Onneksi tämä ei ole järkiasia.
Totta, muutenhan esim. Alfoja tai Citroeneja myytäisiin paljon nykyistä vähemmän.
Onneksi mulla on jo uusi kärry alla, nimittäin pääsin ihastumaan sitikkaan. Uusi DS5 on uskomattoman hieno auto. Tykkäsin todella.
Onneksi tämä ei ole järkiasia.
Uusi DS5 on uskomattoman hieno auto.
Totta, muutenhan esim. Alfoja tai Citroeneja myytäisiin paljon nykyistä vähemmän.
Alfa ja hyvä moottori?
Venttiiliremppa 150tkm. Täydellinen koneremppa tai koneeen vaihto 250tkm. Vaihdelaatikon täysremppa tai vaihto viimeistään 200tkm. Sähköt uusiksi parin vuoden välein. Yli kymmenen pakkasta ja joka päiväinen tappelu lukkojen kanssa.
Poikkeuksia löytyy, mutta 8/10 alfan omistajista saa teettää/tehdä edellämainitut.
Alfa on hieno auto ajella, mutta ainoaksi autoksi ei voi ajatella, jos pitää joka päivä autolla kulkea.
Totta, muutenhan esim. Alfoja tai Citroeneja myytäisiin paljon nykyistä vähemmän.
Lähinnä kiinnostaa tuon katon kanssa eläminen talvisin. Tuleeko siitä mitään? Auto on yöt katoksessa ja duunin pihassa yleensä taivasalla. Onko niistä räteistä nykyään myös talvikäyttöön?
Sekä isoja Volvoja että Mersuja rokottaa niiden poikkeuksellisen korkeat ajomäärät. Volvoissa lisäksi alustan hiluja joutuu uusimaan kohtuu usein, samoin seisontajarrut ovat jo pitkän aikaa olleet laaduttomia (luulisi olevan yksinkertainen korjata moinen suunnittelufiba?). Katsastustilastot eivät lähellekään aina kerro esim. sitä, mikä auto olisi halvinta pitää.
Volvot ovat perusluotettavia, eikä isoja remontteja yleensä tule... 2000-luvun vaihteen automaattilaatikot olivat joskus hajoamisherkkiä, siinä isoin tyyppivika, joka näin äkkiseltään tulee mieleen.
Subarut eivät ole mitään taloudellisia vekottimia ja ovat Co2-päästöissä ja kulutuksessa aivan omaa luokkaansa. Kulutusta lisää tietysti vielä painava auto, esim. Legacy 2.5l moottorilla painaa lähes 2000kg.
Ei ole omakohtaista kokemusta, mutta jotain asiasta kuitenkin tiedän. Rättikattoinen ei ole yhtään sen kylmempi kuin peltikattoinenkaan, se peltihän päinvastoin vaan sitoo itseensä kylmää energiaa ja se kestää että lämpenee. Jos ette usko niin laittakaa pakkasella parvekkeelle pala peltiä ja pala kangasta, tuokaa ne sisälle ja verratkaa kumpi on aikaisemmin lämmin. Lumikasan alle parkkiin tosin jättäisin mielummin sen peltikattoisen version:) Tosin sulla se ilmeisesti ei siellä lumessa olisikaan pitkiä aikoja parkissa.
Eivät noi ranskalaiset oikeastaan sen paskempia ole kuin muutkaan eurooppalaiset. Ainoa ero on käytettyjen huomattavasti halvemmat hinnat...
Mitä on kylmä energia?Rättikattoinen ei ole yhtään sen kylmempi kuin peltikattoinenkaan, se peltihän päinvastoin vaan sitoo itseensä kylmää energiaa ja se kestää että lämpenee.
Mitä on kylmä energia?
Kesä lähestyy ja yksi mielenkiinnon kohde on Hyundai Coupe.Pitää saada joku avoauto/pikkusportti spekseillä:
- 2000-luvulta
- alle 150tkm
- alle 12 000€
Talveksi auto pistetään talliin, mutta kesärengassesongin ajan on ajossa.
Pösöltä löytyy esim. 206 cc tähän kategoriaan, Opelilta Tigra.
Kokemuksia noista ja vinkkejä muista vastaanotetaan.
Onko tekstissäni muita virheitä?
Kesä lähestyy ja yksi mielenkiinnon kohde on Hyundai Coupe.
Menee helposti spekseihin 2002-2007 mallin laitteilla ja 2 litran koneella.
Onko jollain kokemuksia kyseisestä pirssistä?
Ei ole avoauto, ei. Kävin koeajamassa Helsingissä kahtakin Coupea ja sellaista en ole hankkimassa.ei mutta ei kai coupessa aukea katto.
Megane 2.0 confort coupe cabriolet oli mulla joskus vuokra-autona Cannesissa. Se oli ihan pätevänoloinen auto, mutten tiedä mikä on kestävyys, luotettavuus tms., mutta uutena ne maksoi joku 40 tonnia, katsoin silloin huvikseni kun tulin sieltä reissusta ja käytettynä niitä saa nyt halvalla eli just jotain 13 tonnia pyynnit autotalli.comissa. Varmaan tinkiä voi. Se kahden litran moottori oli riittävän kokoinen ainakin Ranskassa ajamiseen
Nyt olisi suhteellisen lyhyellä aikavälillä hakusessa uusi, näppärän kokoinen auto. Apuja ja vinkkejä kaipailisin sekä mielessä tällä hetkellä olevista että muista vastaavan kokoluokan autoista.
Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic 5d, Mazda 3 sekä Audi A3 ovat olleet viime aikoina suurimman mielenkiinnon kohteina.
Audi ja Alffa taas ovat hienomman näköisiä ja ehkä parempia myös ajaa? Kestävyys on näillä molemmilla merkeillä ollut yleisesti ottaen huonoa, joten korjaamoreissuihin saa varautua.
Jos on monimutkaisia juttuja autossa niin tottakai joku voi joskus hajota verrattuna johonkin peruspappatunturi Toyotaan, missä vaikein tekninen ratkaisu on kuljettajan lippiksen suunta.
Vittu mitä touhua, että joku ehdottaa jotain riisikuppia tai koiransyöjien korealaisia hojohojokirppuja Alfan kanssa samassa viestissä. Pakko lyödä kohta itseäni vasaralla päähän, sen verran sekaisin jengi on.
Olen aikaisemmin tässä ketjussa todennut, että alffa todennäköisesti on täysin ongelmaton ensimmäiselle omistajalleen. Arvonsa se tosin säilyttää melko huonosti. Se on ostajasta kiinni preferoiko hän luotettavuutta, tyyliä, ajettavuutta vai jotain muuta.