Kääk - öljyläikkä
Ensimmäiseksi kannattaa tarkistaa onko koneessa vielä öljyä. Noissa VAG-konsernin 1,9D/SD/TDI koneissa on aika yleistä, että kampiakselin stefa alkaa vuotamaan, josta se valuu maahan asti. Tuolla kilometri määrällä se saattaa olla jo aika todennäköistä. Asia on helppo tarkistaa kun kurkkaa auton alle ja katsoo onko jakopään puoleinen pääty koneesta alhaalta märkänä.
Eikä tuo mitenkään hirveän vaarallista ole, jos se öljy ei sieltä ihan solkenaan valu, kunhan vaan muistaa pitää öljymäärää silmällä. Sotkuistahan tuo on tietenkin, joten jo sen vuoksi kannattaa tarkistaa/vaihdattaa se stefa. Osaavalle asentajalle se ei ole kovinkaan paha homma ja samalla kertaa kyllä tulisi vaihdettua se koko jakopää, koska se joudutaan purkamaan.