Autoiluketju

  • 3 209 837
  • 18 538

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

Onko sen auton välttämättä oltava joko Volvo tai Rellu? Tuossa Lagunassa kyllä kokoa riittäisi, mutta luotettavuus on ainakin aiemmin ollut heikkoa. Volvo on taas aika pieni, jos kaksi lastenistuinta haluaa asentaa. Todennäköisesti noiden kanssa alkaa ahdistamaan jo etupenkkiläisiäkin. Volvossa suosittelisin isomman kokoluokan V70. Tuon kokoisia, luotettavia ja huomattavasti Volvoa edullisempia löytyykin sitten jo monelta valmistajalta. Äkkiseltään tulisi mieleen ainakin Toyota Avensis ja Mazda 6, joista ainakin ensin mainittu on sisätiloiltaan jopa tuota V70:iä tilavampi (ainakin edellisen sukupolven mallissa tämä pätee).
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Onkohan täällä porukalla minkälaisia kokemuksia VW Golf Variant 1.4 TSI koneella varustetuista autoista, ilman DSG-vaihteita. Lähinnä mua kiinnostaa tuo ihan uusi, tämän vuoden malli, mutta komenttia voi laittaa edeltäjästäkin. Niissähän tuossa 1.4:n koneessa on enemmän tehoa (140hv).
Edeltävällä 140 hv hatchbackilla on tullut ajeltua ja kokemukset on enimmäkseen positiivisia selkeästi, uskoisin että aika monin osin pätevät myös uudempaan koppaan. Kone on sopivan rivakka eli ohitukset onnistuu kohtuu sujuvasti ja muutenkin autoa on miellyttävä ajaa ohjauksen ja muun vastaavan puolesta. Sisältä v ja vi on melko lähellä toisiaan ja se puoli on ok, laitteet pelaa ja viimeistely on hyvää. Vakkarissa voisi olla kätevä olla useampi asetus esim. 80 ja satasen vauhtiin mutta liukukytkimestä nopeuden vaihdon saa tehtyä kuitenkin aika hyvin.

Jos pari miinusta hakee niin rengasmelu on kohtuu korkea. Sitä on taidettu jonkun verran saada paremmaksi uusimpaan. Toinen on se, että ilmeisesti juuri TSI-koneesta johtuen lämmön tuotto ei ole kovin korkea ja talvella menee hetki ennen kuin matkustamon lämmöt saa mukavalle tasolle.

Kaikkinensa kuitekin hyvä pirssi ja pääsee helposti kohtuu kulutuksella: 80-100 rajoituksilla hieman yläkanttiin ajettaessa keskikulutus on ollut käytännössä jotain 6,4 l / 100 km luokkaa.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kaikkinensa kuitekin hyvä pirssi ja pääsee helposti kohtuu kulutuksella: 80-100 rajoituksilla hieman yläkanttiin ajettaessa keskikulutus on ollut käytännössä jotain 6,4 l / 100 km luokkaa.

Kiitos kuvailusta. Tää kulutushomma tässä autossa kiehtookin sen ohella, että on siistin näköinen, sekä ulkoa että sisältä. Kilometrejä tulee just sen verran, että dieseliä ei kannata hommata. Tällä vanhemmalla Golfilla, kulutus sekalaisessa ajossa on kuitenkin liian korkea (reilu 8l/100km). Sisätilat taitaa olla aika reippaastikkin isommat kuin tässä vanhassa korimallissa, varsinkin takapenkillä?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kiitos kuvailusta. Tää kulutushomma tässä autossa kiehtookin sen ohella, että on siistin näköinen, sekä ulkoa että sisältä. Kilometrejä tulee just sen verran, että dieseliä ei kannata hommata. Tällä vanhemmalla Golfilla, kulutus sekalaisessa ajossa on kuitenkin liian korkea (reilu 8l/100km). Sisätilat taitaa olla aika reippaastikkin isommat kuin tässä vanhassa korimallissa, varsinkin takapenkillä?

Täällä myös erittäin tyytyväinen 140hp TSI omistaja, loistava moottori ja omassa autossa on GT Sport varusteet jotka tekevät niin penkeistä kuin alustasta mukavan jämäkän. Kulutus myös täällä noin 6,5l/100km pk-seudulla ajaessa. Eikä tämä ihan mopo kone ole, vakioista on mitattu jopa liki 160hp tehoja/ 250nm vääntöjä, tässä BSR sivu missä 151hp/244nm mittaus sekä ohituskiihtyvyydet: http://en.bsr.se/products/t1323/

Erittäin mukava auto ajaa pitkiä matkoja, penkin saa laskettua ihan lattiaan ja 2 metriselläkin on kerrankin silmät keskellä tuulilasia eikä katonrajassa. :)


_
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kääk - öljyläikkä

No niin, nyt se on sitten ilmestynyt minunkin autoni alle. Kyhmy autoni rinnassa, homepilkku autoni kylpyhuoneen kaakelinsaumassa - öljyläikkä. Auttakaa. Onko mitään enää tehtävissä?

Öljyä ei ole sitten syksyn vaihdettu, eli siinä yhteydessä sottaamisesta ei tuo ole peräisin. Mylly on n. 300 t. ajettu volkkari 1,9 sdi, jos se tieto on jotenkin merkityksellinen. Miten tuohon tulisi suhtautua, mitkä ovat diagnoosivaihtoehdot, toipumisennusteet, elinaika-arviot?
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Kääk - öljyläikkä

Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa onko koneessa vielä öljyä. Noissa VAG-konsernin 1,9D/SD/TDI koneissa on aika yleistä, että kampiakselin stefa alkaa vuotamaan, josta se valuu maahan asti. Tuolla kilometri määrällä se saattaa olla jo aika todennäköistä. Asia on helppo tarkistaa kun kurkkaa auton alle ja katsoo onko jakopään puoleinen pääty koneesta alhaalta märkänä.

Eikä tuo mitenkään hirveän vaarallista ole, jos se öljy ei sieltä ihan solkenaan valu, kunhan vaan muistaa pitää öljymäärää silmällä. Sotkuistahan tuo on tietenkin, joten jo sen vuoksi kannattaa tarkistaa/vaihdattaa se stefa. Osaavalle asentajalle se ei ole kovinkaan paha homma ja samalla kertaa kyllä tulisi vaihdettua se koko jakopää, koska se joudutaan purkamaan.
 

Iso-Oskari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Täällä myös erittäin tyytyväinen 140hp TSI omistaja, loistava moottori ja omassa autossa on GT Sport varusteet jotka tekevät niin penkeistä kuin alustasta mukavan jämäkän.
_

Täysin samaa mieltä edellisen kanssa. Vastaavalla kokoonpanolla itsekin ajanut nyt 2 vuotta ja erittäin tyytyväinen autoon. Ihan pelkällä kaupunkiajolla kulutus pysyy alle 8 ja vähänkin kehä- tai moottoritietä mukana niin pääsee alle 7. Koneessa riittää vääntöä todella hyvin, joten kaupungissa ajaminen on sujuvaa eikä koko ajan tarvitse vaihtaa pienemmälle. 140hp koneessa on tehoa riittävästi ja esim maantiellä ohituskiihtyvyys on mielestäni loistava.

Ainoat miinukset tulee longlife mittariston viasta (meni takuuvaihtoon) sekä rengasmelusta, jota ilmeisesti on yritetty parantaa VI malliin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ainoat miinukset tulee longlife mittariston viasta (meni takuuvaihtoon) sekä rengasmelusta, jota ilmeisesti on yritetty parantaa VI malliin.

Totta, sama mittarivaihto tehtiin täälläkin. Hienosti hoitivat lähihuollossa puolessa päivässä(kunhan ensiksi oli mittaristo tilattu sinne).

Mikä varustelutaso sulla on?
VW-foorumeilla on ollut juttua ja itselläkin jonkinasteinen kokemus että GT ja GTSport ovat hiljaisempia kuin Comfortlinet/Trendlinet, olisiko lisätty äänieristystä kenties.

Ja syy miksi ei äänieristykseen panosteta selviää heti kun ajaa auton Saksan maalla ulos laivasta ja ajaa "oikeilla hyväkuntoisilla teillä", desibelit tippui todella paljon, se piti kokea itse, en olisi uskonut että ero on niin suuri mitä se oli.
Mutta minkäs teet kun autoa pitäisi ajaa täällä se ainakin 90% kaikista ajoista.


_
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata..

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.
Itsellä löytyy noista molemmista hieman kokemusta. V50:sen perään kuolasin pari vuotta sitten ja kävin parilla koeajamassakin, mutta sitten oli pakko tunnustaa se tosiasia että tuo auto on ihan hyvä kahden hengen auto, mutta ei sen suurempi. Monesti tulee matkusteltua 3-5 hengen voimin niin tuohon autoon ei mahdu tavaroineen koko konkkaronkka mukavasti jos ollenkaan.

Laguna taasen on jo selvästi isompi tiloiltaan. Minulla oli yhden päivän tälläinen koeajossa, kun kummitätini mietti ostamista. Niillä kuuluu perheeseen äiti ja kaksi teiniä ja mielestäni tuo olisi erittäin passeli tuollaiselle perheelle. Oli hyvä ajettava ja en oikeastaan mitään puutteita löytänyt tuosta. Aiemmat kokemukset Lagunasta ovat parista ekan mallin autosta ja noista ajoista on tultu suurin loikkauksin eteenpäin. En tiedä aikovatko nyt ostaa tuon vai miettiä jotain muuta. Kerroin kyllä, että vikoja voi tulla aikalaillakin ja arvo tippua kuin kivi.

En tiedä oikein tarkkaan kuinka tuo työsuhdeauto pelaa? Kuuluuko siinä huollot hintaan? Jos kuuluu niin varmaan ihan hyvä valinta tuo Laguna, jos ei tarvitse itsetuntoa pönkittää Volvolla. Arvon alentumisestahan ei tarvitse välittää tapauksessasi.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kääk - öljyläikkä

Onkos tuohon milloin öljyt vaihdettu? Eikös (vanhempiin) vollareihin yleensä vaihdeta öljyt pohjan kautta? Voisiko olla pohjapropun tiiviste huono ja huonosti laitettu paikalleen?

Kuinkas paljon sitä öljyä vuotaa? Tipla silloin tällöin vai ennemmin lammikko joka stopilla? Noin paljon ajettu auto niin öljyähän voi alkaa puskea jo sieltä ja täältä. Turbosta se ei ainakaan tule :)
 

jiimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK
Autokuumeen oireita tuntuu täälläkin suunnalla. Toistaiseksi olen saanut pidettyä itseni poissa autokaupoista, mutta Audin A5 Sportback herättää melkoisia hankintahaluja. Löytyisikö joltain käyttökokemuksia tai muuta myyntiesitteiden ulkopuolista tietoa kyseisestä autosta? Itseäni kiinnostaa erityisesti 155kW bensakoneella varustettu quattro-malli. Audia en ole koskaan omistanut, joten merkin huolto- ym. palveluihin liittyvä tieto kiinnostaa luonnollisesti myöskin.
 

Ylärima

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onkos tuohon milloin öljyt vaihdettu? Eikös (vanhempiin) vollareihin yleensä vaihdeta öljyt pohjan kautta? Voisiko olla pohjapropun tiiviste huono ja huonosti laitettu paikalleen?

Kuinkas paljon sitä öljyä vuotaa? Tipla silloin tällöin vai ennemmin lammikko joka stopilla? Noin paljon ajettu auto niin öljyähän voi alkaa puskea jo sieltä ja täältä. Turbosta se ei ainakaan tule :)

Joo, on rekkoja ohitellessa opittu ettei se S tarkoita ainakaan turboa... Öljyt siis syksyn puolella viimeksi vaihdatettu. Läikkiä on muutaman viikon ollut parkkipaikalla, ei ole kuitenkaan tarvinnut vielä öljyä lisätä. Muutenkaan ei ole tarvinnut tohon öljyä ikinä lisätä (tietty normaalit vaihdot ohjekirjan määräysten mukaan).

Ja Taage#15:lle myös kiitos neuvosta, katson sinne jakopään puolelle auton alle kunhan ensin jotenkin saan selville kumpi on se koneen jakopään puoleinen pääty. Oletan että se on auton etupäässä?
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
En tiedä oikein tarkkaan kuinka tuo työsuhdeauto pelaa? Kuuluuko siinä huollot hintaan? Jos kuuluu niin varmaan ihan hyvä valinta tuo Laguna, jos ei tarvitse itsetuntoa pönkittää Volvolla. Arvon alentumisestahan ei tarvitse välittää tapauksessasi.

Tosiaan pakko ottaa Volvo tai Rellu, pikkasenhan itsetuntoa hivelisi Volvokin. :)
Lisäksi pieni kulutus hivelisi hipin mieltä.

Mutta tosiaan pakko ottaa sen mukaan, mihin perhe mahtuu. V70 ei käy kalliin hintansa vuoksi. Huollot ja sijaisauto kuuluu hintaan.
 

Taage

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoisesta, NHL
Ja Taage#15:lle myös kiitos neuvosta, katson sinne jakopään puolelle auton alle kunhan ensin jotenkin saan selville kumpi on se koneen jakopään puoleinen pääty. Oletan että se on auton etupäässä?

Se jakopää löytyy tuossa kyseisessä autossa erittäin todennäköisesti vänkärin puoleisesta koneen päädystä. Konepellin ollessa auki ja edestä katsottuna vasemmasta päästä moottoria. Oikealta puoleltahan löytyy sitten kytkin ja vaihdelaatikko.
 

Iso-Oskari

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mikä varustelutaso sulla on?
VW-foorumeilla on ollut juttua ja itselläkin jonkinasteinen kokemus että GT ja GTSport ovat hiljaisempia kuin Comfortlinet/Trendlinet, olisiko lisätty äänieristystä kenties.
_

Mulla kanssa GT sport varustelu. Aikanaan koeajoin myös comfortlinen, mutta en muista merkittävää eroa melutasossa. Mm huomattavasti parempien penkkien ja jäykemmän alustan takia päätös oli helppo.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko täällä Alfa-miehiä/naisia?

Eli onko kenelläkään omakohtaista kokemusta uusien Alfa-Romeoiden laadusta? Ei sillä että minulla olisi varaa ostaa uutta autoa saati että olisin sellaista nyt hankkimassa mutta kävi vaan kiinnostamaan kun lueskelin AutoBild -lehdestä uuden Giuliettan koeajoa. On meinaan kyllä tosi nätti auto sekä päältä että sisältä.

Ainahan Alfa on nättejä autoja tehnyt mutta tämä uusi parivaljakko Giulietta & MiTo miellyttää kyllä ainakin meikäläisen silmää oikein erityisen paljon. Tuollaisen voisi jopa kuvitella hankkivansa mikäli äkkirikastuminen yllättäisi, ja mikäli Alfa on saanut autojensa laadun hyvälle tasolle.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Eli onko kenelläkään omakohtaista kokemusta uusien Alfa-Romeoiden laadusta? Ei sillä että minulla olisi varaa ostaa uutta autoa saati että olisin sellaista nyt hankkimassa mutta kävi vaan kiinnostamaan kun lueskelin AutoBild -lehdestä uuden Giuliettan koeajoa. On meinaan kyllä tosi nätti auto sekä päältä että sisältä.

Ainahan Alfa on nättejä autoja tehnyt mutta tämä uusi parivaljakko Giulietta & MiTo miellyttää kyllä ainakin meikäläisen silmää oikein erityisen paljon. Tuollaisen voisi jopa kuvitella hankkivansa mikäli äkkirikastuminen yllättäisi, ja mikäli Alfa on saanut autojensa laadun hyvälle tasolle.

Jos saat joskus työsuhdeauton niin miksikäs ei. Omalla rahalla kannattaa pysyä kaukana.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Tervehdys autoihmiset!
Seuraa kiperä kysymys, saako mitsubishi lancerin 1.5:n koneen sopimaan galantin 1.6:n paikalle miten helposti? Eli sointuuko yhteen vaihdelaatikon etc kanssa? Ja vuosimallista -88 on kyse.
 

12961

Jäsen
Jos saat joskus työsuhdeauton niin miksikäs ei. Omalla rahalla kannattaa pysyä kaukana.

Omalla rahalla saa ainakin varautua sitikkamaiseen hinnanpudotukseen, eli arvo käytännössä puolittuu aina kahden vuoden aikana. 4 vuotta vanhana saat käytännössä 40 tonnin alfasta noin 10te. Pyynnit esim. nettiautossa ovat sitten katkerien omistajien toiveita.

Hienoja autoja joka suhteessa, erityisesti 159. Jäykkä runko ja ajettavuus todella mainio. Dieselit ovat suht luotettavia pelejä.

Laatu on 159:n myötä parantunut huikeasti, eivätkä esimerkiksi ennen vaivanneet jakohihnojen ennenaikaiset katkeamiset vaivaa enää. Tiedä sitten miten Giuliettan ja Miton laadun kanssa on.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tervehdys autoihmiset!
Seuraa kiperä kysymys, saako mitsubishi lancerin 1.5:n koneen sopimaan galantin 1.6:n paikalle miten helposti? Eli sointuuko yhteen vaihdelaatikon etc kanssa? Ja vuosimallista -88 on kyse.
Siis vuosimallin 88 galant on se auto johon tulisi Lancerin 1.5 kone? Onko ruiskuja molemmat? 12v vai 8v? Katalysaattori? Galantissa ei taida koskaan olla ollut 1.5-konetta, joten voipi olla, että huonolta näyttää. Jos varman tiedon haluat, niin kysy tuolta: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php
On varmaankin yksi asiallisimmista merkkifoorumeista, sieltä olen omaankin lankkuun saanut asialliset ohjeet tymälle.
edit: tosin tuosta päätellen voisi onnistuakin, olis vaan toiseen suuntaan: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=4916.0
edit2: Ja siihen en ota kantaa, mitä katsastusmies sanoo auto+kone yhdistelmästä, jollaista ei ole koskaan tehdasvalmisteisena ollut.
 
Omalla rahalla saa ainakin varautua sitikkamaiseen hinnanpudotukseen, eli arvo käytännössä puolittuu aina kahden vuoden aikana. 4 vuotta vanhana saat käytännössä 40 tonnin alfasta noin 10te.

Arvonalennus näyttäisi olevan ihan linjassa "kilpailijoihin". Itsekin olen omistani aina saanut ihan mukavat hyvitykset. Ja loppupeleissähän se nyt on ihan sama, saako autosta sen 10 000 vai vaikka 12 000.

Sunnuntaina Ahvenistolle ihmettelemään, jos Alfat kiinnostavat. Klo 9-18 pidetään Club Alfa Romeo Finlandin ensimmäiset ratapäivät. Siellä voi haastatella ihmisiä, jotka noilla ihan vapaaehtoisesti ajelevat. Yleensä vielä vuodesta toiseen. Ja myös talvella!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos saat joskus työsuhdeauton niin miksikäs ei. Omalla rahalla kannattaa pysyä kaukana.

Kiva olisi kuulla perusteluja tälle. Että onko ihan omakohtaisia kokemuksia vai pelkkiä ennakkoluuloja (kuten minullakin ko. merkkiä kohtaan saattaa olla)? Eli kiinnostaisi ihan oikeasti tietää että millä tasolla tuo Alfan laatu tänä päivänä on suhteessa näihin eniten myytyihin automerkkeihin.

Nättejä autoja tosiaan on nämä uudet alfat, tuo 12961:n mainitsema 159 mukaan lukien. Ja ainahan Alfat on käsittääkseni ollut todella hyviä ajaa (parilla olen ajanut ja voin vahvistaa tuon). Ongelmana tosiaan tuo heikko jälleenmyyntiarvo ja ainakin niissä jossain 80-90 -lukujen malleissa luvattoman heikko laatu ja lukuisat viat. Mutta onko tässä tapahtunut muutosta? Ainakin jälleenmyyntiarvohan kulkee osittain käsi kädessä myös tuon laadun kanssa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ja loppupeleissähän se nyt on ihan sama, saako autosta sen 10 000 vai vaikka 12 000.
Täh? Laitanko sulle vaikka yv:llä tilinumeroni, jos se ihan sama on?
"Loppupeleissähän se on ihan sama, maksaako kännykkä* 200 vai 2200 euroa."

*tai mikä tahansa käyttötavara.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kiva olisi kuulla perusteluja tälle. Että onko ihan omakohtaisia kokemuksia vai pelkkiä ennakkoluuloja (kuten minullakin ko. merkkiä kohtaan saattaa olla)? Eli kiinnostaisi ihan oikeasti tietää että millä tasolla tuo Alfan laatu tänä päivänä on suhteessa näihin eniten myytyihin automerkkeihin.

Tuossa ylhäällähän se jo tulikin. Arvonalennus on aivan omalla tasollaan verrattuna moneen muuhun merkkiin. IS:n tutkimuksesta: "IS:n selvityksessä verrattiin autoliikkeissä myynnissä olevien vuosimallien 2004-2007 käytettyjen autojen pyyntihintoja siihen, mitä samat malliversiot ovat maksaneet uutena. Selvityksessä ajomäärän vaikutus on poistettu muuntamalla esim. kaikkien vuosimallin 2007 autojen hinnat vastaamaan 45 000 kilometriä ajettua autoa."

Suurin osa käytetyistä Alfoista on ollut Deltan varastoissa tutkimushetkellä ja jokainen asiaan perehtynyt tietää Deltan hinnoittelupolitiikan = isommat hyvitykset suhteessa päättömin hintapyynteihin.



Laatutaso on noussut viimevuosina, mutta huollattaminen ainakin Deltassa oli sikakallista - autokeskuksen hinnoittelusta Alfan kohdalla ei ole tietoa. Autokeskukseen sen sijaan ei puhelimella ei ole toivoakaan päästä puhumaan huoltoneuvojan kanssa.

Ajettavuudeltaan ovat asiallisia tosin 159 ei ainakaan 200hv dieselinä vakuuttanut ominaisuuksiltaan ja lisäksi rengasmelu oli yllättävänkin kova moottoritievauhdissa.

Muotoilusta plussaa.
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Arvonalennus näyttäisi olevan ihan linjassa "kilpailijoihin". Itsekin olen omistani aina saanut ihan mukavat hyvitykset. Ja loppupeleissähän se nyt on ihan sama, saako autosta sen 10 000 vai vaikka 12 000.

Koititko koskaan deltan aikana vaihtaa merkkiä? Nyt voi tulla karu arki vastaan seuraavan kohdalla, kun myyjäliike vaihtunut.

Kumma kaveri olet jos 2000€ ei tunnu missään?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös