Autoiluketju

• 2 998 930
  • 17 868

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Oma kokemukseni on että japseissa& korealaisissa mittarivirhe on isompi kuin esim. saksalaismerkeissä.
Osin tästä taitaa johtua että Toyotat&Kiat vetävät ”alinopeutta” tuolla teillä.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jos se haluttaisiin tarkaksi niin veneisiin esim myydään satasella GPS-pohjaisia mittareita joissa ei ole virhettä ollenkaan
Niin no, onhan käytännössä jokaisella kännykän omistavalla autoilijallakin GPS mukana ja navigaatio-ohjelmat kertovat myös auton nopeuden.
Lisäksi, veneissä käytettävät kartta-/kaikuluotainlaitteet kertovat niinikään nopeuden, joko km/h tai solmuissa, ja/tai sitten kännyyn ladattu karttasovellus.

Glove

Jäsen
Ei ne gepsitkään aina oikein näytä. Kerran väitti korkeudekseni -274 m vaikka olin ihan satavarmasti merenpinnan yläpuolella.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Rengasasioihin liittyen avautui tänään (ehkä lopulta), miksi en ole saanut itse nollattua ajotietokoneen rengaspaineen alenemisesta varoittavaa toimintoa.
Se kun pitää nollata kesärenkaista talvipyöriin siirryttäessä ja päinvastoin.
Jos käsijarru ei ole käytössä, ei kyseinen valikko tule näkyviin ajotietokoneessa... Opin tämän kun poikkesin Honda- huoltoon kysymään neuvoa ja katsoin vierestä asentajan työtä.
Kerran taisin säkällä onnistua itse, kun käsijarru sattui olemaan oikeassa asennossa.

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tässä katsellessani Meihemin uusinta koeajovideota rupesin muistelemaan aikaa, jolloin itse sain ajokortin. Vuosi oli 2005 eli olin silloin 22-vuotias ja toisin kuin moni ikätoverini, minulla ei ollut silloin eikä ole edelleenkään omaa autoa ja koska olin jo tuolloin pahasti introvertti ja sosiaalinen elämäni oli todella köyhä, elämääni eivät kuuluneet ns. pillurallit tai vastaavat. Jos olisin asunut tuolloin landella, tämä asia olisi ehkä aiheuttanut minulle suurtakin stressiä, mutta koska asuin Pihlajamäessä hyvien joukkoliikenneyhteyksien keskellä, ei se minua haitannut yhtään.

12961

Jäsen
Päivän TS:ssa haastattelussa Laakkosen ostaneen Hedin Automotiven toimitusjohtaja Mikko Mykrä. Pari mielenkiintoista täkyä:

Loppukesästä ja alkusyksystä uusien autojen tilauksista hävinnyt 40%. Korkotason nousu ja inflaatio pelästyttäneet markkinan. Kääntyykö myös vähän käytettyjen sähköautojen kysyntä ja tarjonta?

Se mitä olen odotellut, saattaa hyvinkin toteutua Hedinin kautta. Nimittäin kiinalaisten sähköautovalmistajien tulo Suomenkin markkinoille. Hedin myy Ruotsissa MG:ta ja keskusteluissa on kuulemma myös BYD.

Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Johan täällä on Maxus ja Volvo.

Maxuksen tosiaan unohdin ja kait Volvon voi kiinalaiseksi laskea vaikkei mieltäisi.

Ajatus tämän takana oli, että löytyisikö yhä useampaan segmenttiin pian myös hinnaltaan kohtuullisempia täyssähköautoja.

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei ne gepsitkään aina oikein näytä. Kerran väitti korkeudekseni -274 m vaikka olin ihan satavarmasti merenpinnan yläpuolella.
GPS ei edes ymmärtääkseni yritä olla kovin tarkka korkeuden suhteen. Lisäksi kaupunkialueella signaali voi tulla difraktiona tai seinistä törmäilemällä, mikä myös aiheuttaa virhettä yksittäisiin mittauksiin. Autossa tuo ei ole yleensä ongelma kun sillä ajetaan usein suoraan ja avoimella paikalla, missä mittavirhe on pieni. Käytännössä autossa voisi olla joku automaattinen kalibirointi, mikä olisi kovin helppo toteuttaa. Auto vain mittaisi GPS:n avulla nopeutta ja siirtelisi omaa mittaria lähemmäs sitä vähitellen. Kyllähän se auto tietää, että jos nyt on ajettu kääntelemättä rattia enempää kuin jotain asteita, että nyt mennään suoraan, niin hyvin tarkkoja mittoja saa aikaiseksi. Tuommoisen GPS kalibiroinnin tarkkuus olisi luokkaa prosentin kymmenes tai sadasosia ja tuommoisen laitteen tekeminen on jollekin nörtille kympin kustannus laitteista ja 50 riviä koodia. Jos tuo olis autossa niin joku firma tekisi piirin mikä tuon toteuttaa ja se maksaisi pari euroa. Lisävarusteena mersuun toki 500.

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Tuo GPS tarkennus mittariin tulee varmaan samalla kun saadaan se veropaikannus ja ylinopeusvalvonta liitettyä siihen kylkeen. No leikki leikkinä. Oikeasti ei tosiaan olisi vaikea toteuttaa ja saisi siihen sen parin prosentin marginaalin jätettyä jos niin halutaan.

JoMe84

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers & 76ers. ManU. Pioneer DJ
Auton ruostesuojauksesta olisin kysellyt mielipiteitä. Eli ruostesuojaus tehty viime keväänä Tallinnassa ja he ehdottivat siellä että kannattaa tehdä vuoden päästä siitä tarkastus, joka kustansaisi 250e.
Mites on? Tuleeko se kerralla kuntoon vai panostaisitteko vielä tuon 250e?

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo - Grazie Kouvola
Nyt on Vianor keksinyt kovan säästökohteen. Kävin äsken vaihdattamassa talvirenkaat, niin kesänakit oli laitettu vanhoihin, käytettyihin rengaspusseihin. Taisivat olla samat kuin näillä talvirenkailla oli, kun olivat vähän hajonneet. Ennen on aina saanut renkaat ihan uusiin pusseihin, kun eivät ne ikuisesti kestä, varsinkin jos renkaat vie omaan varastoon, kuten minä. Mutta ehkä tuo on sitten nykyään premium-palvelu. Silti tästäkin 49 euroa otettiin.

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusi auto olisi tulossa taloon ensi viikolla. Myyjä tarjosi Lacroe-pinnoitusta mielestäni aika kovalla hinnalla. Onko pinnoitteilla teistä hintansa arvoista hyötyä? Tuolla summalla auton käyttää vaikka kunnolla pesetettävänä kerran kuussa.
On se auto joka tapauksessa pestävä, mutta se puhdistuu huomattavasti helpommin. Meillä on autossa Diamondbrite-pinnoitus.

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?

Filari

Jäsen
Olen havainnut tämän vuoden aikana kovin useita mattaharmaita autoja. Taloyhtiön hallissakin pari tuon väristä sähköautoa olen bongannut. Onko tämä joku muotijuttu ja miksi?

Itteltä löytyy kansaa pari vuotta vanha. Huomaa, että yleistynyt tosi paljon tässä muutamassa vuodessa.

Kuulee kyllä pohjamaalivittuilu, mutta omaan silmään sopii tiettyihin autoihin, kuten omaani. Tuohon linkin mersuun mielestäni ei.

Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots

Taitaa olla esimerkiksi volkkarin id sähköautomallistossa ainoa ilmainen perusväri, kaikki muut värit ovat maksullisia metallivärejä tai "erikoisvärejä". Ennen oli sentään usein 2-3 perusväriä mistä valita, mutta taas on tehtailla tehostettu.

Pulakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Panthers
Lacroe pinnoite ei lukeudu laatupinnotteisiin. Jos myyjä pyytää siitä 400-500€ niin en kyllä ottaisi.

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Varmaan ei myöskään kannata tuollaisen pinnoitteen jälkeen pesettää autoaan missään, jossa käytetään liuotinpesuja. Kaippa se kuluu nopeammin pois? Vahaystävällisiä pesuaineita käyttäessä kestänee pidempään?

Alba

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Packers, Ukraina
Ihan mielenkiinnosta kysyn mikä on aika kova hinta? Myöhempiin kommentteihin lisäisin, että laatupinnoitteet ymmärtääkseni kestävät myös liuotinpesun.

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Varmaan ei myöskään kannata tuollaisen pinnoitteen jälkeen pesettää autoaan missään, jossa käytetään liuotinpesuja. Kaippa se kuluu nopeammin pois? Vahaystävällisiä pesuaineita käyttäessä kestänee pidempään?
Se pinnoite ei ole vaha ja ainakin minulla aiemmin ollut Permashine piti ohjeen mukaan aika ajoin nimenomaan liukkarilla pestä, niin pysyi parempana.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
K

Kiekkokatsoja

Aamulla kun ajoin maantiellä kohti sairaalaa, niin kylläpä oli pimeää. Vesisade ja märkä tienpinta söi lähes kaiken valon pois. Ilmeisesti pohjoisempana ja idempänä, on tuo sade tullut lumena tai räntänä.
No se on pudotettava nopeuksia, kun kelit on vaativampia. Ja tarkkailtava tilanteita. Sarvipäitäkin on toisinaan näkynyt tiellä.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mielenkiintoisia aikoja. Nyt on kulunut 11 kuukautta uuden työsuhdeauton tilauksesta ja mitään tietoa ei myyjällä ole koska menee edes tuotantoon, saati että koska toimitettaisiin. Kun menee tuotantoon niin ilmeisesti siitä vielä noin 2 kk ennen kuin on liikkeessä luovutettavissa. Taitaa mennä kesään ennen kuin uusi auto on alla.
Toisaalta hyvä nykyinenkin, jonka sopparia jatketaan kunnes uusi tulee mutta vituttaa kyllä silti tuo informaatiopimennys. Kyseessa siis Skoda Octavia jossa lähes kaikki lisävarusteet mukana (komponenttipula siis iskee kovemmin).

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy