Ei uudessa Superbissa ole ainakaan mitään ongelmia rengasmelun suhteen, on varsin hiljainen auto ja tulee hiljenemään entisestää mallivuodessa 2017. Itse olen ajellut uudella Superbilla nyt reilu 7000 km ja on kyllä kokonaisuutena huomattavasti parempi kuin Octavia.
Vedän ihan hatusta, mutta eikö noissa autoveroissa ole joku verovapaus, jos on asunut tarpeeksi kauan maassa, josta auton tuo Suomeen? Rauhanturvaajat varsinkin harrastivat tuota joskus, eli onko tähän asiaan tullut jotain muutoksia?Nopeasti katsottuna Tullin sivuilta tuolle autolle kohdistuva vero olisi jotain 2000-3000€ väliltä...
Vedän ihan hatusta, mutta eikö noissa autoveroissa ole joku verovapaus, jos on asunut tarpeeksi kauan maassa, josta auton tuo Suomeen? Rauhanturvaajat varsinkin harrastivat tuota joskus, eli onko tähän asiaan tullut jotain muutoksia?
Auton vaihtaminen ei-pienempään käytettyyn on aina huonompi sijoitus kuin vanhan loppuun ajaminen. Joudut kuitenkin tekemään sen 2-3 vuoden välein, kun sille tielle lähdet. Näin perstuntumalta heitettynä, jos kriteerinä on kulujen minimointi.Että mitä tehdä...
Ei lähde, ainoastaan helpottaa joksikin aikaa.Tunnetusti autokuume lähtee tasan yhdellä lääkkeellä.
Ocussa on kosteutta vasemmassa umpiossa. Uskon umpion olevan ehjä ja kosteuden johtuvan siitä, että olen turakoinut jotakin vaihtaessani polttimon.
Kuinka saan kosteuden pois helpoiten?
Poraa pieni reikä johonkin nurkkaan?Ocussa on kosteutta vasemmassa umpiossa. Uskon umpion olevan ehjä ja kosteuden johtuvan siitä, että olen turakoinut jotakin vaihtaessani polttimon.
Kuinka saan kosteuden pois helpoiten?
Älä poraa, takaa ainaisen kosteuden umpioon.Poraa pieni reikä johonkin nurkkaan?
Ocussa on kosteutta vasemmassa umpiossa. Uskon umpion olevan ehjä ja kosteuden johtuvan siitä, että olen turakoinut jotakin vaihtaessani polttimon.
Kuinka saan kosteuden pois helpoiten?
Itse ajelin 70tkm Seatilla joka on melko identtinen kopio ekan sukupolven Audi A3:sta, ja monesti tuli funtsittua että mikä siinä Audissa lopulta niin paljon maksaa.
Älä ota wolkkaria, pirun paska ja yliarvostettu auto. Työsuhdeautoksi ilman muuta Alfa, citikka tai pösö, kun ei itse tarvitse maksaa korjauksista.
Viimeistelyn voin allekirjoittaa, ainakin siltä osalta että Seatissa oli havaittavissa pientä listojen repsottamista yms sellaista silmään pistävää. Muuten en kyllä keksi miten muovia olisi enemmän Seatissa kuin Audissa. Sisustahan noissa 1M Leonissa ja Toledossa sekä 8L A3:ssa on melko identtiset, ainakin kojelauta on tismalleen sama noissa kolmessa autossa. Ainakin itse pidän Audia melko muovisena autona siihen nähden että monet pitävät sitä premium-merkkinä.Mun kokemukset näistä verrokeista palauttavat ensimmäisenä mieleen jämäkämmän ajotuntuman sekä yleisen laadun ja viimeistelyn tason eli Audissa lienee edelleen vähemmän muovia kuin Seatissa. Tietysti, mitä kukakin sitten arvostaa. Tottakai Seat ja Audi ovat samaan konserniin kuuluvina yhteneviä osiltaan mutta eihän toikaan konserni omiltaan oksaa sahaa. Esim uuteen lippulaiva-Superbiin ei saa samoja varusteita, joita Passatiin on tarjolla.
Haha joo.
Tämä on ehkä jatkoajan masentavin ketju (miksi edes luen tätä paskaa). Joku jantteri oli muuttamassa ulkomailta Suomeen ja firma tarjoaa autoedun ilmeisesti varsin löyhillä rajoituksilla, ja mikä on tämän jätkän valinta: Passat. Volkswagen Passat. Ehkä Skoda? Voi jumalauta sentään. Jonkun tutulla oli ollut Sitikka, josta oli tykännyt, mutta ei sellaista silti missään nimessä, vaan "VAG ehdottomasti". Golf Variantin vaihtovinkit, Octavian umpiossa kosteutta. Ja jollain oli BMW X3 joka on oikeastaan auton vastine sille että roikottaa kasuaalisti bleiseriä olalla, sellainen kiinteistönvälitystoimiston myyntipäällikön valinta.
Mikä vittu teitä vaivaa?
edit: ah joo, Seatin ja Audin muovisuuden vertailua.
Esim uuteen lippulaiva-Superbiin ei saa samoja varusteita, joita Passatiin on tarjolla.
Ja kerran nyt autoketjussa ollaan niin kysynpä kuitenkin. Eli kuinka hankalaa on myydä pakettiauto Suomessa? Pitäisi organisoida muutto Espanjasta Suomeen ja yksi vaihtoehto olisi vaihtaa tuo nykyinen X3 johonkin pakuun (esim Volkswagen Crafter) ja ajaa nuo täällä olevat tavarat Suomeen. Katsoin jos laitan täällä 15000-17000€ Crafteriin niin vastaavien pyyntihinta nettiautossa on jotakin 24000-30000€ välillä. Nopeasti katsottuna Tullin sivuilta tuolle autolle kohdistuva vero olisi jotain 2000-3000€ väliltä ja kustannukset Malaga - Helsinki välille on about 1500-2000€. Mutta jäänkö kuseen tuon pakettiauton suhteen vai meneekö se kaupaksi jos sitä myy reilusti halvemmalla hinnalla (esim 20000€) kuin autokaupat ilman, että ostan siihen talvirenkaita, webastoa jne jne?
Ristiriitaiset fiilikset tuon pakettiautosuunnitelman suhteen. Toisaalta olisi helppoa tuoda tavarat sillä Suomeen ja samalla voisi roudata kivan määrän eri viinejä ja muita Espanjan tuliaisia. Mutta toisaalta vituttaa laittaa suuri määrä omaa aikaa / sitoa omaa rahaa kiinni projektiin jossa tuntuu olevan riski jäädä aika pahasti pakkaselle suhteutettuna siihen, että voisin vaan lykätä nämä nykyiset tavarat kuljetusyrityksen kyytiin ja maksaa jonkun 2700-4000€ siitä.
Nyt en tiedä mikä sun nykyinen auto on. Joskus sulla oli E91 3-sarjan bemari? Sehän on ihan miellyttävä auto, aika ahdas ja hintaero 5-sarjalaiseen ei ole kovin iso, mutta ihan ok, ja jos sinne kamat ja lapset saat mahtumaan niin mikäs siinä.Jaa, laitappa sitten jotain vaihtoehtoja näille. Voin seuraavalla kerralla harkita kolmen skidin ja näiden vaatimien kamojen kuskaamiseen jotain niistä tuon nykyisen suht tilavan ja taloudellisen mutta meille tarpeeksi tehokkaan tilalle.