Onhan sillä merkitystä. Oletetaan, että ajat sadan kilometrin matkan suoraa tietä ilman muuta liikennettä tasanopeudella 100 km/h. Kun kiihdytät 5,5 sekunnissa nollasta sataan, olet sekunnin nopeammin perillä verrattuna autoon, jolla olisit kiihdyttänyt 6,5 sekunnissa nollasta sataan. Tosin joissakin piireissä arvostetaan sitä, että saa sen auton liikkumaan yli 300 kilometriä tunnissa. Se on jo niin turha mittari, että sitä on pakko arvostaa.
Monta kertaa tullut jo tässäkin ketjussa esille, mutta ehdottakaa nyt vielä mikä olisi loistava dieselfarmari? Koulumatka piteni 1,5 kilometristä 40 kilometriin ja alkaa tuo iso bensakone nakertamaan joka kerta, kun käy tankkaamassa. Mitään perusvagilaista en todellakaan ota edes harkintaan, koska autossa pitää olla luonnetta ja se puuttuu kaikista aasialaisista ja kyseisen vaginan vehkeistä. V70 tippuu pois, koska joka toisella naapurilla on sellainen.
Mersu kestää perinteisesti kuusi miljoonaa kilometriä, mutta on kohtalaisen kallis moneen muuhun verrattuna. Mielenkiintoiset Bemaritkin taitavat maksaa hieman liikaa, loput ovat sitä turhanpäiväistä ynnämuu-osastoa.
Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan.