Autoiluketju

  • 3 206 912
  • 18 538

12961

Jäsen
Siinä olet kyllä oikeassa, että paljon mukavammat kyydit saa käytetyllä ns. paremman luokan autolla, kuin uudella karvalakkimallilla merkistä riippumatta.

Tämähän se kirjoituksen ydin oli. Vertasin kahta samanhintaista vaihtoehtoa keskenään, käytettyä meseä ja uutta corollaa.

Hintahan se on useimmin, joka hankintapäätöksen raamit määrittää, eikä auton kokoluokka, ainakaan jos isompi auto on käytetty.

Toki voi verrata myös vanhaa LS lexusta uuteen A- tai vaikka C-meseen, jos niitä pitää itselleen sopivina vaihtoehtoina.
 

julle-jr

Jäsen
Kysehän on lähinnä siitä, pitääkö autoa vaan kulkuvälineenä paikasta A paikkaan B, vai haluaako saada jotain fiilistä, kun ajaa autoaan (tai ylipäänsä kun näkee autonsa). Ihmisillä on eri preferenssejä, ei siinä mitään.
Alunperinhän tässä keskusteltiin hintaluokaltaan noin 20 kiloeuron autoista. Ei sillä hinnalla saa vielä mitään erityisiä fiiliksiä herättäviä autoja. Jos rahaa on sanotaanko vaikka 100-200 tuhatta euroa, voidaan jo odottaa jonkinlaista fiilistä. Jos on ajanut joskus oikeilla luksusautoilla, ei enää ehkä osaa pitää jotain Giuliettaa erityisenä fiilislähteenä. Näin ollen minusta todellakin on olennaista, että jos ostaa halvan auton, niin tärkeintä on, että sillä pääsee mahdollisimman luotettavasti paikasta toiseen.

Itse ajan suurimman osan ajoistani lentokentältä otetuilla vuokra-autoilla, jotka ovat näitä tässäkin keskustelussa mainittuja perusmerkkejä laidasta laitaan. Mikään ei ole herättänyt ihmeempiä fiiliksiä. Kotona Audi vaihtui Volvoon, eikä kummassakaan ole kummempaa fiilistä, mutta ihan hyvin molemmat toimivat. Fiiliksenherättäjiin mulla ei ole innostusta, johtuen juuri tuosta fiilisautojen hintatasosta. Asun rannikolla, joten veneeseenkin on järkevämpää laittaa rahaa jonkin verran. Lisåksi kun tarvitsee asunnon ja mökkikin on tärkeä, niin eipä tulisi mieleen laittaa yli sataa tonnia tai edes viittäkymppiä autoon jonkun fiiliksen takia.

Mainitsemasi Peakin vaatteet todellakin ovat hyvä esimerkki muka-premiumista. Niitä käyttävät sellaiaset ihmiset, joille on tärkeää kuulua harmaasta massasta seuraavalle pykälälle, jolla pykälällä todedllisuudessa on harmaatakin harmaampaa kun siellä on jo niin paljon näitä muka-premium -tyyppejä, jotka eivät edes tajua kuinka harmaita ovatkaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Faijalla taas Hyundai IX35 joka on vastaavilla ominaisuuksilla kuin perusmallinen Q5, mutta aika paljon halvempi. Hyundain kanssa sillä ei ole ollut mitään ongelmia, varustustaso hyvä ja CDI-R kone liikuttaa tota huomattavasti ripeämmin kuin perus 2,0TDi liikutti Audia (silloin kun liikutti eikä auto ollut pajalla)

No perkele, tällä kirjoituksellahan se on sitten todistettu aukottomasti, että Hyundai on kestävyydeltään parempi kuin Audi. Voinkin viitata aina Jatkoajan nimimerkki Ramirezin tyttöystävän ja isän autoilukokemuksiin, kun joku väittää Audin olevan parempi auto kuin Hyundai.

Pidän aasialaisista autoista, koska sellaisen nähdessäni oma 12 vuotta vanha ja rakas ruotsalaiseni tuntuu ihan saatanan laadukkaalta pirssiltä. Siinä on kuitenkin nahkasisustaa, automaattista ilmastointia ja sähkösäätöistä penkkiä, saako noita vielä tänä päivänäkään korealaisiin ja japanilaisiin? Aasialaiset autot on ihan kivoja, kun niillä ei tarvitse itse ajaa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
No perkele, tällä kirjoituksellahan se on sitten todistettu aukottomasti, että Hyundai on kestävyydeltään parempi kuin Audi. Voinkin viitata aina Jatkoajan nimimerkki Ramirezin tyttöystävän ja isän autoilukokemuksiin, kun joku väittää Audin olevan parempi auto kuin Hyundai.

Niin no tuon paremman kestävyyden tueksi on olemassa myös erinäisiä tilastoja, joissa Hyundai on aika hyvin edustettuna siellä kärkipäässä.

Eipä sillä, etteivätkö nuo korealaiset autot olisi mielestäni erittäin halvan ja muovisen oloisia noin pääsääntöisesti.

Pidän aasialaisista autoista, koska sellaisen nähdessäni oma 12 vuotta vanha ja rakas ruotsalaiseni tuntuu ihan saatanan laadukkaalta pirssiltä. Siinä on kuitenkin nahkasisustaa, automaattista ilmastointia ja sähkösäätöistä penkkiä, saako noita vielä tänä päivänäkään korealaisiin ja japanilaisiin? Aasialaiset autot on ihan kivoja, kun niillä ei tarvitse itse ajaa.

Joo onhan se automaattinen ilmastointi noin esimerkiksi nykypäivänä laatuauton merkki. Vieläkö on autoja, joihin sitä ei saa? Nahkasisustaakin saa nyt sentään aika hyvin lähes kaikkiin autoihin, jos väkisin tykkää perseensä kuumalla penkillä polttaa. Sähkösäätöisistä penkeistä en kyllä osaa sanoa, mutta näin äkkiseltään tuo on yksi turhimmista varusteista autossa...

Hienoa kuitenkin, että vanha pommisi tuntuu laadukkaalta ja tykkäät moisella surmanloukulla vielä ajaakin. ;)
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Joo onhan se automaattinen ilmastointi noin esimerkiksi nykypäivänä laatuauton merkki. Vieläkö on autoja, joihin sitä ei saa?

Vuonna 1999 ainakin Toyotaan sai aika nihkeästi. Nettiauto löysi 11 vuosimallia 1999 olevaa riisikippoa, joissa oli automaatti-ilmastointi. Anopin huomattavasti uudemmassa Corollassa se ei ole vakiovarusteena, minun autossani oli huhtikuussa 1999. Sitä vanhemmissakin se oli ihan vakiovarusteena. Kyseistä automallia on tehty vuodesta 1998 ja automaatti-ilmastointia ei ole tarvinnut ruksia koskaan erikseen.

Toki 1991 vuosimallia olevassa elämäni ensimmäisessä autossakin oli automaatti-ilmastointi, en tiedä oliko vielä vakiovaruste tuolloin. Liekkö aasialaisissa vielä nykyäänkään.

Pointtihan olikin se, että aasialaiset alkavat tänä päivänä olla varusteiltaan sillä tasolla kuin euroautot olivat yli kymmenen vuotta sitten.

Sähkösäätöisistä penkeistä en kyllä osaa sanoa, mutta näin äkkiseltään tuo on yksi turhimmista varusteista autossa...

Varmaan tuntuu siltä, jos omassa riisikipossa ei sellaisia ole.

EDIT: Perskele, se ruotsalainen onkin jo 13-vuotias. Aika rientää.
 
Viimeksi muokattu:

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Vuonna 1999 ainakin Toyotaan sai aika nihkeästi. Anopin huomattavasti uudemmassa Corollassa se ei ainakaan ole vakiovarusteena. Pointtihan olikin se, että aasialaiset alkavat tänä päivänä olla varusteiltaan sillä tasolla kuin euroautot olivat yli kymmenen vuotta sitten.

Niin no kymmenen vuotta sitten automaattinen ilmastointi ei tainnut olla kovinkaan yleinen noissa keskiluokan autoissa. Kyllä ne hinnaston alkupään autot ovat eurooppalaisissakin erittäin riisutusti varusteltuja ja tuskin niistäkään kaikista vakiona sitä automaattijääkaappia löytyy. Tuntuu nyt vähän, että vertailet ihan eri kokoluokkien autoja tässä keskenään... Kyllä nuo varustelut ovat mielestäni kokoluokkien sisällä olleet japanilaisissa aina eurooppalaisten kilpailijoidensa tasolla.

Nyt siis vertaillaan autoja tyyliin:

Corolla, Civic... vs. Focus, Astra, Megane, Golf...
Avensis, Mazda 6... vs. Vectra/Insignia, Mondeo, Laguna...

Varmaan tuntuu siltä, jos omassa riisikipossa ei sellaisia ole.

Niin no kenties tuollainen on käyttökelpoinen autossa, jossa kuski vaihtuu jatkuvasti ja muistipaikkoja säädöille on riittävästi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Tuntuu nyt vähän, että vertailet ihan eri kokoluokkien autoja tässä keskenään....

Mitä helvettiä? Alunperinhän 12961 esitti pointtina, että uuden aasialaisen ja vanhemman E-sarjalaisen hintataso on sama, mutta Mersu on huomattavasti paremmin varusteltu ja mukavampi auto, koska on iso.

Hinta tässä taisi olla ainoa kriteeri, ei auton kokoluokka, ikä tai mikään muukaan. Samalla rahalla voi ostaa upouuden japsin/korealaisen tai muutaman vuoden vanhan Mersun/Audin/Bemarin/Volvon. Jokainen voi miettiä, että kummalla on hauskempi ajaa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos on ajanut joskus oikeilla luksusautoilla, ei enää ehkä osaa pitää jotain Giuliettaa erityisenä fiilislähteenä. Näin ollen minusta todellakin on olennaista, että jos ostaa halvan auton, niin tärkeintä on, että sillä pääsee mahdollisimman luotettavasti paikasta toiseen.

Mutta jos on se 20keur käytössä, niin onhan sillä fiiliksen puolesta eroa, ostaako Corollan vai Giuliettan. Turha siinä on viisastella, että eihän se fiilis 170hv:n moottorista ole mitään verrattuna Bugatti Veyroniin.

Eihän se nyt todellakaan niin mene, että jos ei ole varaa ostaa todellista luksusautoa (harvalla on), niin pitää tehdä ratkaisu puhtain järkiperustein. Eihän esim. avoauton taikka urheiluauton ostaminen ole millään mittarilla rationaalisesti perusteltua, silti pystyn ymmärtämään hyvin niitä, jotka näillä ajavat. Mutta nämä ovat edelleenkin preferenssikysymyksiä, mitä arvostaa eniten. Ja fiilis ja luotettavuus eivät ole toki onneksi toisensa poissulkevia asioita.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Mitä helvettiä? Alunperinhän 12961 esitti pointtina, että uuden aasialaisen ja vanhemman E-sarjalaisen hintataso on sama, mutta Mersu on huomattavasti paremmin varusteltu ja mukavampi auto, koska on iso.

No nyt selkis asia vähän paremmin ja oikeassahan tuossa olet. Toisaalta eipä esimerkiksi tuollainen iso Mersukaan sieltä malliston halvimmasta päästä millään varusteiden hienouksilla ja runsaudella juhli. Toisaalta mahdetaanko niitä nykyään enää juuri edes myydä ilman mittavia lisävarustepaketteja.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
No perkele, tällä kirjoituksellahan se on sitten todistettu aukottomasti, että Hyundai on kestävyydeltään parempi kuin Audi. Voinkin viitata aina Jatkoajan nimimerkki Ramirezin tyttöystävän ja isän autoilukokemuksiin, kun joku väittää Audin olevan parempi auto kuin Hyundai.

Etkö yhtään parempaa provoa keksinyt? Ensiksi kerroin faktoja VAG konsernin tyypivioista, joita on siis paljon. Sitten sen lisäksi vielä kerroin lähipiirin kokemuksia kyseisen merkkisistä autoista. Joku muu kirjoittaja otti jo esiin katsastustilastot, enkä viitsinyt samaa asiaa enään uudestaan kirjoittaa. Nimimerkki jolle vastasin kertoi audin olevan hyvä ja korealaisten paskoja ilman ainuttakaan perustelua....Kuinka hyvin asia pitäisi perustella, että perustelu olisi riittävä? Vai pitäisikö kehua Audia, että joillekkin tulisi parempi mieli ja siten mun kirjoituksetkin olisi ilmeisesti huomattavasti parempia? Mene takaisin nukkumaan, hyvää yötä.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
No perkele, tällä kirjoituksellahan se on sitten todistettu aukottomasti, että Hyundai on kestävyydeltään parempi kuin Audi. Voinkin viitata aina Jatkoajan nimimerkki Ramirezin tyttöystävän ja isän autoilukokemuksiin, kun joku väittää Audin olevan parempi auto kuin Hyundai.

Aina kannattaa luottaa tyyppiin joka puhuu Volkswagen Groupin tuotteista ikivanhalla VAG-nimellä. Sama hyypiö varmaan shoppailee Kansassa ja tankkaa Finnoililla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aina kannattaa luottaa tyyppiin joka puhuu Volkswagen Groupin tuotteista ikivanhalla VAG-nimellä. Sama hyypiö varmaan shoppailee Kansassa ja tankkaa Finnoililla.
Aina kannattaa luottaa tyyppiin, joka ei usko tutkimustietoa, vaan antaa mielikuvien mennä edelle. No, sama tuo sinänsä on mulle, kuka milläkin ajaa tai mistäkin tykkää, mutta näemmä on monelle aika iso ongelma, jos joku japanilaisella ajaa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mites Seat Leon, TSI-koneella? Viime kesänä hankittiin ja tuo 1,4l TSI on kyllä mukavan ärhäkän oloinen ja mukavan pieniruokainen.

En suosittele ainakaan tuota 1.4TSI-konetta. Tässä vähän faktaa miksi se ei ehkä ole paras mahdollinen. Samaa laatua kuin DSG-askitkin.

Noista siis hajonnut jakoketjuja, turboja ja sekalaista sälää.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Olisiko jotain faktaa ongelman laajuudesta? Hajoaako niitä 1 miljoonasta vai useammin? Harvemmin? Ei enää?
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
En suosittele ainakaan tuota 1.4TSI-konetta. Tässä vähän faktaa miksi se ei ehkä ole paras mahdollinen. Samaa laatua kuin DSG-askitkin.

Noista siis hajonnut jakoketjuja, turboja ja sekalaista sälää.

Jees, varsinkaan käytettynä noita ei kannata ostaa. Osassa on jo toinen moottori menossa, vaikka on vähäiset kilometrit. Innovatiivista periaatteessa, mutta käytännössä toteutus ei ole paras. Seuraava samalla periaatteella tehty moottori saattaa toki olla hyvä, mutta en suosittele minäkään ryhtymään moottorin testaajaksi omassa autossa. Onhan VAGilla hyviäkin moottereita erityisesti deisel puolella. Kannattaa ennemmin harkita niitä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
En suosittele ainakaan tuota 1.4TSI-konetta. Tässä vähän faktaa miksi se ei ehkä ole paras mahdollinen. Samaa laatua kuin DSG-askitkin.

Tämä on taas tätä perinteistä. Mietitäänpä, kuinka paljon näitä kyseisiä moottoreita ja DSG-vaihteistoja liikkuu Suomen maanteillä? Sitten kun aletaan peilaamaan lukumääriä näihin ongelmatapauksiin, niin en usko, että prosentuaalisesti olisi kauheaa määrää? Oma auto toimii ainakin kyseisellä moottorilla ilman ongelmia.

Vanhemman sukupolven DSG-vaihteistot ovat aivan susia ja autoliikkeet eivät kovin mielellään ota sellaista autoa vaihdossa, mihin ei ole tehty DSG-huoltoa. Ei nyt tule mieleen, mikä siitä hajoaa, mutta juuri viime viikonloppuna oli siitä puhetta sukulaisen kanssa, joka on XXX-liikkeessä töissä.
 
Viimeksi muokattu:

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Onhan se erikoista, että autossa on jossain erässä valmistusvika, ja se korjataan ja maahantuoja sen myös tiedottaa, niin sen perusteella autoa pitäisi välttää? Ymmärrän sen hysterian käytetyn kohdalla jotenkin, mutta en uuden.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
En suosittele ainakaan tuota 1.4TSI-konetta. Tässä vähän faktaa miksi se ei ehkä ole paras mahdollinen. Samaa laatua kuin DSG-askitkin.

Noista siis hajonnut jakoketjuja, turboja ja sekalaista sälää.

No tuossahan on puhe pääasiassa noista ensimmäisen generaation tsi-koneista. Lisäksi Seatissa on eri koneet kuin VW:lla ( 1,4TSi on VWllä eri malli kuin Audilla ja Seatilla), juttu antoi ymmärtää että noita on ollut pääasiassa VW:n malleissa.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Onhan se erikoista, että autossa on jossain erässä valmistusvika, ja se korjataan ja maahantuoja sen myös tiedottaa, niin sen perusteella autoa pitäisi välttää? Ymmärrän sen hysterian käytetyn kohdalla jotenkin, mutta en uuden.

Kuka oikeasti haluaa ostaa auton, jonka voisi kuvitella paskovan heti kättelyssä? Yleensä uusi auto ostetaan, jotta sillä pääsee liikkeelle aina kun autoa tarvitsee.

Jännä juttu muuten tuo VAG (vai mikähän sitten nykyään lienee). Kun moista erehtyy jossain foorumilla haukkumaan ja jopa kaivamaan tietoa väitteidensä tueksi, löytyy samalla sekunnilla sata fanaattista puolustajaa.
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Kuka oikeasti haluaa ostaa auton, jonka voisi kuvitella paskovan heti kättelyssä? Yleensä uusi auto ostetaan, jotta sillä pääsee liikkeelle aina kun autoa tarvitsee.

Joo, et sitten jaksanut lukea niitä linkkejä. Eli tiivistän: yhdessä erässä moottoreita oli valmistusvika. Moottorit korjattiin ja rakennetta muutettiin. Kyseistä moottoria ei siis enää valmisteta. Mitä tässä siis pitäisi vältellä?
 

julle-jr

Jäsen
Mutta jos on se 20keur käytössä, niin onhan sillä fiiliksen puolesta eroa, ostaako Corollan vai Giuliettan. Turha siinä on viisastella, että eihän se fiilis 170hv:n moottorista ole mitään verrattuna Bugatti Veyroniin.
No ehkä olen sitten vain erilainen, kun en todella keksi mikä niin erilainen fiilis olisi vaikkapa noiden kahden mainitsemasi välillä. Ehkä se johtuu siitä, että minusta autolla on olennaisinta päästä paikasta toiseen, siis jos puhutaan näistä jokaisen työssäkäyvän ulottuvilla olevista autoista. Hienot autot ovat sitten erikseen, ymmärrän esimerkiksi sen, että jollain Ferrarilla ajamisesta saa erityistä fiilistä. Mutta jos puhutaan Audeista, Toyotoista, Volvoista tai Alfoista, niin niistä ei minusta mitään fiilistä irtoa mistään. Ne ovat kaikki halpoja perusautoja, joilla normiväestö, johon minäkin kuulun, ajaa. Eri maissa sitten näkee enemmän kenties Corolloja kun taas toisaalla Giulietat ovat niitä joita tulee koko ajan vastaan. Yhteistä on se, että ne ovat perusautoja, joita esimerkiksi Euroopassa on paljon, ei mitään ihmeellisiä.

Toki ajo-ominaisuudet yms. vaihtelevat ja sikäli ymmärrän miksi joku päätyy tiettyyn merkkiin tai malliin. Tai jos joku arvostaa jotain helvetin ilmastoinnin namiskoiden tuntumaa tai jakkaran sähkösäätöä, niin sitten varmaan valitsee auton, josta nuo löytyy. Ei mikään noista ominaisuuksista kuitenkaan tee autosta vielä kovin ihmeellistä. Sen sijaan tasaisen tappava luotettavuus jo tekeekin autosta spesiaalin. Ei ole helppoa rakentaa laitetta, joka kestää aina vaan. Sellaisesta ehkä voikin jopa saada jotain fiilistä, onhan laadukas insinöörityö sykähdyttävää.

Avoautopointti on kyllä relevantti, toki siinä erilainen tunnelma on kun tuuli hulmuttaa hiuksia. Melu on kuitenkin kova, joten itse en arvosta. Haluan kuunnella radiota ajaessani, Suomessa mieluiten Radio Suomea tai Yle Puhetta. Mutta kai se avoautoilu voi kivaa olla, varsinkin jos ei muuten saa raitista ilmaa. Museautoista saadun fiiliksen ymmärrän myös kyllä hyvin. Onhan historian siipien havina aina hienoa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onhan se erikoista, että autossa on jossain erässä valmistusvika, ja se korjataan ja maahantuoja sen myös tiedottaa, niin sen perusteella autoa pitäisi välttää? Ymmärrän sen hysterian käytetyn kohdalla jotenkin, mutta en uuden.

Maahantuoja ei ole tiedottanut asiasta mitään, eikä ole ollut takaisinkutsua, jossa nuo vialliset olisi korjattu(nokkaketju, turbon öljyputki). Maahantuoja/jälleenmyyjä on vierittänyt kuluja mahdollisuuksien mukaan omistajalle, joka maksaa tai sitten tappelee/ei maksa/maksaa mahdollisimman pienen osan. Myös jälleenmyyjät ovat kusettaneet asiakkailta osan korjaushinnasta, vaikka tehdas on kompensoinut koko korjauksen.

Tulee mieleen Chevy Nova, jonka vikoja ei kannattanut korjata, koska kuolemat oli halvempi korvata, kuin muuttaa auton perusrakennetta.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sanokaapa mulkut ja niiden jatkeista tietävät, että onko se Bemarin kaksilitrainen diesel ihan paska? Siis N47-kone, esimerkiksi vuosimallin -08 520d ja 320d:ssä. Eikö näissä jotain jakopään hajoamisia ole raportoitu? Uskaltaako ostaa, esim runsaat 100tkm ajettuna?

Vanhempi M47 olisi kai luotettavampi, mutta ainakin ilmoitetut kulutuslukemat ovat selkeästi huonommat?

Muuten vituttaa kun pitäisi ostaa diesel farkku automaatti joka menisi motarilla about 6 l/100km, budjetilla alle 25k€, mutta kaikki vaihtoehdot on paskaa. Joo about tuhat nettiauton Skoda Octaviaa osuu spekseihin, mutta kävin sellaisen koeistumassa, ja fiilis oli vahvasti sama kuin vm -89 Golffissa, joten lähdin menemään. Kävin koeajamassa myös vm 2009 1.9TTID Saab 9-3:sta, jossa toki vääntöä oli saatanasti, mutta kakkosautona toimiva 9-5 aiheuttaa sen, että mitään wow-fiilistä ei tästä valesaabista synny. Loput vaihtoehdot onkin sitten se Skoda erilaisilla logoilla, tylsistä tylsin V50 tai edellämainitut Bemarit.

Vai onko jollain heittää vaihtoehtoa? Kuten sanoin, jos aion autoon sen 25000 euroa sijoittaa, niin fiiliksen ja ajettavuuden pitää olla vähintään kakkosautona toimivan 9-5:sen tasolla, eli mitään Focusta tai Golffia en ole ostamassa.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Muuten vituttaa kun pitäisi ostaa diesel farkku automaatti joka menisi motarilla about 6 l/100km, budjetilla alle 25k€, mutta kaikki vaihtoehdot on paskaa. Joo about tuhat nettiauton Skoda Octaviaa osuu spekseihin, mutta kävin sellaisen koeistumassa, ja fiilis oli vahvasti sama kuin vm -89 Golffissa, joten lähdin menemään. Kävin koeajamassa myös vm 2009 1.9TTID Saab 9-3:sta, jossa toki vääntöä oli saatanasti, mutta kakkosautona toimiva 9-5 aiheuttaa sen, että mitään wow-fiilistä ei tästä valesaabista synny. Loput vaihtoehdot onkin sitten se Skoda erilaisilla logoilla, tylsistä tylsin V50 tai edellämainitut Bemarit.

Vai onko jollain heittää vaihtoehtoa? Kuten sanoin, jos aion autoon sen 25000 euroa sijoittaa, niin fiiliksen ja ajettavuuden pitää olla vähintään kakkosautona toimivan 9-5:sen tasolla, eli mitään Focusta tai Golffia en ole ostamassa.
Aika paha noiden lisäksi enää mitään löytää. Yksi Alfa 159 näyttää löytyvän, mutta miten lienee Alfan laadun kanssa (ja kulutuksen)? Fiilistä noissa taitaa kyllä olla.

Audi A6 näyttää sopivan noihin spekseihin (tosin mainitsit jo Skodan eri logoilla), samoin kuin Mersun C-sarjan farkku.
Sitten on tietty kaiken maailman Opel Insigniaa sun muuta Mondeota yms, mutta vähän tuntuu siltä että haet jotain ihan muuta...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös