Autoiluketju

  • 3 196 583
  • 18 516

scholl

Jäsen
Kesä lähestyy ja yksi mielenkiinnon kohde on Hyundai Coupe.
Menee helposti spekseihin 2002-2007 mallin laitteilla ja 2 litran koneella.
Onko jollain kokemuksia kyseisestä pirssistä?

ei mutta ei kai coupessa aukea katto.

Megane 2.0 confort coupe cabriolet oli mulla joskus vuokra-autona Cannesissa. Se oli ihan pätevänoloinen auto, mutten tiedä mikä on kestävyys, luotettavuus tms., mutta uutena ne maksoi joku 40 tonnia, katsoin silloin huvikseni kun tulin sieltä reissusta ja käytettynä niitä saa nyt halvalla eli just jotain 13 tonnia pyynnit autotalli.comissa. Varmaan tinkiä voi. Se kahden litran moottori oli riittävän kokoinen ainakin Ranskassa ajamiseen
 

RauMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Detroit Red Wings
Tuulilasi menee Volvo S60:sestä vaihtoon. Pluspuolella on, että Tallinnasta saa lasinvaihdon töineen+ 2 yötä laatuhotellissa ja matkat alle sen mitä vaihto maksaisi täällä. Nyt saa jeesustella notta suosi sä vaan Suomalaista jne.

En tässä tapauksessa kun saa pikku breikin arjesta samaan hintaan.
 

JHOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Nyt olisi suhteellisen lyhyellä aikavälillä hakusessa uusi, näppärän kokoinen auto. Apuja ja vinkkejä kaipailisin sekä mielessä tällä hetkellä olevista että muista vastaavan kokoluokan autoista.

Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic 5d, Mazda 3 sekä Audi A3 ovat olleet viime aikoina suurimman mielenkiinnon kohteina. Mazdalla ja Civicillä on tullut ajeltuakin, ja molemmista löytyy omat hyvät ja huonot puolensa. Hyviä vaihtoehtoja kuitenkin molemmat. Giulietta olisi ehdottomasti omaan silmään tyylikkäin, mutta ovat vielä liian kalliita Suomessa. Pitää miettiä, jos tutustuisi tarkemmin auton hankintaan Saksasta, näyttivät nimittäin olevan siellä ihan hyvän hintaisia, vaikka pari tonnia tulisi vielä hintaan päälle. Kokemuksia Saksasta? A3 taitaa olla tuon miekkoseni mielestä kuitenkin liian tylsän näköinen, ja mitä tullut katseltua, niin meidän budjetilla ei saisi kuin paskasti varusteltua tai mielettömillä kilometreillä olevaa nuhapumppua.

Vuosimalli tulee olemaan jotain 2008 ja 2011 väliltä, riippuen mittarilukemasta, joka saisi olla mieluiten 50-70t. Toki laadukkaassa enemmänkin, ei kuitenkaan yli 90t. Hintahaarukka on 20 000 molemmin puolin, mutta tuo parikymmentätonnia on ainakin näin alustavasti rajana. Tehoja saisi olla jonkun verran, mutta myös taloudellinen ajettava, ettei tarvitse olla monta kertaa viikossa iskemässä tankkia täyteen. Esimerkiksi koeajamamme Civic 1.8l 145hv, oli sopivan tehokas meille, kulutuksesta en tiedä.

On tää vaan niin helvetin hankalaa. Ulkonäöllisistä syistä Golfit tai vastaavat ei kiinnosta. Giulietta olisi tosiaan kaikista silmäämiellyttävin vaihtoehto, ja tuntuu turhauttavalta katsella joitain "ihan kivoja". Lisäksi Citikka DS4 ja DS3 miellyttävät myös, mutta kolmiovista en hankkisi mistään hinnasta ja DS4 on vielä liian kallis käytettynäkin. Nissan Jukekin on ihan kiinnostava, liekö kuitenkin vähän liian futuristinen ulkonäkö.

Eli jotain kokemuksia ja mielipiteitä kyseisistä ja vastaavista autoista kaivattaisiin kipeästi! Ja kertokaahan ny vielä kuinka paskoja Alfat on, ja että se Giulietta hajoaisi kuitenkin käsiin heti ensimmäisellä mökkireissulla, niin päästään siitäkin hallitsemattomasta himosta.
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ei mutta ei kai coupessa aukea katto.

Megane 2.0 confort coupe cabriolet oli mulla joskus vuokra-autona Cannesissa. Se oli ihan pätevänoloinen auto, mutten tiedä mikä on kestävyys, luotettavuus tms., mutta uutena ne maksoi joku 40 tonnia, katsoin silloin huvikseni kun tulin sieltä reissusta ja käytettynä niitä saa nyt halvalla eli just jotain 13 tonnia pyynnit autotalli.comissa. Varmaan tinkiä voi. Se kahden litran moottori oli riittävän kokoinen ainakin Ranskassa ajamiseen
Ei ole avoauto, ei. Kävin koeajamassa Helsingissä kahtakin Coupea ja sellaista en ole hankkimassa.

2000-luvun alkupuoliskon C180/200 Sportcoupe on myös tullut listalle. Onko jotain tiettyjä juttuja joita kannattaa tarkistaa, tekniikkaltaanhan tuo on kolmiovinen W203.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mites Bisnesman seuraavat:
-Toyota Celica nätti kauppakassi ja erittäin kestävä. Jotkut tietenkin olleet jo teineillä ja tuunattu pilalle, mutta ei kaikki. Kulutuskin kohtuu pieni. Aika mopojahan nää on, mutta niin se Hyundaikin on.
-Toyota MR2 Aika pitkälle pätee samat kuin Celicaan, mutta pienempi ja saisit sen katon pois.
-Mazda MX-5 paras Mazda mitä on ikinä tehty. Kestävän auton maineessa ja ei pitäis olla erityisen kallis pitää. Eihän tääkään tietty mihinkään kulje, mut eipä irtoo tukka päästä kun ei kattoakaan ole.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Nyt olisi suhteellisen lyhyellä aikavälillä hakusessa uusi, näppärän kokoinen auto. Apuja ja vinkkejä kaipailisin sekä mielessä tällä hetkellä olevista että muista vastaavan kokoluokan autoista.

Alfa Romeo Giulietta, Honda Civic 5d, Mazda 3 sekä Audi A3 ovat olleet viime aikoina suurimman mielenkiinnon kohteina.

Noista Civic on ehdottomasti laadukkain ja kestävin. Mazdakin on kestävä, mutta ruostekestävyys on ainakin muutamia vuosia vanhemmissa ollut surkealla tasolla.

Audi ja Alffa taas ovat hienomman näköisiä ja ehkä parempia myös ajaa? Kestävyys on näillä molemmilla merkeillä ollut yleisesti ottaen huonoa, joten korjaamoreissuihin saa varautua.

Polttoaineenkulutuksiin en osaa vastata kun en tiedä millä koneella noita katsot.

Mites viistoperäinen Subaru Impreza, sopis tohon kokoluokkaan ja kaupanpäälle saisit nelivedon. Kuluttaa toki enemmän. Tai onkos Hyundai I30 liian tylsä?

Saksasta ei ole kokemuksia, mutta sieltä ainakin saat helposti 200tkm ajetun auton 90tkm mittarilukemalla:)
 

scholl

Jäsen
Audi ja Alffa taas ovat hienomman näköisiä ja ehkä parempia myös ajaa? Kestävyys on näillä molemmilla merkeillä ollut yleisesti ottaen huonoa, joten korjaamoreissuihin saa varautua.

Toi on vanhaa paskaa. Autot ovat kehittyneet ja tämän päivän Alfa esim. ei ole sama mitä oli joku 90 luvun Alfa. Jokainen valmistaja joutuu satsaamaan nyt jo laatuun ja mitä väliä, jos joku menee joskus rikki ja sen joutuu korjaamaan. Se on kuitenkin hemmetin harvoin ja pieniä ne on yleensä rahallisesti ne korjaukset. Naurattaa puheet noista katsastustilastoista esimerkiksi. Jos on monimutkaisia juttuja autossa niin tottakai joku voi joskus hajota verrattuna johonkin peruspappatunturi Toyotaan, missä vaikein tekninen ratkaisu on kuljettajan lippiksen suunta. Ja jos käytettynä meinaa hankkia niin silloinhan se on jo ylimitotetusti laskettu jo hankintahinnassa eli auto on suhteessa liiankin halpa ostaa. Uusi Giulietta on mielestäni loistava auto. Hieno design, hyvät moottorit etc. Noista vaihtoehdoista ehdottomasti paras.

Vittu mitä touhua, että joku ehdottaa jotain riisikuppia tai koiransyöjien korealaisia hojohojokirppuja Alfan kanssa samassa viestissä. Pakko lyödä kohta itseäni vasaralla päähän, sen verran sekaisin jengi on.
 

julle-jr

Jäsen
HJOLin spekseillä ottaisin ehkä Volvo V50:n. Parilla kymmenellä tonnilla saa kohtuullisesti ajetun Volvon ihan ok varusteilla. Esim. 2-litraisella dieselkoneella pärjää Suomen oloissa loistavasti. Usein varusteluun kuuluu myös mm. polttonestekäyttöinen lämmitin, joka on mielestäni pohjolassa aika ehdoton varuste. V50:n ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja lisäksi ulkonäkö on erittäin tyylikäs, klassisen ajaton ilman kommervenkkejä.

Giuletalla en ole ajanut, mutta ulkonäkö ei minusta ole yhtä selkeän rauhallisen tyylikäs kuin esimerkiksi saksalaisissa ja ruotsalaisissa autoissa. Civic on varmasti kestävyysmielessä todella hyvä auto, mutta siinäkin ulkonäkö on suuri miinus. Mazda 3:n rengasmelu on melko korkealla tasolla, mutta jos se ei haittaa, niin miksei olisi ihan ok auto tuokin.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Jos on monimutkaisia juttuja autossa niin tottakai joku voi joskus hajota verrattuna johonkin peruspappatunturi Toyotaan, missä vaikein tekninen ratkaisu on kuljettajan lippiksen suunta.

Vittu mitä touhua, että joku ehdottaa jotain riisikuppia tai koiransyöjien korealaisia hojohojokirppuja Alfan kanssa samassa viestissä. Pakko lyödä kohta itseäni vasaralla päähän, sen verran sekaisin jengi on.

Kerrotko mitä teknisesti edistyneempiä ja "monimutkaisempia" yksityiskohtia vaikka tuossa uudessa Giulietassa on uuteen Corollaan verrattuna? Entä kuinka paljon Alffat ovat teknisesti edistyneempiä esim. Toyota Priukseen verrattuna?

Ja mitä tulee näihin koiransyöjien Korelaisiin mitä nyt sitten ikinä ovatkin, niin ne nyt sattuvat olemaan selvästi laadukkaampia kuin Alffat (ja volkkarin tekemät paskat=audi) sikäli kun laatu mitataan kestävyydessä. Eiväthän nämä nyt tietysti yhtä kestäviä ole kuin aidot japanilaiset, mutta hinta/laatusuhde on kohdallaan.

Olen aikaisemmin tässä ketjussa todennut, että alffa todennäköisesti on täysin ongelmaton ensimmäiselle omistajalleen. Arvonsa se tosin säilyttää melko huonosti. Se on ostajasta kiinni preferoiko hän luotettavuutta, tyyliä, ajettavuutta vai jotain muuta.
 

12961

Jäsen
Olen aikaisemmin tässä ketjussa todennut, että alffa todennäköisesti on täysin ongelmaton ensimmäiselle omistajalleen. Arvonsa se tosin säilyttää melko huonosti. Se on ostajasta kiinni preferoiko hän luotettavuutta, tyyliä, ajettavuutta vai jotain muuta.

Näinhän se on, preferenssikysymyksiä. En vaan oikein osaa kuvitella, miten kuskille/omistajalle voi tuottaa mielihyvää se, että auto on teknisesti mahdollisimman kestävä ja luotettava, mutta tyylillisesti sekä ajettavuudeltaan kaikille sopiva, tasaisen harmaa massavekotin, esimerkkinä Corolla ja nykyään myös Skoda Octavia.

Jos minun pitäisi ostaa auto ja ensimmäinen kriteeri olisi tekninen luotettavuus, niin varmaan ostaisin suht vähän ajetun, pari-kolme vuotta vanhan E-sarjan mersun nelipyttyisellä dieselkoneella ja automaattivaihteisena. Noita on liikenteessä helvetisti niin taksissa kuin muutenkin, ja mersussakin on se tietty fiilis, joka kyllä toimii. Mesen ratin takana menee naama virneeseen, vaikka ajettavuudesta tai ominaisuuksista ei mitään erikoista löytyisikään. Mese on aina mese. Toyotasta tai Skodasta en saa mitään fiiliksiä kuskin penkiltä, en myöskään peruskorealaisista, uutta Genesis coupea en ole tyypittänyt, se voisi kieltämättä tehdä poikkeuksen.

Aika helppo keino erottaa saksalainen ja japanilainen laatu toisistaan autoissa on esim. ilmastoinnin säätimet. Bemarissa säätimet ja napit ovat jämäköitä ja tuntuma on hyvä, toyotassa napit ovat kyllä täysin toimivia ja varmasti myös erittäin hyvin käyttöä kestäviä, mutta käyttötuntumassa on yleisesti todella suuri ero, samoin designissa.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Jos minun pitäisi ostaa auto ja ensimmäinen kriteeri olisi tekninen luotettavuus, niin varmaan ostaisin suht vähän ajetun, pari-kolme vuotta vanhan E-sarjan mersun nelipyttyisellä dieselkoneella ja automaattivaihteisena. Noita on liikenteessä helvetisti niin taksissa kuin muutenkin, ja mersussakin on se tietty fiilis, joka kyllä toimii.

Mersussa on kyllä aina tietty fiilis, mutta kymmenisen vuotta sitten tapahtunutta laadun notkahdustahan se ei ole ottanut kiinni. Tämä on tietysti aika erikoista Saksalaiselta valmistajalta. Pahin murheenkryynihän on ollut juuri E-sarja, joten sitä nyt ainakin välttäisin, jos ei sitten varaudu pitämään autoa pajalla määrittelmättömien sähkövikojen takia.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tämä on tietysti aika erikoista Saksalaiselta valmistajalta.

Ennemminkin tyypillista Saksalaiselle valmistajalle. Tuleehan sieltä kaikenmaailman VAGinaa, Fordia ja Ooppelia. (Joista viimeksimainitun laatu on parantunut huomattavasti). Mutta ei ole mersut sitä samaa kuin ennen ja myös Toyotan laatukin on vähän heikentynyt aivan viimevuosina, ollen silti hyvää. Korealaiset taas ottavat kokoajan isoja askeleita parempaan suuntaan.

12961:lle sanoisin, että ottaisin itse Mersun sijaan mielummin Lexus merkkisen laadukkaan "Toyotan" jossa on sitä jotain samalla tavalla kuin mersussa. Diesel tekniikassa saksalaiset tosin ovat Japanilaisia edelle, ei kestävyydessä vaan muiden ominaisuuksien suhteen.

Tosin eipä nykyisessä Subarussanikaan valittamista ole vaikkakin ulkonäkö on jo hieman vanhahtava, mutta se mistä tykkään ko. autossa ei ole mitkään ilmastoinnin nappulat vaan aivan eri asiat:)
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mitä tulee näihin koiransyöjien Korelaisiin mitä nyt sitten ikinä ovatkin, niin ne nyt sattuvat olemaan selvästi laadukkaampia kuin Alffat (ja volkkarin tekemät paskat=audi) sikäli kun laatu mitataan kestävyydessä. Eiväthän nämä nyt tietysti yhtä kestäviä ole kuin aidot japanilaiset, mutta hinta/laatusuhde on kohdallaan.

Olen aikaisemmin tässä ketjussa todennut, että alffa todennäköisesti on täysin ongelmaton ensimmäiselle omistajalleen. Arvonsa se tosin säilyttää melko huonosti. Se on ostajasta kiinni preferoiko hän luotettavuutta, tyyliä, ajettavuutta vai jotain muuta.

Mikä on aito japanilainen, ja mikä on epäaito-japanilainen? On kyllä aika pohjalla, jos joutuu ostamaan feikin riisikupin. Ja milläköhän helvetin perusteella jotkut korealaiset paskat ovat laadukkaampia kuin Audit? Jotka eivät muuten tule Wolfsburgista vaan Ingolstadtista. Mutta toki proleilla, joilla ei ole Audiin varaa, on tärkeintä tuputtaa jotain itse keksimäänsä VAG-propagandaa.

Ja minulle on aivan sama, jos joku preferoi mieluummin Hyundaita, Kiaa tai pahimpia riisikuppeja (lue: Nissan tai Toyota) kuin Alfaa. Se on vähän sama, pukeutuuko ulkoillessaan Erätukusta ostettuun tuulipukuun vai Peakin tai Arc'teryxin Gore-kledjuihin. Toki monilla on tärkeintä, että sulautuu harmaaseen massaan, jolloin toki Erätukusta ostettu sininen tuulipuku (ja vaimolle samanlainen punaisena) + Kia on täydellinen yhdistelmä. Silloin toki joku Giulietta näyttää liian omaperäiseltä.

Kysehän on lähinnä siitä, pitääkö autoa vaan kulkuvälineenä paikasta A paikkaan B, vai haluaako saada jotain fiilistä, kun ajaa autoaan (tai ylipäänsä kun näkee autonsa). Ihmisillä on eri preferenssejä, ei siinä mitään.
 

12961

Jäsen
Mersussa on kyllä aina tietty fiilis, mutta kymmenisen vuotta sitten tapahtunutta laadun notkahdustahan se ei ole ottanut kiinni. Tämä on tietysti aika erikoista Saksalaiselta valmistajalta. Pahin murheenkryynihän on ollut juuri E-sarja, joten sitä nyt ainakin välttäisin, jos ei sitten varaudu pitämään autoa pajalla määrittelmättömien sähkövikojen takia.

No, oma arvio tuosta perustuu lähinnä siihen, että työkaveri on mersumies ja vaihtaa autoa kohtuullisen usein. Tuo on ajellut juurikin vanhoilla pirsseillä, nyt alla on 2009-mallinen E220 cdi, vastaavia ovat olleet aiemmatkin. Yhdessä automaattilaatikko oli välillä omituinen (tosin kilsojakin oli jo yli 450tkm), muuten noissa yli 200t ajetuissa taisivat ne sähköviat olla tullut jo korjatuiksi, kun mitään sähköpuolen vikoja ei ole ollut. 6 kpl on tuolla noita W211-koppaisia ollut, asiallisilta laitteilta ovat vaikuttaneet.

Vaihdettiin autoja jokin aika sitten yöksi, ja kyllä 254tkm ajettu 2009-mallinen E-sarjan mese vaikutti kilometreihinsä nähden todella siistiltä ja asialliselta, mukaanlukien vaihdelaatikon toiminta. Lisäksi tuolla saa huomattavasti munakkaampaa kyytiä kuin upouudella Corollalla. Autojen hintatasohan taitaa olla jo niin päin, että uusi Corolla on kalliimpi.

Olen kyllä Lexustakin kokeillut (IS, GS, RX), muiden premium-merkkien joukossa nuo ovat olleet ajettavuudeltaan ihan yhtä tylsiä kuin Corollatkin. Ominaisuudet ovat tasapaksut, eikä Lexuksissa ole juuri särmää eikä tunnelmaa. Sisältä nuo ovat melkoisia muropakettiavaruusaluksia, erityisesti IS.

Aika lailla tämä on makuasia, josta on turha kiistellä. Voisin verrata tätä rannekellon ostamiseen. Teknisiltä ominaisuuksiltaan (tarkkuus) patterikellot ovat mekaanisia vastaavia huomattavasti parempia sekä useita kymmeniä kertoja halvempia. Silti ranteesta löytyy monen tonnin Omega eikä tarkempi parin kympin Swatch. Ei auton ostaminen ole läheskään kaikille järki- vaan tunnevalinta. Ihmisillä on eri kriteerit tehdä näitä valintoja, onneksi valinnanvaraa on suuntaan ja toiseen.
 
Viimeksi muokattu:

regularflex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Uusi Giulietta on mielestäni loistava auto. Hieno design, hyvät moottorit etc. Noista vaihtoehdoista ehdottomasti paras.

Vittu mitä touhua, että joku ehdottaa jotain riisikuppia tai koiransyöjien korealaisia hojohojokirppuja Alfan kanssa samassa viestissä. Pakko lyödä kohta itseäni vasaralla päähän, sen verran sekaisin jengi on.

Schollin kanssa samoilla linjoilla. Jos JHOL Giuliettaan riittää kukkaro, niin se on noista oikeastaan selvä valinta. Ulkonäkö on lähes tyrmäävä tuon kokoiseksi autoksi ja tehoja löytyy erityisesti 1,4 multiairista, jossa 170 hevosvoimaa. Valittiin jopa jossain vertailussa maailman parhaaksi moottoriksi? Takanakin mahtuu pieni aikuinen istumaan ja tavaratila on kasvanut 147 ajoista Alfassa kohtalaisesti. Ja mikä tärkeintä, kun kerrotte tutuille uuden auton hankkimisesta niin saatte oikeasti kehuja, ettekä mitään joo onhan toi kiva... kommentteja. Ei tarvitse siis häpeillä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Se on vähän sama, pukeutuuko ulkoillessaan Erätukusta ostettuun tuulipukuun vai Peakin tai Arc'teryxin Gore-kledjuihin. Toki monilla on tärkeintä, että sulautuu harmaaseen massaan, jolloin toki Erätukusta ostettu sininen tuulipuku (ja vaimolle samanlainen punaisena) + Kia on täydellinen yhdistelmä.

Tämä on sinällään oivallinen vertaus tähän ketjuun että Goretex:han on tietääkseni tuotemerkki jonka kalvoja käyttävät hyvin monet ulkoiluvaatevalmistajat jotka mielletään "parhaiksi" omalla osa-alueellaan. Kun taas Jack Wolfskinillä on esimerkiksi oma tuotekehittely kalvoille, ainakin jokin vuosi sitten pelkkä Wolfskinin tuotekehittely työllisti enemmän väkeä kuin Halti kokonaisuudessaan. Yllättäen Wolfskiniltä löytyi sitten myös hengittävimmät alppitakit tässä harrastelija hintahaarukassa. Siitä voi jokainen tehdä omat johtopäätöksensä mistä niissä vaatteissa maksaa, merkistä vai jostain konkreettisemmasta.
Sori offtopic.

Mutta autotehtailla on samaa havaittavissa, ainakin laajasti oman konsernin sisällä mutta eikös joitain ratkaisuja ole "myyty" toisiin leireihinkin, ainakin sellaisia missä oma kehitys menee jo selvästi edellä.


_
 
Viimeksi muokattu:

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mikä on aito japanilainen, ja mikä on epäaito-japanilainen? On kyllä aika pohjalla, jos joutuu ostamaan feikin riisikupin. Ja milläköhän helvetin perusteella jotkut korealaiset paskat ovat laadukkaampia kuin Audit?

Kyllä kai faktojen mukaan uusia audeja hylätään huomattavasti enemmän kuin Korealaisia. Ja tottakai, Audi on volkkarin osista tehty, ei nyt todellakaan mikään sysipaska, mutta kumminkin vaan saksalaista normilaatua kauhealla hinnalla, joka on perusteltua vain valmistajan saaman korkeamman katteen kautta. Itse en aja sen enempää nousukkaiden Audilla kuin Köyhien Ihmisten Autollakaan. Mutta ei kai kumpikaan kauhean huono valinta. Toki jos haluaa varmistaa, ettei joudu pajalla juuri vierailemaan, niin sitten pitää ostaa Toyota tai Mazda. Voisin itsekin harkita japseja, mutta kun kasikoneita löytyy vaan Lexukselta ja se on vähän tylsä.
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
Schollin kanssa samoilla linjoilla. Jos JHOL Giuliettaan riittää kukkaro, niin se on noista oikeastaan selvä valinta. Ulkonäkö on lähes tyrmäävä tuon kokoiseksi autoksi ja tehoja löytyy erityisesti 1,4 multiairista, jossa 170 hevosvoimaa. Valittiin jopa jossain vertailussa maailman parhaaksi moottoriksi? Takanakin mahtuu pieni aikuinen istumaan ja tavaratila on kasvanut 147 ajoista Alfassa kohtalaisesti. Ja mikä tärkeintä, kun kerrotte tutuille uuden auton hankkimisesta niin saatte oikeasti kehuja, ettekä mitään joo onhan toi kiva... kommentteja. Ei tarvitse siis häpeillä.

En ole ajanut Giuliettaa, mutta kaunishan tuo on kuin karkki. Jos tuollaisella ajaisi, uskoisin, että hymy olisi korvissa aina kun oma kärry alkaa pilkottaa Skodien ja Toyotien seasta parkkipaikalla. Arvonlasku ja pikku korjaukset on pientä sen rinnalla, että autoon on aina kiva mennä, se voi saada ihmisen jopa hyvälle tuulelle.

Alfoissahan on perinteisesti ollut joitain kummallisuuksia, kuten ajoasento, mutta nuo ovat lähinnä tottumiskysymyksiä. Vai onko uusissa jo kunnon säädöt penkeissä? Ohjaustuntuman ovat osanneet tehdä hienoksi etuvetoiseenkin, toki hyvä geometria aiheuttaa edestä raapivaan aina vetelyä kiihdytettäessä. Kompromissi on toiseen suuntaan painotettu kuin valtavirran autoissa. Takatuuppareissa sitten löytyy hyvää ohjaustuntoa ja vetelemättömyyttä samassa paketissa.

Ensi vuonna pitäisi tulla 159:lle seuraaja, Giulia. Alfa myös on mitä ilmeisimmin palaamassa lähemmäs juuriaan, ja siirtymässä etuvedosta takavetoon tuon uuden mallin myötä. Tuo jos joku pitää käydä tyypittämässä kun ilmestyy!
 
Viimeksi muokattu:

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä kai faktojen mukaan uusia audeja hylätään huomattavasti enemmän kuin Korealaisia.
Hyvinpä sisällytit samaan lauseeseen kai- ja fakta-sanat. Kannattaisi kuitenkin tutustua niihin faktoihin ennen kuin lähtee tälläistä soopaa väittämään.
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Eli jotain kokemuksia ja mielipiteitä kyseisistä ja vastaavista autoista kaivattaisiin kipeästi!

Mites Seat Leon, TSI-koneella? Viime kesänä hankittiin ja tuo 1,4l TSI on kyllä mukavan ärhäkän oloinen ja mukavan pieniruokainen. Samalla tuli ajettua mm. joku 1,8i Civic ja ero väännössä oli pienemmän TSI-koneen eduksi aikamoinen. Esittelyautolle mukavilla lisävarusteilla tuli hintaa vähän rapiat 20k, joten melko uuden pelin saisi budjettiin laitettua, vaikka katselisi 1,8 litraisella TSI koneella olevia yksilöitä. Ulkonäköä on lähes kaikki kehuneet, ajotuntuma pirun mukava ja takapenkille mahtuu myös ihan aikuisetkin ihmiset hyvin. Ainoat miinuspuolet ovat oikeastaan hieman korkeampi sisämelu maantiellä (vs. edellinen Peugeot 307sw) sekä takaluukun sulkeminen (jää siis helposti hieman raolleen).
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
2000-luvun alkupuoliskon C180/200 Sportcoupe on myös tullut listalle. Onko jotain tiettyjä juttuja joita kannattaa tarkistaa, tekniikkaltaanhan tuo on kolmiovinen W203.

Helmat ja muutenkin tsekkaisin tuon korin ettei siinä ole mitään ruostevaurioita. Juuri eilen kattelin duunin edessä seisovaa 2000-luvun alkupuolen C-meseä jossa helmat kukkivat pahasti.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mikä on aito japanilainen, ja mikä on epäaito-japanilainen? On kyllä aika pohjalla, jos joutuu ostamaan feikin riisikupin. Ja milläköhän helvetin perusteella jotkut korealaiset paskat ovat laadukkaampia kuin Audit? Jotka eivät muuten tule Wolfsburgista vaan Ingolstadtista. Mutta toki proleilla, joilla ei ole Audiin varaa, on tärkeintä tuputtaa jotain itse keksimäänsä VAG-propagandaa.

Aidot Japanilaiset valmistetaan Japanissa ja epäaidot muualla, mutta kyllä ne ei aidotkin on hyviä lähestulkoon kaikki.

Milläs perusteella Korealaiset ovat paskoja siksikö että ne ovat keskimäärin halvempia kuin Skodat joissa on Olümpialaisten merkki? Ja miksei olisi audiin rahaa? Halvimpia Audeja saa käytettyinä noin sadalla eurolla ja eipä mulla ole kovin hyvin rahaa pistää uusiin Japanilaisiinkaan, enkä velaksikaan ole ostamassa. Tosin en kyllä muutenkaan ostaisi autoa uutena, koska se ei ole kovin hyvä sijoitus, sensijaan olen jo pidemmän aikaa ajanut reilun 10 000euron käytetyillä ja kyllä sillä rahalla vanhoja Audejakin saisi jos niitä paskoja haluais.

Ja sitten miksi Korealaiset ovat parempia? No googleta huvikses TSI jakoketju, VAG tyyppiviat taikka DSG kestävyys. Tyttöystävällä oli Audi Q5 ja se oli kyllä laadultaan todella surkea, seisoi tossa alkuvuodesta 2viikkoa korjaamolla hajonneen polttoainepumpun takia, eikä edes ollut ensimmäinen kerta kun se 25tkm ajettu "laatuauto" hinattiin korjaamolle. Faijalla taas Hyundai IX35 joka on vastaavilla ominaisuuksilla kuin perusmallinen Q5, mutta aika paljon halvempi. Hyundain kanssa sillä ei ole ollut mitään ongelmia, varustustaso hyvä ja CDI-R kone liikuttaa tota huomattavasti ripeämmin kuin perus 2,0TDi liikutti Audia (silloin kun liikutti eikä auto ollut pajalla)
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vaihdettiin autoja jokin aika sitten yöksi, ja kyllä 254tkm ajettu 2009-mallinen E-sarjan mese vaikutti kilometreihinsä nähden todella siistiltä ja asialliselta, mukaanlukien vaihdelaatikon toiminta. Lisäksi tuolla saa huomattavasti munakkaampaa kyytiä kuin upouudella Corollalla. Autojen hintatasohan taitaa olla jo niin päin, että uusi Corolla on kalliimpi.

Vertaat isoa Mersua tavis Corollaan. Sama kun itse vertaisin Lexuksen kalleimpia malleja A-mersuun ja toteaisin Lexuksessa olevan huomattavasti enemmän munaa.

Siinä olet kyllä oikeassa, että paljon mukavammat kyydit saa käytetyllä ns. paremman luokan autolla, kuin uudella karvalakkimallilla merkistä riippumatta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös