Autoiluketju

  • 3 307 790
  • 18 973

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis hyviä autoja? Teille pitää kertoa hyviä autoja? Ette tiedä kuin Skodan, Audin ja Volkkarin? Ai niin ja Seatin. Älkää ny viittikö.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mikä vittu teitä vaivaa?

Minullapa on Volvo.

Mutta joo, itsekin ajattelisin, että jos ei ole ns. omat rahat kiinni niin lähtisin kalastelemaan vähän eksoottisemmille vesille, tai ainakin kokeilisin. Toki se on autolla hyvä ominaisuus, että se ei jätä tielle. Äitinikin vaihto Rellun pois kun aina sai olla jännittämässä, että mihin jättää. Nyt on Mazda. Ei olisi oma valintani mutta ymmärrän 60-vee ihmisen, että ei siinä enää ylimääräistä jännitystä kaipaa.

p.s Alfa on aina kutitellut minun sisintäni jotenkin, mutta en ole koskaan uskaltanut laittaa omaa oikeaa rahaa siihen. Kerran oli lähellä. Range Evoquen olisin ottanut, jos olisi ollut vähän käytettyä nelikko automaattia saatavilla sopuhintaan, mutta noita oli silloin tarjolla käytettynä joku kahdeksan kappaletta koko maassa, joten valinnan varaa ei ollut. Siispä Volvo. Niistä oli.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis hyviä autoja? Teille pitää kertoa hyviä autoja?
No en minä ainakaan tiedä. Mulla on ollut Opel, Pösö, Seat, Sitikka ja nyt Ford. Kerro mulle, mikä työsuhdeauto minun pitää ottaa, etten menetä skenepisteitä. Tai anna nyt ainakin vaikka 3-5 vaihtoehtoa. Vai pelkäätkö, että pilkaan niitä hyvien tai huonojen perusteluiden kera?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Nyt en tiedä mikä sun nykyinen auto on. Joskus sulla oli E91 3-sarjan bemari? Sehän on ihan miellyttävä auto, aika ahdas ja hintaero 5-sarjalaiseen ei ole kovin iso, mutta ihan ok, ja jos sinne kamat ja lapset saat mahtumaan niin mikäs siinä.

Joo, nyt on muutaman vuoden vanha F11 520d. Tonne mahtuu vaunut ja pari ei-pyörällistä lätkäkassia ja tilaa on sisällä ainakin Lapinreissun jäljiltä muijan mielestä ihan mukavasti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No en minä ainakaan tiedä. Mulla on ollut Opel, Pösö, Seat, Sitikka ja nyt Ford. Kerro mulle, mikä työsuhdeauto minun pitää ottaa, etten menetä skenepisteitä. Tai anna nyt ainakin vaikka 3-5 vaihtoehtoa. Vai pelkäätkö, että pilkaan niitä hyvien tai huonojen perusteluiden kera?
Tuossahan on jo useita hyviä vaihtoehtoja, edellä mainittiin muutama lisää. Ei se toimi niin että aina kysytään minulta mikä auto olisi hyvä, koska se ihminenhän siinä on se ongelman ydin eikä se volkkari.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuossahan on jo useita hyviä vaihtoehtoja, edellä mainittiin muutama lisää. Ei se toimi niin että aina kysytään minulta mikä auto olisi hyvä, koska se ihminenhän siinä on se ongelman ydin eikä se volkkari.
Et sitten luetellut yhtään. No siitä huolimatta sulle ei tuota vaikeuksia kertoa, mikä auto on huono valinta. En oikein pysy mukana sun ajatusmaailmassa. Mullahan ei siis ole koskaan ollut työsuhdeautoa ja tuskin tuleekaan. Omia ovat olleet kaikki.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No siitä huolimatta sulle ei tuota vaikeuksia kertoa, mikä auto on huono valinta. En oikein pysy mukana sun ajatusmaailmassa.
Nilkasta pureminen on kivaa, tämmöinen besserwisser kyseessä. Ensin räkyttää ja ei uskalla kertoa omaa mielipidettään, kun pelkää jonkun räkyttävän takaisin. Kun on noin paskalla asenteella liikenteessä, niin tottahan näin olisi käynyt.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Siis mitä helvettiä Leon ja Sako. Mikäköhän kohta mielipiteessäni jäi epäselväksi? Että mikä on vaihtoehto VAG-kulkineille? Sehän olisi tietysti ihan anteeksiannettava selitys sille miksi on mennyt Comfortline Golfin hankkimaan. Että ei tiedä että muitakin autoja on.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Siis mitä helvettiä Leon ja Sako. Mikäköhän kohta mielipiteessäni jäi epäselväksi? Että mikä on vaihtoehto VAG-kulkineille? Sehän olisi tietysti ihan anteeksiannettava selitys sille miksi on mennyt Comfortline Golfin hankkimaan. Että ei tiedä että muitakin autoja on.

