Autoiluketju

  • 3 367 484
  • 19 146
Onko muuten kovinkin yleistä, että auton nopeusmittari näyttää liikaa? Itselläni KIA Ceed, sen verran uusi malli että siinä on tämä nykylainsäädännnön mukainen perhanan ärsyttävä ylinopeusvaroitin. Jos ajan vaikka kahdeksankympin alueella nopeutta 83 niin alkaa kuulua pimputusta. Se tosin loppuu, jos jatkan ylinopeuden ajamista. MUTTA jos tuota vauhtia ajaessa vastaan tulee nopeusnäyttö, saattaakin siinä lukea 78, eli noin -5 siitä, mitä auto näyttää ja nopeusrajoitusten mukaista ajoa.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki mutta jos kaupasta on kaksi viikkoa ja ensimmäisillä pakkasilla selviää, että webasto ei toimi niin hankala vyöryttää kustannuksia ostajalle. Kyseinen korjaus ei varsinaisesti muutenkaan nosta auton arvoa joten kaupan perumisellekaan ei juuri ole syytä.

Myös pitkään kestänyt vian etsintä viittaa poikkeukselliseen hajoamiseen eikä tavanomaiseen elinkaarensa päässä olevan osan vaihtamiseen. Tuokin puoltaa korjauskulujen menemistä myyjän piikkiin.
Ihmettelen välillä (en syyllistä ketään), että eivätkö ihmiset ennen ostoa tosiaan tutki autoa tai sen ominaisuuksia? Webaston testaaminenkin on maailman helpoin asia ennen koeajolle lähtöä, oli se sitten etäkäynnistyksellä tai fyysisesti autosta käytettävä - moottoria ja/tai pelkästään kabiinia palveleva.

Sama koskee myös myyjäliikettä, kertonee myös perehtymisestä vaihdokkiin.
 
Onko muuten kovinkin yleistä, että auton nopeusmittari näyttää liikaa? Itselläni KIA Ceed, sen verran uusi malli että siinä on tämä nykylainsäädännnön mukainen perhanan ärsyttävä ylinopeusvaroitin. Jos ajan vaikka kahdeksankympin alueella nopeutta 83 niin alkaa kuulua pimputusta. Se tosin loppuu, jos jatkan ylinopeuden ajamista. MUTTA jos tuota vauhtia ajaessa vastaan tulee nopeusnäyttö, saattaakin siinä lukea 78, eli noin -5 siitä, mitä auto näyttää ja nopeusrajoitusten mukaista ajoa.
Aina ne näyttää liian alhaista. Valmistajat eivät vastuu syistä halua, että näytetty nopeus olisikin jossain tilanteessa vähemmän mitä todellinen nopeus.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihmettelen välillä (en syyllistä ketään), että eivätkö ihmiset ennen ostoa tosiaan tutki autoa tai sen ominaisuuksia? Webaston testaaminenkin on maailman helpoin asia ennen koeajolle lähtöä, oli se sitten etäkäynnistyksellä tai fyysisesti autosta käytettävä - moottoria ja/tai pelkästään kabiinia palveleva.

Sama koskee myös myyjäliikettä, kertonee myös perehtymisestä vaihdokkiin.



Voi olla hankalaa, jos esim ulkolämpötila on niin korkea ettei Webasto lähde käyntiin manuaalisestikaan. Tai moottori on koeajolle saapuessa liian lämmin. Nuo ohjainlaiteviat on myös joskus sellaisia, että lämmitin kyllä lähtee käyntiin mutta sammuu jonkin ajan kuluttua.
Toki jos ei sitä pääse testaamaan niin voi kysyä ja vaatia asiasta jonkun kirjauksen kauppakirjaan tms.
 
Viimeksi muokattu:

Frostburn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leafs, HPK
Audilta jättimoka – iso osa asiakkaista sekosi täysin, mallinimet muutetaan

Audi tajusi vihdoin sen kuinka sekasotkuksi onnistuivat kääntämään autojen nimeämisensä ja mallimerkintänsä pari vuotta sitten ja ottavat nyt takapakkia vanhaan selkeyteen, ainakin pääosin.
Ehtiköhän Audi pukata ulos yhtään A7:ksi brändättyä uuden sukupolven polttis-A6:tta? Saattavat olla tulevaisuudessa haluttuja keräilyharvinaisuuksia, jos ehti. A4:n polttisversiohan saa näköjään jäädä A5:ksi, kun niitä on jo pitempään tuotettu.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Audilta jättimoka – iso osa asiakkaista sekosi täysin, mallinimet muutetaan

Audi tajusi vihdoin sen kuinka sekasotkuksi onnistuivat kääntämään autojen nimeämisensä ja mallimerkintänsä pari vuotta sitten ja ottavat nyt takapakkia vanhaan selkeyteen, ainakin pääosin.
Monella muullakin merkillä voisi olla hyvä tehdä samanlaisia muutoksia. Sähköautojen ja kaikenlaisten crossovereiden lisääntymisen myötä tullut paljon sellaisia nimisekasotkuja, että osan mallisto muistuttaa nimeämislogiikaltaan Elon Muskin lapsikatrasta.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Mites muut palstan uudehkojen Toyotien omistajat, Relax-takuun loputtua huollatteko autonne muualla kuin merkkikorjaamolla? Onko väliä esim hybridiakun takuun osalta?
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mites muut palstan uudehkojen Toyotien omistajat, Relax-takuun loputtua huollatteko autonne muualla kuin merkkikorjaamolla? Onko väliä esim hybridiakun takuun osalta?
Mulla on kohta 230 tkm taulussa Toyotassa ja hybridiakun takuun loppuun saakka huolsin Toyotalla, sen jälkeen halvemmilla korjaamoilla. Noi hybridiakuthan on olleet todella luotettavia yleisesti, onko Suomessa kuin yksittäisiä vaihdettu, kun ottaa huomioon kuinka paljon näitä autoja on liikenteessä. Mulla ei oo ollut mitään sähkövikoja, auto ostettu muutama tonni ajettuna liikkeestä.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Mulla ei oo ollut mitään sähkövikoja, auto ostettu muutama tonni ajettuna liikkeestä.
Viaton on tääkin auto ollut itsellä ja luotto tuon akun kestämiseem on myös kova. Helsingissä aika paljon korkeammat hinnat merkkihuolloille kuin vaikkapa Lohjalla. Seuraava huolto onneksi pienempi määräaikaishuolto joten eiköhän se mene vielä merkkihuollolla. Ikää vasta 6v autolla kuitenkin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Suzuki sx4 vm. 11 palvellut itseäni jo lähes 11 vuotta, ja hiton moisen määrän kilometrejä. Nyt alkaisi olla aika vaihtaa uudempaan. Nykyinen on tarjonnut todella huolettomia kilometrejä. Kuluvia osia vain vaihdettu.

Suzuki Jimny meillä rouvan kanssa kiikarissa hankkia. Kellään kokemuksia kyseisestä mallista?
 

Glove

Jäsen
Suzuki sx4 vm. 11 palvellut itseäni jo lähes 11 vuotta, ja hiton moisen määrän kilometrejä. Nyt alkaisi olla aika vaihtaa uudempaan. Nykyinen on tarjonnut todella huolettomia kilometrejä. Kuluvia osia vain vaihdettu.

Suzuki Jimny meillä rouvan kanssa kiikarissa hankkia. Kellään kokemuksia kyseisestä mallista?
Alkoiko Suzuki-into PV:stä?
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Suzuki sx4 vm. 11 palvellut itseäni jo lähes 11 vuotta, ja hiton moisen määrän kilometrejä. Nyt alkaisi olla aika vaihtaa uudempaan. Nykyinen on tarjonnut todella huolettomia kilometrejä. Kuluvia osia vain vaihdettu.

Suzuki Jimny meillä rouvan kanssa kiikarissa hankkia. Kellään kokemuksia kyseisestä mallista?
Alkoiko Suzuki-into PV:stä?
Ei alkanut. Koskaan en ole kaksipyöräistä moottori ajoneuvoa omistanut. Nykyinen auto on vain ollut niin hyvä, että en näe syytä vaihtaa merkkiä.

Aiemmin omistanut opel kadetin vm-80, joka oli ensi autoni. Todella rutkun rellun. Todella surkean Mazdan. Chryshler neon oli kiva peli muuten, mutta oli kokoajan rikki. Toyota Avensis oli ihan jees ja oli useamman vuoden. Suikka tuli sitten ja ollut tosi hyvä ja huoleton.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toyotassa huonot lähivalot, H11. Onko mitään kustannusjärkevää tehtävissä?

- Ei ole mielestäni naarmuinen/samea --> kiillotuksella ei ole vaikutusta
- laillisia H11 lamppuja ei ole? Sakottaako poliisi jos huomaa? Katsastukseen täytyy ainakin ottaa pois?
- muita vaihtoehtoja?
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Toyotassa huonot lähivalot, H11. Onko mitään kustannusjärkevää tehtävissä?

- Ei ole mielestäni naarmuinen/samea --> kiillotuksella ei ole vaikutusta
- laillisia H11 lamppuja ei ole? Sakottaako poliisi jos huomaa? Katsastukseen täytyy ainakin ottaa pois?
- muita vaihtoehtoja?
Jos autossa on tällä hetkellä ihan halogenit, niin led-polttimoiden luulisi tuovan reilun parannuksen valotehoon. Ledit on toki normaali polttimoa kalliimmat, mutta käyttöikä myös moninkertainen paremman valotehon lisäksi.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos autossa on tällä hetkellä ihan halogenit, niin led-polttimoiden luulisi tuovan reilun parannuksen valotehoon. Ledit on toki normaali polttimoa kalliimmat, mutta käyttöikä myös moninkertainen paremman valotehon lisäksi.

Näissä lukee yleensä ”ei tieliikennekäyttöön”. Onko näitä laillisiakin?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joskus miettinyt että kun halogeeneissa umpion lasin on suunniteltu (?) pysyvän sulana polttimon lämmöllä, niin miten homma onnistuu noilla muunnos-ledeillä?
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Laittomiako siis tämmöiset? 80% luvataan lisätehoa vs. halogeeni

Niinhän tuolla lukee pienellä präntillä. Onko se nimellinen vastuuvapautus vai pomppaako näistä oikeasti katsastuksessa sitä en osaa sanoa. Joku voisi kokeilla. Meinaan itsellä on vihoviimeisen vaikeasti vaihdettavat lamput jotka pitää vaihtaa kerran vuodessa ja valotehokin on onneton. En vaan ole uskaltanut kokeilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös