Eikö lentokentän kokoinen kääntösäde vaikuta mukavuuteen? Enpä tiedä mitä aakutosta olet ajanut, mutta jos pystyt keksimään selvinpäin yhdenkin paremman ominaisuuden vulvasta kuin audista niin olisin halukas sen kuulemaan.
Tottakai vaikuttaa, erityisesti mikäli kilometrejä tulee paljon kaupungissa. Maantiellä tuo ei juuri haittaa.
Kilometrejä on nykyisen mallisella, firman 2005- 3.0 TDI Q A:lla tullut ajettua likemmäs 5000, ja ensimmäisenä tulee mieleen varustelu, joka samanhintaisessa Volvossa on huomattavasti parempi. Tuo audi on ostettu aikanaan melko varustelemattomana ja karulta se näyttääkin.
Varustelusta karuiten pomppaa ajossa esille todella surkeat penkit verrattuna Volvon vakiopenkkeihin. Rahalla saa sitten Audiinkin kunnolliset jakkarat, matkaa tekevälle huono penkki on yksi suurimpia ärsykkeitä. Myös E6X-mallisissa bemarissa tuntuvat penkit huomattavasti Audia paremmilta, voi tosin olla että sähköpenkkeihin liittyy bemarin tapauksessa joitain mukavuusherkkuja.
Karu tosiasia on se, että samalla tapaa varustellun Audin ja Volvon hintaero kipuaa lähemmäs 10-15t€. Ostaja joutuukin usein valitsemaan huonommin varustellun saksalaisen ja paremmin varustellun muun auton väliltä. Valintojen maailma.
Minulle ei tulisi noista autoista kumpaistakaan, vaan lähtisin ensimmäisenä katsomaan uutta 9-5 Saabia, seuraavaksi Citroën C6:tta ja perään 5-sarjan bemaria. Autonvalinta tulee onneksi eteen vasta parin vuoden päästä, ja silloin katsotaan poispäin näistä ylemmän keskiluokan harmaan massan vehkeistä: Audeista ja Volvoista.
Onneksi tuon luokan autoista alkaa löytyä meille kaikille se sopiva vaihtoehto, eikä kompromissejä tarvitse kovin usein tehdä. Toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä, jne...
Viimeksi muokattu: