Mikä vittu teitä vaivaa?
No en minä ainakaan tiedä. Mulla on ollut Opel, Pösö, Seat, Sitikka ja nyt Ford. Kerro mulle, mikä työsuhdeauto minun pitää ottaa, etten menetä skenepisteitä. Tai anna nyt ainakin vaikka 3-5 vaihtoehtoa. Vai pelkäätkö, että pilkaan niitä hyvien tai huonojen perusteluiden kera?Siis hyviä autoja? Teille pitää kertoa hyviä autoja?
Nyt en tiedä mikä sun nykyinen auto on. Joskus sulla oli E91 3-sarjan bemari? Sehän on ihan miellyttävä auto, aika ahdas ja hintaero 5-sarjalaiseen ei ole kovin iso, mutta ihan ok, ja jos sinne kamat ja lapset saat mahtumaan niin mikäs siinä.
Tuossahan on jo useita hyviä vaihtoehtoja, edellä mainittiin muutama lisää. Ei se toimi niin että aina kysytään minulta mikä auto olisi hyvä, koska se ihminenhän siinä on se ongelman ydin eikä se volkkari.No en minä ainakaan tiedä. Mulla on ollut Opel, Pösö, Seat, Sitikka ja nyt Ford. Kerro mulle, mikä työsuhdeauto minun pitää ottaa, etten menetä skenepisteitä. Tai anna nyt ainakin vaikka 3-5 vaihtoehtoa. Vai pelkäätkö, että pilkaan niitä hyvien tai huonojen perusteluiden kera?
Et sitten luetellut yhtään. No siitä huolimatta sulle ei tuota vaikeuksia kertoa, mikä auto on huono valinta. En oikein pysy mukana sun ajatusmaailmassa. Mullahan ei siis ole koskaan ollut työsuhdeautoa ja tuskin tuleekaan. Omia ovat olleet kaikki.Tuossahan on jo useita hyviä vaihtoehtoja, edellä mainittiin muutama lisää. Ei se toimi niin että aina kysytään minulta mikä auto olisi hyvä, koska se ihminenhän siinä on se ongelman ydin eikä se volkkari.
Nilkasta pureminen on kivaa, tämmöinen besserwisser kyseessä. Ensin räkyttää ja ei uskalla kertoa omaa mielipidettään, kun pelkää jonkun räkyttävän takaisin. Kun on noin paskalla asenteella liikenteessä, niin tottahan näin olisi käynyt.No siitä huolimatta sulle ei tuota vaikeuksia kertoa, mikä auto on huono valinta. En oikein pysy mukana sun ajatusmaailmassa.
Siis mitä helvettiä Leon ja Sako. Mikäköhän kohta mielipiteessäni jäi epäselväksi? Että mikä on vaihtoehto VAG-kulkineille? Sehän olisi tietysti ihan anteeksiannettava selitys sille miksi on mennyt Comfortline Golfin hankkimaan. Että ei tiedä että muitakin autoja on.
Kaasu-Passat on mielenkiintoinen vaihtoehto, lähinnä pitää tsekata että millä tavoin se vaikuttaa hintaan. Tällä hetkellä tuota moottorivaihtoehtoa ei ainakaan suoraa löydy nettisivujen hinnastosta.
Volkkarilla on Passatista myös se ladattava hybrid-malli, mutta silloin itse auton hinta nousee merkittävästi.
Ja kerran nyt autoketjussa ollaan niin kysynpä kuitenkin. Eli kuinka hankalaa on myydä pakettiauto Suomessa? Pitäisi organisoida muutto Espanjasta Suomeen ja yksi vaihtoehto olisi vaihtaa tuo nykyinen X3 johonkin pakuun (esim Volkswagen Crafter) ja ajaa nuo täällä olevat tavarat Suomeen. Katsoin jos laitan täällä 15000-17000€ Crafteriin niin vastaavien pyyntihinta nettiautossa on jotakin 24000-30000€ välillä. Nopeasti katsottuna Tullin sivuilta tuolle autolle kohdistuva vero olisi jotain 2000-3000€ väliltä ja kustannukset Malaga - Helsinki välille on about 1500-2000€. Mutta jäänkö kuseen tuon pakettiauton suhteen vai meneekö se kaupaksi jos sitä myy reilusti halvemmalla hinnalla (esim 20000€) kuin autokaupat ilman, että ostan siihen talvirenkaita, webastoa jne jne?
Ristiriitaiset fiilikset tuon pakettiautosuunnitelman suhteen. Toisaalta olisi helppoa tuoda tavarat sillä Suomeen ja samalla voisi roudata kivan määrän eri viinejä ja muita Espanjan tuliaisia. Mutta toisaalta vituttaa laittaa suuri määrä omaa aikaa / sitoa omaa rahaa kiinni projektiin jossa tuntuu olevan riski jäädä aika pahasti pakkaselle suhteutettuna siihen, että voisin vaan lykätä nämä nykyiset tavarat kuljetusyrityksen kyytiin ja maksaa jonkun 2700-4000€ siitä.
Tässä isoin ongelma tulee siinä, että jos ja kun tuot autot itse SUomeen niin siitä katoaa vähennettävä arvonlisävero ja sitä kautta 85% mahdollisista ostajista, kun yritys ei saa ostettaessa silloin alvia vähentää.
Mulla ei ole pienintäkään käsitystä, mikä on sun mielestä vaihtoehto VAGeille.Siis mitä helvettiä Leon ja Sako. Mikäköhän kohta mielipiteessäni jäi epäselväksi? Että mikä on vaihtoehto VAG-kulkineille? Sehän olisi tietysti ihan anteeksiannettava selitys sille miksi on mennyt Comfortline Golfin hankkimaan. Että ei tiedä että muitakin autoja on.
Kaasu ja multifuel vaihtoehdot eivät ole enää Passatin valikoimassa ainakaan Suomessa. Tuota hybridiä pääsin ajamaan itse toissaviikolla ja siinä on muuten hieno laite.
Periaatteessa hybriditeknologia voisi kiinnostaakin mutta olen hyvin skeptinen muutamiin asioihin liittyen. Ensinnäkin akuston vuoksi paino kasvaa sen 150-300 kiloa, mikä on järkyttävä määrä kun nykyiset keskiverto perheautot painavat noin 1500kiloa, sitten tuo kulutus, paperilla hyvä mutta kun painaa kaasua niin likutat tuota raskaampaa massaa ja todellinen kulutus lähempänä 10 litraa. Tämä tulee ilmi monissa autolehtien testeissäkin.Tuota hybridiä pääsin ajamaan itse toissaviikolla ja siinä on muuten hieno laite.
Aivan, entä jos pakettiauto myydään Espanjan kilvissä ja yritys maksaa tullille autoveron niin onkohan ne vähennettävissä?
No joka tapauksessa tuntuu aiheuttavan sen verran paljon pään vaivaa, että taidan mielummin laittaa nuo tavarat jonkun muuttofirman kyytiin.
Periaatteessa hybriditeknologia voisi kiinnostaakin mutta olen hyvin skeptinen muutamiin asioihin liittyen. Ensinnäkin akuston vuoksi paino kasvaa sen 150-300 kiloa, mikä on järkyttävä määrä kun nykyiset keskiverto perheautot painavat noin 1500kiloa, sitten tuo kulutus, paperilla hyvä mutta kun painaa kaasua niin likutat tuota raskaampaa massaa ja todellinen kulutus lähempänä 10 litraa. Tämä tulee ilmi monissa autolehtien testeissäkin.
Toisaalta nyt voisi olla oikea aika ostaa tuollainen koska verotuksessa hyötyy, vielä. Kohta kun tarkentavat päästömittauksia ja ne muuttuvat todenmukaisemmiksi niin ei hybridejäkään enää verotella näillä parinkymmenen CO2 päästöillä vaan jollain ihan muilla arvoilla.
Tällä hetkellä ottaisin mieluummin kuitenkin monta sataa kiloa kevyemmän vastaavan mallin jossa moderni bensaturbo.
_
Mulla ei ole pienintäkään käsitystä, mikä on sun mielestä vaihtoehto VAGeille.
En tiedä, enkä taida saada vastausta. Jos esimerkiksi minä ottaisin työsuhdeauton, voisin valita Insignian tai Passatin välillä. Vaikka kuinka käyttäisin mielikuvitusta, tossa ne vaihtoehdot meidän firmassa mun työnkuvalla on. Alkuperäisellä kysyjällä taitaa olla sentään oikeasti hiukan enemmän vaihtoehtoja.Ymmärsin hänen viesteistään, että kaikki autot ovat vaihtoehtoja VAGeille. Ajattelen, että hän kritisoi tässä mielikuvituksen puutetta. Voi olla, että tulkitsin väärin.
Ei kun sä olet kertonut, että VAG on ihan paska ja mielikuvitukseton valinta. Olen kahteen tai kolmeen kertaan yrittänyt saada sua kertomaan, mikä ei olisi. Sulla se ongelma on, kun et osaa vastata. Tai sitten et vain halua, aivan sama.Mikä sulla nyt oikein on ongelma @Leon. Kysytkö ihan tosissasi että jos sulla on vaihtoehtoina Insignia ja Passat, niin mikä sulla silloin on vaihtoehtona Passatille. Vastaan: Insignia.
Lähe menee vielä ku ehit. Oliko siinä neljä merkkiä jotka toit itse esiin ja ne kaikki hyväksyin (pl Seat tietysti), kuten myös muutaman muun. Tästä voisi jo nokkelampi päätellä että en ole kovin ronkeli.Ei kun sä olet kertonut, että VAG on ihan paska ja mielikuvitukseton valinta. Olen kahteen tai kolmeen kertaan yrittänyt saada sua kertomaan, mikä ei olisi. Sulla se ongelma on, kun et osaa vastata. Tai sitten et vain halua, aivan sama.
Tuossahan on jo useita hyviä vaihtoehtoja, edellä mainittiin muutama lisää.
Mitä enemmän autoista tietää, niin sitä selvempää on se, että kaikki ne on tavalla tai toisella ihan paskoja. Siispä parempi jokaisen ostaa sellainen kun itsestä tuntuu, vaikka vähän kyllä hymähdin sille, että jonkun Ooppelin tai Foordin ostamalla joku tuntee olevansa kovakin individualisti.