on noissa Alfoissa nimittäin sitä jotain mitä esim. jossain Corollassa ei ole vaikka suurennuslasin kanssa etsisi.
Joo, vikoja.
on noissa Alfoissa nimittäin sitä jotain mitä esim. jossain Corollassa ei ole vaikka suurennuslasin kanssa etsisi.
Joo, vikoja.
Joo, vikoja.
Toki jos auto on vain ja ainoastaan kulkuväline paikasta A paikkaan B siirtymiseen, niin sitten esim. Corolla on ihan perusteltu ostos.
Kyllä sitä ennemmin ajaa Alfalla tai muulla paremmin ajo-ominaisuuksin ja komeammalla ulkonäöllä varustetulla autolla sen kolme vuotta ja käy muutaman ylimääräisen kerran pajalla, kuin ostaa Corollan ja kiroaa paskoja ajo-ominaisuuksia ja tusinaulkonäköä sen kolme vuotta.
Kyllähän se hermanni joka tuon corollan valitsee on tyytyväinen sen ajo-ominaisuuksiin ja ulkonäköön? Vai meinaatko että joku ostaa auton ilman että edes kokeilee tai näkee sitä? Harvassa ovat.
Niin, Alfasta vissiin juteltiin.
Tarvii olla hyvin paalua, kun haluaa pistää alfaan muutaman kerran vuodessa 300-500 euroa "yllättävän" vian takia. Eikö näissä tapauksissa kannattaisi ostaa vähän kalliimpi ja parempilaatuisempi auto, jos kerta ei ole rahasta kiinni? Ei auton kuulu mennä kerran vuodessa rikki.
Ja tokihan autot ovat yksilöitä, kyllä niitä viidenkympin tai satasen Audeja ja Bemareitakin joutuu maanantaikappaleiden kohdalla käyttämään pajalla useita kertoja vuodessa.
Jos autoilun tarkoituksena ensisijaisesti paikasta toiseen liikkuminen mahdollisimman vaivattovasti ja kustannustehokkaasti niin kyllä se Corolla todennäköisesti on paras valinta. Mutta se ei ole se minun juttuni vaan minä haluan autolta jotain muuta. Kuten olen tähän ketjuun aiemminkin kirjoittanut niin joillekin ihmisille autoilu on jotain muuta kuin liikkumista paikasta A paikkaan B, ja silloin se luotettavuus ja kustannustehokkuus ei ole välttämättä se ykkösprioriteetti.
Auton pitää herättää tunteita, olla karismaattinen ja jollain tapaa omaleimainen. Auto ei saa olla hyvä kompromissi.
Mielipiteistähän ei voi kiistellä, joten totean vain että olet väärässä.
Kyllähän tuo B5 silti näyttää juuri siltä miltä sen pitääkin, eli vähintään 10 vuotta vanhalta. Joku varmaankin tykkää, mutta omasta mielestäni yksi tylsimmän näköisistä autoista koskaan.Mielipiteistähän ei voi kiistellä, joten totean vain että olet väärässä.
Uudet Audit ovat ehkä kauniimpia autoja mitä on olemassa.
Mielipiteistähän ei voi kiistellä, joten totean vain että olet väärässä.
Uudet Audit ovat ehkä kauniimpia autoja mitä on olemassa.
Omasta mielestäni Jaguarin mallisto on ylivoimaisesti kaunein. Uutta XJ:täkin saa jo ostaa härmässäkin.
Niin, vaikka sanoinkin että kauniimpia autoja mitä on olemassa niin tarkoitin kuitenkin hieman tällaisia yleisimpiä autoja.Onneksi tuossa on tuo ehkä sana. Ehkäpä ne eivät tosiaan ole. Kauneus vielä kärsii, kun niitä tulee vastaan joka kulmassa. Omasta mielestäni Jaguarin mallisto on ylivoimaisesti kaunein. Uutta XJ:täkin saa jo ostaa härmässäkin.
Silti itsellä mieluummin on omistuksessa noita 1980-1990 luvun koslia. Ovat vaan enemmän omaan makuun ja tyyliin sopia, niitä on helpompi huoltaa ja korjata itse.
Minä sanoisin että Jaguarin mallisto oli kaunis joskus, vaan ei enää... Aika hirveän näköinen esim. tämä uusi XJ verrattuna supertyylikkääseen edeltäjäänsä.
Mielipiteistähän ei voi kiistellä, joten totean vain että olet väärässä.
Uudet Audit ovat ehkä kauniimpia autoja mitä on olemassa.
EDIT: Niin, ja sitähän minä juuri tässä olen yrittänyt kysellä että onko niissä Alfoissa vieläkin vikoja vai onko laatu parantunut.
Minä sanoisin että Jaguarin mallisto oli kaunis joskus, vaan ei enää... Aika hirveän näköinen esim. tämä uusi XJ verrattuna supertyylikkääseen edeltäjäänsä. Sama juttu pätee XK:hon jonka ensimmäinen korimalli oli todella kaunis ja tyylikäs mutta tämä uusi on kuin joku Hyundai Scoupe. XF vielä menettelee mutta onhan sekin kuin Ford Mondeo johon on lisätty vaan vähän bling-blingiä. Tai itse asiassa sehän on Ford Mondeo johon on lisätty vähän bling-blingiä... On kyllä sääli todeta että Jaguar on menettänyt persoonallisen muotoilunsa, tyylikkyytensä ja voisi sanoa että jopa luonteensa.
Tää vika-juttu on kyllä sen sortin legendaa tänä päivänä ettei tosikaan, vaikka toki maine on varmaan osin historiassa ansaittu. Monenmerkkistä autoa on tullut omistettua, myös kolme eri Alfaa, eikä Alfa ole yhtään sen parempi tai huonompi kuin muutkaan. Varsinkaan jos puhutaan 2000-luvulla valmistetuista vekottimista.
Toki on muutamia malleja joita kannattaa välttää (mm. 156:n kuuluisa TS-moottori, jossa jakohihnan vaihtovälin ja huollon 3v/60tkm noudattamatta jättäminen johtaa lähes väistämättä pahaan mieleen), mutta yleisesti ottaen Alfan laatu on kyllä ollut jo pitkään kohdallaan. Ainakin työkaverien, kaverien ja tuttavapiirin otoksella Audit, Mazdat, Volvot, Fordit jne käyvät ihan saman verran pajalla tai yksilöstä riippuen enemmänkin.
Itsekin uskon Alfan parantaneen laatua tällä vuosituhannella mutta mistä johtuu todella suuri arvonalenema jo pari vuotta vanhoissa autoissa?