Autoiluketju

  • 3 371 229
  • 19 157

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Muuta, onko softat kunnossa ja yleinen käytettävyys?
Sisarmallissa ainakin softa tominut ihan hyvin. Johonkin toiseen verrattuna voi olla monimutkainen, mutta kyllähän nykyvehkeitä oppii käyttämään aika nopeasti, kun logiikka aukeaa. ICCU ongelmat varmaan se pahon tyypivka näissä koeralaisissa. Itsellä ei ole ollut ongelmia siitäkään 95tkm jälkeen.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Pitkän haarukoinnin jälkeen finalistiksi tulevaksi kulkuneuvoksi on valikoitumassa Kia Ev6 - jos se on sisätiloiltaan sellainen, kuin olen lukenut.

Onko palstalaisilla kokemuksia? Täällä suunnilla noita ei kauheasti (käytettynä) ole, mutta pitänee uusi käydä katsomassa.

Kiinnostaa, miten turvaistuin mahtuu ja mahtuuko eteen istumaan silloin +180cm edes kohtuudella ja miten hyvin? Muuta, onko softat kunnossa ja yleinen käytettävyys?

Mahtuu turvaistuin hyvin ja eteen tuolloin myös. Takakontti on onnettoman matala hinta- ja kokoluokkansa verrokkeihin nähden. Mainio autohan EV6 on, nyt kun sitä saa. Toimitusvaikeudet olivat pari vuotta sitten melkoisia, jengi odotti autoa tilauksesta kaksikin vuotta.

Infotainment ei ole verrokkiryhmien intuitiivisin, mutta varmatoiminen. Hyvä auto kokonaisuutena.
 

hege

Jäsen
Tuli käytettyä toinen auto huollossa ja samalla sitten myyjän kanssa jutusteltua josko Subarun vaihtaisi johonkin toiseen ajokkiin ja kaveri pisti pahan hyvitystarjouksen 8-vuotiaasta ja 115tkm ajetusta Outbackista. Eli pitäisi miettiä josko vaihtaisi sen Plugariin eli joko Korean tuotteeseen Kia Sportageen tai Sorentoon tai sitten ei. Sportagessa kabiinin tilat kyllä riittäisi mutta takaloosteri on hieman pienehkö (ja sama vaiva on toisessa autossa EV6:ssa) ja Sorento taas ehkä turhankin suuri. Kolmas vaihtoehto on Volvon plugari XC60 johon saisi ilmeisesti myös ihan ok tarjouksen mutta nopealla vilkaisulla se tuntui hieman tilarajoitteiselta.

Mutta jos jollain kokemuksia em. ajokeista tai muista vaihtoehdoista niin vinkkejä otetaan vastaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaaha. Enyaqin ilmalämpöpumppu toimii vajaalla teholla ja tietokone ohjaa huoltoon. Tottakai takuu päättynyt puoli vuotta sitten. Ei huvittaisi lähteä vääntämään liikkeen kanssa, että kuka maksaa. Joutunee itsekin kaivamaan kuvetta, vaikka myyjäliikkeen vastuullahan tuo pitäisi olla, koska ei ilmalämpöpumpun kuulu mennä rikki 2,5 vuotta vanhana.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Mahtuu turvaistuin hyvin ja eteen tuolloin myös. Takakontti on onnettoman matala hinta- ja kokoluokkansa verrokkeihin nähden. Mainio autohan EV6 on, nyt kun sitä saa. Toimitusvaikeudet olivat pari vuotta sitten melkoisia, jengi odotti autoa tilauksesta kaksikin vuotta.

Infotainment ei ole verrokkiryhmien intuitiivisin, mutta varmatoiminen. Hyvä auto kokonaisuutena.
Kuvien perusteella sinne kuitenkin pieni koira tai muu varustus/kassit jne uppoaa ihan hyvin. Ioniq 5 katselin myös pitkään, mutta ovenkahvat vaikuttivat huonoilta. Tästä toki kuulisi mielellään lisää ajatuksia sisätiloista jne.

Korjataan vielä sen verran, että käytetty on hankinnassa. Takuunalainen toki. Korealaisten laatu ja pitkä takuu on vakuuttanut, samalla sähköllä ajaminen leikkaisi polttoainekuluista sen 150-200€ kuukausitasolla.
 

Sambody

Jäsen
Kuvien perusteella sinne kuitenkin pieni koira tai muu varustus/kassit jne uppoaa ihan hyvin. Ioniq 5 katselin myös pitkään, mutta ovenkahvat vaikuttivat huonoilta. Tästä toki kuulisi mielellään lisää ajatuksia sisätiloista jne.

Korjataan vielä sen verran, että käytetty on hankinnassa. Takuunalainen toki. Korealaisten laatu ja pitkä takuu on vakuuttanut, samalla sähköllä ajaminen leikkaisi polttoainekuluista sen 150-200€ kuukausitasolla.
Tuntuu olevan tuon kokoluokan sähköautoissa hyvin yleistä, että C-segmentin bensafarmariin nähden matkustamotilat ovat väljät ja kontti hieman pienempi. Kaverilla on tuo ev6 ollut ajossa nyt pari vuotta eikä ala-aste ikäisen lapsen ja kahden labradorinnoutajan kanssa ole ongelmia ollut tilojen riittävyyden kanssa. Itsekin 190cm pituisena hahmona olen mukavasti matkustellut tuon auton takapenkillä. Peräkärryä vetäessä auto oli kyllä täysi vitsi piipityksiensä kanssa. Aina valoihin hidastaessa muistaakseni auto oli sitä mieltä, että joku on kolaroimassa auton perseeseen. Muitakin ihme piippauksia oli peräkärryn kanssa. En tiedä olisiko niitä saanut jostain hiljennettyä. Yleisesti kaverini ollut enemmän kuin tyytyväinen autoon.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten se menee noiden sähköautojen vetomassojen kanssa, kun esim uudessa Aircrossissa/Fronterassa on sallittu vetomassa 350kg, niin saako sillä vetää omamassaltaan 195kg (ja kantavuudeltaan 555kg eli kokonaispainolta 750kg) kärryä ~tyhjänä? Akkuhan noissa on pieni ja range varmaan surkuhupaisa kärryn kanssa, mutta noin niin kuin teoriassa?
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miten se menee noiden sähköautojen vetomassojen kanssa, kun esim uudessa Aircrossissa/Fronterassa on sallittu vetomassa 350kg, niin saako sillä vetää omamassaltaan 195kg (ja kantavuudeltaan 555kg eli kokonaispainolta 750kg) kärryä ~tyhjänä? Akkuhan noissa on pieni ja range varmaan surkuhupaisa kärryn kanssa, mutta noin niin kuin teoriassa?
Kokonaismassa sen määrittää. 350-195=155kg. Eli saat ottaa kyytiin 6,2 25kg multasäkkiä. Esmes.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös