Autoiluketju

  • 3 221 049
  • 18 565

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Saksan tuonti tuo on. Italiasta tuotuja en edes suostu katsomaan.
Jos takuu oikeasti kattaa vuoden /20 000 km ja autolla on ajettu 145 000 km mittarin mukaan niin kyllä kannattaa lukea oikeasti mitä se takuu kattaa. Helposti voisi kuvitella ettei oikein mitään siten että et itse joutuisi maksumieheksi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Saksan tuonti tuo on. Italiasta tuotuja en edes suostu katsomaan.

Pääsääntöisesti samat kikkareet esim talvea ajatellen on saksalaisessa ja italialaisessa. Eri asia taas tietenkin, jos auto on ollut Suomessa jo hetken ja nähnyt talvia. Mun mielestä sen tuontiauton "edun" kuitenkin hieman menettää, jos ostaa tuontipelin Suomesta liikkeestä.

Knoppina lisätään vielä esim Vehon kanta tuontiautoihin, joille lasketaan vaihtoarvoa 25% vähemmän kuin vastaavalle suomalaiselle.
 

12961

Jäsen
Olipa tuossa päivänä muutamana (Suomen ainoa?) Fisker Karma lähimarketin pihalla. Aika lailla massiivinen ilmestys noin luonnossa! Suorastaan porno... Voisin vaikka kesäautoksi ostaa jos lottopotti osuisi kohdalle.

Kyllä noita on Uudestakaupungista ollut ajossa jonkinlaisina koeajoautoina. Turussa tuollaisella pyörittiin lähes jokaisena kauniina kesäpäivänä vuosi sitten. Mahtoikohan olla noita samoja testikäytössä olevia autoja, vai onkohan tuollainen ollut oikein asiakastoimituksessa?
 

Veijari

Jäsen
Vaimo haluaisi päivittää Skoda Fabiansa johonkin uudempaan, väitti haaveilleensa Volvo C30:stä mutta mä sain pelkästä ajatuksesta pientä ihottumaa. Mä ehdotin Audi A1:stä, mutta ei kuulemma kelpaa. Bmw 1-sarjalaiselle sanoi ehkä. Mitä suosittelette tai olette suosittelematta?
Budjetti vois olla 20k€, bensakone, 3- tai 5-ovinen hb, mahdolisesti automaattilaatikolla mutta ei ole vaatimus, automaatti-ilmastointi, vakkari yms perusvarusteet on hyvä olla. Kilometrejä tulee vuodessa alle 10tkm, joten ei se pieniruokaisuuskaan ole vaatimus. Skoda on ollut pirun luotettava peli tekniikaltaan mutta alkaa pelleistä ruostumaan jo 5 vuoden ikäisenä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Kyllä noita on Uudestakaupungista ollut ajossa jonkinlaisina koeajoautoina. Turussa tuollaisella pyörittiin lähes jokaisena kauniina kesäpäivänä vuosi sitten. Mahtoikohan olla noita samoja testikäytössä olevia autoja, vai onkohan tuollainen ollut oikein asiakastoimituksessa?

Vaikea sanoa, tilapäisrekisterissä (punavalkoiset tarrat) oli ja joku juppipariskunta sillä kurvaili.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
väitti haaveilleensa Volvo C30:stä mutta mä sain pelkästä ajatuksesta pientä ihottumaa.

Mikäs vika tuossa? Tyylikäs peli minusta (ainakin paljon nätimpi kuin susiruma BMW 1-sarja), ja käsittääkseni ei muutenkaan mikään paska auto. Eräällä sukulaisella on ollut tuollainen jo monta vuotta ja ei tuossa kuulemma isommalti ole vikoja ollut.
 

Jindebyne

Jäsen
Ulkomuodosta voi aina olla omaa mieltä mikä on "naisten auto" ja mikä ei, mutta kyllähän mutulla voi sanoa, että Audi A3 ja BMW 1 -kuskeina on useimmiten nainen. Volvo C30:ssa en ole samanlaista ilmiötä huomannut.

Tosin mitä väliä sillä on mikä on naisten ja mikä miesten auto? Useinhan nuo edellämainitut ovat vetävämmännäköisiä kuin jotkut väsyneet jenkkimuskelit.
 

Buffalo_1988

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Valtatie 13, Kangasniemen ja Jyväskylän välissä on kyllä surkeassa kunnossa. Pään kokoisia reikiä tiessä, noin 10 senttiä syviä. Miksi minä maksan tuhansia euroja veroja ajamisesta, mutta yhtään euroa ei mene minun käyttämiin tien pintoihin. Mieleni on pahoitettu.
 

Jindebyne

Jäsen
Muistaakseni Volvolta höpistiin jotain sen suuntaista, että tällä C30:lla pyritään kosiskelemaan naisautoilijoita markkinoilta. Ja mielestäni tuo kärry sopii hyvin naiskuskille.

On varmasti ihan totta ottaen huomioon Volvon muut automallit, niistä ei varmasti yksikään ole naisten halutuimpien mallien joukossa, joten C30:lla on ollut markkinarakoa Volvon mallistossa.

Jokunen vuosi sitten luin artikkelin, jossa Volvolta kerrottiin heidän olevan pettyneitä C30:n myyntiin ja mallin jatkosta tehtäisiin päätökset myöhemmin. Sen koommin en ole asiasta lukenut. Mielestäni olisi sääli, mikäli C30:n taru loppuisi tähän yhteen malliin, vaikka auto ei omiin käyttötarpeisiini sopiva olekaan.

Kyllähän auto ulkonäkönsä puolesta sopii myös naiskuskeille, mutta kyllä minä miehenä voisin C30:llä mielelläni ajaa ja olisi varmasti varteenotettava vaihtoehto pienemmistä kolmiovisista, jos sellaista etsisin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Valtatie 13, Kangasniemen ja Jyväskylän välissä on kyllä surkeassa kunnossa. Pään kokoisia reikiä tiessä, noin 10 senttiä syviä. Miksi minä maksan tuhansia euroja veroja ajamisesta, mutta yhtään euroa ei mene minun käyttämiin tien pintoihin. Mieleni on pahoitettu.

Toisin paikoin sama ongelma Kotka-Helsinki välillä ja tuolla on hieman enemmän liikennettä. Onahan se aika vittumaista väistellä moisia holeja tiellä, jonka nopeusrajoitus on Koskenkylästä asti 120km/h.

Toinen vittumainen juttu on se, että Koskenkylä-Kotka välillä on koko matkalla 80 km/h rajoitus jonkun moottoritietyömaan takia. Kyllä siinä voisi ajaa 100km/h, kun ne kaivurit tms. ovat kaukana tien sivussa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mikä neuvoksi?
Voinko mennä kauppakirjan ja luovutuskirjan kanssa rekisteröimään auton vaikka varsinaista "kakkososaa" ei olekaan vielä hallussani?
Seuraako jotain sanktioita jos hoidan homman vasta loppuviikosta, kunhan lappu saapuu?

Mikäs tuossa aiheuttaisi mitään sanktioita? Se 7 päiväähän koskee ainoastaan vakuutusta ja ilman vakuutusta tuo auto ei oo, kun firma vielä omistaa sen. Vasta sitten kun se luovari tulee sulle, niin vakuutus on enää 7 päivää voimassa ennenku vaihtuu siis sinun nimiin kun käyt konttorilla. Itsellä kesti liikkeestä ostetun pelkkä auton rekisteriosan saapuminen 2kk.
 

Tkachuk7

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ, WPG, BUF, EDM, STL
Toisin paikoin sama ongelma Kotka-Helsinki välillä ja tuolla on hieman enemmän liikennettä. Onahan se aika vittumaista väistellä moisia holeja tiellä, jonka nopeusrajoitus on Koskenkylästä asti 120km/h.

Toinen vittumainen juttu on se, että Koskenkylä-Kotka välillä on koko matkalla 80 km/h rajoitus jonkun moottoritietyömaan takia. Kyllä siinä voisi ajaa 100km/h, kun ne kaivurit tms. ovat kaukana tien sivussa.

No jos liikennemääriä katsotaan suhteessa tien kuntoon ja sen kunnossapitoon, Kehä I on koko maan pahin häpeäpilkku.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikäs tuossa aiheuttaisi mitään sanktioita? Se 7 päiväähän koskee ainoastaan vakuutusta ja ilman vakuutusta tuo auto ei oo, kun firma vielä omistaa sen. Vasta sitten kun se luovari tulee sulle, niin vakuutus on enää 7 päivää voimassa ennenku vaihtuu siis sinun nimiin kun käyt konttorilla. Itsellä kesti liikkeestä ostetun pelkkä auton rekisteriosan saapuminen 2kk.

Ostin yksityiseltä joka oli maksanut rahoitusvelan pois. Soitin rahoitusyhtiöön ja sanoivat että 7 päivää alkaa siitä kun toimittavat rekisteritodistuksen.

Vakuutusyhtiö sanoi että kaupantekopäivä (kauppakirjassa) on se, josta laskuri nakuttaa joten otin vakuutukset valmiiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No jos liikennemääriä katsotaan suhteessa tien kuntoon ja sen kunnossapitoon, Kehä I on koko maan pahin häpeäpilkku.

Tämä totta, perunapelto tai pikemminkin kraaterikenttä alkaa Pukinmäen liittymästä eteenpäin ja kestää aina Lahdentielle asti. On siellä taas jotain paikkailua tehty, mutta aivan perseestä. Tiepohja taitaa olla niin surkea, että se on ihan sama, laitetaanko siihen uusi asfaltti vai ei, koska se on jo yhden talven jäljiltä huonossa kunnossa kyseisellä osuudella. Tiepohjan täydelliseen korjaamiseen tuskin on edes mahdollisuutta, koska liikennemäärät ovat niin suuret. Kehä I:n pitäisi olla kuusi kaistainen alusta loppuun.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Kehä 1 vauriot ovat aika pitkälti liikennemäärän aiheuttamia. Varsinkin asfaltin pituusuuntaiset saumat tuppaavat porsimaan jokaisesa rampissa. Hätäpaikkaukset eivät sinällään ratkaise millään koko ongelmaa. Uudelleen päällystäminen ei myöskään auta kovin pitkään, koska rampeista pystytään päällystämään vain toinen puoli kerrallaan. Tällöin pituussuuntaisten asfalttikerrosten välinen sauma on ns. kylmä ja kestää kuumana tehtyä saumaa paljon huonommin.

Jotta ramppien asfalttikerrosten välinen sauma saataisiin tehtyä kuumana, koko ramppi pitää sulkea päällystämisen ajaksi. Muistaakseni viime kesänä Leppävaaran kohdalla kehä 1:sen rampit suljettiin yöaikaan kokonaan ja päällystettiin kerralla koko leveydeltään. Nämä Turunväylän kohdalla olevat rampit kestävät ihan erilailla verrattuna normaaleihin puoli kerrallaan päällystettyihin ramppeihin.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Olen tässä pähkinyt työmatka-auton vaihtamista. Matkaa tulee 23 kilometriä suuntaansa, pääasiassa valtatietä pitkin. Eli tällä perusteella siis pitäisi olla diesel. Lisäksi annan huomattavan painoarvon ajo-ominaisuuksille. Ja vieläpä välillä sillä autolla pitäisi pystyä kuljettamaan myös lastenvaunuja ja vähän tavaraakin jos käy vaikka mökillä. Eli siis pitäisi olla farmari. Nykyinen on Volvo V70, joka toimikoon verrokkina. Ei sillä, tuo V70 on kyllä maantielaivana aivan ehdoton tasaisella vauhdilla, mutta tekisi mieli kokeilla jotain muutakin merkkiä, koska merkkiuskolliseksi en ole koskaan jaksanut alkaa.

Olen tuossa katsellut Audin A4:ää ja A6:tta, vuosimalli varmaan jotain välillä 2001-2004. Onkohan kellään kokemuksia tuollaisista vehkeistä isommalti? Olen paristi ajanut ja ainakin ajo-ominaisuuksien puolesta ne täyttäisivät paikkansa ja loppuviimein jopa se 1,9 TDI olisi moottorina ihan riittävä. Isompikoneinenkin käy, sillä ei ole niin väliä. Onko niissä jotain tiettyjä vikoja tai paikkoja, joita kannattaa tarkastaa? Kilometrejähän tuon ikäisillä dieseleillä tietysti on jo pääsääntöisesti aika paljon, mutta sillä ei nyt ole ihan älytöntä merkitystä kunhan auto on vaan hyvin huollettu. Kuluvia osia saa kaupasta.

Eli lähinnä käyttäjäkokemuksia nyt kaipailisin jos kilometrejä on jotain välillä 250k-300k. Paukkuuko niissä turbot missä vaiheessa? Sähkövikoja? Muita ärsyttävyyksiä? Jotain vakaajan/tuennan osia en pidä kovin kriittisinä, niitä on aika helppo korjata itsekin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Tänään pitäis hakee BMW 525d liikkeestä. Pääsee heti koittamaan muutamalla sadalla kilometrillä että miten kulkee.

Kaiken muun paskan keskellä tämä tuo hieman piristystä elämään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Olen tuossa katsellut Audin A4:ää ja A6:tta, vuosimalli varmaan jotain välillä 2001-2004. Onkohan kellään kokemuksia tuollaisista vehkeistä isommalti? Olen paristi ajanut ja ainakin ajo-ominaisuuksien puolesta ne täyttäisivät paikkansa ja loppuviimein jopa se 1,9 TDI olisi moottorina ihan riittävä. Isompikoneinenkin käy, sillä ei ole niin väliä. Onko niissä jotain tiettyjä vikoja tai paikkoja, joita kannattaa tarkastaa? Kilometrejähän tuon ikäisillä dieseleillä tietysti on jo pääsääntöisesti aika paljon, mutta sillä ei nyt ole ihan älytöntä merkitystä kunhan auto on vaan hyvin huollettu. Kuluvia osia saa kaupasta.

Eli lähinnä käyttäjäkokemuksia nyt kaipailisin jos kilometrejä on jotain välillä 250k-300k. Paukkuuko niissä turbot missä vaiheessa? Sähkövikoja? Muita ärsyttävyyksiä? Jotain vakaajan/tuennan osia en pidä kovin kriittisinä, niitä on aika helppo korjata itsekin.

Meillä oli 2006 1.8T S-line varusteilla ja mielestäni hienoin ja paras auto jonka olen omistanut. Toki on ollut myös kallein. (Autoja ollut jo se 22kpl viimeisen 14vuoden aikana). En olisi tuosta hevin luopunu, mutta muija veti sen aika pahasti lunariin. Jämäkkä, hiljainen, mukava ja kaikinpuolin täydellinen auto oli meidän tarpeisiin. Takapenkin tilathan on aika onnettomat.
Lukothan on oma ongelmansa koko konsernissa. Ovissa olevat mikrokytkimet hapettuu ja alkaa elää omaa elämäänsä. Ehkä se ärsyttävin ominaisuus. Käppärit ei välttämättä kestä ja näissä ei pidä käyttää muita kun alkuperäisiä vaijereita. Mut muuten en tiedä mitään suurempia ongelmia.

Myöskin tuo 1.9TDI on ollut meidän Octaviassa ja on musta käyttöominaisuuksiltaan riittävä, mutta kestävyydessä erittäin hyvä. Kaverilla avattiin Passatissa tuo 400tkm jälkeen ja ei mitää vikoja. Ei edes Turbossa. Et kaipa se on vähän käytöstäkin kiinni miten se turbo kestää. Kuluva osahan se on. Jos aina vedetään väännöllä, niin ei varsinkaan muuttuvilla siivillä oleva turbo kestä, koska ei "käytetä" siipiä joka alueella. Ainoa mikä niistä menee on se ilmamassamittari. 70€ ja sen vaihtaa ihan itse.

Vältä Multitronic malleja (murheenkryyni) ja noita isompia Dieseleitä. Eivät tuo mainittavaa tehonlisäystä ja ovat janoisempia, kalliimpia huoltaa mm. jakohihnan vaihto törkeän hintaista.

Jos vaan pystyt, eli perse kestää, niin ota S-line tai siis ainakin niin että saat ne penkit. Ovat niiiiiin paljon paremmat kun peruspenkit, mm itse sain pitkäkinttuisena hyvän ajoasennon kun noissa on säädettä reisituki. Ei peruspenkeissäkään nyt sillain mitään vikaa ole.

Toki, kannattaa katsoa jos budjettiisi saat Seat Exeon, sehän on sama auto mutta lähtöhinnat on jo huomattavasti halvempia.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olen tuossa katsellut Audin A4:ää ja A6:tta, vuosimalli varmaan jotain välillä 2001-2004. Onkohan kellään kokemuksia tuollaisista vehkeistä isommalti? Olen paristi ajanut ja ainakin ajo-ominaisuuksien puolesta ne täyttäisivät paikkansa ja loppuviimein jopa se 1,9 TDI olisi moottorina ihan riittävä. Isompikoneinenkin käy, sillä ei ole niin väliä. Onko niissä jotain tiettyjä vikoja tai paikkoja, joita kannattaa tarkastaa? Kilometrejähän tuon ikäisillä dieseleillä tietysti on jo pääsääntöisesti aika paljon, mutta sillä ei nyt ole ihan älytöntä merkitystä kunhan auto on vaan hyvin huollettu. Kuluvia osia saa kaupasta.

Eli lähinnä käyttäjäkokemuksia nyt kaipailisin jos kilometrejä on jotain välillä 250k-300k. Paukkuuko niissä turbot missä vaiheessa? Sähkövikoja? Muita ärsyttävyyksiä? Jotain vakaajan/tuennan osia en pidä kovin kriittisinä, niitä on aika helppo korjata itsekin.

Tuttu osti puoltoista vuotta sitten -03 vuoden Audi A6 Avantin (saksantuonti) jolla oli silloin ajettu reilu 200000km. En muista mikä moottori siinä on... Nyt 1,5 vuotta myöhemmin tuolla on ajettu 280000km ja hyvin on toiminut. Iskarit siinä juuri piti vaihtaa ja jarruissa jotain pientä ongelmaa, mutta taitaa vika olla enemmän omistajassa (laiskuus) kuin itse autossa.

Itsellä on ollut syksystä asti Audi A4 Avant 1.8T -06, no ei ole paljoa tullut kilometrejäkään oston jälkeen (7000km), mutta hyvin on toiminut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös