Niin no, onhan käytännössä jokaisella kännykän omistavalla autoilijallakin GPS mukana ja navigaatio-ohjelmat kertovat myös auton nopeuden.Jos se haluttaisiin tarkaksi niin veneisiin esim myydään satasella GPS-pohjaisia mittareita joissa ei ole virhettä ollenkaan
Se mitä olen odotellut, saattaa hyvinkin toteutua Hedinin kautta. Nimittäin kiinalaisten sähköautovalmistajien tulo Suomenkin markkinoille. Hedin myy Ruotsissa MG:ta ja keskusteluissa on kuulemma myös BYD.
Johan täällä on Maxus ja Volvo.
GPS ei edes ymmärtääkseni yritä olla kovin tarkka korkeuden suhteen. Lisäksi kaupunkialueella signaali voi tulla difraktiona tai seinistä törmäilemällä, mikä myös aiheuttaa virhettä yksittäisiin mittauksiin. Autossa tuo ei ole yleensä ongelma kun sillä ajetaan usein suoraan ja avoimella paikalla, missä mittavirhe on pieni. Käytännössä autossa voisi olla joku automaattinen kalibirointi, mikä olisi kovin helppo toteuttaa. Auto vain mittaisi GPS:n avulla nopeutta ja siirtelisi omaa mittaria lähemmäs sitä vähitellen. Kyllähän se auto tietää, että jos nyt on ajettu kääntelemättä rattia enempää kuin jotain asteita, että nyt mennään suoraan, niin hyvin tarkkoja mittoja saa aikaiseksi. Tuommoisen GPS kalibiroinnin tarkkuus olisi luokkaa prosentin kymmenes tai sadasosia ja tuommoisen laitteen tekeminen on jollekin nörtille kympin kustannus laitteista ja 50 riviä koodia. Jos tuo olis autossa niin joku firma tekisi piirin mikä tuon toteuttaa ja se maksaisi pari euroa. Lisävarusteena mersuun toki 500.Ei ne gepsitkään aina oikein näytä. Kerran väitti korkeudekseni -274 m vaikka olin ihan satavarmasti merenpinnan yläpuolella.
On se auto joka tapauksessa pestävä, mutta se puhdistuu huomattavasti helpommin. Meillä on autossa Diamondbrite-pinnoitus.Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?
Perusväri, joka ei maksa ekstraa. Meille on tulossa kohta tuon värinen työsuhdeauto. Yli 60 ke auto, mutta metalliväriä ei saa firman autopolitiikan mukaan valita eli tuolla mennään...Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?
Lacroe pinnoite ei lukeudu laatupinnotteisiin. Jos myyjä pyytää siitä 400-500€ niin en kyllä ottaisi.Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Ihan mielenkiinnosta kysyn mikä on aika kova hinta? Myöhempiin kommentteihin lisäisin, että laatupinnoitteet ymmärtääkseni kestävät myös liuotinpesun.Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
Se pinnoite ei ole vaha ja ainakin minulla aiemmin ollut Permashine piti ohjeen mukaan aika ajoin nimenomaan liukkarilla pestä, niin pysyi parempana.Varmaan ei myöskään kannata tuollaisen pinnoitteen jälkeen pesettää autoaan missään, jossa käytetään liuotinpesuja. Kaippa se kuluu nopeammin pois? Vahaystävällisiä pesuaineita käyttäessä kestänee pidempään?