Niin, kai joku uusi Passat kuitenkin ihan passeli ajettava on. Eikä siinä paljoa mahdollinen huonontunut tekninen laatu haittaa, jos työsuhdeautoksi moisen hankkii. Toki, jos Pasuuna kesken pidemmän reissun lahoaa, niin tuleehan siitä säätöä. Sama toki koskee vaikka Sitikkaa ja sen mutuna Passattia nopeampaa arvonalenemaa eikä tarvitse murehtia saako sen menemään vaihdossa muuhunkin kuin uuteen Sitikkaan.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kaasu-Passat on mielenkiintoinen vaihtoehto, lähinnä pitää tsekata että millä tavoin se vaikuttaa hintaan. Tällä hetkellä tuota moottorivaihtoehtoa ei ainakaan suoraa löydy nettisivujen hinnastosta.

Volkkarilla on Passatista myös se ladattava hybrid-malli, mutta silloin itse auton hinta nousee merkittävästi.

Kaasu ja multifuel vaihtoehdot eivät ole enää Passatin valikoimassa ainakaan Suomessa. Tuota hybridiä pääsin ajamaan itse toissaviikolla ja siinä on muuten hieno laite.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Ja kerran nyt autoketjussa ollaan niin kysynpä kuitenkin. Eli kuinka hankalaa on myydä pakettiauto Suomessa? Pitäisi organisoida muutto Espanjasta Suomeen ja yksi vaihtoehto olisi vaihtaa tuo nykyinen X3 johonkin pakuun (esim Volkswagen Crafter) ja ajaa nuo täällä olevat tavarat Suomeen. Katsoin jos laitan täällä 15000-17000€ Crafteriin niin vastaavien pyyntihinta nettiautossa on jotakin 24000-30000€ välillä. Nopeasti katsottuna Tullin sivuilta tuolle autolle kohdistuva vero olisi jotain 2000-3000€ väliltä ja kustannukset Malaga - Helsinki välille on about 1500-2000€. Mutta jäänkö kuseen tuon pakettiauton suhteen vai meneekö se kaupaksi jos sitä myy reilusti halvemmalla hinnalla (esim 20000€) kuin autokaupat ilman, että ostan siihen talvirenkaita, webastoa jne jne?

Ristiriitaiset fiilikset tuon pakettiautosuunnitelman suhteen. Toisaalta olisi helppoa tuoda tavarat sillä Suomeen ja samalla voisi roudata kivan määrän eri viinejä ja muita Espanjan tuliaisia. Mutta toisaalta vituttaa laittaa suuri määrä omaa aikaa / sitoa omaa rahaa kiinni projektiin jossa tuntuu olevan riski jäädä aika pahasti pakkaselle suhteutettuna siihen, että voisin vaan lykätä nämä nykyiset tavarat kuljetusyrityksen kyytiin ja maksaa jonkun 2700-4000€ siitä.

Tässä isoin ongelma tulee siinä, että jos ja kun tuot autot itse SUomeen niin siitä katoaa vähennettävä arvonlisävero ja sitä kautta 85% mahdollisista ostajista, kun yritys ei saa ostettaessa silloin alvia vähentää.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tässä isoin ongelma tulee siinä, että jos ja kun tuot autot itse SUomeen niin siitä katoaa vähennettävä arvonlisävero ja sitä kautta 85% mahdollisista ostajista, kun yritys ei saa ostettaessa silloin alvia vähentää.

Aivan, entä jos pakettiauto myydään Espanjan kilvissä ja yritys maksaa tullille autoveron niin onkohan ne vähennettävissä?

No joka tapauksessa tuntuu aiheuttavan sen verran paljon pään vaivaa, että taidan mielummin laittaa nuo tavarat jonkun muuttofirman kyytiin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis mitä helvettiä Leon ja Sako. Mikäköhän kohta mielipiteessäni jäi epäselväksi? Että mikä on vaihtoehto VAG-kulkineille? Sehän olisi tietysti ihan anteeksiannettava selitys sille miksi on mennyt Comfortline Golfin hankkimaan. Että ei tiedä että muitakin autoja on.
Mulla ei ole pienintäkään käsitystä, mikä on sun mielestä vaihtoehto VAGeille.
 

