Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 568
  • 19 022

ace

Jäsen
Mulla on Punainen Paholainen, eli FIAT 850 odottamassa parempia aikoja eli liikenteeseen pääsyä. Muutama pikku asia pitää vielä fiksata, niin sitten katsastuskonttorille leimaa yrittämään. Luultavasti yritykseksi jää ainakin ensimmäisellä kerralla.

Mutta siis: Jostain pitäisi saada hommattua kaikkea pikku osaa, esim. mittariston kehys, jäähdytinnesteen säiliö yms. Kenelläkään tietoa mistä näitä löytyisi?

Toiseksi, Fiude pitäisi saada kulkemaan pikkuisen rivakammin. Mikään tykki siitä ei tarvitse tulla, mutta tällä hetkellä mittariin kipuaa nippa nappa 80km/h, joten potkua pitäisi saada sen verran että satanen menisi rikki. Helppoja keinoja (onko niitä??) millä Fiiun saisi kulkemaan edes pikkuisen rivakammin?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta siis: Jostain pitäisi saada hommattua kaikkea pikku osaa, esim. mittariston kehys, jäähdytinnesteen säiliö yms. Kenelläkään tietoa mistä näitä löytyisi?

Jokkisväkihän noita Kasipätkiä on varmaan aika paljon lihoiksi lyönyt joten kannattaa varmaan kysellä/katsella Jokkis.netin jokkistorilta olisiko kenelläkään jäänyt osia pyörimään hyllyyn.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Volvo V50 1.6D DrivE vs. Renault Laguna Sport Tourer

Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

Rellua koeajoin kun talvella autoa katselin. Mukava, hiljainen kuten Rellut yleensäkin. Volvo oli itsellenikin liian pieni ja heikommin varusteltu.
Lopulta päätös työsuhdeautosta osui kuitenkin Passat 1.6tdi blue motion technology malliin. Hyvät vakiovarusteet ja lämmitettävä tuulilasi lisävarusteena. Ratkaisu oli helppo= Edullinen verotusarvo ja laadun tuntu.
Rellu oli hyvä kakkonen.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nopea kysymys, automaatti CDX-Vectra B vm. 96, onko normaalia että hitaasti lähdettäessä laatikko vaihtaa ykköseltä kakkoselle vasta noin 3000rpm:m kohdalla? Mikä on mahdollinen vika?
 

12961

Jäsen
Nopea kysymys, automaatti CDX-Vectra B vm. 96, onko normaalia että hitaasti lähdettäessä laatikko vaihtaa ykköseltä kakkoselle vasta noin 3000rpm:m kohdalla? Mikä on mahdollinen vika?

Tekeekö tuota vain kylmänä? Silloin se on normaalia.

Jos kuitenkin tekee samaa reilusti lämmeenenäkin, kannattaa aloittaa öljyn määrän tarkistuksesta, öljyjen vaihdostakaan ei haittaa olisi.

Mikäli näiden suhteen kaikki on kunnossa, vaatinee laatikko remontin. Siinä tapauksessa suosittelen, että totuttelet myöhäiseen vaihtamiskohtaan ja ajat laatikon loppuun, automaattilaatikon remontista selvitään harvoin alle kahden tonnin.

EDIT: Toisaalta suht tehoton (väännötön) kone automaatin kaverina on yhtälö, jossa vaihtaminen tapahtuu usein myöhään. Onko tuo aina vaihtanut noilla kierroksilla?
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tekeekö tuota vain kylmänä? Silloin se on normaalia.

Jos kuitenkin tekee samaa reilusti lämmeenenäkin, kannattaa aloittaa öljyn määrän tarkistuksesta, öljyjen vaihdostakaan ei haittaa olisi.

Mikäli näiden suhteen kaikki on kunnossa, vaatinee laatikko remontin. Siinä tapauksessa suosittelen, että totuttelet myöhäiseen vaihtamiskohtaan ja ajat laatikon loppuun, automaattilaatikon remontista selvitään harvoin alle kahden tonnin.

EDIT: Toisaalta suht tehoton (väännötön) kone automaatin kaverina on yhtälö, jossa vaihtaminen tapahtuu usein myöhään. Onko tuo aina vaihtanut noilla kierroksilla?
Historiasta ei tietoa, koska kaveri on ostamassa tuollaista autoa ja koeajolla oli ilmennyt tämä kyseinen "vika". Kysessä on 2.0 16v kone eli 136hv ja väännöt on ulkomuistin mukaan noin 200nm paikkeilla. Onko tuo siis tavallaan liian vähän vääntöä?
 

12961

Jäsen
Historiasta ei tietoa, koska kaveri on ostamassa tuollaista autoa ja koeajolla oli ilmennyt tämä kyseinen "vika". Kysessä on 2.0 16v kone eli 136hv ja väännöt on ulkomuistin mukaan noin 200nm paikkeilla. Onko tuo siis tavallaan liian vähän vääntöä?

No, automaatti toimii sitä paremmin, mitä enemmän vääntöä on. 200Nm on ainakin omaan makuuni hiukan siinä rajoilla, että manuaali olisi miellyttävämpi.

Automaatti ja alle 300Nm vääntöä on hyvin usein sellainen yhdistelmä, että meno tuntuu puolellakin kaasulla huudattamiselta ilman etenemisen meininkiä.

Tuossa tapauksessa kannattaisi ehkäpä ajaa kampe kunnolla lämpimäksi esim. kaupungilla ja tehdä sitten päätelmät laatikon suhteen. Laatikon lämpeäminen täyteen lämpöön voi ottaa jopa 40km, tosin korkeat vaihtokohdat pitäisi muuttua jo alta kilometrin ajolla.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

No Volvossa on kokemuksen mukaan kyllä todella hyvä ajo-ominaisuudet, ajoasento, melutaso ja laatu. Mutta sitten noihin sun kriteereihin niin epäilen että liian pieni. Ei sinne hirveästi normaalia hatchbackia enemmän mee tavaraa, eli ei voi kyllä pahemmin puhua farmarista.

Renaultiin en koskisi pitkällä tikullakaan, mutta mulla on varmaan vaan liian huonoja kokemuksia tuosta merkistä nim. 2 rellua omistanu, eikä koskaan enää uudestaan. Tähän joku voisi sanoa että sitä oli -90 luvun rellut, mutta ei Start ohjelmassa mennyt uudella Meganella sen paremmin kun se saatiin hinauttaa pois kesken testin. Ajassa 7:20:
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/1671243
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

Omistan kaksi 10 v. vanhaa Lagunaa ja niiden perusteella voin sanoa: ÄLÄ VAAN OTA LAGUNAA!!

Käsittääkseni laatu ei ole parantunut mihinkään vuosien varrella.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omistan kaksi 10 v. vanhaa Lagunaa ja niiden perusteella voin sanoa: ÄLÄ VAAN OTA LAGUNAA!!

Yleensä ranskalaisia saa tosissaan olla puolustelemassa luutuneita käsityksiä vastaan mutta Lagunan osalta siihen ei ole mitään syytä. Toistuvasti kaikkien laaturaporttien (mm. Ruotsin katsastusviranomainen) hännillä huikeilla vikaprosenteilla ja lisäksi tuohon on liitetty paha ruosteongelma toisin kuin esim. vastaavankokoisiin 405-407 ja Xantia-C5:een.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Uudesta Lagunasta kiinnostuneen kannattaa vilkaista uusin AutoBild Suomen testinumero, missä auto päätyi 100 000 kilometrin kestotestiin. Selvisi melkoisen hyvin, muistaakseni. Tuulilasikin kiitteli Lagunan laadun parantuneen. Ja saahan autoon neljän vuoden takuun, joten ainakin valmistaja itse uskoo tuotteeseensa. Ihmehän se olisi, jollei parin täysflopin jälkeen olisi laaduntarkkailua uudistettu.

Edellinen II-mallin Lagunahan olikin mitä ilmeisimmin täysi saatanan paska, jonka omistamista en voi suositella ainakaan niille, joille auto on työväline. Erehdyin nimittäin taannoin ostamaan takuuvaihdokkina vuoden 2002 Lagunan. Täydellinen huoltokirja jne. ja kaikki takuukorjaukset tehty, mutta kaikennäköisiä remppoja sattui matkalle. Ja kuulemma selvisin vielä vähällä. Sääli, sillä auto oli erittäin mukava ja tilava.

Tänä keväänä autokuume näyttää tarttuneen vanhempiin. Ainakin uudistettua (no, ainakin VI-Golfin kojelaudalla varustettua) VW Jettaa tuli itsekin siinä sivussa testattua, ja hyvä pelihän se on 1,4 TSI:llä. Tulinpa itsekin miettineeksi, että vuosi sitten uutta autoa hankkiessa olisi ehkä sittenkin pitänyt valita diesel: bensa-Astran mittariin on kertynyt noin kahdeksan kuukauden aikana lähes 23tkm. No, näillä mennään, vaikka melkoisena talousihmeenä Golf 1,6 TDI BlueMotion olisikin varsin passeli auto.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.
V50 on todella pieni sisätiloiltaan. En tiedä, kuinka pitkä jääkäri olet, mutta meikäläisen (186cm) säädöillä ei takapenkille ole juurikaan tilaa. Veikkaisin Lagunaa isommaksi, mutta meikäläisenkään kokemukset Rellusta ei kovin mairittelevat ole.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onkohan täällä porukalla minkälaisia kokemuksia VW Golf Variant 1.4 TSI koneella varustetuista autoista, ilman DSG-vaihteita. Lähinnä mua kiinnostaa tuo ihan uusi, tämän vuoden malli, mutta komenttia voi laittaa edeltäjästäkin. Niissähän tuossa 1.4:n koneessa on enemmän tehoa (140hv).
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
V50 on todella pieni sisätiloiltaan. En tiedä, kuinka pitkä jääkäri olet, mutta meikäläisen (186cm) säädöillä ei takapenkille ole juurikaan tilaa. Veikkaisin Lagunaa isommaksi, mutta meikäläisenkään kokemukset Rellusta ei kovin mairittelevat ole.

No tasan samanmittainenhan se meikäläinenkin.

Hyviä kommentteja, kiitos niistä. Pitää tsekata myös toi Autobild sitten. Ensi viikolla olisi koeajo Rellusta, pitää katsoa sitä sitten uudestaan. Kieltämättä ei mitään erikoista kuvaa autosta antanut, kun Kaivokselassa takaluukku ei mennyt kiinni, kun toinen hydrauliikkavarsista oli irronnut autosta. Autosta joka ei edes ole vielä rekisterissä.

Nykyään kun on Pösö alla, niin ei toisaalta haluaisi enää ranskalaista autoa, muttei toisaalta sitten pienempää kuin nykyinen on.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Uudesta Lagunasta kiinnostuneen kannattaa vilkaista uusin AutoBild Suomen testinumero, missä auto päätyi 100 000 kilometrin kestotestiin. Selvisi melkoisen hyvin, muistaakseni. Tuulilasikin kiitteli Lagunan laadun parantuneen.

Satatonnia pitääkin mennä ei pelkästään melkoisen vaan erittäin hyvin. Mielestäni ei autossa ihan uuden mallin lastentauteja lukuunottamatta noilla kilometreillä saa olla vielä mitään vikoja.

Ja saahan autoon neljän vuoden takuun, joten ainakin valmistaja itse uskoo tuotteeseensa. Ihmehän se olisi, jollei parin täysflopin jälkeen olisi laaduntarkkailua uudistettu.

Pitkä takuu on hieno juttu, muttei juurikaan lohduta, jos auto jättää tielle tai vaikka omaan pihaan juuri kun sitä tarvitsee. Takuut on muutenkin välillä vähän niin ja näin, koska vastuullinen maahantuoja/valmistaja korvaa kyllä vikoja vielä takuun umpeutumisen jälkeenkin mukisematta.

Edellinen II-mallin Lagunahan olikin mitä ilmeisimmin täysi saatanan paska, jonka omistamista en voi suositella ainakaan niille, joille auto on työväline. Erehdyin nimittäin taannoin ostamaan takuuvaihdokkina vuoden 2002 Lagunan. Täydellinen huoltokirja jne. ja kaikki takuukorjaukset tehty, mutta kaikennäköisiä remppoja sattui matkalle. Ja kuulemma selvisin vielä vähällä. Sääli, sillä auto oli erittäin mukava ja tilava.

Tämä pitää käsitykseni mukaan täysin paikkansa. Erittäin hyvä auto ajaa, mutta kaikenlaisia vikoja löytyy enemmän tai vähemmän.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

Onko sen auton välttämättä oltava joko Volvo tai Rellu? Tuossa Lagunassa kyllä kokoa riittäisi, mutta luotettavuus on ainakin aiemmin ollut heikkoa. Volvo on taas aika pieni, jos kaksi lastenistuinta haluaa asentaa. Todennäköisesti noiden kanssa alkaa ahdistamaan jo etupenkkiläisiäkin. Volvossa suosittelisin isomman kokoluokan V70. Tuon kokoisia, luotettavia ja huomattavasti Volvoa edullisempia löytyykin sitten jo monelta valmistajalta. Äkkiseltään tulisi mieleen ainakin Toyota Avensis ja Mazda 6, joista ainakin ensin mainittu on sisätiloiltaan jopa tuota V70:iä tilavampi (ainakin edellisen sukupolven mallissa tämä pätee).
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Onkohan täällä porukalla minkälaisia kokemuksia VW Golf Variant 1.4 TSI koneella varustetuista autoista, ilman DSG-vaihteita. Lähinnä mua kiinnostaa tuo ihan uusi, tämän vuoden malli, mutta komenttia voi laittaa edeltäjästäkin. Niissähän tuossa 1.4:n koneessa on enemmän tehoa (140hv).
Edeltävällä 140 hv hatchbackilla on tullut ajeltua ja kokemukset on enimmäkseen positiivisia selkeästi, uskoisin että aika monin osin pätevät myös uudempaan koppaan. Kone on sopivan rivakka eli ohitukset onnistuu kohtuu sujuvasti ja muutenkin autoa on miellyttävä ajaa ohjauksen ja muun vastaavan puolesta. Sisältä v ja vi on melko lähellä toisiaan ja se puoli on ok, laitteet pelaa ja viimeistely on hyvää. Vakkarissa voisi olla kätevä olla useampi asetus esim. 80 ja satasen vauhtiin mutta liukukytkimestä nopeuden vaihdon saa tehtyä kuitenkin aika hyvin.

Jos pari miinusta hakee niin rengasmelu on kohtuu korkea. Sitä on taidettu jonkun verran saada paremmaksi uusimpaan. Toinen on se, että ilmeisesti juuri TSI-koneesta johtuen lämmön tuotto ei ole kovin korkea ja talvella menee hetki ennen kuin matkustamon lämmöt saa mukavalle tasolle.

Kaikkinensa kuitekin hyvä pirssi ja pääsee helposti kohtuu kulutuksella: 80-100 rajoituksilla hieman yläkanttiin ajettaessa keskikulutus on ollut käytännössä jotain 6,4 l / 100 km luokkaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kaikkinensa kuitekin hyvä pirssi ja pääsee helposti kohtuu kulutuksella: 80-100 rajoituksilla hieman yläkanttiin ajettaessa keskikulutus on ollut käytännössä jotain 6,4 l / 100 km luokkaa.

Kiitos kuvailusta. Tää kulutushomma tässä autossa kiehtookin sen ohella, että on siistin näköinen, sekä ulkoa että sisältä. Kilometrejä tulee just sen verran, että dieseliä ei kannata hommata. Tällä vanhemmalla Golfilla, kulutus sekalaisessa ajossa on kuitenkin liian korkea (reilu 8l/100km). Sisätilat taitaa olla aika reippaastikkin isommat kuin tässä vanhassa korimallissa, varsinkin takapenkillä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitos kuvailusta. Tää kulutushomma tässä autossa kiehtookin sen ohella, että on siistin näköinen, sekä ulkoa että sisältä. Kilometrejä tulee just sen verran, että dieseliä ei kannata hommata. Tällä vanhemmalla Golfilla, kulutus sekalaisessa ajossa on kuitenkin liian korkea (reilu 8l/100km). Sisätilat taitaa olla aika reippaastikkin isommat kuin tässä vanhassa korimallissa, varsinkin takapenkillä?

Täällä myös erittäin tyytyväinen 140hp TSI omistaja, loistava moottori ja omassa autossa on GT Sport varusteet jotka tekevät niin penkeistä kuin alustasta mukavan jämäkän. Kulutus myös täällä noin 6,5l/100km pk-seudulla ajaessa. Eikä tämä ihan mopo kone ole, vakioista on mitattu jopa liki 160hp tehoja/ 250nm vääntöjä, tässä BSR sivu missä 151hp/244nm mittaus sekä ohituskiihtyvyydet: http://en.bsr.se/products/t1323/

Erittäin mukava auto ajaa pitkiä matkoja, penkin saa laskettua ihan lattiaan ja 2 metriselläkin on kerrankin silmät keskellä tuulilasia eikä katonrajassa. :)


_
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kääk - öljyläikkä

No niin, nyt se on sitten ilmestynyt minunkin autoni alle. Kyhmy autoni rinnassa, homepilkku autoni kylpyhuoneen kaakelinsaumassa - öljyläikkä. Auttakaa. Onko mitään enää tehtävissä?

Öljyä ei ole sitten syksyn vaihdettu, eli siinä yhteydessä sottaamisesta ei tuo ole peräisin. Mylly on n. 300 t. ajettu volkkari 1,9 sdi, jos se tieto on jotenkin merkityksellinen. Miten tuohon tulisi suhtautua, mitkä ovat diagnoosivaihtoehdot, toipumisennusteet, elinaika-arviot?
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Kääk - öljyläikkä

Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa onko koneessa vielä öljyä. Noissa VAG-konsernin 1,9D/SD/TDI koneissa on aika yleistä, että kampiakselin stefa alkaa vuotamaan, josta se valuu maahan asti. Tuolla kilometri määrällä se saattaa olla jo aika todennäköistä. Asia on helppo tarkistaa kun kurkkaa auton alle ja katsoo onko jakopään puoleinen pääty koneesta alhaalta märkänä.

Eikä tuo mitenkään hirveän vaarallista ole, jos se öljy ei sieltä ihan solkenaan valu, kunhan vaan muistaa pitää öljymäärää silmällä. Sotkuistahan tuo on tietenkin, joten jo sen vuoksi kannattaa tarkistaa/vaihdattaa se stefa. Osaavalle asentajalle se ei ole kovinkaan paha homma ja samalla kertaa kyllä tulisi vaihdettua se koko jakopää, koska se joudutaan purkamaan.
 

Iso-Oskari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Täällä myös erittäin tyytyväinen 140hp TSI omistaja, loistava moottori ja omassa autossa on GT Sport varusteet jotka tekevät niin penkeistä kuin alustasta mukavan jämäkän.
_

Täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Vastaavalla kokoonpanolla itsekin ajanut nyt 2 vuotta ja erittäin tyytyväinen autoon. Ihan pelkällä kaupunkiajolla kulutus pysyy alle 8 ja vähänkin kehä- tai moottoritietä mukana niin pääsee alle 7. Koneessa riittää vääntöä todella hyvin, joten kaupungissa ajaminen on sujuvaa eikä koko ajan tarvitse vaihtaa pienemmälle. 140hp koneessa on tehoa riittävästi ja esim maantiellä ohituskiihtyvyys on mielestäni loistava.

Ainoat miinukset tulee longlife mittariston viasta (meni takuuvaihtoon) sekä rengasmelusta, jota ilmeisesti on yritetty parantaa VI malliin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ainoat miinukset tulee longlife mittariston viasta (meni takuuvaihtoon) sekä rengasmelusta, jota ilmeisesti on yritetty parantaa VI malliin.

Totta, sama mittarivaihto tehtiin täälläkin. Hienosti hoitivat lähihuollossa puolessa päivässä(kunhan ensiksi oli mittaristo tilattu sinne).

Mikä varustelutaso sulla on?
VW-foorumeilla on ollut juttua ja itselläkin jonkinasteinen kokemus että GT ja GTSport ovat hiljaisempia kuin Comfortlinet/Trendlinet, olisiko lisätty äänieristystä kenties.

Ja syy miksi ei äänieristykseen panosteta selviää heti kun ajaa auton Saksan maalla ulos laivasta ja ajaa "oikeilla hyväkuntoisilla teillä", desibelit tippui todella paljon, se piti kokea itse, en olisi uskonut että ero on niin suuri mitä se oli.
Mutta minkäs teet kun autoa pitäisi ajaa täällä se ainakin 90% kaikista ajoista.


_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös