Autoiluketju

  • 3 309 975
  • 18 978

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Uusi on aina uusi ja uudessa on uuden takuu, mutta toisaalta myös arvo tippuu silmissä parin ekan vuoden aikana. Sen verran erilaiset vaihtoehdot kuitenkin kyseessä, että ihan ensimmäiseks kannattais mennä koeajamaan Seat ja se BMW malli mikä kiinnostaa.

BMW:ltä osuu käytettynä tohon budjettiin 130i, tosin tarjonta on Suomen rajojen sisällä aika heikkoa. Tehot ja suorituskyky on molemmissa aika samat, mutta muuten on sen verran eroja, että mieleisemmän valinnan ei luulis olevan vaikeaa.

Tuo 130i vaikuttaa ennakkoon loistavalta.

Seatin Cupraa on tullut ajeltua pariin otteeseen jo ja ei mitään pahaa sanottavaa, ainoa on vain se kun kaikki pelottelee "hinta tippuu, se on seat" plaa plaa niin sen takia tässä on tullut skeptiseksi.

BMW kiinnostaa enemmän mutta esim tuo 130i, niin mistä hemmetistä sen löytää. Tää on vaikeeta tää auton ostelu.
 

Blackorange

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Mestis
BMW kiinnostaa enemmän mutta esim tuo 130i, niin mistä hemmetistä sen löytää. Tää on vaikeeta tää auton ostelu.

Olen ymmärtänyt että tuo 3.0 bensa on loistava moottori, melkein samat tehot kuin 4.4 V8:ssa ja muutaman litran pienemmällä kulutuksella. Iltasanomien juttu autosta kertoo tarpeeksi: "Pikku-Bemari ja kolmen litran moottori ovat turhan ripeä yhdistelmä." Coupe on aika näyttävä..

Ei muuta kun autoista tietävä ja hieman saksaa osaava kaveri mukaan ja Ryanairilla Frankfurtiin. Läppäri mukaan ja mobile.de ja autoscout jne auki ja sieltä etsimään ja koeajolle. Varmaan joltain autofoorumilta saa myös kaverin mukaan jos maksaa kulukorvauksia ja illan Reeperbahnilla..

Erikoisemmat autot, varsinkin lähes uudet, kannattaa hakea meren takaa, ku täällä ei ole valikoimaa ja siten hintakilpailuakaan. Ostaa vaan kunnon myyjältä/liikkeestä eikä mistään kanaverkkopihalta halvinta koppia, jossa eriväriset ovet.

P.S. Uusi auto on uusi vain hetken. Kohta sekin on likainen ja tylsä.
 
Viimeksi muokattu:

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Autoa ostamassa.

Seat Leon Cupra R täysin uutena vai käytetty BMW?

Eriköiset vaihtoehdot kyllä. Tai no molemmat ovat mielestäni loistavia vaihtoehtoja, mutta niin eri maailmasta. Jotenkin 240 kaakkia ja etuvetoinen pystyperä vaan kuulostaa jotenkin rajulle. Kaverilla on -05 Saab 9-5 Aero, jossa myöskin etuveto ja 250hv, ja tuntuu olevan melekosen hurja varsinkin sateisella kelillä, luultavasti myös talvella. Miksei vaikka tämä? Vähän ajettu pari vuotta vanha yksilö, jossa kulkupuoli ei jää montaa kaakkia Cupralle. 1-sarjan bemari tuntui miellyttävän, mutta ei 300-sarjalainen ole vielä iso auto. Jos taas dieselvoima houkuttelisi, voisi vaikka tämä yli 300-heppainen vitosbemari olla käypänen kulkine. Lisävarustelistakin näyttää olevan eriä kuin perinteisissä suomalaisen miehen Laakkoselta ostamassa hinnat alkaen-baijerilaisissa, ajettu vain rapiat 100 000, ulkonäkö on isoista tiloista huolimatta sporttinen jne. Vaihtoehtoja on monia tuohon hintahaarukkaan.



(Linkeissä nettiauton myynti-ilmoituksia isoista ja pienistä Bemareista)
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kiitoksia vinkeistä, kyllä tässä nyt soiteltua Laakkoselle ja hieman udeltua asioista niin päädyn BMW puolelle.

http://www.auto1.fi/bmw/125/423893

Tuossa on aikalailla juuri se mitä haen.

Tässä on tullut nyt vatvottua näitä autoja kohta jo puolisen vuotta ja vihdoin rupeaa helpottamaan.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Kiitoksia vinkeistä, kyllä tässä nyt soiteltua Laakkoselle ja hieman udeltua asioista niin päädyn BMW puolelle.

http://www.auto1.fi/bmw/125/423893

Tuossa on aikalailla juuri se mitä haen.

Tässä on tullut nyt vatvottua näitä autoja kohta jo puolisen vuotta ja vihdoin rupeaa helpottamaan.

Loistava auto ja ennenkaikkea hienon näköinen. Jos ei meinaa Suomesta löytyä, niin Saksasta varmasti löytyy. Itse olen omat autoni käynyt Saksasta hakemassa, enkä todellakaan aio Suomesta enää niitä ostaa. Samalla tulee vähän reissattua ja maisteltua Saksalaista laatu-olutta.
 

Hrustsovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Phoenix Coyotes
Gudaa. Onko kenelläkään näkemystä Finntakuun toiminnasta? Itselläni se tuli nykyisen auton oston kylkiäisenä. Sehän käytännössä korvaa sähkövikoja ja kuluvia osia lukuunottamatta kaiken ja sekin tuli todistettua viime keväänä kun egr-venttiili tuli tiensä päähän. Nyt kuitenkin kävi niin, että edellisenä torstaina määräaikaishuollettu auto rupesi kaksi päivää myöhemmin lauantaina vilkuttamaan moottorin vikavaloa. Luonnollisesti Finntakuu oli katkennut perjantaina. Soittelin sitten viime viikolla pääkallonpaikalle, jossa vahinkotarkastaja ilmoitti ykskantaan, että takuu on mennyt umpeen ja voivoi. Onko mitään saumaa saada jollain ihmeen vippaskonstilla sitä kuitenkin ympättyä takuu piikkiin, vai onko tässä nieltävä tappio ja maksettava lauennut mikälie omasta kukkarosta? Onko vinkkejä miten toimia?

Edit: Ja nimimerkille -Niks- oma mielipiteeni, että noista vaihtoehdoista ehdottomastoi bimmeri. Parempi ajettava ja varmasti säilyttää arvonsa (käytetty vs uusi) paremmin. Seatihan on sinänsä parantanut laatuaan kuin sika juoksua.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitoksia vinkeistä, kyllä tässä nyt soiteltua Laakkoselle ja hieman udeltua asioista niin päädyn BMW puolelle.

http://www.auto1.fi/bmw/125/423893

Tuossa on aikalailla juuri se mitä haen.

Tässä on tullut nyt vatvottua näitä autoja kohta jo puolisen vuotta ja vihdoin rupeaa helpottamaan.

Hyvä valinta ja helvetin hieno auto! Tuollaisen kun ostat niin ei tarvitse enää täällä kysellä vinkkejä seuraavan automerkin valintaan. Kerran kun omistat BMW:n niin ei tee enää mieli muuta ostaakaan.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Hyvä valinta ja helvetin hieno auto! Tuollaisen kun ostat niin ei tarvitse enää täällä kysellä vinkkejä seuraavan automerkin valintaan. Kerran kun omistat BMW:n niin ei tee enää mieli muuta ostaakaan.

On se vaan niin etten ymmarra miten Suomessa on hintataso autoissa tuolla tasolla. Tuolla rahalla tasta maasta olisi saanut uuden 3- ja 5-sarjalaisen bemarin tai C- ja E-sarjan Mersun. Vahan kun olisi laittanut rahaa lisaa niin olisi RS4 tai karvalakki M3 irronnut. No, ehka kaikki on suhteellista..

Frendi osti tuon auton viime vuonna ja kieltamatta tuo on aika nappara ajokki. Kun tuo malli tuli markkinoille, odotin siita pienta M3:sen pikkuveljea mutta sellaiseksi se ei ihan osoittautunutkaan. Kuitenkin hyva ajattavuus ja edullinen hinta seka BMW:n laatutae ovat kieltamatta hyva yhtalo.

Toki tassa perheessa ollaan kierretty BMW toistaiseksi kaukaa ja pidattaydytty MB:ssa seka Audissa. Periaatteena on etta ensimmainen BWM olkoon M3 sitten tulevaisuudessa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
On se vaan niin etten ymmarra miten Suomessa on hintataso autoissa tuolla tasolla.
Vero, vero ja vero. Kun verot pyyhitään pois, niin Suomessa taitaa olla Euroopan halvimmat autot. Ero Euroopan keskiarvohintoihin on n. 7% Suomen hyväksi. Siksi esim. uusi muuttoauto kannattaa ostaa jo lähtiessä Suomesta, eikä vaikka Saksasta. USA tietysti aivan oma tarinansa.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Vero, vero ja vero. Kun verot pyyhitään pois, niin Suomessa taitaa olla Euroopan halvimmat autot. Ero Euroopan keskiarvohintoihin on n. 7% Suomen hyväksi. Siksi esim. uusi muuttoauto kannattaa ostaa jo lähtiessä Suomesta, eikä vaikka Saksasta. USA tietysti aivan oma tarinansa.

Niin, Suomessa myydyn 2010 M3:sen autoveroton hinta taisi olla 20 000€ enemman mita taalla verojen kanssa ja oma 2010 MB C300 oli 18000€ halvempi kuin autoveroton hinta Suomessa.

Joten en ihan usko etta olisi ihan pelkastaan verotusteknillinen asia tuo. Toki on paha sanoa kun Jenkeissa autot nyt ovat halvempia kuin Suomessa leipa, kuten asian jo mainitsitkin. Mutta kylla se silti ihmetyttaa miten helvetissa on pokkaa pyytaa tuollaisia hintoja..
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kerran kun omistat BMW:n niin ei tee enää mieli muuta ostaakaan.

Pitäkääpäs nyt pieni mainospuhe ketkä kumartavat takavetoisten BMW:n suuntaan. Itsekin olen sellaista ajatellut, ihan 3-sarjan touringia mutta vähän epäilyttää takavetoisuus, rinnetontti ja viime talven kaltaiset kelit. Oli etuvetoisellakin vaikea päästä eteenpäin mäessä jossa ei ole kunnossapitoa.

Onko luistonestot kehittynyt kymmenessä vuodessa ja kuinka paljon?

Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

3-sarjan nelivedot maksaa sitten jo liikaa.

Kuivien kelien ajoja ei tarvitse hehkuttaa, uskon kyllä ja siksi halajankin takatuupparia.



_
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

Se ajamisen hauskuus talvella voittaa kaikki haittapuolet...

Kyllähän se etenemiskyky on vähän huonompi juuri tuollaisissa ylämäissä mihin ei saa otettua kunnolla vauhtia ja esim. liikkeellelähdöt liukkaista/pöperölumisista risteyksistä on vähän tuskaisia välillä, mutta kyllähän tuolla takavetoisella on loppujen lopuksi pärjännyt ihan yhtä hyvin kuin etuvetoisellakin - eikä ole käytössä mitään nykyaikaista luistonestoa vaan pelkkää 80-luvun tekniikkaa (ASD-lukkoperä).
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pitäkääpäs nyt pieni mainospuhe ketkä kumartavat takavetoisten BMW:n suuntaan. Itsekin olen sellaista ajatellut, ihan 3-sarjan touringia mutta vähän epäilyttää takavetoisuus, rinnetontti ja viime talven kaltaiset kelit. Oli etuvetoisellakin vaikea päästä eteenpäin mäessä jossa ei ole kunnossapitoa.

Onko luistonestot kehittynyt kymmenessä vuodessa ja kuinka paljon?

Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

Itsellä oli vm. 2009 320iA alla tuossa vuoden ja en nyt muista mitään ongelmaa talvelta. Luistonesto ja TDC oli jopa vähän turhankin avuliaita kun pito heikkeni. Veto ja jarrut säätyi aika lailla kelin mukaan. Toki se kannattaa muistaa että mutkassa etuvedon viimeinen keino eli lisää vetoa ei toimi takavedolla auton puskiessa :) Auton mainostettu painosuhde ja se että ihmiset tykkää kiillottaa eturenkaiden paikat valoissa antoi mukavasti pitoa valoissa.
 
Nyt on syytä sanoa jo, että vitun vittu ja saatanan perse!

Oman bemarini (E46/2000) akku on tällä hetkellä sökönä tai ainakin jossain mättää. Iskettiin sunnuntaina kiinni uudet stereosysteemit ja ilmeisesti teimme pienen virheen johtojen kanssa, jolloin siis vahvistin oli kiinni jatkuvassa virrassa ja näin vaikka auto oli sammutettu vahvistin imi virtaa akusta.

.. Noh ylläripylläri aamulla töihin lähdettäessä ei auto lähtenyt käyntiin. Sainpa kuitenkin apukäynnistäjän itselleni, mutta ei siitäkään ollut hyötyä vaan auto jatkoi samaa tikitystään. Asiasta oudon tekee sen, että mankka ja valot toimivat normaalisti. Käynnistäessä kuitenkin startin solenoidi vain nakuttaa ja valot välkkyvät. En tiedä sitten saatana jos antaisi apuvirtaa vaikkapa puolen tunnin ajan olisiko asialla merkitystä. Kai se on lähdettävä akkukauppaan.

Ensin kuitenkin koitetaan vielä työntää autoa käyntiin tai tehdä jonkin sortin kippaskonsteja, mutta pahalta näyttää ja vituttaa!
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pitäkääpäs nyt pieni mainospuhe ketkä kumartavat takavetoisten BMW:n suuntaan. Itsekin olen sellaista ajatellut, ihan 3-sarjan touringia mutta vähän epäilyttää takavetoisuus, rinnetontti ja viime talven kaltaiset kelit. Oli etuvetoisellakin vaikea päästä eteenpäin mäessä jossa ei ole kunnossapitoa.

Onko luistonestot kehittynyt kymmenessä vuodessa ja kuinka paljon?

Oletteko rehellisesti sanottuna tormanneet ongelmiin takavetoisuuden vuoksi?

Kyllähän takavetoisella Bemarilla on runsaslumisena talvena pulassa mäessä, jossa ei ole kunnossapitoa (tämä tuli huomattua viime talvena useaan otteeseen, etuvetoisella pääsi tietysti vähän paremmin perille). Ja siihen ei luistonesto auta mitään, päinvastoin. Eli hyvä alkuvauhti ja luistonesto pois päältä, niin mahdollisuudet tietysti paranevat. Mutta jos haluat varmasti päästä tontillesi, niin hanki neliveto.
 
Niin vain kävi, että auto otti ja hajosi. Nyt ois kaks potentiaalista vaihtoehtoo, mutta kun ei ole mitään käryä autoista sen enempää, niin kaikki näkemykset on tervetulleita.

a) '97 Renault Clio, 127tkm, hyvin pidetty, 1.4 kone, vajaa pari tonnia olis hinta liikkeestä

b) '02 Fiat Punto, 127tkm, 1.2 kone, parilla tonnilla lähtis kaverilta.

Molemmissa kahet renkaat ja ohjaustehostinta jne. Käyttö on siis hyvin vähäistä, ehkä pari kertaa viikossa reeneihin jne. Siks ei viitti enempää rahaa laittaa kiinni. Sinänsä kinkkinen tilanne, että oon menossa Clioo koeajaan huomenna, ja sit pitäs melkein jo päättää, et otanko vai en.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Pitäkääpäs nyt pieni mainospuhe ketkä kumartavat takavetoisten BMW:n suuntaan.


_

Mulla oli edellinen auto E46 Touring. Takavetoisuudesta huolimatta saat polkaista reippaamminkin, että perä lähtee luisuun. Tämä siis, kun otat sutimisen eston ja ajonvakautuksen pois päältä. Painosuhde on loistava. Ei ole tietoakaan vanhoja Bemareita vaivanneesta perän helposta irtoamisesta. Tosin, itse en tuohon mitenkään negatiivisesti suhtautunut silloin, kun oli noita vanhempia Bemuja pihassa :)

Nyttemmin on nelivetoinen E46, muttei ole vielä talvella päässyt testaamaan.
 
Bemareista.

Luistonesto päällä saa todellakin antaa jo kenkää suht kovaa autolle jos meinaa peränsaada heittämään. Ilman luistonestoa se onkin sitten jo hieman erinlaisempaa, mutta jos on yhtään "amisverta" niin luulisi ilmankin autoa osaavan ajaa ihan hyvin. Itsellänihän on vielä kaiken lisäksi kitkat, mutta hyvin pysyttiin tiellä, eikä kertaakaan olla oltu vielä penkassa. Jäisissä moottoritien rampeissa voi helposti panikoida kun perä ei kunnolla ota kiinni, mutta siihenkin tottuu.

Itse autossahan on ajettavuus niin huippuluokkaa, että eipä tuollaista mihinkään raaskisi vaihtaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Apua...

Tietääkö kukaan, mistä Helsingin keskustasta hinautettuja autoja voi "lunastaa"/huutaa itselleen. Yks kuorma-auto kiikarissa. :) Eli siis näitä romuja joita jää tienvarsille jotka Helsingin kaupunki korjaa pois norkoilemasta, niin mihinköhän firmaan joutavat vai kerääkö Helsinkin romut jonnekkin ja myy ne jollekkin jobbareille tai huutokauppaa ihmisille??
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tietääkö kukaan, mistä Helsingin keskustasta hinautettuja autoja voi "lunastaa"/huutaa itselleen. Yks kuorma-auto kiikarissa. :) Eli siis näitä romuja joita jää tienvarsille jotka Helsingin kaupunki korjaa pois norkoilemasta, niin mihinköhän firmaan joutavat vai kerääkö Helsinkin romut jonnekkin ja myy ne jollekkin jobbareille tai huutokauppaa ihmisille??
Ehkä surkein vastaus ikinä, mutta mä olen ollut sellaisessa käsityksessä että nuo romut vietäisiin jonnekin Tattarisuolle. Jos tällä tiedolla pääset eteenpäin niin kiva juttu. Enemmänkin olisin kertonut, mutta kun en todellakaan tiedä.
 

Laakamato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers (Jokerit)
Tietääkö kukaan, mistä Helsingin keskustasta hinautettuja autoja voi "lunastaa"/huutaa itselleen. Yks kuorma-auto kiikarissa. :) Eli siis näitä romuja joita jää tienvarsille jotka Helsingin kaupunki korjaa pois norkoilemasta, niin mihinköhän firmaan joutavat vai kerääkö Helsinkin romut jonnekkin ja myy ne jollekkin jobbareille tai huutokauppaa ihmisille??

Poliisin huutokauppa? Soita asemalle ja kysy, he ainakin tietää mihin ne viedään ja mistä niitä voi kysellä.
 

scholl

Jäsen
Onko maahantuontikatsastus poistumassa? Sehän on mielestäni EU lainsäädännön vastainen, koska jos on rekisterissä toisessa EU-maassa niin sehän on katsastettu ja pitäisi mennä heittämällä pelkällä ilmoituksella toisessa maassa kilpiin. Kysymys kuuluu, että mussuttavatko katsastusmiehet jotain, jos tuon Itä-Saksasta Barkasin pakun ja Trabantin vai saako ne tuosta vaan kilpiin?

Olen myös päättänyt, että sitten kun olen muuttanut Suomesta pois ja minulla on tallipaikka niin ostan Challenger 6.1 SRT:n. Sellainen oranssi, missä on mustat raidat konepellillä ja teen siitä vähän Nascar replican teippauksin. Se on sairaan tyylikäs auto. Mihinkään kadunvarrelle en ala sitä jättämään, vaan se garage on must.
 

Knower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit+Petteri Nummelin
Itsellä saattaa olla tässä puolen vuoden päästä edessä työpaikan vaihto toiselle paikkakunnalle. Muutto ei ainakaan toistaiseksi tule kyseeseen, joten vähän kilometrejä on tiedossa, sellaiset 160 km suuntaansa. Mennään siis matka-auton puolelle.

Diesel tulee selkeästi ajankohtaiseksi, farmari on muista syistä taas kriteerinä. Millään alitehoisilla vehkeillä ei tuollaista pätkää jaksa pidempään ajella, joten käytännössä min. 2,5 litraisesta vehkeestä puhutaan.

Uutta ei viitsi ostaa, eikä millään halua käyttää yli 30K autoon. Mieluummin hinta saisi pysyä tuollaisessa 25K nurkilla.

Hyviä kokemuksia löytyy Audista ja BMW:stä ja kyllähän tuollakin rahalla muutaman vuoden takaisen 3- tai 5-sarjaisen baijerilaisen tai Audin saa näppärästi. Mutta mutta, onko tällaisilla spekseillä jotain muita suositeltavia? Takaluukkutilaa pitäisi olla min 450 litraa, joten ihan pikkufarkku ei tule kyseeseen. Tuontikin on toki mahdollinen.

Oikeastaan mutkikkaaksi keissin tekee tuo diesel, sillä aiemmin ei ole sellaisia ollut. Niissä on ymmärtääkseni eroja.

Jotain suosituksia?
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jotain suosituksia?

PSA-tallin dieselosaaminen lienee aivan kohdallaan. Omien ennakkoluulojen kanssa tappelemista voit testata vaikka Superb Combin, C5 Breakin (vm 2008 alkaen) kanssa - ja tietty V70 ihan muuten vaan mukaan tylsyydestään huolimatta. Jos iso tila siis oli ehdoton vaatimus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös