Autoiluketju

  • 3 188 813
  • 18 516

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saako muka?
Ainakin mun Enyaqissa on ratin oikealla puolella nappuloita. Yhdestä saa vaihdettua travel assistin ja adaptiivisen välillä, toisesta saa vaihdettua adaptiivisen ja tavallisen vakkarin välillä.

Valitun travelassistin/acc:n/vakkarin saa sitten aktivoitua vasemmalla olevasta siivestä

En tiedä miksi tuohon valintaan tarvitaan kaksi erillistä nappulaa, mutta näin kuitenkin näyttää toimivan
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Saa kai sen tosiaan Enyaqissa kun saa myös ID-sarjassa. Sama softa. VAG on ollut tässä aika lailla viimeinen mohikaani, jolla ei ole kumpaakin käytössä ollut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saako muka?
@DAF

Jumalaut ei muuten saanutkaan kun kävin kokeilemassa äsken. Sai valittua ACC:n sijaan "Nopeudenrajoittimen", joka rajoitti maksiminopeuden esimerkiksi 50 km/h, mutta ei pitänyt nopeutta siinä kun nosti jalan kaasulta. No olipas paskaa.

Pahoittelen äsken kirjoittamaani disinformaatiota.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kyllä se valinta minusta ainakin ID:n uusimmassa softassa on, pitäisi kai olla Enyaqissakin. Nyt on ajoneuvot vähän kaukana mistä tarkistaa.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kyllä saa, mutta taitaa vaatia obd palikalla ohjelmoinnin. Ainakin joku oli kuvan FB ryhmään laittanut.
Hyvä tietää. Mulla tulee tälle ehkä kerran tai kaksi talvessa tarve, niin en ehkä sitä varten halua käydä säätämässä.
 

Janatuine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pohjoinen
Kyselin tuollaisesta ominaisuudesta kun noudettiin meidän Ocua. Automyyjä sanoi, jotta kielletty turvallisuus syistä tuo adap-tavallinen vakkari samassa autossa, koska joukut(lue jenkit) eivät tajua ettei ookkaan adappi päällä ja ajavat kolarin
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Kyselin tuollaisesta ominaisuudesta kun noudettiin meidän Ocua. Automyyjä sanoi, jotta kielletty turvallisuus syistä tuo adap-tavallinen vakkari samassa autossa, koska joukut(lue jenkit) eivät tajua ettei ookkaan adappi päällä ja ajavat kolarin
Eihän skeidaa myydä USA:ssa. Vai ovatko niin pitkälle ajatelleet, että joku jenkki sattuisi ajelemaan vuokra-autolla Euroopassa tuollaisella?
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Kyselin tuollaisesta ominaisuudesta kun noudettiin meidän Ocua. Automyyjä sanoi, jotta kielletty turvallisuus syistä tuo adap-tavallinen vakkari samassa autossa, koska joukut(lue jenkit) eivät tajua ettei ookkaan adappi päällä ja ajavat kolarin
Kuulostaa kummalliselta selitykseltä kun omassa Ford Kugassa on molemmat.
 

bart

Jäsen
Löytyykös täältä kenelläkään kokemuksia Ford C-Maxista litraisella ecoboost moottorilla? Kiikarissa lähinnä vm.2017-2019 n.15-17k€ budjetilla. Plussat ja miinukset otetaan mielellään vastaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Pitikö se tännekin flexata, että ajoin 23 vuotiaan autoni pesemättä ja siivoamatta extempore leimalle.

Nolla korjauskehotusta. Nolla. Ei parkki- tai rekisterivalon poltinta, ei liian suurta eroa seisontajarrussa, ei liian kulunutta tukivarren puslaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Pitikö se tännekin flexata, että ajoin 23 vuotiaan autoni pesemättä ja siivoamatta extempore leimalle.

Nolla korjauskehotusta. Nolla. Ei parkki- tai rekisterivalon poltinta, ei liian suurta eroa seisontajarrussa, ei liian kulunutta tukivarren puslaa.
Aika hyvin. Toyota?
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Löytyykös täältä kenelläkään kokemuksia Ford C-Maxista litraisella ecoboost moottorilla? Kiikarissa lähinnä vm.2017-2019 n.15-17k€ budjetilla. Plussat ja miinukset otetaan mielellään vastaan.
Moottoriin tuli vuonna 2018 hieman isompi päivitys. Kaikenlaista pientä viilausta siihen on tietty tehty jatkuvasti niinkuin nykyään tapana on, mutta tuossa kohtaa tuli enemmän kerralla ominaisuuksia. Muistaakseni lisäsivät jopa sylinterien lepuutuksen, vaikka kone on vaan kolmepyttyinen.

Kato huoltohistoria tarkkaan, ettei ole epäilyttäviä Pärnäsen korjaamoja tai omatoimihuoltoja. Tuon jakoremmi ei siedä kuin tiettyjä öljylaatuja ja väärillä liemillä alkaa jakohihnasta irrota kuituja ja nehän sitten päätyvät öljypumpun imusiivilään. Brittien Ford-foorumilla on reilusti juttuja, kun on öljykannun kuva syttynyt mittaristoon tuon takia. Myös niinkin perusasiassa kuin sytytystulppien vaihdossa voi tyriä huolella. Mutta noin tuoreet mitä etsit lienee huollatettu vielä ok paikoissa.
 

Escapist

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Colorado Avalanche
Löytyykös täältä kenelläkään kokemuksia Ford C-Maxista litraisella ecoboost moottorilla? Kiikarissa lähinnä vm.2017-2019 n.15-17k€ budjetilla. Plussat ja miinukset otetaan mielellään vastaan.
Meillä ollut reilun vuoden ajossa c-max grand vm. -13 joten ei ihan etsimääsi vuosimallia mutta täytyy silti sanoa että tyytyväisiä ollaan oltu. Litrainen kone ja isompi auto epäilytti mutta hyvin tuo jaksaa vetää ja vääntöä löytyy tasaisesti heti matalilta kierroksilta 4000 asti. Sisätilojen muunneltavuus on omasta mielestä erinomaisesti toteutettu, hyvin pienellä vaivalla penkit muuttuu 4-7 istumapaikan välillä juuri tarpeen mukaan. Toki takakonttia ei 7-paikkaisena käytännössä ole mutta sitten taas jos 5-paikkaisena menee niin tavaratilaa löytyy reilusti. Vikoja ei ole ole ollut, nyt vasta tätä kirjoittaessa rupesin miettimään että varmaan pitäisi huoltoa ruveta varailemaan kun tuon reilun vuoden on saanut ajella vailla huolia.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Mietin tuossa autonvaihtoa ja olen silmäillyt Teslan model S 85-90D ja vuosimallia 16-19.
Joitakin malleja löytyisi ilmaisilla supereilla.
Onko täällä kellään kokemusta kyseisestä automallista? Mitä pitäisi huomioida kun näitä katselee? Ainakin se että on CCS2? Muuta?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mietin tuossa autonvaihtoa ja olen silmäillyt Teslan model S 85-90D ja vuosimallia 16-19.
Joitakin malleja löytyisi ilmaisilla supereilla.
Onko täällä kellään kokemusta kyseisestä automallista? Mitä pitäisi huomioida kun näitä katselee? Ainakin se että on CCS2? Muuta?

FB:n tesla Club Finland ryhmästä kannattaa hakea. Muistaakseni 85-mallissa oli jotain yleistä ongelmaa, mutta en tarkemmin muista mitä.
 

smugu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Onko kokemuksia auton äänieristyksestä? Näitä palveluja saisi hintaan 500-1000€, mutta mietin onko hintansa arvoista? Laskeeko se meteli tarpeeksi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Onko kokemuksia auton äänieristyksestä? Näitä palveluja saisi hintaan 500-1000€, mutta mietin onko hintansa arvoista? Laskeeko se meteli tarpeeksi.
Kaverin faija maksoi 800 euroa Mondeonsa äänieristyksestä, mutta ovat olleet pettyneitä. Hän pyysi jopa rahojaan takaisin. Tuossa on ilmeisesti sellainen koukku, että farmareiden kohdalla ero on aika marginaalinen, sedaneissa sitten taas huomattavampi. Kannattaa tutustua kokemuksiin tarkemmin, varsinkin jos satut ajamaan pitkäkattoista.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Kuullut/lukenut samanlaisia kommentteja massauksen yhteydessä tehtävistä lisä-äänieristyksistä. Ei ole ollut vastinetta rahalle lainkaan.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tehokkain äänieristys tapahtuu, kun jättää rouvan repsikan penkiltä pois.
Massaukset lähinnä placeboja...
 

444

Jäsen
Äänieristystähän voi toki tehdä itsekin. Repii (eli varovasti irrottaa) muovit ja matot auton sisäpuolelta, leikkelee aivan joka puolelle jotain bitumimattoa ja liimailee paikalleen, ja lopuksi toivoo, että ne muovit ja matot menevät vielä takaisin paikalleen. Ja ennen kiinnitystä käy hakemassa Motonetistä tai vastaavasta lisää verhoiluruuveja/-nastoja, kun ne vanhat eivät kuitenkaan lähteneet suosiolla irti. Tuolla voi saada jo jotain aikaiseksi, joskin aikaa palaa aivan hirvittävän paljon ja rahaa saman verran. Lisäksi lopputulos on 100 kg painavampi auto. Ja kun kuitenkin unohdit bitumoida a-pilarit ja katon ja vararengaskotelon, niin vituttaa entistä enemmän. Ja se vasta vituttaakin, kun valitsit jonkun halvan bitumimaton, jonka liima sulaa auringonpaisteessa ja seurauksena kattoverhoilu roikkuu painavana silmillä, niin ei hyvä.

Sinällään voisin sanoa, että lattian, ovien ja etenkin pyöränkoteloiden matottamisella pääsee jo pitkälle, mutta jos siistiä jälkeä haluaa, niin aikaa menee edelleen aivan helvetisti.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
FB:n tesla Club Finland ryhmästä kannattaa hakea. Muistaakseni 85-mallissa oli jotain yleistä ongelmaa, mutta en tarkemmin muista mitä.
Teslalla ajellut taksikuski sanoi, että suuret tehot ja suuri vääntö yhdistettynä isoon painoon tekevät jarruista ja vetoakseleista (oli varmaan väärä termi, mutta siis siitä tekniikasta, joka siirtää tehoja renkaille) kulutustavaraa. Se ei ehkä ole varsinaisesti ongelma, vaan tehon ja painon tuoma ominaisuus.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös