No joo, en vaan tajunnu yhdistää Laakkosia "veljeskaksikkoon". Kuvittelin mielessäni jonkun pienemmän autoliikkeen ja itseasiassa Laakkonen ei ole tainnut olla veljeskaksikon autoliike enää kahteenkymmeneen vuoteen.Tuo nyt oli omaa mukahauskuttelemistani. Kuvittelin että kaikki tietävät mistä liikkeestä on kyse jos puhutaan "muuan veljeskaksikon autoliikkeestä". Oma moka. Täytynee jatkossa puhua asioiden oikeilla nimillä.
Niin itse asiassa, kuten mainos sanoo, "on vain yksi LAAKKONEN" (siis Yrjö)...No joo, en vaan tajunnu yhdistää Laakkosia "veljeskaksikkoon". Kuvittelin mielessäni jonkun pienemmän autoliikkeen ja itseasiassa Laakkonen ei ole tainnut olla veljeskaksikon autoliike enää kahteenkymmeneen vuoteen.
Kai se on automyynnissä ja kiinteistönvälityksessä kuitenkin niin, että ihmisten on pakko asua jossain tai ajaa jollakin autolla, niin mitäpä sitä suotta palveluun panostamaan. Asiakkaita tulee ja ne ostaa kuitenkin, oli palvelu kuinka huonoa tai olematonta tahansa
99 % suomalaisista valitsee sen paskan jos se sopimuksentekohetkellä on halvin. Pätee niin autokauppaan kuin välityssopimukseen. Itsekin tuli sorruttua moiseen asuntoa myydessä, halpa yritti reilun puolivuotta, kalliimpi myi periaatteessa ensimmäisellä näytöllä. Köyhän ei kannattaisi ostaa halpaaKyllä, mutta toisaalta nämä ovat myös hyvin kilpailtuja aloja. Luulisi siis, että keskityttäisiin enemmän niihin seikkoihin, joilla voi tehdä kilpailuetua muihin toimijoihin. Hyvä asiakaspalvelu olisi aika helppo ja halpa tapa saavuttaa kilpailuetua muihin nähden, koska tunnetusti näillä aloilla palvelu kusee aivan liian usein. Itse kiertelin paljon autokauppoja kevään aikana. Palvelun laatu vaihteli todella paljon siitä, että palvelua ei saanut lainkaan 30 minsan odottelun jälkeen siihen, että kaikki tarpeet täyttiin 100 %:sti.
99 % suomalaisista valitsee sen paskan jos se sopimuksentekohetkellä on halvin. Pätee niin autokauppaan kuin välityssopimukseen. Itsekin tuli sorruttua moiseen asuntoa myydessä, halpa yritti reilun puolivuotta, kalliimpi myi periaatteessa ensimmäisellä näytöllä. Köyhän ei kannattaisi ostaa halpaa
Olet varmasti oikeassa. Liioittelin huomattavasti.Uskallan väittää, että prosenttiluku ei ole läheskään noin suuri.
Tarkoitin lähinnä sitä, että (vaihto)autojen ja kiinteistöjen kauppa perustuu pitkälti yksilöllisten kohteiden myyntiin. Luultavasti kaikki meistä kuitenkin lopulta kiinnostuvat enemmän itse myytävästä tuotteesta (auto tai kiinteistö) kuin sen ohessa tulevasta palvelusta. Tarkoitan siis sitä että uutta autoa katselevana sua ei lohduta yhtään vaikka palvelu olisi kuinka hyvää, jos kyseisellä autoliikkeellä ei ole tontilla yhtään sinua kiinnostavaa autoa. Vaihtoehtoisesti taas näet netissä sinua todella kiinnostavan auton ja menet katsomaan kyseistä autoa liikkeeseen. Myyjää ei kiinnosta paskan vertaa palvella, joudut erikseen vinkumaan myyjää paikalle, tekemään paperit koeajosta ja yms. Kuitenkin lopulta luokaton palvelu ei silti vesitä ostohalujasi, koska haluat juuri sen auton etkä pääse valitsemaan sen myyjää. Sama juttu oli vähän vanhempieni kiinteistökaupoissa. Kuukausien etsimisen jälkeen sopiva löytyi, mutta kohdalle osui paska myyjä. Vaikka palvelu oli tönkköä ja mikään ei oikein kaupanteossa luistanut, niin se ei poistanut sitä tosiasiaa että tämä on juuri se kämppä mitä ollaan etsitty. Ja niin sitten vain lopulta päädyttiin puristamaan kättä, koska muuten olisi asunto jäänyt saamatta.Kyllä, mutta toisaalta nämä ovat myös hyvin kilpailtuja aloja. Luulisi siis, että keskityttäisiin enemmän niihin seikkoihin, joilla voi tehdä kilpailuetua muihin toimijoihin. Hyvä asiakaspalvelu olisi aika helppo ja halpa tapa saavuttaa kilpailuetua muihin nähden, koska tunnetusti näillä aloilla palvelu kusee aivan liian usein. Itse kiertelin paljon autokauppoja kevään aikana. Palvelun laatu vaihteli todella paljon siitä, että palvelua ei saanut lainkaan 30 minsan odottelun jälkeen siihen, että kaikki tarpeet täyttiin 100 %:sti.
