Onko tälle jotain perusteluja?
Omalta osaltani voin sanoa, että kun ensimmäiseen kahteen viikkoon en ollut saanut plugariini schuko-johtoa, niin käytännössä latailut oli sitä, että kauppareissulla auto oli max tunnin verran 3,6 kWh latauksessa, jonka turvin sitten pääsi sen max 15 km sähköllä. Ja kun siihen lähimmälle laturille oli se 15 km matkaa, niin aika heikko hyötysuhde tuolla saavutettiin. Käytännössä auto toimi tuolloin kuin MHEV, mutta raskaammalla akulla. Toki kauppareissulla voi aina viipyä vaikka 3h jos siltä tuntuu, mutta tuolloin reissut tehdään sähköllä ajamisen ehdoilla.
Nyt kun auto on käytännössä aina kotipihassa ollessaan töpselissä, niin yhdellä 40 litran tankillisella mennään pitkälle toista tuhatta kilometriä. Matkaa rajoittaa lähinnä pidemmät reissut Lohjan ja Tampereen välillä, kun en näe tarpeelliseksi pysähtyä latailemaan mihinkään. Samoin Tampereen päässä puuttuu kotilatausmahdollisuus ja siellä julkisiakin latauspaikkoja tuntuu olevan vähemmän kuin esim. Lohjalla, joten monesti siellä joutuu ajelemaan pelkällä bensalla.
Näihin syihin vedoten olen samaa mieltä, että ilman kotilatausmahdollisuutta (tai edes siellä työpaikalla) plugarissa ei ole juuri järkeä. Toista toki on, jos siitä kodin läheltä löytyy töpselipaikka, jossa autoa voi pitää vaikka yön yli. Tampereellakin näin on, eli esim. Pyynikin uimahallilla olen toisinaan yövyttänyt autoa, mutta kun latauspaikkoja on kaikki kaksi, niin useimmiten molemmat ovat yöaikaan varattuja. Seuraavaksi lähimmälle onkin jo yli kilometri lisämatkaa.