Fordél

Jäsen
Kaasu ja multifuel vaihtoehdot eivät ole enää Passatin valikoimassa ainakaan Suomessa. Tuota hybridiä pääsin ajamaan itse toissaviikolla ja siinä on muuten hieno laite.

Kiitos tiedosta. Harmittava homma, että Volkkari on kaventanut kaasuautojen tarjontaa. Myynti ei ole varmastikaan ollut vilkasta, mutta nyt kun tankkausasemien määrä kasvaa Suomessa lähivuosina merkittävästi, voisi autojen kysyntäkin kasvaa. Onneki sentään Audi on tuomassa lisää vaihtoehtoja markkinoille, kun vuoden 2016 lopusta lähtien on saatavilla Audi A4:sta kaasuversiona. Lupaavat kulutukseksi alle 4 kg satasella. Itse olen päässyt maantieajossa tähän mennessä 4,1 kiloon.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuota hybridiä pääsin ajamaan itse toissaviikolla ja siinä on muuten hieno laite.
Periaatteessa hybriditeknologia voisi kiinnostaakin mutta olen hyvin skeptinen muutamiin asioihin liittyen. Ensinnäkin akuston vuoksi paino kasvaa sen 150-300 kiloa, mikä on järkyttävä määrä kun nykyiset keskiverto perheautot painavat noin 1500kiloa, sitten tuo kulutus, paperilla hyvä mutta kun painaa kaasua niin likutat tuota raskaampaa massaa ja todellinen kulutus lähempänä 10 litraa. Tämä tulee ilmi monissa autolehtien testeissäkin.

Toisaalta nyt voisi olla oikea aika ostaa tuollainen koska verotuksessa hyötyy, vielä. Kohta kun tarkentavat päästömittauksia ja ne muuttuvat todenmukaisemmiksi niin ei hybridejäkään enää verotella näillä parinkymmenen CO2 päästöillä vaan jollain ihan muilla arvoilla.

Tällä hetkellä ottaisin mieluummin kuitenkin monta sataa kiloa kevyemmän vastaavan mallin jossa moderni bensaturbo.

_
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Ymmärrän osin benicion heiton, koska kyllähän monesti kotimainen autokeskustelu on pippelinvenytystä siitä kummalla on enemmän punaisia kirjaimia TDI-merkissä. Osin tämä on syytä ihan autoilun verotuksesta koska ei täällä muuhun varaa ole, tai firmojen ehdot työsuhdepeleille rajautuu juuri näihin. Loput sitten kansan mentaliteetin piikkiin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Aivan, entä jos pakettiauto myydään Espanjan kilvissä ja yritys maksaa tullille autoveron niin onkohan ne vähennettävissä?

No joka tapauksessa tuntuu aiheuttavan sen verran paljon pään vaivaa, että taidan mielummin laittaa nuo tavarat jonkun muuttofirman kyytiin.

Tuo voisi olla mahdollista mutta turvallisinta olisi myydä autoliikkeelle. Esim Craftereissa pitää kuitenkin huomioda että espanjanmallissa ei ole eberiä, PTC-lämmitysvastuksia eikä lämpöeristettyä ohjaamoa joten hinnan pitää tosiaan olla kohdallaan jotta liikettä kiinnostaa ostaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Periaatteessa hybriditeknologia voisi kiinnostaakin mutta olen hyvin skeptinen muutamiin asioihin liittyen. Ensinnäkin akuston vuoksi paino kasvaa sen 150-300 kiloa, mikä on järkyttävä määrä kun nykyiset keskiverto perheautot painavat noin 1500kiloa, sitten tuo kulutus, paperilla hyvä mutta kun painaa kaasua niin likutat tuota raskaampaa massaa ja todellinen kulutus lähempänä 10 litraa. Tämä tulee ilmi monissa autolehtien testeissäkin.

Toisaalta nyt voisi olla oikea aika ostaa tuollainen koska verotuksessa hyötyy, vielä. Kohta kun tarkentavat päästömittauksia ja ne muuttuvat todenmukaisemmiksi niin ei hybridejäkään enää verotella näillä parinkymmenen CO2 päästöillä vaan jollain ihan muilla arvoilla.

Tällä hetkellä ottaisin mieluummin kuitenkin monta sataa kiloa kevyemmän vastaavan mallin jossa moderni bensaturbo.

_

Passatille luvataan 50km toimintasäde pelkällä sähköllä ja itse pääsin (talvi)moottoritienopeudellakin yli 20km. Pienemmällä nopeudella tuo lähes 50km voi hyvinkin olla saavutettavissa. Jos työmatka 20-25km niin voi hyvinkin päästä yhdellä latauksella edestakaisin. Tuolla tavalla kustannukset jäävät todella pieniksi. Sitten jos kaipaa suorituskykyä niin kyllähän tuo liikkui komeasti GTE moodissa eli sekä bensa- että sähkömoottorilla.

Itse ajan mieluiten bensa boxer kutosella tai v8:lla mutta ei ne jokapäiväiseen ajoon oikein sovellu, :-)
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mulla ei ole pienintäkään käsitystä, mikä on sun mielestä vaihtoehto VAGeille.

Ymmärsin hänen viesteistään, että kaikki autot ovat vaihtoehtoja VAGeille. Ajattelen, että hän kritisoi tässä mielikuvituksen puutetta. Voi olla, että tulkitsin väärin.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ymmärsin hänen viesteistään, että kaikki autot ovat vaihtoehtoja VAGeille. Ajattelen, että hän kritisoi tässä mielikuvituksen puutetta. Voi olla, että tulkitsin väärin.
En tiedä, enkä taida saada vastausta. Jos esimerkiksi minä ottaisin työsuhdeauton, voisin valita Insignian tai Passatin välillä. Vaikka kuinka käyttäisin mielikuvitusta, tossa ne vaihtoehdot meidän firmassa mun työnkuvalla on. Alkuperäisellä kysyjällä taitaa olla sentään oikeasti hiukan enemmän vaihtoehtoja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä sulla nyt oikein on ongelma @Leon. Kysytkö ihan tosissasi että jos sulla on vaihtoehtoina Insignia ja Passat, niin mikä sulla silloin on vaihtoehtona Passatille. Vastaan: Insignia.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä sulla nyt oikein on ongelma @Leon. Kysytkö ihan tosissasi että jos sulla on vaihtoehtoina Insignia ja Passat, niin mikä sulla silloin on vaihtoehtona Passatille. Vastaan: Insignia.
Ei kun sä olet kertonut, että VAG on ihan paska ja mielikuvitukseton valinta. Olen kahteen tai kolmeen kertaan yrittänyt saada sua kertomaan, mikä ei olisi. Sulla se ongelma on, kun et osaa vastata. Tai sitten et vain halua, aivan sama.

Ja ainakin kahteen kertaan olen kertonut, että mulla ei ole aikomustakaan ottaa työsuhdeautoa. Ei sun silloin tarvitse valita mun puolesta. Mua kiinnostaa vaan ihan yleisesti, mikä auto on sun mielestä kiva, ja mahdollisesti sellainen, jota voi suositella jopa työsuhdeautoksi.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei kun sä olet kertonut, että VAG on ihan paska ja mielikuvitukseton valinta. Olen kahteen tai kolmeen kertaan yrittänyt saada sua kertomaan, mikä ei olisi. Sulla se ongelma on, kun et osaa vastata. Tai sitten et vain halua, aivan sama.
Lähe menee vielä ku ehit. Oliko siinä neljä merkkiä jotka toit itse esiin ja ne kaikki hyväksyin (pl Seat tietysti), kuten myös muutaman muun. Tästä voisi jo nokkelampi päätellä että en ole kovin ronkeli.

Tuossahan on jo useita hyviä vaihtoehtoja, edellä mainittiin muutama lisää.
 

Outsider

Jäsen
Mitä enemmän autoista tietää, niin sitä selvempää on se, että kaikki ne on tavalla tai toisella ihan paskoja. Siispä parempi jokaisen ostaa sellainen kun itsestä tuntuu, vaikka vähän kyllä hymähdin sille, että jonkun Ooppelin tai Foordin ostamalla joku tuntee olevansa kovakin individualisti.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä enemmän autoista tietää, niin sitä selvempää on se, että kaikki ne on tavalla tai toisella ihan paskoja. Siispä parempi jokaisen ostaa sellainen kun itsestä tuntuu, vaikka vähän kyllä hymähdin sille, että jonkun Ooppelin tai Foordin ostamalla joku tuntee olevansa kovakin individualisti.

Juuri tästä on kyse. Opel ja Ford ovat ihan tavallisia autoja, miksi siis niiden sijasta välttämättä valita se kaikkein masentavin vaihtoehto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös