Uuden espoolaisen joukkueen nimi

  • 116 324
  • 532

Mikä pitäisi olla uuden joukkueen nimi?


  • Äänestäjiä
    372
  • Poll closed .

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
@Toni85 , sähän vastasit itse mulle esittämääsi kysymykseen, ainakin osittain. Siitä olen samaa mieltä, että Jussi olisi voinut käyttää hieman enemmän efforttia teidän suuntaan, mutta mikään tilivelvollinen hän ei teille siltikään ole. Loppupeleissä teitä ei varmastikaan olisi tyydyttänyt mikään muu kuin se, että olisitte saaneet tahtonne ja toiveenne läpi?
Hieman enemmän efforttia? Joo, täysin olematon on aika vähäinen määrä, eli vähän enemmän olisi ollut ihan jees... Tilivelvollinen ei ole tietenkään, mutta jos puhuu mediassa yhteisöllisyydestä ja tekee todellisuudessa jotain ihan muuta, antaa se miehestä tietynlaisen kuvan.

Suosittelen lukemaan tämän Blueskannattajien facebookiin kirjoitetun tekstin läpi, siinä perustellaan todella hyvin, miksi nimen vaihtaminen tulisi olemaan todella suuri virhe. Virhe, mitä tämän kirjoittajat pyrkivät estämään tapahtumasta.

Blueskannattajat
28. huhtikuuta ·
Espoo Blues

Tänään julkisuuteen on kiirinyt ristiriitaisia huhuja. Yritysrekisteriin on ilmestynyt Jussi Salonojan yhtiön omistama yritys Espoo United OY ja lehdistössä on uutisoitu Jussi Salonojan hakevan seuralleen lisenssiä Mestiksestä. Haluamme nyt jokaisen pysähtyvän ajattelemaan.

Olkoon tämä avoin kirje Jussi Salonojalle sekä kaikille Espoo Bluesista ja espoolaisesta kiekkoilusta välittäville.

Me haluamme nähdä Espoo Bluesin tarinan jatkuvan uuden taustayhtiön kautta. Kuten viime vuoden lopulla vetosimme ‪#‎Bluesinpuolesta‬ -kampanjan avauksessa: ”Me emme ole liikkeellä seurajohdon, seuran omistajien tai mahdollisten tulevien seuraomistajien asialla emmekä ota kantaa omistuspohjaan. Me olemme liikkeellä Espoo Bluesin kannattajina ja tukijoina.” Mikään ei ole edelleenkään muuttunut. Me haluamme seurata joukkuettamme sarjatasosta riippumatta.

Vaikka pelaajat, organisaatio ja taustayhtiö vaihtuisivatkin, niin Bluesin henki, historia ja perinteet elävät ja hengittävät säilyttämällä seuran nimen ja logon. Kokonaan uusi seura sen sijaan kuihduttaisi pois upean espoolaisen jääkiekon tarinan, jota Kiekko-Espoo ja Blues ovat olleet luomassa.

Kyllä, Espoon jääkiekon edustusjoukkueen nimi on jo kerran vaihdettu, mikä oli todella typerä ratkaisu, eikä sitä saa missään nimessä enää toistaa. Vajaassa kahdessakymmenessä vuodessa Espooseen on ehtinyt varttua sukupolvi, joka on kasvanut bluesilaiseksi. Keksimällä tyhjästä uusi seura, menetetään jälleen uskomattomat määrät tehtyä työtä, sekä riistetään kaikki se intohimo ja tunne mitä Espoo Blues on ihmisille tuonut.

Espoo Blues on ehtinyt kasvaa oikeaksi seurayhteisöksi, johon kuuluvat kaikki sidosryhmät kannattajista huoltajiin ja Suomen parhaaseen junioriorganisaatioon. Jokainen, joka oli paikan päällä päättyneen kauden viimeisessä kotiottelussa, tietää mistä on kyse. Tuhannet katsojat ja täysi kannattajakatsomo osoittivat suosiota joukkueelle, joka ei ollut täynnä nimimiehiä, mutta joka pelasi täydestä sydämestään Espoo Bluesin logolle.

Aidon ja kestävän urheilukulttuurin sekä seurayhteisön syntyminen vaatii pitkäjänteisyyttä, oman historiansa kunnioittamista sekä perinteiden luomista vaalimalla identiteettiä läpi vuosikymmenten.

Kannattajatoiminta on ottanut huimia askeleita kymmenen vuoden aikana. Mikäli seuran nimi muuttuu, kaikki tuo työ valuu hukkaan. Me kannattajat emme ole laulaneet ja reissanneet seuran mukana vuosia jääkiekon takia. Me olemme laulaneet ja reissanneet siksi, että Espoo Blues on meidän seuramme. Me emme ole asiakkaita, jotka ostavat lempituotteensa loppuessa kaupasta jonkin toisen tuotteen. Mikäli Espoo Bluesia ei ole, ei ole meitäkään.

Vetoamme viimeisen kerran kaikkiin osapuoliin: pelastetaan Espoo Blues ja rakennetaan se terveelle pohjalle. Nimen ja logon saaminen edellisen taustayhtiön konkurssipesästä ei voi olla ylitsepääsemättömän vaikeaa. Mikäli sitä ei tehdä, espoolainen kiekkoilu menettää kaiken tähän asti saavutetun. Perinteensä, historiansa, identiteettinsä.

Uskokaa kannattajia. Uskokaa meitä. Me tiedämme mistä puhumme.

-Blueskannattajat

Edelleen, AINOA toive oli nimen ja samalla myös logon säilyttäminen, joten kyllä, mikään muu ei olisi kelvannut eikä kelpaa. Tämä on siis minun tulkinta, itse en kuitenkaan pysty puhumaan faktaa kaikkien suulla. Miksi jonkun muun pitäisi kelvata? Kannattajat olisivat varmasti olleet valmiita tulemaan monessa muussa asiassa vastaan, ja olisihan esim. logosta voitu keskustella hyvässä hengessä, jos olisi ollut joku perusteltu syy vaihtaa sitä. Myös Kiekko-Espoo olisi kelvannut monelle, jos asiasta olisi käyty rehellistä keskustelua. Monelle olisi kelvannut ilman sitäkin.

Vaikka itse olen paljasjalkainen espoolainen, elänyt koko ikäni Espoossa, ei minulla ole mitään velvollisuudentunnetta kannustaa kaikkea espoolaista. Sympata voin, mutta siitä on aika pitkä matka kannustamiseen. FU:ta en kyllä lähde automaattisesti edes symppaamaan, on mennyt sen verran pahasti maku koko touhuun.
 

R.I.P

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Blues. Kiekko-Espoo, Nottingham Forrest
Vaikka itse olen paljasjalkainen espoolainen, elänyt koko ikäni Espoossa, ei minulla ole mitään velvollisuudentunnetta kannustaa kaikkea espoolaista. Sympata voin, mutta siitä on aika pitkä matka kannustamiseen. FU:ta en kyllä lähde automaattisesti edes symppaamaan, on mennyt sen verran pahasti maku koko touhuun.

Taitaa olla United tässä voittaja.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Taitaa olla United tässä voittaja.
Ainakin rahallisesti ajateltuna olet väärässä. Aika paljon euroja on tullut laitettua Bluesin kassaan vuosien varrella, ja jonkin verran olen ehkä kannustanutkin, mutta toki olet oikeutettu omaan mielipiteeseesi. Vaikka et minusta tunnu mitään tietävänkään. Onnea sinullekin, ehkä löydät jatkossa jonkun toisen hepun, kenen kommentteja voit lainata ja dumata samaan tahtiin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
BFC:hen kuuluu paljon henkilöitä ja joukossa on niitä, jotka jatkavat Unitedin otteiden seuraamisella. Se, miten BFC:n toiminta jatkuu, riippuu vuosikokouksen päätöksistä. Kannattaa vilkaista BFC:n pj:n blogia, jossa asiaa avataan http://www.bluesfanclub.net/fcweb2013/index.php?sivu=blogit&&blogi=4&blogimerkinta=65.

Jos hommalle löytyy vetäjiä ja toiminta jatkuu UFC:nä tms., edessä on yksi mielestäni iso asia, mitä ei käsittääkseni suuremmin täällä puitu. Eli keskustelut kannattajakatsomon sijainnista ja fanikausikorteista. Ja jos aktiivista porukkaa löytyy niin myös muista kannattajatoimintaan ja fan clubin toimintaan liittyvistä asioista. Aktiivisia ja hienoja ihmisiä on vuosien mittaan ollut BFC:ssä mukana ja asioita on saatu toimiston kanssa sovittua. Ehkä pidän tätä turhaan ongelmana, mutta tämä BFC-Jussi -kuvio ei hyvää ennustetta anna. EU:ta seuraavien kannattajien puolesta toivon, että homma toimii.

Jokainen tietysti toimii niin kuin itsestä tuntuu. Jokaisella on myös oikeus esittää mielipiteensä ja toimia sen mukaan.

Jotkut ovat ottaneet oikeudekseen puhua yleisesti "fanien" puolesta. Tällöin olisi varmaan hyvä määritellä "fanit" tarkemmin, ettei tulisi puhuttua toisten suulla. Esimerkiksi sellaisten fanien, jotka edelleen aikovat kannattaa espoolaista jääkiekkoseuraa tai jotka palaavat katsomoon tauon jälkeen.
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Jotkut ovat ottaneet oikeudekseen puhua yleisesti "fanien" puolesta. Tällöin olisi varmaan hyvä määritellä "fanit" tarkemmin, ettei tulisi puhuttua toisten suulla. Esimerkiksi sellaisten fanien, jotka edelleen aikovat kannattaa espoolaista jääkiekkoseuraa tai jotka palaavat katsomoon tauon jälkeen.

Missä nyt on puhuttu määrittelemiesi fanien suulla?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleen, AINOA toive oli nimen ja samalla myös logon säilyttäminen, joten kyllä, mikään muu ei olisi kelvannut eikä kelpaa. Tämä on siis minun tulkinta, itse en kuitenkaan pysty puhumaan faktaa kaikkien suulla. Miksi jonkun muun pitäisi kelvata?

En tiedä, oletko ollut aktiivisena BFC:ssä ja oletko kuulunut johonkin sisäpiiriin. Kirjoitustesi perusteella vähintäänkin esiinnyt sellaisena ja kaikella kunnioituksella mielipiteitäsi kohtaan, et varsinaisesti ole hyvällä menestyksellä ajanut edustamaasi asiaa. Milloin JE Oy oli vain mustamaalattu, Rautio tehnyt hyvää duunia tosissaan ja jopa pantannut talonsa rakkaudesta seuraan, jne. Jospa Jussi on lukenut kirjoituksiasi täältä ja ajatellut, ettei mitenkään jaksa asioida kaltaisesi jokseenkin raskaan, helposti vietävissä olevan henkilön kanssa ja ajatellut, että valittamisen määrä on vakio, jolloin kaikki osapuolet pääsevät helpommalla, jos istut kotona murjottamassa.

Miksi se ei riitä, että joku (Jussi) on halukas omalla rahalla tarjoamaan espoolaisille junnuille suoran putken junnuista edustukseen? Akatemian on tarkoitus tuoda selkeää lisäarvoa espoolaisille junnuille, joten sen pitäisi kasvattaa lahjakkaiden junnujen halua pelata juuri Espoossa.

Ei kai kukaan ole pyytänytkään rakastamaan EU:ta heti täydestä sydämestään, vaan antamaan vain reilun mahdollisuuden. Jos ei nappaa, ei nappaa, mutta kokeilla kai kannattaisi, ehkä useamminkin kuin kerran. Lätkäfanitus on kuitenkin kaikkine pettymyksineen vaan aika siistiä.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Miksi se ei riitä, että joku (Jussi) on halukas omalla rahalla tarjoamaan espoolaisille junnuille suoran putken junnuista edustukseen? Akatemian on tarkoitus tuoda selkeää lisäarvoa espoolaisille junnuille, joten sen pitäisi kasvattaa lahjakkaiden junnujen halua pelata juuri Espoossa.
No koska nimi vaihtuu ja logo on hanurista ja Jussi on valinnut väärät ihmiset sinne hommiin ja kaiken kukkuraksi, fani-osaston ei ole saanut päättää mistään. #realitycheck
 
Suosikkijoukkue
KK
Voihan se olla, että tosissaan Salonoja ei tarvitse BFC:tä. Voihan se olla, että Salonoja voi rauhassa kasvattaa toimintaa junnuorganisaatiolla eikä hän tarvitse teitä. Junnu puoli kuntoon ja mätä BFC ulos. Salonojan mukaan Liigaan ei olla menossa muutamaan vuoteen. Siinä ehtii ihan hyvin vaihtaa kannattajaporukan ytimen tuosta meuhkaavasta ja vanhoillisesta cooliin espoolaiseen. Jos Jussi haluaisi Liiga paikan nyt ja heti, olisi hän ostanut Blues nimen ja hommannut BFC:n sen taakse. Koska häntä ei ko fanit kiinnosta, päätti hän haistattaa teille vitut ja aloittaa alusta. Nyt se on jo selvää joten mitä Te enää itkette? Ihmettelen tätä. Jos teitä ei kerran kiinnosta enää EU: n toiminta niin yllättävän paljon Te silti jaksatte EU:n foorumilla pyöriä. Nyt Te teette pelkkää pahaa espoolaiselle juniorityölle. Antakaa olla tai kannustakaa. Jussi nyt on kahteen vuoteen parasta mitä espoolaiselle jääkiekkoilulle olisi voinut tapahtua. Luulisi olevan kiitollinen.

KooKoonkin taru oli loppumaisillaan ja jos eräs taho ei olisi tehnyt mitään olisi KooKoo lähtenyt missä Kouvolan Kiekko -65 on nyt. Jos nimi olisi tuolloin muuttunut KVL Unitediksi, en olisi olisi suuttunut noin paljoa enkä varsinkaan suuttuessani olisi Napakoissa vittuilemassa uuden joukkueen ja tai sen operatiivisen johtoa kohtaan.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Voihan se olla, että tosissaan Salonoja ei tarvitse BFC:tä. Voihan se olla, että Salonoja voi rauhassa kasvattaa toimintaa junnuorganisaatiolla eikä hän tarvitse teitä. Junnu puoli kuntoon ja mätä BFC ulos.
Sekoitat nyt BFC:n ja Blueskannattajat. Jälkimmäinen on ottanut vahvasti kantaa nimiasiassa ja on irtisanoutunut EU:sta. BFC taas on rekisteröity yhdistys joka toimii yhdistyslain puitteissa ja tulee päättämään oman kantansa asiaan asiaankuuluvasti yhdistyksen vuosikokouksessa, joka on päätetty pitää tänä vuonna vasta elokuussa tämän härdellin takia. BFC:n jäsenistö on erilainen kuin Blueskannattajien. Moni kuuluu molempiin, osa vain toiseen. BFC:n jäsenistöön kuuluu myös paljon vähemmän intohimoisia kannattajia, joten en pidä mahdottomana ajatuksena, että vuosikokous päättää ydistyksen siirtyvän Unitedin taakse. Perinteisesti vuosikokouksessa on ollut edustettuna noin 5% jäsenistä, joten paljon tullee riippumaan siitä kumman leirin edustajat paikalle vaivautuvat. Juuri nyt tuntuu, että Bluesin kannattajat ovat jakautuneet hyvin voimakkaasti Pro Eu ja leave EU -leireihin ja etenkin täällä palstalla vastakkainasettelu on ollut todella vahvaa. Veikkaisin kuitenkin, että näitä leirejä huomattavasti suurempi on se välissä oleva massa joka katselee miten asiat etenevät ja tekee omat johtopäätöksensä tulevan talven aikana. Itse kuulun tähän massaan.
 
Suosikkijoukkue
KK
Sekoitat nyt BFC:n ja Blueskannattajat. Jälkimmäinen on ottanut vahvasti kantaa nimiasiassa ja on irtisanoutunut EU:sta. BFC taas on rekisteröity yhdistys joka toimii yhdistyslain puitteissa ja tulee päättämään oman kantansa asiaan asiaankuuluvasti yhdistyksen vuosikokouksessa, joka on päätetty pitää tänä vuonna vasta elokuussa tämän härdellin takia. BFC:n jäsenistö on erilainen kuin Blueskannattajien. Moni kuuluu molempiin, osa vain toiseen. BFC:n jäsenistöön kuuluu myös paljon vähemmän intohimoisia kannattajia, joten en pidä mahdottomana ajatuksena, että vuosikokous päättää ydistyksen siirtyvän Unitedin taakse. Perinteisesti vuosikokouksessa on ollut edustettuna noin 5% jäsenistä, joten paljon tullee riippumaan siitä kumman leirin edustajat paikalle vaivautuvat. Juuri nyt tuntuu, että Bluesin kannattajat ovat jakautuneet hyvin voimakkaasti Pro Eu ja leave EU -leireihin ja etenkin täällä palstalla vastakkainasettelu on ollut todella vahvaa. Veikkaisin kuitenkin, että näitä leirejä huomattavasti suurempi on se välissä oleva massa joka katselee miten asiat etenevät ja tekee omat johtopäätöksensä tulevan talven aikana. Itse kuulun tähän massaan.
Anteeksi. Nyt on minulla viimeistään todellakin mennyt puurot ja vellit sekaisin, ExBlö ja FU on minulle aivan uusi käsite.

Kyllähän molemmissa tuntuu olevan molempia näkemyksiä. Varmasti porukka tulee olemaan EU:n takana, aivan kuten olen ymmärtänytkin. Osa taas ei. Blues kannattajissa ja BFC:ssä tuntuu siis molemmissa olevan kantojensa takana. Oma ihmettelyni johtuu enimmäkseen nsiinä, että jos kerran kannatus on jo loppunut niin miksi pitää enää pyöriä foorumilla ja haukkua Jussi Salonojaa sekä Valavuorta? Eikö he kuitenkin yritä edesauttaa espoolaista urheilua toisin, kuin eläkkeitä maksamattomat Rautio & Co:t? Kuka oikeasti voi olla vihainen näille espoolaisen jääkiekkoilun ja muun urheilun ystäville, jotka vuodesta toiseen maksavat satojatuhansia, jopa miljoonia, että espoolainen urheilu voisi jatkaa toimintaansa? Ja Te itkette jostain seuran nimestä?
 
Viimeksi muokattu:

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Anteeksi. Nyt on minulla viimeistään todellakin mennyt puurot ja vellit sekaisin, ExBlö ja FU on minulle aivan uusi käsite.

Kyllähän molemmissa tuntuu olevan molempia näkemyksiä. Varmasti porukka tulee olemaan EU:n takana, aivan kuten olen ymmärtänytkin. Osa taas ei. Blues kannattajissa ja BJR:ssä tuntuu siis molemmissa olevan kantojensa takana.
BJR on sitten vielä ihan eri organisaatio kuin kannattajajärjestöt Blueskannattajat ja Blues Fan Club ry. Se on organisaatio joka pyörittää junioritoimintaa.
 
Suosikkijoukkue
KK
BJR on sitten vielä ihan eri organisaatio kuin kannattajajärjestöt Blueskannattajat ja Blues Fan Club ry. Se on organisaatio joka pyörittää junioritoimintaa.
Kiitos korjauksesta. Olisit voinut laittaa YV:tä niin ei olisi tarvinut täyttää ketjua turhalla viestillä. Olen yllättynyt äänestyksestä ketjussanne. Suurin osa on ollut nimeä ja sen kannattamista vastaan, mutta kommentoijat ovat perustelleet asian tosisin. Miksi Blues nimeen huutavat ovat niin kiinni nimessä? Ei vaan voi mennä jakeluun. Ihme, että Pelicansilla on noin yhtenäinen ryhmä verrattuna Bluesiin, mutta sitten se kolahti: Onhan Pelicans kasi vuotta vanhempi "seura", kuin Blues,

edit: edelliseen viestiin korjattu BJR -> BFC
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tässä koko asiassa on edelleen se jännä puoli, että kannattajat juuri tekevät sen uuden seuran sisällön ja merkityksen niillä itse tekemillään perinteillä ja tavoilla, jotka on tehty juuri intohimon synnyttämänä. Tuon intohimon siirtäminen "uusiin kehyksiin" on kulttuurin eteenpäinviemistä, ei se kannatuskunnan oma henki, sielu ja tehty perintö siitä mihinkään katoa, minkä niminen uusi seura on. Kannattajat tekevät seuran, seura ei tee kannattajia. Bluesin väkevä kannatusryhmä voi muovata uudesta kehikosta oman näköisensä heti alusta asti halutessaan.
Espoo Unitedin kannatusjoukko--jos sellainen porukalla jatketaan tehdään--voi tuoda esiin kaiken Bluesin aikakautena aikaansaadun kulttuurin ja intohimon, syvä palo ei sammu yhden sanan tai nimen takia. Täällä monen esilletuoma espoolaisen kiekon kannattaminen on isompi ja laajempi asia, ja bluesin kannatuskunnan tekemän kulttuuri jatkamisen arvoista. Joskus asian kehykset muuttuvat, säilytettävä sisältö on tärkeämpi kuin kehykset.
Aikojen saatossa ne rumemmat kehyksetkin alkaa loistamaan, juuri sen kannatustyön ansiosta.

Asiahan ei meille sivullisille kuulu, mutta tuo katsomossa viime keväänäkin nähty palo ansaitsisi hyvän jatkon. Ja juuri espoolaiset kannattajat omalla työllään ja sen jatkamisella voivat osoittaa uuden seuran perustajille, mitä katsomossa halutaan ja vaaditaan. Sillä United voi joku päivä myös muuttua takaisin Bluesiksi, tämäkin kortti olisi hienoa katsoa.

Itse katsellessa mestispelejäkin sitä toivoo yhden hienon ryhmän jatkavan, olosuhteista huolimatta koska on aidosti mahdollisuus kehittää koko mestis-sarjaportaan katsomokulttuuria. Tämä on vielä asian kolmas taso kaiken lisäksi.

Erittäin mielenkiintoinen näkökulma. Kuitenkaan tuon intohimon siirtäminen uusiin kuoriin ei onnistu ns. teknokraattisesti, intohimo kun syntyy tunteista. Vaikka oma näkemykseni käytännön toiminnasta on suorastaan päinvastainen, lainasin silti koko kirjoituksen, koska siinä on todella paljon ajatusta.

Näin juuri. Moni yhteistyökumppani ei olisi lähtenyt seuraa tukemaan, jos nimenä olisi Blues. Tämänkin olisi toki voinut Salonoja käydä reilusti läpi kulman aktiivien kanssa.
Salonojasta kirjoitinkin aiemmin sen, että uusi nimeäminen on kyllä hoidettu helvetin huonosti. Kunnon perustelut faneille olisi ollut hieno alku. Toisaalta julkisuudessa pyörinyt "Bluesin ympärillä oli liikaa negaa", on varmasti ihan oikeasti se syy, mutta vähän enemmän sitä olisi kannattanut avata. Viestintään pitäisi panostaa paljon ja muutostilanteessa vielä enemmän.

Nimenomaan tämä tapa jolla homma hoidettiin oli aivan silkkaa haista paska -tavaraa: "Tietä nykyisiä espoolaisen urheilun kannattajia emme arvosta tai tarvitse. Rahalla saamme aikaan yhteisöllisyyden, johon kuuluvat kaikki muut espoolaisen urheilun ystävät paitsi ehkä te. Toki mielellämme näkisimme teidätkin katsomoissa, 100 katsojaa tuo sekin rahaa kassaan."

Pallo on nyt Jussilla.

Ikäänkuin se olisi joku ongelma, että ihmiset kannustavat kaupunginosien omia joukkueitaan, esim. jalkapallossa. Varmaan Hitlerkin ajatteli että sodat johtuvat siitä että on valtioita, eli kun valtiot yhdistetään, niin kaikilla (arjalaisilla) on hyvä olla. Paul McCartneykin taisi laulaa samasta aiheesta. Täyttä utopiaa tuollaiset, mielestäni erilaisuus on rikkautta (ja tämä oli käsittääkseni myös McCartneyn pointti).

Kulman aktiivitkin voisivat ajatella omilla aivoillaan. Jotenkin tuntuu, että ne kulman aktiivit ovat sitä periksiantamatonta sakkia eikä Jussi niinkään. No vaikea sanoa, kun en ole kummankaan kanssa enempää asioinut vaan mitä olen saanut lukea täältä ja kuullut kylillä.

Espoo Blues loppuun asti tarkoittaa sitä mitä siinä sanotaan.. Jos peli on 0-6 vastustajajoukkueelle, niin periksi ei anneta. Olemme tukenanne, koska rakastamme sinua. Tässä yhteydessä en mitenkään osaa nähdä periksiantamattomuutta paheena. Sen sijaan voi miettiä, että mistä se periksiantamattomuus oikein kumpuaa...

En tiedä, oletko ollut aktiivisena BFC:ssä ja oletko kuulunut johonkin sisäpiiriin. Kirjoitustesi perusteella vähintäänkin esiinnyt sellaisena ja kaikella kunnioituksella mielipiteitäsi kohtaan, et varsinaisesti ole hyvällä menestyksellä ajanut edustamaasi asiaa. Milloin JE Oy oli vain mustamaalattu, Rautio tehnyt hyvää duunia tosissaan ja jopa pantannut talonsa rakkaudesta seuraan, jne.

Kirjoituksesi ovat mielestäni oikein tervetulleita tähän keskusteluun. Itse kuitenkin näen että @Toni85 -nimimerkin näkemykset ovat hyvin lähellä omia sekä Blueskannattajien näkemyksiä. Kiitos että olet vaivautunut, @Toni85.

Menee talouden puolelle, mutta KUKAAN ei ole KOSKAAN saanut espoolaista pääsarjatason kiekkoilua toimimaan ilman tappioita. Tästä lähtökohdasta ei ole mielestäni mitenkään outoa, jos joku näkee JOTAIN hyvää edellisten omistajien toiminnassa.

Sekoitat nyt BFC:n ja Blueskannattajat. Jälkimmäinen on ottanut vahvasti kantaa nimiasiassa ja on irtisanoutunut EU:sta. BFC taas on rekisteröity yhdistys joka toimii yhdistyslain puitteissa ja tulee päättämään oman kantansa asiaan asiaankuuluvasti yhdistyksen vuosikokouksessa, joka on päätetty pitää tänä vuonna vasta elokuussa tämän härdellin takia. BFC:n jäsenistö on erilainen kuin Blueskannattajien. Moni kuuluu molempiin, osa vain toiseen. BFC:n jäsenistöön kuuluu myös paljon vähemmän intohimoisia kannattajia, joten en pidä mahdottomana ajatuksena, että vuosikokous päättää ydistyksen siirtyvän Unitedin taakse.

Blueskannattajat on lisäksi avoin porukka, jota ei ole mitenkään rajattu. BFC:n jäsen olet jos olet maksanut jäsenmaksun. Käytännössä Blueskannattajat on (sosiaalisen) median kannanotoissa kulman (seisomakatsomo) ydinporukka. On totta, että Blueskannattajat eivät kannanotoissaan edusta kovin suurta ihmimäärää. Kuitenkin tuo ydinporukka on kannanotoissaan varsin yksimielinen, ja lisäksi vastaa hyvin pitkälti näkyvästä ja kuuluvasta kannatuksesta.

Pidän melko varmana, että BFC siirtyy kannattamaan Unitedia. Ei kulman porukoilla ole mitään tarvetta torpedoida tätä, kun Blues on nykyään lähinnä juniorit. Osa toki haluaisi että BFC:n toiminta siirtyisi vain ja ainoastaan junnujen tukemiseen, mutta uskon että keskustelut tullaan käymään hyvässä demokraattisessa hengessä.
 

Blågula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Edelleen, AINOA toive oli nimen ja samalla myös logon säilyttäminen,

Niin, tuohan on itse asiassa aika vaatimaton toive. Ja toisesta vinkkelistä katsottuna vähintä mitä Blues Fan Club- tai Blueskannattajat-nimisiltä organisaatioilta voisi odottaa. Ainakin itse olisin pettynyt mikäli faniryhmät eivät olisi taistelleet seuran puolesta. Ovatko nämä fanien dissaajat oikeasti sitä mieltä että faniryhmien olisi pitänyt toivoa oman joukkueen alasajoa?!

About yhtä absurdia ovat nämä syytökset siitä kuinka fanit "kiukuttelevat" kun eivät heti kättelyssä, mitään kyseenalaistamatta hyppää uuden joukkueen kelkkaan.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ainakin itse olisin pettynyt mikäli faniryhmät eivät olisi taistelleet seuran puolesta. Ovatko nämä fanien dissaajat oikeasti sitä mieltä että faniryhmien olisi pitänyt toivoa oman joukkueen alasajoa?!
Se taistelu olisi pitänyt käydä talvella ja käytiinkin. Blues ajettiin alas keväällä. Tämä on uusi joukkue. Se virhe siinä tehtiin, että heräteltiin toivoa Kiekko-Espoo tai Blues-nimen uudelleen herättämisestä, mutta mitä enemmän tätäkin palstaa tässä luen, niin kyllä kokonaan uuden nimen ottaminen vaikuttaa fiksulta. Se tosiaan suututtaa nuo Blues-faniryhmät, mutta onko pitkässä juoksussa paha asia, jos palstalta putoaa pois myrkyllisimmät mielipiteet? Itse ottaisin alkuun vaikka vähän pienemmän fanipohjan, kuin tuon kahtiajakautuneen, joka meillä oli viime vuosina. Mestis on hyvä paikka kasvaa, ja paremmin se onnistuu, kun kaikki istuu samalla puolella katsomoa.

Ja kuten olen aiemmin todennut, jos haluaa perustaa monilajiseuran, jonka alla on useampia eri lajeja saman nimen alla, niin muut lajit eivät tykkää Bluesista tai Kiekko-Espoosta, koska ne ovat brändäytyneet jääkiekon alle.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Se tosiaan suututtaa nuo Blues-faniryhmät, mutta onko pitkässä juoksussa paha asia, jos palstalta putoaa pois myrkyllisimmät mielipiteet? Itse ottaisin alkuun vaikka vähän pienemmän fanipohjan, kuin tuon kahtiajakautuneen, joka meillä oli viime vuosina. Mestis on hyvä paikka kasvaa, ja paremmin se onnistuu, kun kaikki istuu samalla puolella katsomoa.
Aika mielenkiintoinen mielipide, johon sinulla on tietty täysi oikeus. Pikkusen perusteluja kaipaisin kuitenkin. Myrkyllisimmät mielipiteet? Mihin ihmeeseen perustat tämän väitteen? Jatkoajan keskustelupalsta on toki sellainen paikka, missä olisi välillä hyvä tehdä puhdistusta. Täällä yksi sun toinen esittää asioita välillä hyvinkin tiukkaan sävyyn, vaikka oikeasti tilanne on vähän erilainen. Monta kiehumista johtuu myös ihan siitä, että asiat on vaikeampi esittää kirjoitettuna, kuin kasvotusten keskustellen.

Toinen erikoinen sana tuossa oli tämä viime vuosien kahtiajakautuminen. Miten tämä on mielestäsi ilmennyt? Siis että osa kannattajista seisoo ja osa istuu? Itse en näe tuota missään nimessä huonona asiana, koska pelkästään istuvat kannattajat eivät yksinkertaisesti pysty tuomaan sellaista tunnelmaa halliin, mitä siellä on parina viime kautena nähty. Ei tuossa ole kuitenkaan ollut kyse mistään kahtiajakautumisesta, kyllä siellä on puhallettu ihan yhteen ja samaan hiileen, kukin omalla tavallaan. Ainakaan itse en ole huomannut mitään erityyppistä mielipidettä tai toista leiriä. Itse olen ollut sekä istumassa että seisomassa viime kausina, ja olen ollut täysin tervetullut molempiin paikkoihin.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Aika mielenkiintoinen mielipide, johon sinulla on tietty täysi oikeus. Pikkusen perusteluja kaipaisin kuitenkin. Myrkyllisimmät mielipiteet? Mihin ihmeeseen perustat tämän väitteen?
Lähinnä Jussin näkökulmasta pohdin asiaa, ja siitä mikä on myrkyllistä hänelle ja hänen agendalleen, ja sitä kautta mikä oli fiksu ratkaisu hänen kannaltaan. Kyllä mulla on vahva fiilis siitä, ettei iso osa Bluesin faniryhmää tule koskaan asettumaan Jussin taakse. Onko siis Jussin kannalta fiksua yrittää pitää heitä väkisin mukana, jos he todennäköisesti kuitenkin haikailevat vanhan perään.

Toinen erikoinen sana tuossa oli tämä viime vuosien kahtiajakautuminen. Miten tämä on mielestäsi ilmennyt? Siis että osa kannattajista seisoo ja osa istuu?
Kahtiajakautumisella tarkoitan puhtaasti tätä palstameininkiä. Toiset hyväksyvät Jussin tavat toimia, toiset eivät. Viime kaudella se näkyi siten, että toiset "istuivat" Rauden ja kumppanien "leirissä", mutta sanoisinpa, että iso syy siihenkin oli se, ettei tykätty Jussin tavasta toimia. Tämä on ollut mielestäni jo vuosia sellainen palstafaneja jakanut asia - kumpaakaan puolta syyllistämättä. Nyt siihen ei kuitenkaan pitäisi olla aihetta, koska jäljellä on vain tämä Jussin uusi joukkue, joten itse toivoisin, että sen taakse asettuvat fanit hyväksyisivät Jussin yrityksen luoda monilajiseuraa. Nämä puheenvuorot, joiden sisältö on lähinnä sitä "etten itse ainakaan tule kannattamaan tätä joukkuetta", avautuvat minulle lähinnä sellaisina puheenvuoroina, joilla yritetään saada muitakin kannattajia hylkäämään tuore monilajiseura - siitä ehkä adjektiivi myrkyllisyys tuli mieleeni.

Ymmärrän kyllä tarpeen purkaa vitutusta, kun vuosikymmeniä kannattama joukkue meni konkkaan. Itseäkin ottaa päähän. Mutta jos todella haluaisi hyvää espoolaiselle jääkiekolle (eikä pysty asettumaan uuden muovisen seuran kannattajaksi), niin itsestä tuntuisi, että silloin paras ratkaisu olisi ottaa etäisyyttä palstaan. Ellei sitten usko, että espoosta voisi löytyä oikeasti joku toinen taho, joka voisi vetää liigatason lätkää.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Nyt siihen ei kuitenkaan pitäisi olla aihetta, koska jäljellä on vain tämä Jussin uusi joukkue, joten itse toivoisin, että sen taakse asettuvat fanit hyväksyisivät Jussin yrityksen luoda monilajiseuraa.
Ihan mutulla heitän, mutta uskon Unitedin laivaan hyppäävän myös sellaisia, jotka eivät hyväksy kaikkea Jussin puuhaamista, mutta eivät koe niitä kynnyskysymykseksi itselleen. Eli en pysty näkemään sellaista tulevaisuutta, että kaikki Unitedin peleissä käyvät ja kannatustoimintaan osallistuvat olisivat sataprosenttisesti Jussin takana. Kyllä soraääniä tullaan kuulemaan jatkossakin, ei vaan ehkä samojen nimimerkkien ja naamojen toimesta.

Mutta jos todella haluaisi hyvää espoolaiselle jääkiekolle (eikä pysty asettumaan uuden muovisen seuran kannattajaksi), niin itsestä tuntuisi, että silloin paras ratkaisu olisi ottaa etäisyyttä palstaan.
Itse en mitenkään koe, että Jatkoajan keskustelupalstalle kirjoittamalla pystyisi mitenkään vaikuttamaan espoolaisen jääkiekon tulevaisuuteen hyvässä tai pahassa. Omalta osaltani tämä kesä tullee menemään on/off aktiivisena, koska asia on kuitenkin aika tuore ja monia itseäni kiinnostavia asioita käsitellään edelleen. Sitten kun pelit kaukalossa alkavat, en varmastikaan enää tule kirjoittamaan kovinkaan paljoa tänne, ellei jotain mullistavaa tapahdu.
 
Suosikkijoukkue
KK

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Joku ramdom postannut tuon eikä virallisen HK05:n. Voinhan minäkin laittaa twittertiin kuvan missä on minun oma tekemä tifo tekstillä: "Espoo United 4ever" ja kirjoittaa, että oli viesti BFC:lta.

Nyt menee jo koomiseksi sun jutut. Mitäköhän oikein yrität selittää?
 

ohiveto1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Joku ramdom postannut tuon eikä virallisen HK05:n. Voinhan minäkin laittaa twittertiin kuvan missä on minun oma tekemä tifo tekstillä: "Espoo United 4ever" ja kirjoittaa, että oli viesti BFC:lta.
En voi uskoa, että alan tähän, mutta jos oikeasti olet tuota mieltä, niin linkin takaa löydät kuvan, jossa HK kirjaimellisesti, seisoo viestinsä takana.

0S9A5603 | Flickr - Photo Sharing!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös