Ehkä vähän turhaan maalitin tuota maailman tyhmintä kansaa, mutta lienee ymmärsit pointinEihän skeidaa myydä USA:ssa. Vai ovatko niin pitkälle ajatelleet, että joku jenkki sattuisi ajelemaan vuokra-autolla Euroopassa tuollaisella?
Ehkä vähän turhaan maalitin tuota maailman tyhmintä kansaa, mutta lienee ymmärsit pointinEihän skeidaa myydä USA:ssa. Vai ovatko niin pitkälle ajatelleet, että joku jenkki sattuisi ajelemaan vuokra-autolla Euroopassa tuollaisella?
Kuulostaa kummalliselta selitykseltä kun omassa Ford Kugassa on molemmat.Kyselin tuollaisesta ominaisuudesta kun noudettiin meidän Ocua. Automyyjä sanoi, jotta kielletty turvallisuus syistä tuo adap-tavallinen vakkari samassa autossa, koska joukut(lue jenkit) eivät tajua ettei ookkaan adappi päällä ja ajavat kolarin
Aika hyvin. Toyota?Pitikö se tännekin flexata, että ajoin 23 vuotiaan autoni pesemättä ja siivoamatta extempore leimalle.
Nolla korjauskehotusta. Nolla. Ei parkki- tai rekisterivalon poltinta, ei liian suurta eroa seisontajarrussa, ei liian kulunutta tukivarren puslaa.
Nou. Opel Vectra. Mutta päätös tehty maksaa mieluummin suomalaiselle pienyrittäjälle tämän auton elinkaaren optimoinnista kuin rahoitusyhtiölle kiinalaisen elektroniikan hallintaoikeudesta.Aika hyvin. Toyota?
Moottoriin tuli vuonna 2018 hieman isompi päivitys. Kaikenlaista pientä viilausta siihen on tietty tehty jatkuvasti niinkuin nykyään tapana on, mutta tuossa kohtaa tuli enemmän kerralla ominaisuuksia. Muistaakseni lisäsivät jopa sylinterien lepuutuksen, vaikka kone on vaan kolmepyttyinen.Löytyykös täältä kenelläkään kokemuksia Ford C-Maxista litraisella ecoboost moottorilla? Kiikarissa lähinnä vm.2017-2019 n.15-17k€ budjetilla. Plussat ja miinukset otetaan mielellään vastaan.
Meillä ollut reilun vuoden ajossa c-max grand vm. -13 joten ei ihan etsimääsi vuosimallia mutta täytyy silti sanoa että tyytyväisiä ollaan oltu. Litrainen kone ja isompi auto epäilytti mutta hyvin tuo jaksaa vetää ja vääntöä löytyy tasaisesti heti matalilta kierroksilta 4000 asti. Sisätilojen muunneltavuus on omasta mielestä erinomaisesti toteutettu, hyvin pienellä vaivalla penkit muuttuu 4-7 istumapaikan välillä juuri tarpeen mukaan. Toki takakonttia ei 7-paikkaisena käytännössä ole mutta sitten taas jos 5-paikkaisena menee niin tavaratilaa löytyy reilusti. Vikoja ei ole ole ollut, nyt vasta tätä kirjoittaessa rupesin miettimään että varmaan pitäisi huoltoa ruveta varailemaan kun tuon reilun vuoden on saanut ajella vailla huolia.Löytyykös täältä kenelläkään kokemuksia Ford C-Maxista litraisella ecoboost moottorilla? Kiikarissa lähinnä vm.2017-2019 n.15-17k€ budjetilla. Plussat ja miinukset otetaan mielellään vastaan.
Mietin tuossa autonvaihtoa ja olen silmäillyt Teslan model S 85-90D ja vuosimallia 16-19.
Joitakin malleja löytyisi ilmaisilla supereilla.
Onko täällä kellään kokemusta kyseisestä automallista? Mitä pitäisi huomioida kun näitä katselee? Ainakin se että on CCS2? Muuta?
Kaverin faija maksoi 800 euroa Mondeonsa äänieristyksestä, mutta ovat olleet pettyneitä. Hän pyysi jopa rahojaan takaisin. Tuossa on ilmeisesti sellainen koukku, että farmareiden kohdalla ero on aika marginaalinen, sedaneissa sitten taas huomattavampi. Kannattaa tutustua kokemuksiin tarkemmin, varsinkin jos satut ajamaan pitkäkattoista.Onko kokemuksia auton äänieristyksestä? Näitä palveluja saisi hintaan 500-1000€, mutta mietin onko hintansa arvoista? Laskeeko se meteli tarpeeksi.
Teslalla ajellut taksikuski sanoi, että suuret tehot ja suuri vääntö yhdistettynä isoon painoon tekevät jarruista ja vetoakseleista (oli varmaan väärä termi, mutta siis siitä tekniikasta, joka siirtää tehoja renkaille) kulutustavaraa. Se ei ehkä ole varsinaisesti ongelma, vaan tehon ja painon tuoma ominaisuus.FB:n tesla Club Finland ryhmästä kannattaa hakea. Muistaakseni 85-mallissa oli jotain yleistä ongelmaa, mutta en tarkemmin muista mitä.
Joten paras hinta/laatusuhde saadaan sillä, että vähennetään rengasmelua. Jännästi tämä ei monella ole rengaskaupassa päällimmäisenä mielessä...Äänieristystähän voi toki tehdä itsekin. Repii (eli varovasti irrottaa) muovit ja matot auton sisäpuolelta, leikkelee aivan joka puolelle jotain bitumimattoa ja liimailee paikalleen, ja lopuksi toivoo, että ne muovit ja matot menevät vielä takaisin paikalleen. Ja ennen kiinnitystä käy hakemassa Motonetistä tai vastaavasta lisää verhoiluruuveja/-nastoja, kun ne vanhat eivät kuitenkaan lähteneet suosiolla irti. Tuolla voi saada jo jotain aikaiseksi, joskin aikaa palaa aivan hirvittävän paljon ja rahaa saman verran. Lisäksi lopputulos on 100 kg painavampi auto. Ja kun kuitenkin unohdit bitumoida a-pilarit ja katon ja vararengaskotelon, niin vituttaa entistä enemmän. Ja se vasta vituttaakin, kun valitsit jonkun halvan bitumimaton, jonka liima sulaa auringonpaisteessa ja seurauksena kattoverhoilu roikkuu painavana silmillä, niin ei hyvä.
Sinällään voisin sanoa, että lattian, ovien ja etenkin pyöränkoteloiden matottamisella pääsee jo pitkälle, mutta jos siistiä jälkeä haluaa, niin aikaa menee edelleen aivan helvetisti.
Kemin kautta nelostietä varmasti viisain ja tiet parhaassa kunnossa. Tai sitten Oulu-Pudasjärvi-Ranua-Roi. Pysyt vaan isoilla teillä etkä lähe kikkaileen kinttupoluilleTänään ajamassa Rovaniemelle Oulun kautta, mutta osaisiko joku neuvoa mikä reitti olisi järkevin? Mapsin mukaan Simossa tie poikki, onkohan hetkellinen vai onko siellä remontit käynnissä? Joku ehdotti Ranuan kautta ajamista ja googlettelin että turisteja johdettu mapsilla harhaan jollekin kinttupoluille?
Tänään ajamassa Rovaniemelle Oulun kautta, mutta osaisiko joku neuvoa mikä reitti olisi järkevin? Mapsin mukaan Simossa tie poikki, onkohan hetkellinen vai onko siellä remontit käynnissä? Joku ehdotti Ranuan kautta ajamista ja googlettelin että turisteja johdettu mapsilla harhaan jollekin kinttupoluille?
Maanantaina ajelin just tuota tietä ja se Simon työmaa ei juurikaan haittaa, lyhyt kiertotie ohi. Muutenhan tuon väli on nykyään suorastaan ilo ajella kun on ohituskaistoja reilusti. Google maps ei enää onneksi tarjoa sitä helvetin kinttupolkua oikoreitiksi Rolloon. Se oli kesälläkin sen verran kehno veto, että en ihmettele että ihan lehteen pääsi.Tänään ajamassa Rovaniemelle Oulun kautta, mutta osaisiko joku neuvoa mikä reitti olisi järkevin? Mapsin mukaan Simossa tie poikki, onkohan hetkellinen vai onko siellä remontit käynnissä? Joku ehdotti Ranuan kautta ajamista ja googlettelin että turisteja johdettu mapsilla harhaan jollekin kinttupoluille?
Juuri kun pääsin sanomasta tuolla sääketjussa, että vähän jännittää näiden pakkasten kanssa, niin eihän se auto nyt sitten käyntiin lähde. Tilanne se, että en täällä kotona saa sitä minnekään lämmitykseen, vaan tuolla se on pakkasten armoilla.
Radio lähtee päälle, valot syttyy sisälle ja kojelaudassa palaa valot. Akku ei siis ole kokonaan kuollut, mutta missähän mahtaisi olla vika? Ei kauheasti edes yritä lähteä käynnistämään moottoria, vaan kuuluu pelkkää nakutusta, kun virta-avaimesta kääntää.
Olisiko akku sen verran jo huono, että tämmöiset -10 pakkaset riittää tuohon, että ei jaksa autoa käynnistää, vai olisiko vika mahdollisesti jossain muualla?
Juuri kun pääsin sanomasta tuolla sääketjussa, että vähän jännittää näiden pakkasten kanssa, niin eihän se auto nyt sitten käyntiin lähde. Tilanne se, että en täällä kotona saa sitä minnekään lämmitykseen, vaan tuolla se on pakkasten armoilla.
Radio lähtee päälle, valot syttyy sisälle ja kojelaudassa palaa valot. Akku ei siis ole kokonaan kuollut, mutta missähän mahtaisi olla vika? Ei kauheasti edes yritä lähteä käynnistämään moottoria, vaan kuuluu pelkkää nakutusta, kun virta-avaimesta kääntää.
Olisiko akku sen verran jo huono, että tämmöiset -10 pakkaset riittää tuohon, että ei jaksa autoa käynnistää, vai olisiko vika mahdollisesti jossain muualla?
Kuten todettua, 100%:lla varmuudella akku on huono/heikossa hapessa, jolloin jo pelkkä sen lataaminen auttaisi ensi hätään. Jos sulla ei ole laturia, sitten varavirtaa toisesta autosta, että saat käyntiin sekä ajoa muutama kymmenen kilometriä, että akku latautuisi kunnolla.Akku huono.