... Eli oot ajanut huonoilla nastarenkailla ja auto on joskus lähtenyt sivuluisuun, niin sinä olet siis
itse halunnut sen luistoon, renkaat ei sitä tehny? Just...
Eikä se tarvitse kun sen yhden tilanteen niillä huonoilla renkailla. Mut toki, ajele vaan, ei se ole multa pois.