Tarkoitin lähinnä sitä, että (vaihto)autojen ja kiinteistöjen kauppa perustuu pitkälti yksilöllisten kohteiden myyntiin. Luultavasti kaikki meistä kuitenkin lopulta kiinnostuvat enemmän itse myytävästä tuotteesta (auto tai kiinteistö) kuin sen ohessa tulevasta palvelusta. Tarkoitan siis sitä että uutta autoa katselevana sua ei lohduta yhtään vaikka palvelu olisi kuinka hyvää, jos kyseisellä autoliikkeellä ei ole tontilla yhtään sinua kiinnostavaa autoa. Vaihtoehtoisesti taas näet netissä sinua todella kiinnostavan auton ja menet katsomaan kyseistä autoa liikkeeseen. Myyjää ei kiinnosta paskan vertaa palvella, joudut erikseen vinkumaan myyjää paikalle, tekemään paperit koeajosta ja yms. Kuitenkin lopulta luokaton palvelu ei silti vesitä ostohalujasi, koska haluat juuri sen auton etkä pääse valitsemaan sen myyjää. Sama juttu oli vähän vanhempieni kiinteistökaupoissa. Kuukausien etsimisen jälkeen sopiva löytyi, mutta kohdalle osui paska myyjä. Vaikka palvelu oli tönkköä ja mikään ei oikein kaupanteossa luistanut, niin se ei poistanut sitä tosiasiaa että tämä on juuri se kämppä mitä ollaan etsitty. Ja niin sitten vain lopulta päädyttiin puristamaan kättä, koska muuten olisi asunto jäänyt saamatta.
...jos suunnittelen kantavani rahani johonkin lafkaan, odotan perusfiksua käytöstä henkilökunnalta. Perseennuoleminen sikseen tai yli-innokkuus, ihan vain asiallinen ja asiantunteva käytös riittää...
Kokemuksia autokaupasta on tainnut tulla täälläkin kerrottua mutta lisättäköön vielä (jos en ole jo todennut) että Kamuxin myyjä kertoili että karkeasti auto per päivä pitää liikkua jotta pääsee kohtuulliseen tulotasoon, peruspalkka on täysin mitätön eikä sillä elä. Ehkä tämä selittää miksi Kamux on kasvanut niin nopeasti.
Kivi tuulilasiin ja lasiin halkeama. Osaako joku suositella (tai ei suositella) jotain tiettyä ketjua tai jopa tarkemmin paikkaa Vantaalta tai Pohjois-Helsingistä? Lasivakuutus löytyy, joten hintatasolla ei ole väliä.
Onko palstalaisilla kokemuksia auton maalipinnan koneellisesta kiillotuksesta eli ns. myllytyksestä? Itse tuota ei varmasti kannata ilman kokemusta tehdä, mutta sisältyykö tuohon silti riskejä vaikka kokenut ammattilainen alan liikkeessä tekisi? Mietin lähinnä sitä, että auton väri on musta eli ns. "arka" väri. Maalipinta nyt ei ole mitenkään erityisen huono, mutta silti pikkunaarmut ja kiveniskemät aavistuksen pistävät silmään.
Kannattaa katsoa, että tekijä on tosiaan ammattilainen, helposti myllytyksellä myös pilaa auton. Hyvän siitä kyllä saa oikein tehtynä. Sinuna tutkisin googlesta, millaisia kokemuksia eri firmoista on ja sen perusteella valitsisin "parhaan". Suoli24:n jutut toki kannattaa sivuuttaa.Onko palstalaisilla kokemuksia auton maalipinnan koneellisesta kiillotuksesta eli ns. myllytyksestä? Itse tuota ei varmasti kannata ilman kokemusta tehdä, mutta sisältyykö tuohon silti riskejä vaikka kokenut ammattilainen alan liikkeessä tekisi? Mietin lähinnä sitä, että auton väri on musta eli ns. "arka" väri. Maalipinta nyt ei ole mitenkään erityisen huono, mutta silti pikkunaarmut ja kiveniskemät aavistuksen pistävät silmään.
Itselläkin bemarin F31:ssä takaosa tummennettu ja tätä sun kommenttia funtsin, jos istun sinne taakse hämärällä niin en näe ulos kovin selvästi, en nyt ole ihan varma että haluaisinko /olisiko kovinkaan turvallista tummennukset edessä, vaikka ulkonäöstä kyllä pitäisin, olisi mustana aikamoinen ghettoraaseri. En toki tiedä tekniikoista sen enempää että näkeekö jostain eteen asennetusta kalvosta mahdollisesti paremmin ulos.Vähän ihmetyttää, että tummennusta ei saa laittaa etusivuikkunoihin.