Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 312
  • 19 022

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valtatie 13, Kangasniemen ja Jyväskylän välissä on kyllä surkeassa kunnossa. Pään kokoisia reikiä tiessä, noin 10 senttiä syviä. Miksi minä maksan tuhansia euroja veroja ajamisesta, mutta yhtään euroa ei mene minun käyttämiin tien pintoihin. Mieleni on pahoitettu.
 

Jindebyne

Jäsen
Muistaakseni Volvolta höpistiin jotain sen suuntaista, että tällä C30:lla pyritään kosiskelemaan naisautoilijoita markkinoilta. Ja mielestäni tuo kärry sopii hyvin naiskuskille.

On varmasti ihan totta ottaen huomioon Volvon muut automallit, niistä ei varmasti yksikään ole naisten halutuimpien mallien joukossa, joten C30:lla on ollut markkinarakoa Volvon mallistossa.

Jokunen vuosi sitten luin artikkelin, jossa Volvolta kerrottiin heidän olevan pettyneitä C30:n myyntiin ja mallin jatkosta tehtäisiin päätökset myöhemmin. Sen koommin en ole asiasta lukenut. Mielestäni olisi sääli, mikäli C30:n taru loppuisi tähän yhteen malliin, vaikka auto ei omiin käyttötarpeisiini sopiva olekaan.

Kyllähän auto ulkonäkönsä puolesta sopii myös naiskuskeille, mutta kyllä minä miehenä voisin C30:llä mielelläni ajaa ja olisi varmasti varteenotettava vaihtoehto pienemmistä kolmiovisista, jos sellaista etsisin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Valtatie 13, Kangasniemen ja Jyväskylän välissä on kyllä surkeassa kunnossa. Pään kokoisia reikiä tiessä, noin 10 senttiä syviä. Miksi minä maksan tuhansia euroja veroja ajamisesta, mutta yhtään euroa ei mene minun käyttämiin tien pintoihin. Mieleni on pahoitettu.

Toisin paikoin sama ongelma Kotka-Helsinki välillä ja tuolla on hieman enemmän liikennettä. Onahan se aika vittumaista väistellä moisia holeja tiellä, jonka nopeusrajoitus on Koskenkylästä asti 120km/h.

Toinen vittumainen juttu on se, että Koskenkylä-Kotka välillä on koko matkalla 80 km/h rajoitus jonkun moottoritietyömaan takia. Kyllä siinä voisi ajaa 100km/h, kun ne kaivurit tms. ovat kaukana tien sivussa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mikä neuvoksi?
Voinko mennä kauppakirjan ja luovutuskirjan kanssa rekisteröimään auton vaikka varsinaista "kakkososaa" ei olekaan vielä hallussani?
Seuraako jotain sanktioita jos hoidan homman vasta loppuviikosta, kunhan lappu saapuu?

Mikäs tuossa aiheuttaisi mitään sanktioita? Se 7 päiväähän koskee ainoastaan vakuutusta ja ilman vakuutusta tuo auto ei oo, kun firma vielä omistaa sen. Vasta sitten kun se luovari tulee sulle, niin vakuutus on enää 7 päivää voimassa ennenku vaihtuu siis sinun nimiin kun käyt konttorilla. Itsellä kesti liikkeestä ostetun pelkkä auton rekisteriosan saapuminen 2kk.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Toisin paikoin sama ongelma Kotka-Helsinki välillä ja tuolla on hieman enemmän liikennettä. Onahan se aika vittumaista väistellä moisia holeja tiellä, jonka nopeusrajoitus on Koskenkylästä asti 120km/h.

Toinen vittumainen juttu on se, että Koskenkylä-Kotka välillä on koko matkalla 80 km/h rajoitus jonkun moottoritietyömaan takia. Kyllä siinä voisi ajaa 100km/h, kun ne kaivurit tms. ovat kaukana tien sivussa.

No jos liikennemääriä katsotaan suhteessa tien kuntoon ja sen kunnossapitoon, Kehä I on koko maan pahin häpeäpilkku.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs tuossa aiheuttaisi mitään sanktioita? Se 7 päiväähän koskee ainoastaan vakuutusta ja ilman vakuutusta tuo auto ei oo, kun firma vielä omistaa sen. Vasta sitten kun se luovari tulee sulle, niin vakuutus on enää 7 päivää voimassa ennenku vaihtuu siis sinun nimiin kun käyt konttorilla. Itsellä kesti liikkeestä ostetun pelkkä auton rekisteriosan saapuminen 2kk.

Ostin yksityiseltä joka oli maksanut rahoitusvelan pois. Soitin rahoitusyhtiöön ja sanoivat että 7 päivää alkaa siitä kun toimittavat rekisteritodistuksen.

Vakuutusyhtiö sanoi että kaupantekopäivä (kauppakirjassa) on se, josta laskuri nakuttaa joten otin vakuutukset valmiiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No jos liikennemääriä katsotaan suhteessa tien kuntoon ja sen kunnossapitoon, Kehä I on koko maan pahin häpeäpilkku.

Tämä totta, perunapelto tai pikemminkin kraaterikenttä alkaa Pukinmäen liittymästä eteenpäin ja kestää aina Lahdentielle asti. On siellä taas jotain paikkailua tehty, mutta aivan perseestä. Tiepohja taitaa olla niin surkea, että se on ihan sama, laitetaanko siihen uusi asfaltti vai ei, koska se on jo yhden talven jäljiltä huonossa kunnossa kyseisellä osuudella. Tiepohjan täydelliseen korjaamiseen tuskin on edes mahdollisuutta, koska liikennemäärät ovat niin suuret. Kehä I:n pitäisi olla kuusi kaistainen alusta loppuun.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kehä 1 vauriot ovat aika pitkälti liikennemäärän aiheuttamia. Varsinkin asfaltin pituusuuntaiset saumat tuppaavat porsimaan jokaisesa rampissa. Hätäpaikkaukset eivät sinällään ratkaise millään koko ongelmaa. Uudelleen päällystäminen ei myöskään auta kovin pitkään, koska rampeista pystytään päällystämään vain toinen puoli kerrallaan. Tällöin pituussuuntaisten asfalttikerrosten välinen sauma on ns. kylmä ja kestää kuumana tehtyä saumaa paljon huonommin.

Jotta ramppien asfalttikerrosten välinen sauma saataisiin tehtyä kuumana, koko ramppi pitää sulkea päällystämisen ajaksi. Muistaakseni viime kesänä Leppävaaran kohdalla kehä 1:sen rampit suljettiin yöaikaan kokonaan ja päällystettiin kerralla koko leveydeltään. Nämä Turunväylän kohdalla olevat rampit kestävät ihan erilailla verrattuna normaaleihin puoli kerrallaan päällystettyihin ramppeihin.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Olen tässä pähkinyt työmatka-auton vaihtamista. Matkaa tulee 23 kilometriä suuntaansa, pääasiassa valtatietä pitkin. Eli tällä perusteella siis pitäisi olla diesel. Lisäksi annan huomattavan painoarvon ajo-ominaisuuksille. Ja vieläpä välillä sillä autolla pitäisi pystyä kuljettamaan myös lastenvaunuja ja vähän tavaraakin jos käy vaikka mökillä. Eli siis pitäisi olla farmari. Nykyinen on Volvo V70, joka toimikoon verrokkina. Ei sillä, tuo V70 on kyllä maantielaivana aivan ehdoton tasaisella vauhdilla, mutta tekisi mieli kokeilla jotain muutakin merkkiä, koska merkkiuskolliseksi en ole koskaan jaksanut alkaa.

Olen tuossa katsellut Audin A4:ää ja A6:tta, vuosimalli varmaan jotain välillä 2001-2004. Onkohan kellään kokemuksia tuollaisista vehkeistä isommalti? Olen paristi ajanut ja ainakin ajo-ominaisuuksien puolesta ne täyttäisivät paikkansa ja loppuviimein jopa se 1,9 TDI olisi moottorina ihan riittävä. Isompikoneinenkin käy, sillä ei ole niin väliä. Onko niissä jotain tiettyjä vikoja tai paikkoja, joita kannattaa tarkastaa? Kilometrejähän tuon ikäisillä dieseleillä tietysti on jo pääsääntöisesti aika paljon, mutta sillä ei nyt ole ihan älytöntä merkitystä kunhan auto on vaan hyvin huollettu. Kuluvia osia saa kaupasta.

Eli lähinnä käyttäjäkokemuksia nyt kaipailisin jos kilometrejä on jotain välillä 250k-300k. Paukkuuko niissä turbot missä vaiheessa? Sähkövikoja? Muita ärsyttävyyksiä? Jotain vakaajan/tuennan osia en pidä kovin kriittisinä, niitä on aika helppo korjata itsekin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tänään pitäis hakee BMW 525d liikkeestä. Pääsee heti koittamaan muutamalla sadalla kilometrillä että miten kulkee.

Kaiken muun paskan keskellä tämä tuo hieman piristystä elämään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Olen tuossa katsellut Audin A4:ää ja A6:tta, vuosimalli varmaan jotain välillä 2001-2004. Onkohan kellään kokemuksia tuollaisista vehkeistä isommalti? Olen paristi ajanut ja ainakin ajo-ominaisuuksien puolesta ne täyttäisivät paikkansa ja loppuviimein jopa se 1,9 TDI olisi moottorina ihan riittävä. Isompikoneinenkin käy, sillä ei ole niin väliä. Onko niissä jotain tiettyjä vikoja tai paikkoja, joita kannattaa tarkastaa? Kilometrejähän tuon ikäisillä dieseleillä tietysti on jo pääsääntöisesti aika paljon, mutta sillä ei nyt ole ihan älytöntä merkitystä kunhan auto on vaan hyvin huollettu. Kuluvia osia saa kaupasta.

Eli lähinnä käyttäjäkokemuksia nyt kaipailisin jos kilometrejä on jotain välillä 250k-300k. Paukkuuko niissä turbot missä vaiheessa? Sähkövikoja? Muita ärsyttävyyksiä? Jotain vakaajan/tuennan osia en pidä kovin kriittisinä, niitä on aika helppo korjata itsekin.

Meillä oli 2006 1.8T S-line varusteilla ja mielestäni hienoin ja paras auto jonka olen omistanut. Toki on ollut myös kallein. (Autoja ollut jo se 22kpl viimeisen 14vuoden aikana). En olisi tuosta hevin luopunu, mutta muija veti sen aika pahasti lunariin. Jämäkkä, hiljainen, mukava ja kaikinpuolin täydellinen auto oli meidän tarpeisiin. Takapenkin tilathan on aika onnettomat.
Lukothan on oma ongelmansa koko konsernissa. Ovissa olevat mikrokytkimet hapettuu ja alkaa elää omaa elämäänsä. Ehkä se ärsyttävin ominaisuus. Käppärit ei välttämättä kestä ja näissä ei pidä käyttää muita kun alkuperäisiä vaijereita. Mut muuten en tiedä mitään suurempia ongelmia.

Myöskin tuo 1.9TDI on ollut meidän Octaviassa ja on musta käyttöominaisuuksiltaan riittävä, mutta kestävyydessä erittäin hyvä. Kaverilla avattiin Passatissa tuo 400tkm jälkeen ja ei mitää vikoja. Ei edes Turbossa. Et kaipa se on vähän käytöstäkin kiinni miten se turbo kestää. Kuluva osahan se on. Jos aina vedetään väännöllä, niin ei varsinkaan muuttuvilla siivillä oleva turbo kestä, koska ei "käytetä" siipiä joka alueella. Ainoa mikä niistä menee on se ilmamassamittari. 70€ ja sen vaihtaa ihan itse.

Vältä Multitronic malleja (murheenkryyni) ja noita isompia Dieseleitä. Eivät tuo mainittavaa tehonlisäystä ja ovat janoisempia, kalliimpia huoltaa mm. jakohihnan vaihto törkeän hintaista.

Jos vaan pystyt, eli perse kestää, niin ota S-line tai siis ainakin niin että saat ne penkit. Ovat niiiiiin paljon paremmat kun peruspenkit, mm itse sain pitkäkinttuisena hyvän ajoasennon kun noissa on säädettä reisituki. Ei peruspenkeissäkään nyt sillain mitään vikaa ole.

Toki, kannattaa katsoa jos budjettiisi saat Seat Exeon, sehän on sama auto mutta lähtöhinnat on jo huomattavasti halvempia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tuossa katsellut Audin A4:ää ja A6:tta, vuosimalli varmaan jotain välillä 2001-2004. Onkohan kellään kokemuksia tuollaisista vehkeistä isommalti? Olen paristi ajanut ja ainakin ajo-ominaisuuksien puolesta ne täyttäisivät paikkansa ja loppuviimein jopa se 1,9 TDI olisi moottorina ihan riittävä. Isompikoneinenkin käy, sillä ei ole niin väliä. Onko niissä jotain tiettyjä vikoja tai paikkoja, joita kannattaa tarkastaa? Kilometrejähän tuon ikäisillä dieseleillä tietysti on jo pääsääntöisesti aika paljon, mutta sillä ei nyt ole ihan älytöntä merkitystä kunhan auto on vaan hyvin huollettu. Kuluvia osia saa kaupasta.

Eli lähinnä käyttäjäkokemuksia nyt kaipailisin jos kilometrejä on jotain välillä 250k-300k. Paukkuuko niissä turbot missä vaiheessa? Sähkövikoja? Muita ärsyttävyyksiä? Jotain vakaajan/tuennan osia en pidä kovin kriittisinä, niitä on aika helppo korjata itsekin.

Tuttu osti puoltoista vuotta sitten -03 vuoden Audi A6 Avantin (saksantuonti) jolla oli silloin ajettu reilu 200000km. En muista mikä moottori siinä on... Nyt 1,5 vuotta myöhemmin tuolla on ajettu 280000km ja hyvin on toiminut. Iskarit siinä juuri piti vaihtaa ja jarruissa jotain pientä ongelmaa, mutta taitaa vika olla enemmän omistajassa (laiskuus) kuin itse autossa.

Itsellä on ollut syksystä asti Audi A4 Avant 1.8T -06, no ei ole paljoa tullut kilometrejäkään oston jälkeen (7000km), mutta hyvin on toiminut.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toki, kannattaa katsoa jos budjettiisi saat Seat Exeon, sehän on sama auto mutta lähtöhinnat on jo huomattavasti halvempia.

Eihän exeoita ole kai ollut kuin 2009 lähtien. Eikös se ole A4:n sisarmalli?
 

Kaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Jets, Green Bay, ENCE, Tazen ARTA-viha
Eilen vaihtui reilu kolmevuotta vanha Golf vuotta vanhempaan Passattiin. Väliraha jäi minimaaliseksi ja Golffi kun alkoi oireilemaan niin päätin että pienellä välirahalla vaihdetaan vehje isompaan. Kilometrejä tuli hitusen lisää, mutta samalla Passatissa oli huollot tehty mitkä Golffissa olisi juuri tullut eteen. Lisäksi 6kk takuukin kelpasi. Eihän tuo 1.9tdi mikään raketti ole mutta ajaa asiansa maantiellä mallikkaasti. Nyt on siis autokuume taltutettu, sillä ainoalla oikealla lääkkeellä eli auton vaihdolla :)
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Eihän exeoita ole kai ollut kuin 2009 lähtien. Eikös se ole A4:n sisarmalli?

On juu. Linjastohan siirrettiin Ingolstadista Epsanjaan aika suoraan. Halvin -09 irtoaa jo 16 990€. Eli jos vertaa A4 2004 vuoden malliin joka pyörii siellä 10-12k€ niin mielestäni 4000e väliraha 5 vuotta uudemmasta autosta on aika pieni, jos kestää sen että edessä ei ole rinkuloita vaan iso S-kirjain. ;)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Minulla on nyt muutaman päivän ollut sijaisautona VW, jossa on tämä Start/Stop-automatiikka. Hommahan vaatii sen, että vaihde on vapaalla ja kytkin painamatta pohjaan. Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.

Sanoisin, että ei kukaan... Keinotekoista päästöjen vähentämistä, sanon mä!

Tuo Start/Stop-systeemi toimii oikeasti vain silloin kun valoihin pysähtyessä ei tarvitse tehdä mitään ylimääräistä. Itse olen vedellyt parilla automaatilla joissa tuo systeemi on ja ne ovat toimineet just eikä melkein => kädet ratissa ja jalka jarrulla => kone seis => jalka ylös jarrulta ja pelit pydessä taas!
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.

En nyt tiedä koskiko ihmettely pelkästään start/stop-autoja, tai onko tähän joku miina asetettu mutta itse ainakin laitan vapaalle aina kun mahdollista. Miksi turhaan rasittaa kytkintä jos auto seisoo minuuttitolkulla paikallaan. Ja kyllähän tuossa jalallekin on pientä rasitusta jos pidempään seisoo ruuhkissa koko ajan kytkin pohjassa. Sitten kun liikennevaloja (tai liikkeellelähtöä) ennakoi niin ei jää jonon tulpaksikaan vihreän syttyessä.
 

Ostrich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Voikohan tuollainen tuulilasissa oleva railo/halkeama jotenkin niin pahasti levitä, että lasi hajoaa täysin tms.? Itselläni on tuulilasissa tuollainen noin 30 cm halkema ja kiinnostaisi tietää.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Voikohan tuollainen tuulilasissa oleva railo/halkeama jotenkin niin pahasti levitä, että lasi hajoaa täysin tms.? Itselläni on tuulilasissa tuollainen noin 30 cm halkema ja kiinnostaisi tietää.
Tuskin se täysin hajoaa, mutta jos railo on laidasta laitaan niin todennäköisesti katsastuksessa tulee hylsy.

Kannattaa käydä porauttamassa se, että railo ei enää leviä.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Minulla on nyt muutaman päivän ollut sijaisautona VW, jossa on tämä Start/Stop-automatiikka. Hommahan vaatii sen, että vaihde on vapaalla ja kytkin painamatta pohjaan. Mietinpä vain, että kuka normaalisti seisoo liikennevaloissa vaihde vapaalla ja jalka pois kytkinpolimelta, kun itse manuaaliaskilla odottelen valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa.
Itse laitan liikennevaloissa aina vaihteen vapaalle. Olen ymmärtänyt että säästäisi kytkintä, mutta tiedä siitä että onko mitään hyötyä. Mielestäni kyllä huomattavasti mukavampaa odottaa liikennevaloissa vaihde vapaalla kuin että pitäisi kytkintä pohjassa. Ja pienellä ennakoinnilla on kyllä vaihde heti päällä kun valot vaihtuu.

En ole ikinä ajanut tuollaisella autolla missä on Start/Stop systeemi. Joskus olenkin miettinyt että onko se hankala sellaisessa ruuhkassa missä auto liikkuu aina muutaman metrin ja sit taas pysähdytään n. 15 sekunniksi.. Ja mahtaako tuo systeemi rasittaa paljon starttimoottoria ja akkua vai onko noissa autoissa erilaiset startit? Luulis että perus starttimoottori vois mennä aika nopeestikkin vaihtoon.
 

rpeez

Jäsen
Voikohan tuollainen tuulilasissa oleva railo/halkeama jotenkin niin pahasti levitä, että lasi hajoaa täysin tms.? Itselläni on tuulilasissa tuollainen noin 30 cm halkema ja kiinnostaisi tietää.

Ei voi. Lasi on itseasiassa laminoitu kahdesta lasista, välissä on joku kalvo. Halkeama on siinä päällimmäisessä, alempi on siis vielä ihan ehjä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös