Voidaanhan mun puolesta sinne irtisanomisperusteisiin lisätä kusipäisyys. Mutta sitä ennen jonkun pitäisi saada määritettyä, että mitä se tarkkaanottaen on, ja kuka päätää sen, että kuka on se kusipää.Itse ihmettelen ehkä eniten tätä AY-liikkeen takertumista vahvaan irtisanomissuojaan ("potkulait"). Jos työpaikalla on joku toksinen kusipää joka heikentää koko työyhteisöä, (tai laiskuri, jonka työtaakkaa muut joutuvat jatkuvasti paikkaamaan) niin miten se on työntekijöiden etu jos tätä kaveria ei voida potkia hieman helpommin pihalle? Eikö olisi kaikkien etu jos "kusipäät" siirtyisi kortistoon ja hyvät tyypit osaksi työyhteisöä? Hyvä työyhteisö vähentää stressiä.
Siksi se kai on vähän vaikeaa antaa ihan vaan mielivaltaisesti jonkun päättää, että kusipäisyys voi olla ihan mitä vaan, joka pirtaan sillä hetkellä sopii.
Olisin itse kyllä kuvitellut löytäväni toisenlaisen tavan lähestyä asiaa eri osapuolten välillä, joka todennäköisesti olisi edistänyt asioita nyt nähtyä paremmin, mutta ilmeisestikin tämä on Suomen politiikan uusi suunta, ja nykyään toimitaan tällä tavalla. Hyvältä näyttää kyllä kaikin tavoin.