Höpölöpö.
En päässyt ikinä huoltoon Oulussa, vaan revin väsyneen huoltohemmon testerin kanssa liikkeen sisältä 10min. ennen sulkemisaikaa. Konepeltiä ei avattu. Mitään ei maksettu. Missään ei ole jälkiä mistään huollosta. "Ajokielto" termi on minun keksimä ja tarkoitti sitä, että huoltohemmo pyysi jättämään auton sinne. Vika on joka tapauksessa ollut aivan sama 1500km valon syttymisestä. Ei ole mennyt pahemmaksi. Vikavalon kohdalla huoltokirjassa lukee "aja huoltoon". Huoltoon on nyt ajettu.
Autossa on myös superkasko keskeytysvakuutuksineen ja aivan ekana soitin tietysti vakuutusyhtiöön. Sieltä sanottiin, etteivät voi auttaa, koska autolla voi ajaa. Sitten soitin volkkarille, koska halusin varmistaa, että saako ajaa. Siellä sanottiin, että saa ajaa huoltoon, vaikka siis olinkin Lapissa. Siitä alkoi tuo tarina kotimatkasta huollosta huoltoon. Minä olen tehnyt kaiken taiteen sääntöjen mukaan. Joku muu maksaa. Onneksi vakuutusyhtiössä on tiedot soitosta, joten jos tehdas vittuilee, että "väärin toimittu", niin vakuutusyhtiö maksaa.
Sekin oli hauskaa kun soitin tähän nykyiseen valtuutettuun huoltoon ekan kerran. Selostin huoltoneuvojalle tilanteen ja kysyin, että käykö "ensi maanantai". Kaveri vastasi sanatarkasti "en tiedä". Aivan uskomatonta urpoiltua kautta linjan.
edit. Niin ja enkä niihin nyrkkipajoihin tarkoituksella ajanut, vaan halusin nimenomaan nopeasti tietoa auton kunnosta. Eli tulin Karesuvanto (nyrkkipaja), Peurajoki (kiinni), Muonio (ad), Keminmaa (eka vw, mutta kiinni), Oulu (toinen vw, 10min. päästä kiinni) ja sitten yöllä kotiin.